שופיפיי לעומת ווקומרס - מה הכי נכון לעסק שלכם?

מסחר אלקטרוני (איקומרס) הוא ממש לא העתיד של עולם העסקים אלא הוא לגמרי ההווה והוא ממשיך להתקדם בשיא הכוח, מגמה שרק התחזקה משמעותית בתקופת הקורונה. בין אם אתם יזמים חדשים עם רעיון מדליק לחנות אינטרנטית מקורית ובין אם אתם עסק ותיק שרוצה לשדרג את פעילות האונליין שלו, כדי למכור בדיגיטל כמו שצריך ובאופן יעיל – אתם צריכים אתר עם פלטפורמת איקומרס איכותית, כאשר ההתלבטות הנפוצה ביותר כיום היא בין שופיפיי לבין ווקומרס, שמיועדת לאתרים מבוססי וורדפרס שהם, בצדק, האפשרות המועדפת.

מתלבטים בשאלה שופיפיי נגד ווקומרס? בוחנים מעבר חנות משופיפיי לווקומרס או מעבר מווקומרס לשופיפיי? במאמר הבא נצלול לעומק הנושא החשוב הזה, נסקור את הפלטפורמות וננסה לעזור לכם להבין איזו מהן הכי מתאימה למיזם הדיגיטלי שלכם.

מה זו בכלל פלטפורמת איקומרס? הקדמה בסיסית

בחירת פלטפורמת eCommerce היא הכרחית לחלוטין להצלחת החנות הדיגיטלית שלכם. הפלטפורמה שתבחרו תשפיע על חוויית הקנייה והשימוש בחנות, על כמה יעיל ונוח לשימוש יהיה תהליך ניהול החנות מאחורי הקלעים, איך יתנהל ויתבצע השיווק ועוד שלל פרמטרים ונושאים. זה מן הסתם גם ישפיע על העלויות שלכם ועל תהליכי הפיתוח של אתר איקומרס. אך קודם, בואו נסביר רגע את הבסיס של מה זו בכלל פלטפורמת איקומרס.

פלטפורמת איקומרס היא פתרון תוכנה כולל ומקיף, מקצה לקצה, המאפשר למוכרים לנהל את העסק ואת  החנות הדיגיטלית שלהם. חיבור פלטפורמה כזו לאתר מכירתי משמעותי היא לא המלצה אלא ממש הכרח ואלמנט חובה כדי לייצר הצלחה! הפלטפורמה היא ממש התשתית הטכנולוגית, העיצובית, הניהולית והשימושית של חנות דיגיטלית, עם עיצובים, ניהול מלאי, יצירה וניהול של עמודי מוצר, קטגוריות מוצרים, ממשקי עגלת קניות, תשלומים, שיווק, קידום ועוד מכלול יכולות ומרכיבים. פלטפורמת eCommerce היא גם הממשק שהלקוחות פוגשים ומתקשרים אתו בחנות וגם ממשק הניהול של החנות – כך שהיא לגמרי חיונית.

אודות שופיפיי

השירות של שופיפיי מיושם דרך שירות תוכנה היושב לגמרי בענן ולא מותקן על שרתי האחסון של האתר שלכם, כך שאין כל התעסקות עם קוד או עם היבטים טכניים במיוחד. רוכשים חבילת שירות ומקימים את כל התשתיות החיוניות לכם לחנות דיגיטלית, ללא צורך לבצע תחזוקה, אבטחה וכדומה לחנות שלכם, כי בהכל שופיפיי מטפלת. שופיפיי מספקת גם כלים לניהול משלוחים והחזרות ותשלומים, אך אלו בעיקר תקפים אם מוכרים לשוק האמריקאי ולא עובדים כרגע ללקוחות מישראל. מצד אחד המודל הזה מספק ראש שקט והפעלה קלה של החנות, מצד שני אתם מאבדים משהו מהגמישות של מערכת קוד פתוח כמו ווקומרס.

אודות ווקומרס

פלטפורמת WooCommerce היא פלטפורמת איקומרס בקוד פתוח הבנויה ספציפית למערכת ניהול התוכן וורדפרס, כך שיחד מדובר על פתרון עוצמתי ומקיף מאוד לניהול חנות דיגיטלית מבוססת וורדפרס. התוכנה צריכה להיות מותקנת על האתר עצמו, בשרת האחסון. המערכת של ווקומרס מאפשרת המון גמישות בעיצוב, תפעול וממשק החנות, כולל שילוב תוספים מיוחדים. לצורך עבודה עם הפלטפורמה, צריך כמובן להתקין וורדפרס באתר ואז לחבר אליו תוסף WooCommerce, אשר במהותו הוא חינמי. בהמשך אפשר כאמור לחבר לתוסף האיקומרס העוצמתי הזה עוד שלל תוספים שונים.

השוואה בין הפלטפורמות

מחיר

בנושא התמחור, תפיסה מקובלת וכללית היא שחנות שופיפיי היא מעט יקרה יותר לעומת חנות מבוססת ווקומרס, אך זה כמובן דינמי מאוד ותלוי בכל כך הרבה מאפיינים. השירות של Shopify הוא במנוי חודשי/שנתי לפי החבילה שרוכשים, למערכת קוד סגור המכילה את כל או רוב מה שצריך. לעומת זאת, פלטפורמת WooCommerce לכשעצמה היא חינמית, אך כדי שחנות באמת תפעל יש עלויות נלוות הכרחיות כמו אחסון, דומיין, עלויות של תוספים לפלטפורמה, לעיתים עלות לגורם מקצועי שיבנה לכם את החנות וכן הלאה. בגדול, למביני עניין שיודעים לתפעל את האתר שלהם בעצמם, חנות ווקומרס תהיה זולה יותר לעומת חנות שופיפיי.

קלות שימוש

שתי הפלטפורמות יחסית קלות לשימוש ועם עקומת למידה די יעילה ונמוכה לאחר שהכול כבר רץ. אך אין ספק כי ההתקנה של ווקומרס היא המורכבת מבין שתי האפשרויות ודורשת יותר ידע טכני בפיתוח אינטרנטי. ממשק הניהול עצמו די דומה בשתיהן, ידידותי למשתמש ונוח לעבודה. בקטגוריה זו הזוכה היא שופיפיי.

אפשרויות תשלום

חנות אינטרנטית צריכה דרך לגבות כסף מלקוחות, כך שנושא אפשרויות התשלום הוא מהותי. בגדול, ווקומרס מאפשרת יותר דרכים לעבוד עם תשלומים והתאמה לספקי סליקה ותשלומים חיצוניים – כאשר לא כל השירותים עובדים עבור לקוחות הרוכשים מישראל. בשופיפיי יש מערכת תשלומים משלה, אך היא רלוונטית רק לאתרים המוכרים לשוק האמריקאי, כאשר בנוסף הפלטפורמה מאפשרת חיבור לספקי סליקה ותשלומים חיצוניים, תמורת עמלה מכל עסקה. כאן, ווקומרס מנצחת גם בכללי וגם ספציפית עבור חנויות המוכרות לישראל.  רבים מהמשווקים בחו"ל יעדיפו במקרה זה את נוחות הגבייה והסליקה של שופיפיי.

תוספים

מבחינת יכולות eCommerce בסיסיות והכרחיות, שתי המערכות מציעות לכם את כל מה שאתם מצפים לקבל מפלטפורמת איקומרס. שוני מרכזי ביניהן הוא באופן שאפשר להוסיף פיצ'רים למערכת החנות שלכם, דרך תוספים של צד שלישי.

ווקומרס מציעה משמעותית יותר תוספים לפלטפורמה – עשרות אלפים ממש – ויש לכם כמשתמשים גמישות מירבית. בשופיפיי יש משמעותית פחות אפשרויות וכאן הן נקראות אפליקציות, עם הרבה מאוד אפשרויות ויכולות אך בכל זאת פחות מ- WooCommerce.

אפשרויות עיצוב

שתי הפלטפורמות טובות מבחינת אפשרויות עיצוב החנות, עם שפע של תבניות ועיצובים מהוקצעים של חנויות, כאשר בשופיפיי אתם יכולים להרים חנות שנראית מקצועית ומעוצבת לעילא בתוך זמן קצר יותר ויותר בקלות. עם זאת, כמו בהרבה היבטים, גם בעיצובים ווקומרס גמישה יותר ומאפשרת יותר עיצובים ויותר התאמה אישית של החנות שלכם. יתרון נוסף לטובת WooCommerce הוא האפשרות לחבר לחנות שלכם את ממשק העריכה ובונה העמודים המעולה של חברת אלמנטור הישראלית. המנצחת באפשרויות עיצוב, ווקומרס.

אבטחה

בשופיפיי האבטחה המעולה של החברה היא בילט-אין בשירות שאתם קונים במודל של תוכנה כשירות (SAAS) וחנויות מבוססות Shopify זוכות לאבטחה ברמה גבוהה מאוד. בווקומרס ההתבססות היא על האבטחה של וורדפרס עצמה אך היא לא מגיעה לגמרי מוכנה לעבודה. כך שעליכם לדאוג למשל לתעודת SSL, לאחסון מאובטח וליישום יעיל של תוספי אבטחה מומלצים לוורדפרס. בגזרת האבטחה, שופיפיי מנצחת כי היא מספקת 100% אבטחה לחנות הדיגיטלית שלכם (קוד סגור), ללא צעדים נוספים שאתם צריכים לעשות.

לפי מה תחליטו איזו פלטפורמת איקומרס מתאימה לכם?

כאמור, מדובר על שתי פלטפורמות איקומרס מעולות, איכותיות, נוחות לעבודה ומומלצות בהחלט. אך איך מחליטים ומכריעים בשאלה של שופיפיי לעומת ווקומרס?  ובכן, בהתאם לצרכים שלכם ולמאפיינים שלכם כיזמים דיגיטליים, כך שזה באמת מאוד דינמי ותלוי.

ווקומרס היא קוד פתוח – גמישה, מקיפה ועם יותר יכולות, אך מצריכה יותר מעורבות טכנולוגית וידע טכני. שופיפיי היא קוד סגור – פשוטה יותר להפעלה ועבודה אך פחות גמישה לשינויים. אבל, יש דרכים להפוך את WooCommerce לפשוטה יותר לשימוש גם למתחילים כאשר בשופיפיי אתם די מוגבלים ביכולת להפוך את המערכת לגמישה יותר לצרכים שלכם. שימו לב שבשופיפי צריך להתאים את המערכת לעברית וזה יעלה כסף של מתכנת!

במקרים רבים, שופיפיי מתאימה יותר לאתרים שהם רק חנות דיגיטלית, אם אתם פונים לשוק האמריקאי וכאשר לא צריך עיצובים או יכולות מורכבות במיוחד. לעומת זאת, ווקומרס מתאימה לאתרים שהם גם אתר תדמית וגם חנות, לחנויות שצריכות עיצוב גמיש ומותאם אישית יותר וכאשר רוצים התממשקות טובה יותר לאפליקציות ושירותים חיצוניים. בנוסף, יש פרמטרים שכלל לא דיברנו עליהם כאן כמו התאמה ל-SEO, מהירות החנות, ריבוי שפות, יכולת הגדלת החנות לפי הצורך, תפעול ותחזוקה וכן הלאה. ברובם אגב, ווקומרס מנצחת, אך גם שופיפיי נותנת מענה טוב ואף משתפרת עם השנים בכל הקשור ליכולות SEO וניהול.

סיכום

ההחלטה בין שופיפיי לווקומרס בהחלט יכולה להיות מורכבת ומבלבלת, בעיקר כי שתי האפשרויות באמת טובות מאוד ודומות בהמון מאפיינים. בגדול, WooCommerce היא האפשרות העדיפה יותר מבחינת גמישות, יכולות, עלויות ומכלול פרמטרים חשובים נוספים, אבל בלא מעט מקרים דווקא שופיפיי תהיה הבחירה המושכלת יותר,בעיקר אם אתם רוצים לעלות מהר לאוויר. ההמלצה שלנו, התייעצו עם גורם מקצועי מנוסה ומוכר בתחום ובצעו החלטה לאחר מחקר מעמיק והסתכלות על התמונה המלאה ועל כמה שיותר פרטים קטנים. יאללה, שיהיה בהצלחה ותמכרו המון!

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב

מדריכים נוספים