5 תוספי אפיליאציה הטובים ביותר לוורדפרס (Affiliate Plugins)

שיווק שותפים זה כלי מצוין לעידוד משווקים (אפיליאטורים בשפה מקצועית) ו/או ומשפיענים להמליץ על השירות או העסק שלכם, ולקבל כסף על כך. בעבר, האפשרות הזאת הייתה קיימת בעיקר עבור חברות ועסקים גדולים כמו אמזון, שופיפיי, ועוד. כעת, תוספי שיווק שותפים (Affiliate Plugins) של וורדפרס הופכים את ההפעלה של תכנית שיווק שותפים לנגישה וקלילה לשימוש לכל אחד שברשותו אתר וורדפרס.

במאמר זה נסביר למה כדאי לכם להשתמש בתוכניות שיווק שותפים בעסק שלכם, איך בוחרים את תוסף האפיליאציה הטוב ביותר לצרכים שלכם, והמלצות על 5 תוספי אפיליאציה  הכי הטובים ביותר לאתרי וורדפרס.

למה חברות משתמשות בתכניות שיווק שותפים במודל העסקי שלהם?

תכניות אפיליאציה נותנות למשווקים בעזרת עם מערכת אוטומטית לקבל עמלות לפי מכירה, כאשר כל מכירה שמתבצעת דרך הקישור או הקוד של המשתמש שחבר בתכנית השותפים מזכה אותו באחוז מסוים מסך המכירה או מהרווחים העתידיים או גם וגם. תכנית פעולה זו נותנת למשתמשים מוטיבציה לפרסם את העסק ולהמליץ עליו.

שיווק שותפים זו תעשייה מאסיבית שמהווה 15% מסך ההכנסות מתחום הדיגיטל ברחבי העולם וכ-20% מסך ההכנסות בתחום המסחר האלקטרוני. ערוצי יוטיוב, בלוגים, משפיעני אינסטגרם וטיקטוק רבים מסתמכים על אפיק הכנסה משיווק שותפים שמשתלב בתוכן שלהם ולעיתים גם גולשים יוצרים תוכן ייעודי על מנת לשווק במתכונת של אפיליאציה מוצר או שירות מסוימים.

affiliate marketing

על מה חשוב לשים דגש בבחירת תוסף אפליאציה לוורדפרס?

הדבר שהכי חשוב בתוסף אפיליאציה הוא קלות השימוש בתוסף ומדידת הנתונים. תוספי אפיליאציה איכותיים אמורים להכיל בתוכם את התכונות הדרושים לתכנית שיווק שותפים מה שמשאיר לכם רק את המשימה למצוא משווקים לשירות או המוצר שאתם מוכרים.

התכונות החשובות בתוסף שיווק השותפים:

  • התאמה אישית של אחוז העמלה למשתמשים לפי דרגות.
  • יצירה מהירה של לינק אפיליאציה.
  • ניהול לינקים של אפיליאטורים בקלות.
  • מעקב אחר מכירות והמרות שבוצעו בתוכנית השותפים.
  • הטמעה פשוטה של הלינקים בפוסטים ודפים.
  • יצירה של פורטל לתכנית השותפים עם תנאי התכנית והרשמה לא מסובכת.
  • תשלומים אוטומטיים עבור השותפים.
  • מיילים מותאמים אישית כשמשתמש נרשם או מתקבל לתכנית השותפים.

     

חלק מהפלאגינים של שיווק שותפים מציגים גם תכונות אפיליאציה מתקדמות, כמו: אפשרות להרוויח מהפניות דרגה 2 ו-3, שזה אומר כשאדם שהפנית מפנה אנשים נוספים, אתה שנמצא מעליו מרוויח אחוזים מהאחוזים שלו. בנוסף, חשוב לבחור תוסף אפיליאציה שעובד בצורה טובה עם התוספים האחרים שיש באתרכמו WooCommerce, אלמנטור פרו, WP-Rocket וכו', שלא תיווצר התנגשות תוספים שתוביל לשיבושים באתר.

5 תוספי אפיליאציה מומלצים

הנה רשימה של 5 תוספי אפיליאציה מומלצים:

1. AffiliateWP

AffiliateWP מציעה מערכת אפיליאציה מתקדמת שמשתלבת בצורה אופטימלית עם וורדפרס, כולל ניתוח מפורט של נתונים ודיווח בזמן אמת על הרשמות, המרות ותשלומים. בצד של האפליאטורים יש פאנל ניהול שאינו מורכב שם ניתן לקבל את הלינק להפניה, ליצור לינקים מעוצבים עם האפשרות Referral Link Generator, ולצפות בדיווח מפורט על ההמרות.

בצד של מנהלי המערכת, AffiliateWP נותנת את האפשרות לעצב באופן אישי מייל הרשמה למערכת האפיליאציה, מייל קבלה ומייל דחייה. בנוסף, בהגדרות המתקדמות של התוסף ניתן לבחור את תעריפי האפיליאציה שבהם נרצה להעניק למשתמשים עבור כל הפניה, כולל תעריפים פר מוצר, תעריפים להפניות חוזרות ותעריפים לכל החיים. התוסף מעולה למי שצריך לבנות מערך אפיליאציה מדורג עם כמה דרגות של שותפים.

יתרונות מובילים:

  • ללא הגבלה במספר השותפים.
  • דיווח בזמן אמת על כניסות, הפניות ורווחים.
  • רישום שותפים פשוט.
  • פאנל ניהול לכל שותף.

     

מחיר:

ל-AffiliateWP יש 3 חבילות תמחור:

  1. Personal (חבילה אישית) – עלות של 149.5$ לשנה. כולל כל האפשרויות של התוסף לשימוש באתר אחד.
  2. Plus (חבילה מורחבת) – עלות של 199.5$ לשנה. כולל כל האפשרויות של חבילת ה-Personal לשימוש עד 3 אתרים.
  3. Professional (חבילה מקצועית) – עלות של 299.5$ לשנה. כולל כל האפשרויות של חבילת ה-Plus לשימוש עד 10 אתרים וכולל פיתוחים עתידיים של התוסף.

*התוסף מציע תמחור מותאם אישית לעסקים גדולים.

2. WordPress Affiliate Manager

WordPress Affiliate Manager הוא תוסף אפיליאציה חינמי עם כמה אפשרויות מרשימים ביחס לעובדה שהוא ללא תשלום. התוסף מאפשר לכם להתאים אישית את מערכת התשלומים לאפיליאטורים ולבצע תשלומים ידניים במתן בונוסים ספציפיים. בנוסף, התוסף מאפשר להתאים את אחוז התשלום לפי יעדים של השותפים וככה בעצם לתגמל את אלו שמביאים הכי הרבה תוצאות.

התוסף אמנם לא מפותח ברמה מאוד גבוהה והוא בהחלט חסר מספר אפשרויות שהן חובה בתוספי אפיליאציה, כמו למשל: אינטגרציה לכלים נוספים. אבל הוא עדיין נכנס לרשימה בעיקר בגלל יכולות הניתור ללינקים ולבאנרים של כל שותף. ניתן לעקוב בפאנל הניהול אחר הופעות, קליקים, הרשמות ותשלומים. התוסף WordPress Affiliate Manager מתאים בעיקר לעסקים קטנים שרוצים לחסוך בהוצאות ויש להם צורך בתכנית שותפים רק ברמה הבסיסית.

יתרונות מובילים:

  • ללא הגבלה במספר השותפים.
  • דיווח בזמן אמת על כניסות, הפניות ורווחים.
  • תבניות דוא"ל בהתאמה אישית
  • תשלום קולקטיבי לכל השותפים באמצעות PayPal
  • תומך בשפות רבות: עברית, גרמנית, ספרדית, צרפתית ועוד.

     

מחיר

חינם ללא תמיכה, 39 דולר לקבלת תמיכה לאתר אחד, ו-79 דולר למספר בלתי מוגבל של אתרים

3. Ultimate Affiliate Pro

Ultimate Affiliate Pro מאפשר לכם ליצור תוכנית שותפים מורכבת עם מספר רב של אלמנטים, כמו: הישגים של השותפים, Top 10, חלוקת פרסים – הכל על מנת לתת מוטיבציה למשווקים שאצלכם בתוכנית. התוסף גם מאפשר ליצור תעריפים שונים לשותפים בהתאמה אישית.

אפשרות נוסות שמאוד בלט בעיניי הוא האפשרות לשווק לא רק את המוצר או השירות אלא גם את האפשרות להיכנס כשותף, ככה השותפים יכולים להרוויח מגיוס שותפים נוספים למערכת שלכם. התוסף Ultimate Affiliate Pro לא מאפשר לעצב מיילים מותאמים אישית, אבל מתחבר לכל תוכנות הדיוור הפופלריות

יתרונות מובילים:

  • ללא הגבלה במספר השותפים.
  • מערכת דירוג לשותפים עם יעדים וציוני דרך
  • ניהול באנרים וקריאייטיב
  • אפשרות לייצור קופונים
  • תשלומים לשותפים באמצעות PayPal או Stripe


מחיר:

רישיון סטנדרטי של Ultimate Affiliate Pro יעלה לכם 69$ בתשלום חד פעמי, עם תמיכה ל6 חודשים, וכל שנה נוספת של תמיכה תעלה לכם 24 דולר. ויש הרחבות נוספות בתשלום

4. Easy Affiliate

Easy Affiliate הוא תוסף מבית היוצר של WP Engine (שבנו גם את התוסף MemberPress ליצירת קורסים דיגיטליים). התוסף משתלב בצורה אופטימלית עם וורדפרס ו-WooCommerce וגם מערכות סליקה ותשלום. לאחרונה שונה שמו של התוסף מ-Affiliate Royale ל-Easy Affiliate.

אחת התכונות המובילות של Easy Affiliate זו פאנל הניהול של השותפים. פאנל ניהול קל לשימוש עם ניתוח מורחב ואפשרות להתאמה אישית של הדף. בנוסף, יש אפשרות לאפשר לשותפים גישה לבאנרים ועיצובים נוספים מרמה מסוימת בתכנית השותפים. התוסף מתאים בעיקר לבעלי עסקים שרוצים תוסף לא מסובך עבור השותפים הפוטנציאליים שלהם.

יתרונות מובילים:

  • התקנה מאוד פשוטה
  • עד 99 רמות שונות של שותפים
  • ניהול קריאייטיב מתקדם 
  • התממשקות קלה למערכות תשלום

מחיר:

יש 3 סוגי רישיונות לתוסף Easy Affiliate

  1. Basic (בסיסי) – עלות של 99.50$ עבור אתר אחד עם גישה מלאה לתוסף למעט אפשרות של עמלות מותאמות אישית, עמלות לפי דרגות שותפים ואינטגרציות מתקדמות.
  2. Plus (מתקדם) – עלות של 149.50$ עבור 3 אתרים. כולל כל התכונות של הגרסה הבסיסית למעט אינטגרציות מתקדמות.
  3. PRO (מקצועי)עלות של 199.50$ עבור 5 אתרים. כולל כל התכונות של הגרסה המתקדמת ועוד אפשרויות מתקדמות שיש לתוסף להציע.

5. YITH WooCommerce Affiliate

YITH WooCommerce Affiliate הוא תוסף אפליאציה שמתחבר בצורה מושלמת עם WooCommerce. התוסף מאפשר רישום וניהול שותפים בצורה קלילה עם תכונות מעולות שלא ניתן למצוא בכל תוסף אפליאציה. התוסף מיועד בעיקר לאנשים שרוצים ליצור מערכת שותפים לא מסובכת.

יתרון מרכזי של התוסף הוא האפשרות להגדיר תשלומים אוטומטיים לשותפים מהגעה לסכום מסוים, מה שנפוץ באתרי אפליאציה גדולים. לצד התכונות המרהיבות, לתוסף יש כמה חסרונות מורגשים. למשל: המערכת ליצירת קופונים מאוד מסורבלת והחיסרון הקריטי יותר – המערכת כולה מיועדת ל-WooCommerce, זאת אומרת שהיא לא מאפשרת אינטגרציות לכלי מסחר או שיווק אחרים.

יתרונות מובילים (בגרסת הפרו):

  • העברה בקליק של יוזרים רשומים באתר לשותפים
  • בחירת הזמן של שמירת הקוקיז לשותפים בתכנית האפליאציה שלהם
  • אפשרות לשימוש בקוד הרשמה בנוסף ללינקים ולבאנרים
  • תשלומים אוטומטיים כששותף מגיע לסכום מסוים

מחיר:

לתוסף YITH WooCommerce Affiliate יש גרסה חינמית מאוד בסיסית המאפשרת ניהול שותפים סטנדרטי אך רוב התכונות בגרסה החינמית חסרות. ניתן לרכוש את גרסת הפרימיום של התוסף בתשלום חד פעמי של 99€ לאתר אחד.

סיכום

כל תוספי האפליאציה שסקרנו במאמר נותנים את האפשרות ליצור מערכות שיווק שותפים איכותיות. על מנת לבחור את התוסף הנכון עבור העסק שלכם והבחירה תלויה במשאבים ובמטרות העסק. אני אישית מאוד ממליץ על התוסף AffiliateWP שמאפשר ליצור תכנית שותפים מותאמת אישית לכל סוגי העסקים ונותן לכם בעצם גמישות בתוסף עצמו. לאלו המחפשים תוסף אפליאציה בסיסי ללא תשלום אז הגרסה החינמית של YITH WooCommerce Affiliate תהיה מעולה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים