Google Cloud Platform - כל המידע על פלטפורמת האחסון בענן של גוגל

כמו בכל ענף, ישנן מספר חברות מעטות שמתעלות מעל לכל השאר והופכות למובילות שוק. כאשר אנו חושבים על ספקי מחשוב ענן, ישנם שלושה שמות העומדים בראש הרשימה – Google Cloud Platform, AWS ו-DigitalOcean. שלוש הפלטפורמות מציעות שימושים רבים ויש להן יתרונות רבים, אבל מה שנכון עבורכם תלוי בסופו של דבר בדרישות הייחודיות של החברה שלכם.

במאמר זה אנחנו נציג לכם את פלטפורמת הענן של גוגל – Google Cloud כולל היתרונות, החסרונות ותמונת מצב מבחינת מחירים. אם אתם רוצים להרחיב את הידע שלכם לגבי שתי הפלטפורמות האחרות – AWS ו-DigitalOcean, אתם מוזמנים לבקר במאמרים נוספים שכתבנו בנושא.

ענן גוגל

אז מה הוא בעצם הענן של גוגל - Google Cloud?

Google Cloud, היא בעצם פלטפורמת הענן של גוגל, שהושקה בשנת 2011 והיא בעצם חבילה של שירותי מחשוב ענן הפועלת על אותה תשתית בה גוגל משתמשת באופן פנימי עבור שאר המוצרים שלה, כגון חיפוש בגוגל, Gmail, אחסון קבצים ו-YouTube. הפלטפורמה מספקת סדרה של שירותי ענן הכוללים מחשוב, אחסון נתונים, ניתוח נתונים ועוד. שירותי האחסון בענן של גוגל מתאפשרים באמצעות 73 חוות שרתים ב-24 מיקומים בעולם, מספר גבוה יותר בהשוואה לחברות אחסון אחרות כמו Digital Ocean.

Google Cloud Platform COUNTRIES

כמו שהזכרנו קודם, Google Cloud נמנית בין שלוש חברות האחסון המובילות בעולם, דבר שבא לידי ביטוי במספר הרב של חברות ותאגידים מוכרים שמאחסנים את האתרים שלהם בגוגל, ביניהם PayPal, Forbes, FedEx, LG, TOYOTA, Nintendo ועוד.

מה היתרונות של אחסון אתרים בענן של גוגל?

  •  Google Cloud קובעת סטנדרט של 99.95% זמינות של האתרים וללא זמני Downtime מתוזמנים, מה שמסייע להבטיח שהעסק שלכם תמיד פועל ברמת שירות גבוהה ורציפה. על פי מחקר שנערך על ביצועי ספקי תשתיות ענן, ל- GCE הייתה השבתה של 3.46 שעות בלבד במהלך שנת 2014. המשמעות היא שמנוע הענן של גוגל היה זמין יותר מ- 99.9% מהזמן.
  • כולנו יודעים שגוגל מנהלת את האינטרנט והדירוג שהיא נותנת לכם משפיע במידה ניכרת על התנועה לאתר שלכם, ובסופו של דבר על המכירות שלכם. אם אתם רוצים להיות מדורגים בראש ה-SERP של גוגל, אתם חייבים שתהיה לכם חברת אחסון אתרים שמבטיחה מהירות. גוגל מתמחה במהירות ומשפרת את עצמה כל הזמן בהיבט הזה.
  • הצוות שעומד מאחורי שירותי אחסון האתרים של גוגל פועל במרץ בכדי לשפר את שירותיו ולהבטיח ביצועים טובים עוד יותר בהשוואה למתחרים. הם עושים זאת על ידי אוטומציה של שינויי תצורה, משתמשים בשכבת אימות נוספת כדי לגלות בעיות פוטנציאליות ועוקבים מקרוב על התשתית והאם נגרמו איזשהם שינויים.
  • הגדלים של שרתי Google Cloud ניתנים להרחבה ויכולים להתמודד בקלות עם עלייה בתנועה בלתי צפויה. אתם בעצם יכולים לשדרג בכל עת את גודל השרת מבלי לשנות את כתובת ה-IP.

מה החסרונות של אחסון אתרים בענן של גוגל?

כמובן ששום פלטפורמה אינה מושלמת, לכן ריכזנו לכם גם את החסרונות הבולטים שמצאנו בפלטפורמה של גוגל.

אחד החסרונות הבולטים בפלטפורמה של Google Cloud הוא שהאחסון בשרתים שלהם קשה מאוד לביצוע אם אין הבנה טכנולוגית בנושא. לכן, על מנת שבעל אתר יוכל לאחסן את האתר שלו שם, הוא צריך לפנות לאיש סיסטם מטעם גוגל שיגדיר עבורו את הפרמטרים בצורה נכונה לפי הצרכים שלו. מכך נובע שרק תאגידים וחברות גדולות במיוחד יכולים להרשות לעצמם לאחסן את האתרים שלהם בפלטפורמה של גוגל.

במידה ואתם מעוניינים לאחסן בגוגל את האתרים שלכם אבל מבינים שלא תוכלו לשכור איש סיסטם, דעו שחברת Cloudways מצאה פתרון לבעיה ולמעשה הקימה פלטפורמה לניהול אחסון אתרים ללא צורך בידע מקדים בנושא. Cloudways פועלת בשיתוף פעולה עם מגוון רחב של חברות שניתן לאחסן בהן כמו AWS, Digital Ocean ועוד, אבל מאפשרת ללקוח הקצה לנהל את אחסון האתרים שלו בעצמו, בצורה נוחה ואינטואיטיבית, ללא תלות בגורמים חיצוניים וללא ניסיון בתחום.

חסרון נוסף שמצאנו, והוא אולי חשוב יותר מהכל – הוא המחיר שאינו מתאים לכל כיס. המחיר הנמוך ביותר של אחסון אתרים ב-Google Cloud דרך Cloudways מתחיל ב-33.18$ לחודש. תכנית זו כוללת 20 ג'יגה בייט, זכרון RAM של 1.70 ג'יגה בייט, רוחב פס של 2 ג'יגה בייט ו-1 vCPU. זה אמנם נשמע סביר, אבל שימו לב לקפיצה הגדולה במחיר – 73.5$ לחודש עבור הגדלת הזכרון RAM ל-3.75 ג'יגה בייט.

Google Cloud Platform

מי קהל היעד של Google Cloud?

  • מפתחים שבונים מערכות WEB או APP בדרך כלל יעדיפו להשתמש באחסון ענן של גוגל.
  • חברות StartUp שרוצות לגדול במהירות תוך כדי מתן שירות איכותי ללקוחות שלהם ישתמשו בגוגל קלאוד כדי להבטיח מחיר הוגן וביצועים מעולים.
  • חברות או ארגונים גדולים שלא מצליחים להעריך את מחירי הענן שיש כיום בשוק יעדיפו למכור בגוגל עקב המחויבות של החברה להתקדמות מתמדת ומחירים הוגנים.
  • חברות שמעוניינות בניתוח כמות גדולה של דאטה ושימוש בבינה מלאכותית.

4 פיצ'רים מרכזיים של Google Cloud Platform

  1. שיטת תמחור הוגנת – גוגל קלאוד מציעה מערכת תמחור הוגנת כלפי הלקוח עם חיוב לפי דקה והנחות בשימוש מתמשך. החיובים מתחילים ממינימום של 10 דקות.
  2. ניתוח כמות גדולה של נתונים – Google Cloud מציעה פתרון מלא לכל הנושא של Big Data בעזרת 2 כלים מרכזיים: BigQuery שמאפשר למשתמשים לעבוד עם מעל לטרה בייט של נתונים ו- Google Cloud Dataflow שמאפשר לנו לייצר תובנות לאחר עיבוד הנתונים.
  3. Cloud Save – התוסף Cloud Save API הושק ב2014 בכנס מפתחים של גוגל על ידי מנהל המוצר של גוגל קלאוד. התוסף בעצם מאפשר לשמור ולאחזר מידע לכל משתמש על השרת בענן ובנוסף מאפשר לסנכרן נתונים שמאוחסנים בענן בין מכשירים שונים.
  4. Cloud Trace – הפיצ'ר קלאוד טרייס מאפשר לנו להבין במהירות מה גורם להאטה בביצועים ולתקן את הבעיה. בנוסף הפיצ'ר מראה לך כמה זמן מושקע בעיבוד כל בקשה במערכת שלנו.

צפו בסרטון הדרכה של גוגל על GCP

נגן וידאו

לסיכום

GCP היא חברת אחסון אתרים מהמובילות בעולם שאתם יכולים לסמוך עליה בכל הקשור לאחסון האתרים שלכם. אם החלטתם לבחור בה, אנחנו ממליצים לעשות זאת בתיווך Cloudways מאחר והיא תנגיש לכם את ניהול האחסון בצורה יוצאת דופן ותעניק לכם וודאות גדולה בכל מה שקשור לכך.