איך לעצור תגובות ספאם באתרי וורדפרס

תגובות ספאם זו בעיה שכיחה באתרי וורדפרס. ריבוי תגובות מהסוג הזה באתר עלול לפגוע לכם בחווית המשתמש וגם בדירוג ה-SEO מכיוון שבדרך כלל תגובות כאלה כוללות בתוכן גם לינקים לאתרים חיצוניים שאינם רלוונטיים לאתר שלכם. להסיר תגובות באופן ידני יכול לגזול לכם זמן בצורה משמעותית ובמאמר הזה תלמדו איך לעצור תגובות ספאם בוורדפרס בצורה הטובה ביותר. אך לפני כן, חשוב שתבינו למה ואיך התגובות הללו מגיעות לאתר שלכם?

תגובות ספאם

מדוע בוטים מפרסמים תגובות ספאם?

למצוא בוט שמתוכנת לשלוח כמה שיותר תגובות זבל באתרים אחרים זה פשוט מאוד. יש אלפי בוטים כאלה שמוצעים למכירה ולהשכרה ברשתות החברתיות ובפורומים שונים. משתמשים עושים שימוש ברובוטים כאלה ומשגרים מאות אלפי תגובות ספאם ביום באתרים אחרים מ-3 סיבות עיקריות:

  1. להרוויח קישור יוצא על חשבונכם – תגובות ספאם עם לינק זו טכניקה מיושנת של SEO לבניית קישורים. זו טכניקה לא חוקית ולכן היא מוגדרת כ-Black Hat. בוטים עוברים בצורה אוטומטית ומפזרים באתרים תגובות ספאם עם לינק לאתר כדי להרוויח דירוגים במילים אותם מי שהפעיל את הבוט החליט לקדם. שיטה זו לא מדויקת, מאוד מיושנת ולא מקדמת בכלל את האתר ואפילו עושה נזקים.

  2. לגרום לעומס בשרת שלכם – האקרים משתמשים בבוטים כדי לגרום לעומס על השרת שלכם ולגרום לו לקרוס. הם שולחים בוטים להגיב ולתקוף את דף הכניסה בו זמנית. המטרה שלהם היא לפרוץ לאתר שלכם במהלך שאתם עסוקים בלשחזר אותו. פעולה זו קשה כפליים עבור האקרים אם אתם משתמשים באחסון ענן של Cloudways.

  3. להפנות את התנועה מהאתר שלכם לאתר אחר – אתרים שבעייתי לקדם בצורה רגילה כמו אתרים למכירת סמים, אתרי הימורים ואתרי פורנו יעבדו בשיטות לא שגרתיות כדי להזרים טראפיק לאתר שלהם, כולל תגובות ספאם באתרים אחרים עם לינקים לאתר שלהם כדי לנסות להפנות כמה שיותר גולשים.

איך עוצרים תגובות ספאם?

כאשר האתר שלכם מקבל מאות תגובות ספאם ביום על ידי בוטים, המטרה העיקרית היא שלכם היא לעצור את השטף הזה כמה שיותר מהר ובצורה יעילה. חשוב שתעשו זאת עם פתרון פשוט ונוח לשימוש כדי שיחסוך לכם זמן עבודה ומאמץ. הדרך הכי טובה לעצור תגובות היא בעזרת שימוש בתוסף מתאים שמונע הפצה של תגובות זבל באתר. לפניכם 3 תוספים שבעזרתם עוצרים תגובות ספאם:

1. תוסף Akismet - תוסף בילט אין באתרי וורדפרס

Akismet הוא תוסף למניעת דואר זבל ותגובות זבל שמגיע כבר מותקן באתרי וורדפרס. הוא משתמש באלגוריתם ללמידה עצמית כדי לנתח תגובות של משתמשים באתר. התוסף מסיר אוטומטית תגובות ספאם ואת שאר התגובות משאיר לכם לאישור. כדי להפעיל את התוסף מתקינים אותו דרך התוספים בוורדפרס ומועברים ישירות לאתר של Akismet כדי ליצור חשבון ולבחור חבילה. לאחר שבחרתם חבילה מכניסים מפתח API כדי להפעיל את התוסף. כעת אקיסמט מופעל באתר שלכם ויתחיל למנוע תגובות ספאם באופן מיידי.

2. חסימת תגובות עם שימוש בתוסף Antispam Bee

Antispam Bee הוא תוסף חינמי למניעת תגובות ספאם בוורדפרס שמתמחה בסינון והסרה של תגובות זבל מבוטים. הוא מציע מגוון אפשרויות לתייג סגנון תגובות לפי קטגוריות ולנהל בצורה טובה תגובות ספאם, גם בכמות גדולה. בין התכונות של התוסף תוכלו למצוא גם:

  • חסימות תגובות לפי מיקום גיאוגרפי
  • חסימת הודעות שמגיעות לדואר האלקטרוני שלכם
  • אפשרות של הגדרת התגובות בשפה מסוימת בלבד לבחירתכם
  • חסימה אוטומטית של תגובות לפי מסד נתונים קיים של תגובות זבל
  • סטטיסטיקות בפאנל הניהול של התוסף

כדי להתקין את התוסף חפשו Antispam Bee בחנות התוספים של וורדפרס. לאחר ההתקנה לחצו על Activate כדי להפעיל אותו ובחרו בתוך פאנל הניהול בתוסף באילו אפשרויות אתם צריכים לעשות שימוש באתר שלכם.

3. שימוש בתוסף reCAPTCHA

התוסף Simple Google reCAPTCHA הוא תוסף חינמי לוורדפרס והוא מוסיף ריקפצ'ה שנבנתה על ידי גוגל כשלב נוסף כאשר משתמש רוצה לפרסם תגובה כדי לוודא שהוא אנושי. זו אחת הדרכים היעילות ביותר לזהות ולחסום בוטים באתר שלכם. כדי להפעיל את התוסף התקינו אותו באתר הוורדפרס שלכם ולחצו על Activate. לאחר מכן, בדומה לתוסף אקיסמט, תצטרכו להזין מפתח API כדי להפעיל את התוסף באתר שלכם כדי להפעיל את ה-reCAPTCHA בתגובות באתר שלכם.

משתמשים שנמצאים באחסון ענן של חברת Cloudways יכולים לעשות שימוש ב-Cloudways Bot Protection כדי לחסום בוטים זדוניים המציפים את האתר בתגובות.

איך למנוע מראש תגובות ספאם באתר שלכם?

עברנו על שלושת התוספים המרכזיים שבעזרתם ניתן לחסום תגובות ספאם באתר וורדפרס. אבל, אם אתם לא רוצים לעשות שימוש בתוסף תוכלו להשתמש בהגדרות של וורדפרס כדי לעצור מראש תגובות ספאם באתר באמצעות הדרכים הבאים:

  • להפעיל אפשרות אישור ידני של תגובות – אם האתר שלכם מוצף כל יום בתגובות זבל ויש לכם בנוסף גם תגובות רלוונטיות לכם מגולשים, מומלץ לאשר או לאשר תגובות בצורה ידנית. אתם יכולים לבחור לאשר ידנית כל תגובה לפני שהיא מפורסמת ומוצגת באתר. באתר הוורדפרס שלכם לחצו על הגדרות ואז על דיון וסמנו את האפשרות של תגובות חייבות לעבור אישור ידני. כעת כל התגובות ישמרו אוטומטית בלשונית התגובות באתר ותוכלו לעבור עליהם בצורה ידנית ולהחליט אילו תגובות לאשר ולפרסם באתר ואילו תגובות לא לאשר.
אישור ידני של תגובות
  • להסיר אפשרות לפרסום URL בתגובה – אחת מהסיבות המרכזיות שבוטים מטרגטים את האתר שלכם מפרסמים בו תגובות ספאם זה בשביל להוציא לינקים לאתרים חיצוניים. ניתן לטפל בבעיה זו שמשביתים את האפשרות להוסיף לינק בתגובה. כדי לעשות זאת תצטרכו לשנות את הקוד באתר שלכם בקובץ functions.php. חובה לעשות גיבוי לאתר לפני שמבצעים שינויים בקוד שלו. בפאנל הניהול של האתר שלכם לחצו על עיצוב ואז לחצו על עורך קבצי תבנית. בחלק העליון לחצו על functions.php והוסיפו את הקוד הבא:
				
					//* Remove URL field from comments
function remove_url_comments($fields) {
unset($fields[‘url’]);
return $fields;
}
add_filter(‘comment_form_default_fields’,’remove_url_comments’);

				
			

הקוד הזה יבטיח שלא יהיה ניתן לפרסם כתובות URL בתגובות באתר שלכם מה שיוריד את תגובות הספאם בצורה משמעותית.

  • לכבות לגמרי את האפשרות להגיב באתר – אם אתם מעדיפים לא לבזבז זמן על ניהול התגובות באתר שלכם ותגובה זה לא משהו שהגולשים שלכם נוהגים לעשות בדרך כלל מומלץ לכבות לצמיתות את התגובות באתר. בוורדפרס ניתן לכבות תגובות לפוסטים באתר וגם לפוסטים ישנים. כדי למנוע אפשרות של תגובות באתר, בפאנל הניהול לחצו על הגדרות ואז על דיון ותורידו את הסימון מהתיבה של להרשות לקוראים להגיב לפוסטים חדשים. כעת גולשים באתר שלכם לא יוכלו לפרסם בכלל תגובות לפוסטים.
לכבות תגובות באתר

לסיכום

במאמר עברנו על הדרכים הטובות ביותר למנוע תגובות ספאם באתר שלכם. הדרך המומלצת ביותר היא שימוש ב-reCAPTCHA. אמנם השימוש בריקפצ'ה פוגע מעט בחווית המשתמש אבל זהו פתרון חינמי ויעיל לבעיה רצינית. כדי לוודא שהאתר שלכם מוכן מתגובות ספאם וגם מבעיות אבטחה נוספות שלבו עם התוסף reCAPTCHA גם תוסף אבטחה שימנע ניסיונות פריצה לאתר ויאבטח אותו בצורה המירבית.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים