PageSpeed Insight - המדריך המלא

Google PageSpeed Insight הוא כלי חינמי לבדיקת מהירות אתרים מבית גוגל, וקבלת תובנות לגבי מה שגורם לאתר שלכם להיות איטי. הציונים למדדים ב-PageSpeed Insight מחושבים באמצעות Lighthouse, כלי אוטומטי של גוגל לשיפור האיכות הכוללת של דפי אינטרנט. השימוש בכלי הוא חינמי וכל מה שצריך לעשות כדי לקבל ניתוח של האתר הוא להזין את ה-URL שלכם וללחוץ על Analyze.

הניתוח עצמו לוקח 2-3 דקות ולאחר מכן תקבלו מספר תובנות לגבי האתר שלכם ולגבי זמן הטעינה שלו וכמובן, מה שהופך את זמן הטעינה לאיטי יותר. בשורה שבה מזינים את כתובת האתר ניתן להזין דף ספציפי מהאתר ולקבל סריקה נקודתית לדף בנוסף לסריקה של הדומיין הראשי.

חשוב להבין את התובנות של הכלי כדי לדעת מה בפועל צריך לעשות על מנת לשפר את מהירות הטעינה של הדפים באתר, לאחר יישום ההמלצות השיפור בחווית המשתמש ובטעינה יהיה מיידי. במדריך הזה אעבור על הדף שמופיע לאחר סריקה של URL ואפרט על כל התובנות שהכלי מייצר עבור האתר שלכם.

Pagespeed inisghts guide

ניתוח הדוח של PageSpeed Insight

ראשית, היכנסו ל-PageSpeed Insight בלינק הבאלאחר מכן הזינו את כתובת האתר שלכם בתיבה ולחצו על Analyze

pagespeed insight

לאחר שהכלי ביצע את הניתוח ל-URL שהזנתם, מתחת לשורת הסריקה תוכלו לבחור אם להסתכל על הניתוח של האתר במובייל או במחשב, תוכלו לעבור בלחיצת כפתור בין השניים כדי לוודא שהנתונים שעלו בסריקה אופטימליים גם במובייל וגם בדסקטופ.

בחלק העליון של הניתוח תקבלו ניתוח כללי של הדומיין הראשי באתר (Origin), תוכלו להסתיר ניתוח זה ולעבור ישירות לניתוח של ה-URL המדויק שהזנתם בלחיצה על This URL.

בחלק הזה הניתוח הכללי של האתר מתייחס למדדים של Core Web Vitals (המדדים שמציינים את חווית המשתמש בטעינת דף באתר) במשך 28 הימים האחרונים באתר והכלי נותן ציון לדומיין הכללי אם עבר או לא עבר. בלחיצה על הכפתור Expand View מצד ימין למטה תקבלו פירוט מורחב של אחוזי ההצלחה בכל מדד.

את המדדים שהכלי סורק לדומיין הראשי תוכלו לראות גם בהמשך תוצאות הסריקה בדף עם מדדים נוספים ל-URL שסרקתם.

Origin

יש מדד אחד שמופיע בדומיין הכללי ולא מופיע באבחון בעיות של הדף עצמו, מדד ה-FID:

First Input Delay – FID – מודד את הזמן מהרגע שבו גולש מקיים אינטראקציה ראשונה עם הדף ועד לזמן שבו הדפדפן מעבד את האינטראקציה שהגולש ביצע. זמן FID אידיאלי הוא פחות מ-100 ms.

בחלק התחתון הגעתם לסריקה המלאה והתובנות של ה-URL שהזנתם תחת הכותרת Diagnose performance issues (אבחון בעיות ביצועים).

אבחון בעיות ביצועים

בחלק של אבחון הבעיות בדף מופיע הציון הסופי שהדף שלכם קיבל כשלצידו תופיע תמונה ממוזערת של החלק העליון של הדף שסרקתם. ציון מהירות ממוצע אידיאלי לדף הוא 95 ומעלה במובייל ובדסקטופ. מתחת לציון הכללי תוכלו לראות את המדדים שהכלי מחשב:

First Contentful Paint – FCP – מודד כמה זמן לוקח לדפדפן לעבד את התוכן הראשון מסוג DOM לאחר שהגולש נחת בדף. קבצים מסוג DOM: תמונות, אלמנטים וקבצי SVG. זמן FCP אידיאלי הוא פחות מ-1.8 שניות.

Speed Index – SI – מודד באיזה מהירות תוכן מוצג ויזואלית במהלך טעינת העמוד. הכלי של Lighthouse מצלם סרטון של טעינת העמוד ומחשב את ההתקדמות החזותית בין פריים לפריים. זמן SI אידיאלי הוא פחות מ-3.4 שניות.

Largest Contentful Paint – LCP – מודד מתי רכיב התוכן הגדול ביותר נטען. מדד זה משער מתי התוכן הראשי בעמוד הנחיתה מוצג לגולשים. זמן LCP אידיאלי הוא פחות מ-2.5 שניות.

Time To Interactive – TTI – מודד כמה זמן לוקח לעמוד להפוך לאינטראקטיבי בצורה מלאה. דף נחשב אינטראקטיבי בצורה מלאה כאשר: העמוד מציג תוכן שימושי (מדד ה- FCP), רוב האלמנטים בדף עלו וכשהדף מגיב לפעולות של משתמשים תוך 0.05 שניות. זמן TTI אידיאלי הוא פחות מ-3.8 שניות.

Total Blocking Time – TBT – מודד את משך הזמן שלוקח לדף להגיב בצורה מלאה לפעולות של משתמש כמו: לחיצות עכבר או מקלדת. מדד ה-TBT מחושב על ידי ההפרש בין החלק החוסם ב-FCP וה-TTI. המדד לפעולה מוצלחת של גולש ב-TTI הוא 0.05 שניות (50 מילי-שניות). לדוגמא: בדף שסרקתי,כל פעולה מצלחת שגולש מבצע לוקחת 70 מילי-שניות ולכן ה-TBT הוא 20 מילי-שניות. זמן TBT אידיאלי הוא פחות מ-200 ms.

Cumulative Layout Shift – CLS – מודד את שינויי הפריסה בעמוד תזוזה של אלמנטים. זמן CLS אידיאלי הוא פחות מ-0.1 שניות.

ניתן לראות מה המשקל של כל אחד מהמדדים או לבצע חישוב בצורה ידנית של התוצאה הסופית לטעינת הדף בלחיצה על הכפתור See Calculator.

בחלק התחתון בניתוח של ה-URL אתם תראו את התמונה הבאה:

  1. הכלי מציג לכם את תהליך הטעינה שעובר הדף ומה מופיע לגולש בהתאם לזמן העלאת הדף.
  2. Opportunities – פעולות שהכלי ממליץ לבצע כדי שהדף ייטען בצורה מהירה יותר.
  3. Diagnostics – מידע מורחב לגבי ביצועי הטעינה של הדף שלכם.
  4. Lighthouse Treemap – כלי למפתחים שמציג הדמיה של קבצי ה-JavaScript באתר.

זהו! פה מסתיים ניתוח מלא של דף באתר שלכם.

איך לשפר את ציון המהירות באתר שלכם?

בנוסף להמלצות שתוכלו למצוא בכלי עצמו לאחר שניתחתם דף באתר שלכם, ישנם מספר פעולות שתוכלו לבצע כדי לטעון את הדפים באתר שלכם בצורה מהירה יותר:

  • לעבור לאחסון איכותי – אחסון אתרים איכותי בענן יציג ביצועים גבוהים בהרבה מאחסון שיתופי או אחסון אחר שאינו איכותי. באחסון בענן אתם לא חולקים את השרת עם לקוחות נוספים אלא מקבלים שרת שלם משלכם. אחסון איכותי משפר משמעותית את זמן הטעינה של העמוד ואת הזמן שהדפדפן מקבל בחזרה בייט ראשון מהשרת לאחר ניסיון טעינה עמוד של גולש (זמן בייט ראשון). אחסון ענן מומלץCloudways.
  • להשתמש בתוסף קאש – תוסף מטמון אתרים מאיצים את האתר באמצעות שמירת גרסה סטטית של עמודים באתר מה שעוזר למשתמשים לטעון את הדף מהר יותר. מטמון אתרים (Cache) שומר בזיכרון קבצי JavaScript, Html ו-CSS כדי לבצע טעינה יותר של העמוד. תוסף קאש מומלץWP Rocket.
  • להשתמש בתוסף לכיווץ תמונות – תוסף כיווץ תמונות מקטין את המשקל של התמונות באתר שלכם ומשפר זמני טעינה של דפים וגם את המהירות של האתר באופן כללי. ישנם תוספים לכיווץ תמונות שעושים את האופטימיזציה והכיווץ לכל התמונות באתר באופן אוטומטי. תוסף כיווץ תמונות מומלץImagify.
  • להשתמש ב-CDN – שירות CDN מספק רשת של שרתים מפוזרים בעולם שמטרתם היא להנגיש את התוכן באתר לגולשים דרך השרת הקרוב ביותר למדינה שבה הגולש נמצא, מה שמצמצם משמעותית את זמן הטעינה של העמוד ושל האתר באופן כללי. שירות CDN מומלץCloudFlare.

לסיכום

עברנו על כל פרמטר בכלי Google PageSpeed Insight כדי להבין לעומק ממה מורכב ציון המהירות שהאתר שלנו מקבל. אתר איטי גורם לגולשים לצאת עוד לפני שהדף עלה ומעברים איטיים בין דפים יגרמו לגולשים נוספים לצאת. מהירות טעינה משפיעה באופן ישיר על הקידום האורגני ועל המיקומים שהדפים מקבלים חיפוש בגוגל. חשוב לעבור על הפרמטרים ולשפר אותם כדי להגיע לציון כללי מעל ל-95 עם דגש על המובייל.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים