למה Cloudways עדיפה על Bluehost? אחסון בשרת ענן ופתרונות אבטחה מתקדמים

גם Cloudways וגם Bluehost מציעות אחסון מנוהל לאתרי וורדפרס, אבל ההבדלים בין ההצעות הוא שמיים וארץ.

Cloudways הוא שירות אחסון אתרים מנוהל בענן שמשתף פעולה עם ספקי ענן גדולים מהעולם כמו: GCP, DigitalOcean, Amazon Web Serivce ועוד, כדי להנגיש את היתרונות של אחסון בענן עבור משתמשים ללא ידע בניהול שרתים או אפשרות לשכור אדם לצורך ניהול השרת. Cloudways נחשבת לאחת החברות המובילות בשוק עם התמורה הגבוהה ביותר עבור מה שאתם משלמים.

ל-Bluehost יש שרתי אחסון משלה, מגוון רחב של אפשרויות אחסון ומחירים התחלתיים מאוד אטרקטיביים אך יחד עם זאת, ב-Bluehost אין אפשרות של אחסון בענן מה שהופך את חווית האחסון בחברה לאיטית ופחות בטיחותית.

בסך הכל, Cloudways מאפשרת לכם יותר חופש בניהול השרת שלכם ותמיכה במידה ותרצו להגדיל את המשאבים שלכם. זה נכון שאחסון שיתופי ב-Bluehost מאוד זול, אבל בעלות הזאת אתם לא מחשבים עלויות צדדיות נוספות לשירותים נוספים לא כלולים שתצטרכו לשלם. בנוסף, ברגע שהחבילה שלכם תסתיים ותרצו לחדש את האחסון, אתם תופתעו מעלויות החידוש הגבוהות של Bluehost .

Cloudways הוא פתרון אחסון זול ואיכותי יותר מ-Bluehost

ב-Bluehost אמנם על הנייר תקבלו נפח אחסון ותעבורה ללא הגבלה מה שנשמע כמו עסקה מאוד משתלמת, אך כאן מגיע הקאץ'. עוד ברכישת החבילה, למרות מה שרשום אתם לא מקבלים אחסון ותעבורה ללא הגבלה, אלא תקבלו משאבים לפי מה שכתוב בהסכם הרכישה עם חברת Bluehost, כמו שקורה בכל אחסון משותף שתרכשו.

בנוסף, שימו לב שבחבילות של Bluehost המשאבים זיכרון RAM וחוזק המעבד אינם מצוינים. הסיבה לכך היא שהמשאבים של Bluehost אינם מובטחים מכיוון שהם משותפים לכל המשתמשים שרכשו חלק באותו השרת באחסון השיתופי. אם אחד מהמשתמשים שלצידכם בשרת יתחיל לצרוך כמות גדולה יותר של משאבים, האתר שלכם עלול להיפגע.

חבילות אחסון בבלוהוסט

Cloudways מציגה את החבילות שלה בצורה שונה מ-Bluehost. כל התכניות של Cloudways מגיעות עם כמות המשאבים המדויקת שתקבלו. אולי זה נראה לכם כמו שנמוך מחבילות שהם unlimited אבל זה בדיוק ההפך. ב-Cloudways משאבי השרת שלכם לא משותפים עם אף אחד, כך שאתם מקבלים במדויק את מה ששילמתם עליו מבלי לקבל הבטחות שווא או לחלוק את השרת שלכם עם משתמשים אחרים.

חבילת אחסון ענן מנוהל הזול ביותר ב-Cloudways הוא דרך שרתי הענן של DigitalOcean והחבילה עולה במחיר זהה לחבילת הפרו של Bluehost, שבלקאודוויז אתם מקבלים אחסון ענן משלכם ולא חלק מאחסון שיתופי כמו בבלוהוסט וזה עוד מבלי לחשב את עלויות החידוש של Bluehost שיקר פי 3 מהמחיר החודשי ההתחלתי. בנוסף, ב-Cloudways משלמים במתכונת Pay-as-You-Go, החשבון שלכם מגיע בסוף החודש ואין עמלות נסתרות.

הביצועים ב-Cloudways מהגבוהים ביותר שיש בתחום אחסון האתרים

גם ב-Cloudways וגם ב-Bluehost מציעים אחסון SSD ולכן, העובדה שהמשאבים ב-Cloudways הם ברשת נפרד ומבודדים ממשתמשים אחרים נותנת ל-Cloudways יתרון משמעותי בביצועים. אתם מקבלים בקלאודוויז שרת שלם במחיר של אחסון משותף.

האתר של Bluehost לא נותן מידע על כל האפשרויות שיש בחבילת האחסון. אמנם יש CDN זמין לחיבור אך מטמון אתרים (Cache) לא כלול בחבילות. בנוסף, האתרים של Bluehost מאוחסנים על דאטה סנטר אחד שנמצא ביוטה, ארה"ב. מה שאומר שאם הגולשים שלכם מבקרים באירופה או באסיה, ללא חיבור של CDN איכותי אתם תחוו בעיות. מצד שני, Cloudways מאפשרת לכם בחירה של יותר מ-65 דאטה סנטרים מכל רחבי העולם.

לשרת של Cloudways ניתן לחבר CDN של החברה בעלות של 1$ לחודש או להשתמש ב-CDN של CloudFlare שבו ניתן להשתמש גם בחינם. כדי לשפר את הביצועים בשרת ובאתרים שלכם החבילה של Cloudways מגיעה עם 3 כלי מטמון הכלולים בה: Memcached, Varnish ו-Redis. שלושת אלה מאפשרים טעינה מהירה יותר של השרת והאתרים, בשונה מהחבילות של Bluehost שמגיעות ללא פתרון Cache.

ביצועים קלאודויז

תמיכה טובה יותר תעלה תשלום נוסף ב-Bluehost

גם Cloudways וגם Bluehost מציעות תמיכה 24/7 בכל ימות השנה. בחבילות היקרות יותר של בלוהוסט ניתן לקבל תמיכה מצוות Blue Sky, צוות תמיכה ייעודי מטעם החברה המתמחה בוורדפרס אך אפשרות זאת מכפילה את העלויות החודשיות.

ל-Cloudways אמנם גם יש תמיכה טלפונית או דרך Slack בתשלום נוסף, אך אפשרות זאת מומלצת רק עבור עסקים בקנה מידה עצום והעלויות של תמיכה זאת לא משתלמות לעסקים קטנים. בנוסף, קשה להאמין שלא תצליחו למצוא פתרון בתמיכה הרגילה ב-Cloudways. ניתן לפתוח כרטיס תמיכה שזמן הממוצע למענה בכרטיס מסוג זה הוא 2.1 דקות והזמן הממוצע לפתרון הבעיה הוא חצי שעה בלבד.

קלאודוויז תמיכה

בשונה מ-Cloudways, אפשרויות האבטחה באחסון של BlueHost מצומצמות

ב-Cloudways יש 2 שכבות אבטחה משמעותיות בעוד שב-Bluehost יש בקושי שכבה אחת משמעותית ושני החברות מציעות תעודת אבטחה SSL בחינם שזו התחלה טובה. ב-Bluehost יש אפשרות לחבר את התוסף JetPack ולקבל סריקה ואבטחה נגד תוכנות זדוניות אך זו אפשרות שמקבלים בחינם כמעט בכל חברת אחסון, וב-Cloudways כמובן. גם הגנה מפני ספאם שיש בבלוהוסט לא מיוחדת וזו בעצם הגרסה החינמית של Aksimet שיש בכל אתר וורדפרס וב-Bluehost גם אין הגנה על חומת האש.

מצד שני, כל שרתי הענן שניתן לרכוש ב-Cloudways מגיעים עם חומות אש מובנות והגנה מפני תקיפות DDoS. מכיוון שהשרת שלכם מבודד ממשתמשים אחרים, אתם לא צריכים לדאוג שאתרים אחרים על גבי אותו שרת ידביקו את האתר שלכם בתוכנה זדונית. בנוסף, בקלאודוויז יש אפשרות לחבר CDN לשיפור האבטחה, עדכונים אוטומטיים, אימות ב-2 גורמים, גיבויים לשרת ולאתר ועוד.

באיזה חברת אחסון כדאי לבחור?

ל-Bluehost אין סיכוי ממש מול Cloudways בהתמודדות מי חברת אחסון אתרים טובה יותר. למי שקורא את כמות המשאבים רק לפי המספר הרשום ולא קורא בהרחבה יכול להסיק שב-Bluehost מקבלים יותר משאבים אבל זה לא נכון. גם כשרשום Unlimited בחבילות של אחסון שיתופי, המשאבים מוגבלים על ידי הסכם משתמש בינכם לבין החברה ומשותפים עם הלקוחות הנוספים של אותה חברה.

תכניות האחסון המנוהלות של Cloudways מעניקות ביצועים, תמיכה ואבטחה טובים יותר. סביר להניח שגם באחסון של Cloudways לאורך הזמן תשלמו הרבה פחות כסף מכיוון שב-Bluehost מלבד עלויות ועמלות נוספות המוסתרות בתשלום הראשוני תמצאו גם עלות גבוהה לחידוש האחסון. אחסון אתרים בענן אולי נשמע קצת מרתיע אך Cloudways הופכת אותו לנגיש וקל לשימוש.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים