למה לא שווה לקנות אחסון ענן ישירות מענקיות הענן

פעם אחר פעם אנחנו רואים תלונות של משתמשים שטוענים שניתן לחסוך בעלויות של אחסון מנוהל בענן ולקנות בצורה ישירה מחברות אחסון בענן את השרת ולנהל אותו לבד. למרבה הצער, רוב האנשים שחושבים ככה לא באמת מודעים במה כרוך ניהול עצמי של שרת האחסון. הרושם שנוצר מוטעה ואמנם זה נשמע קל לנהל וזול יותר אבל התוצאה הסופית היא שכנראה תבזבזו יותר כסף וזמן ממה שאתם חושבים.

לנהל בעצמכם את שרת האחסון זה רעיון רע רוב הזמן ולפעמים זה אפילו יכול להיות סיוט. כדי לנהל בעצמכם שרת אחסון תצטרכו ידע טכני רב בניהול שרתים, לדאוג להקמת השרת בעצמכם, לדאוג לאבטחה וגיבויים לבד והכי קריטי – לתקן לבד תקלות שקורות באופן שוטף. אם אתם שוקלים לקנות שרת אחסון מנוהל או שרת שתנהלו בעצמכם, חשוב שתכירו את החסרונות המרכזיים בניהול שרת בעצמכם.

התקנת השרת היא באחריות ישירה שלכם

התקנת השרת על כל נגזרותיו היא באחריות ישירה שלכם. כמה מעבדים, זיכרון RAM, גרסת PHP ומאפיינים נוספים שצריך לדעת כדי להקים את השרת לבד. לאחר שהפעלתם את השרת תצטרכו גם להגדיר אותו בהתאם למה שאתם צריכים בנוסף למשימות נוספות: התקנת PHP, הגדרת רשומות DNS, עדכון גרסת MySQL ועוד. הרבה אנשים לא מבינים מה קורה מאחורי הקלעים בשרתי אחסון וזה כמעט בלתי אפשרי לנהל את השרת שלכם לבד ולשמור על איכות השרת והביצועים שלו בהשוואה לעבודה עם חברה לניהול שרתים.

התקנת שרת חדש ואתר חדש ב-Cloudways

אם אתם בוחרים באחסון מנוהל בענן כמו ב-Cloudways, לעולם לא תצטרכו להגדיר בעצמכם את השרתים והכל מתבצע במקסימום נוחות ויש לכם את האפשרות להקים אתר חדש בלחיצת כפתור. כדי לפתוח שרת חדש עליכם ללחוץ על Add Server במערכת של Cloudways ואז לבחור את האתר שאתם רוצים שיהיה בשרת, לתת שם לאתר, לבחור בחברת אחסון בענן הרצויה, לבחור את גודל השרת, מיקום השרת וללחוץ על Launch Now.

התקנת שרת בקלאודוויז

אתם צריכים לדאוג לגיבויים בעצמכם

כאשר אתם מנהלים את שרתי האחסון בעצמכם, תצטרכו למצוא פתרון גיבוי לבד. ספקי אחסון בדרך כלל יציעו שירות זה בתוספת תשלום אבל זה בדרך כלל רחוק מלהיות מושלם. לדוגמא: ספקים שמציעים לכם גיבוי פנימי בלבד או גיבוי פעם בשבוע. וזה רק עלות עבור גיבוי לשרת, סביר להניח שתרצו גיבוי מחוץ לשרת, במיוחד אם אתם מחזיקים בכמה אתרים בשרת שאתם מנהלים. כל הדרישות הבסיסיות הללו עולות לכם זמן וכסף כשאתם מנהלים את השרת בעצמכם.

איך לסדר גיבויים במערכת של Cloudways

ב-Cloudways תוכלו לגבות את האתר שלכם בצורה מקומית באופן אוטומטי בתדירות של כל שעה והלאה. כדי להגיע לאזור הגיבויים במערכת של Cloudways לחצו על Servers ואז על Backup. מומלץ לבצע גיבוי בשעות הלילה, אמנם האתר לא קורס בשעת גיבוי אבל הפעולה עצמה מאטה אוטו לכמה דקות ולכן עדיף בלילה. מומלץ בנוסף לבצע גיבוי Off-Site לענן כדי לשמור גרסה של האתר לא על השרת שעליו עובדים.

גיבויים

כל נושא האבטחה באחריות שלכם

כשאתם בוחרים לנהל את השרת אחסון שלכם, כל תחום האבטחה הוא באחריותכם. הפיכת השרת ליותר בטוח והגנה על האתר שלכם מפני נזקים בדרך כלל מצריך ידע טכני ושנים של ניסיון. חשוב שמנהל השרת יכיר פרצות אבטחה בסיסיות ואת דרכי הטיפול בהם. אבטחת השרת כולל מספר משימות מרכזיות: הטעמת חומת אש ברמת השרת, התקנה של תוכנת סריקה לתוכנות זדוניות, עדכון PHP עם עדכוני אבטחה, ניקוי האתר ועוד משימות רבות. תחום האבטחה הוא נושא עמוק כשלעצמו ולכן מומלץ לעבוד עם אחסון מנוהל ולהימנע מנפח העבודה שיש כשמנהלים את השרת לבד.

Cloudways מספקת עבורכם פתרונות אבטחה מגוונים

כל שרת שמנוהל ב-Cloudways מגיע עם חומת אש ייעודית המאפשרת הפעלה יישומים בשרת, מקבלים בחינם תעודת אבטחה SSL לביטחון שלכם ושל הגולשים שלכם, תוכלו להגדיר בשרת בעלי תפקידים שונים בשביל ליצור רמות שונות של גישה, מערכת עם אימות דו שלבי (2FA) למניעה של גישה לא מורשית לחשבון והגנה מפני בוטים ומתקפות DDoS. כדי להתקין תעודת אבטחה SSL לחצו על SSL Certificate. בנוסף, מומלץ להפעיל הגנה נגד בוטים בלחיצה על Bot Protection ואז על Active.

אבטחה

קושי בלייצר סביבת פיתוח

סביבת פיתוח היא העתק של האתר שלכם והיא מספקת לנו דרך קלה ונטולת סיכונים לבדוק עדכונים של תוספים, של תבניות ושל המערכת, לתקן באגים ולבצע עבודות פיתוח מבלי להשפיע על האתר כשהוא ממשיך להיות באוויר תוך כדי העבודה שלנו. אם אתם מנהלים את השרת בעצמכם תצטרכו לדאוג לעצמכם לסביבת פיתוח. אם אתם עובדים ישירות מול DigitalOcean או Linode, תוכלו לשכפל את השרת אבל זו לא פעולה פשוטה של כמה דקות וגם לא זולה.

סביבת פיתוח לאתר שלכם ב-Cloudways

סביבת פיתוח בדרך כלל תגרור עלות נוספת בחברות אחסון אך במערכת של Cloudways תוכלו להגדיר סביבת פיתוח לאתר במספר לחיצות מבלי לסכן את האתר או להפריע לפעילות התקינה שלו. כדי להגיע להגדרות סביבת הפיתוח שלכם לחצו על האתר שלכם במערכת של Cloudways, הניחו את הסמן על הכפתור הכתום בצד ולחצו על Clone App/Create Staging ולאחר מכן תוכלו לעבור להגדרות של סביבת הפיתוח בלחיצה על Staging Management.

ביצועים באתר יכולים להיות נמוכים ולא תדעו איך לפתור את זה

קמתם בבוקר ולפתע האתר שלכם לא נסרק בצורה טובה על ידי גוגל וגם מהירות האתר השתבשה, איפה מתחילים לפתור את הבעיות בביצועים? האם משהו קרה לשרת? האם זו בעיה באתר בלבד? יש מאות משתנים שיכולים להשפיע על ביצועים באתר וורדפרס, במיוחד אם אתם מפעילים אתרים גדולים או חנויות איקומרס. כדי לטפל במקרים כאלה חייבים ידע טכני בניהול השרת על מנת לשפר ביצועים שלו ושל האתר שלכם.

שיפור הביצועים עם Cloudways ותוספים נוספים

יש מספר סיבות לירידה בביצועים של האתר שלכם. לצד פתרונות חיצוניים כמו תוסיף Cache, תוסף לכיווץ תמונות וחיבור ה-CDN של CloudFlare לאתר, השרת בענן דרך חברת Cloudways מקצר לכם משמעותית את זמני הטעינה ואת הזמן בייט ראשון. בנוסף, במערכת של Cloudways תוכלו לסדר ולשנות את ההגדרות בשרת שלכם בלחיצת כפתור והשרת שלכם יגיע עם קאש שכבר קיים ועובד ברמת השרת (Varnish). כנסו ל-Cloudways, לחצו על Servers, לאחר מכן על Settings & Packages ובלשונית Advanced בחור את הערך לחיי המטמון באופציית Cache Lifetime.

השרת לא ערוך לכמות טראפיק גדולה

אם האתר שלכם קודם בצורה טובה והצלחתם להגדיל משמעותית את הטראפיק, יכול מאוד להיות שהשרת הנוכחי והגדרותיו לא יעמדו בעומס הגולשים החדש שמציף את האתר ולכן תצטרכו לבצע Scale למשאבים שלכם ולהגדיל אותם כדי לעמוד בעומס. לאדם ללא ידע טכני וידע בניהול שרתים, ביצוע סקייל לשרת תהיה משימה קשה מאוד ותצריך מכם זמן ועלויות נוספות. היתרון בעבודה עם אחסון מנוהל בענן זו האפשרות לביצוע סקייל לשרת בצורה מהירה.

ביצוע Scale לשרת שלכם ב-Cloudways

שירות אחסון ענן מנוהל מאפשר הגדלה או הקטנה במידת הצורך של האחסון, גודל השרת, הזיכרון, תעבורה ועוד. מה שמאפשר לכם שליטה מלאה במשאבים ואתם לא כפופים לשרת אחסון ייעודי פיזי. במערכת של Cloudways תוכלו להגדיל את משאבי השרת בלחיצת כפתור על ידי לחיצה על Servers ולאחר מכן על Vertical Scale.

הגדלת משאבים בשרת

לסיכום

אם אתם אנשים טכנולוגיים עם ידע בניהול שרתים יכול להיות שהמשימה הזאת מתאימה לכם מכיוון שמנהל מערכת צריך לבצע את כל הפעולות הטכניות בעצמו, כולל: התקנת השרת וההגדרות שלו, ביצוע גיבויים, שמירה על אבטחת השרת והאתר, התקנה של סביבת פיתוח וביצוע סקייל במידת הצורך. במידה ואין לכם ידע טכני או רצון לנהל את השרת בעצמכם אז פתרון אחסון ענן מנוהל יתאים לכם. הצגתי לכם את המערכת המתקדמת של Cloudways ואת האפשרות לנהל שרת אחסון בענן בצורה חכמה ויעילה דרך מערכת זו.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים