למה Cloudways עדיפה על JetServer? פער מחירים עצום בשרתי הענן

אחסון אתרים הוא נושא שמרתיע לא מעט בעלי אתרים, גדולים או קטנים. בעבר חברה שפיתחה מערכת או אתר בסדר גודל גדול מהרגיל בדרך כלל שכרה איש צוות In-House שאמון על כל נושא אחסון האתר והתשתית. מהניסיון שלי אני יכול להעיד שמעטים האתרים שמבחינת גודל ומשאבים צריכים לשכור איש צוות שכל עבודתו זה אחסון האתר. כיום, יש חברות המנגישות אחסון אתרים בשרתים המתקדמים בעולם ומאפשרות לכל בעל עסק או אדם החפץ בכך – לאחסן אתר על גבי השרתים, גם לאנשים ללא ידע טכני.

אחת החברות המובילות בעולם בתחום הזה היא Cloudways, המאפשרת אחסון אתרים בשרת פרטי בענן במחירים נמוכים מאוד בשיתוף פעולה עם ספקיות הענן הגדולות בעולם – גוגל, אמזון, Linode, Vultr ועוד. אחת המתחרות של קלאודוויז בשוק הישראלי היא JetServer, חברה כחול לבן שמספקת שירותי אחסון לעסקים ולחברות.

ההבדלים בין JetServer ל-Cloudways הם מאוד משמעותיים. מצד אחד ג'ט סרבר גורפת לקוחות מישראל בגלל שירות לקוחות בעברית שמרגיע מעט את בעלי האתרים שמאחסנים אתר ולא אנשים טכניים שמבינים בנושאים כאלו ומצד שני, חברת Cloudways איכותית יותר מבחינת המשאבים, עלויות, אבטחה, מיקום השרתים וגם בזמינות התמיכה. במאמר הקרוב אנחנו נסקור את ההבדלים המשמעותיים בין החברות כדי להבין למה באמת עדיף לעבור לקלאודוויז.

cloudways vs jetserver

שרת בענן ב-JetServer עולה פי 10 יותר מ-Cloudways - על אותו הענן!

מכיוון שג'ט סרבר היא חברה גדולה ומספקת מגוון גדול של שירותים (אחסון אתרים, רישום דומיינים, גיבויים ועוד) אנחנו נתמקד בהשוואה ישירה בין אחסון הענן ש-JetServer מספקת ביחס לאחסון הענן של קלאודוויז. חשוב להזכיר שג'ט מספקת גם שירות של אחסון אתרים שיתופי, שהמשאבים באחסון זה מצומצמים משמעותית, האבטחה עם רמת סיכון גבוהה יותר והאתרים בשרת נטענים לאט יותר מאשר באחסון אתרים בענן ולכן זה לא מדד להשוואה.

ב-Cloudways תוכלו לרכוש שרת אחסון בענן של חברת DigitalOcean בעלות של 10$ לחודש הכולל אפשרות לכמות בלתי מוגבלת של אתרים על גבי השרת (עד לניצול של המשאבים), כמות מספקת של 25GB זיכרון לאחסון, תעבורה בכמות גדולה של עד 1TB וכמובן אפשרות להגדיל את המשאבים בקליק בכל רגע נתון. לעומת זאת, Jet Server מציעה לקהל לקוחותיה שרת זהה של אותה ספקית הענן (DigitalOcean), בשם JetOcean עם שיפור קל במשאבים ובעלות של פי 10 מהמחיר. אל תתנו לכמות המשאבים לבלבל אתכם, הבדל מינימלי במשאבים לא צריך לגרור הכפלה של עלות השרת. ניתן לראות בחבילה המתקדמת ביותר של 2 החברות שכמות המשאבים זהה ועדיין המחירים בג'ט סרבר גבוהים פי כמה.

digitalocean price

נקודה נוספת בנושא העלויות היא העובדה שב-Cloudways לאחר רכישת השרת לא תצטרכו לשלם על שירותים נוספים של החברה כמו רכישת רישיון cPanel (שזאת כביכול המערכת שבה אתם מנהלים את שרת האחסון שלכם לבד מבלי עזרה של החברה ממנה רכשתם) ורישיון של LightSpeed (פתרון של זכרון מטמון Cache שלא כלול ברכישה מג'ט סרבר). בקלאודוויז לעומת זאת תקבלו את פאנל הניהול של החברה ופתרונות קאש רבים כמו Varnish, Memcached ועוד רבים בעשירית מחיר.

jetocean

שירות לקוחות בימי עסקים ב-JetServer לעומת מענה 24/7 ב-Cloudways

סיבה נוספת שממקמת את קלאודוויז בדירוג גבוה יותר מבחינת חברת אחסון איכותית זו העבודה שהיא מעניקה שירות לקוחות 24/7 בכל ימות השנה בצ'אט לייב או בתמיכה טכנית באתר דרך טיקט תמיכה. בנוסף, בעלות מוזלת ניתן לשדרג לתמיכה טלפונית ולנציג אישי מטעם החברה שבעצם אחראי על טיפול הבעיות הטכניות שיש לכם בשרת, מה שמאפשר לכם לנהל בצורה טובה יותר את האחסון ואת האתרים שנמצאים בשרת שלכם.

ב-JetServer לעומת זאת, שירות הלקוחות הוא דרך האתר או טלפוני אך בימים ראשון עד חמישי בשעות 08:00-23:00, שזה נחמד ביחס לחברות הישראליות המתחרות אבל אל מול קלאודוויז ההבדל הוא משמעותי כי אף אחד לא יכול לדעת באיזה ימים ובאילו שעות האתר או השרת שלכם יחווה תקלות. חשוב לציין שג'א אמנם מאפשרת תמיכה טכנית גם בשבתות ובחגים בין השעות 08:00-23:00 על בסיס קריאות שירות אך המענה לא מהיר ולעיתים מתקבל רק ביום העסקים שלאחר מכן.

אפשרויות בחירת ספקית הענן ב-JetServer מצומצמות לעומת Cloudways

כפי שכבר ציינו למעלה, אחסון בשרת ענן אצל חברת JetServer ניתן לרכוש רק עם ספקית הענן DigitalOcean במחיר מופקע. כאשר עובדים רק עם ספקית ענן אחת, כמות הדאטה סנטרים מצומצמת בצורה משמעותית. לעומת זאת, Cloudways עובדת עם מספר חברות כספקיות הענן – Google Cloud Platform, Amazon Web Service, DigitalOcean, Vultr, ו-Linode, כך שכמות הדאטה סנטרים שמהם והמיקומים שמהם ניתן לבחור היא גדולה פי 5 מהכמות בג'ט סרבר.

בנוסף, ברכישת שרת של DigitalOcean (או כל שרת ענן אחר בקלאודוויז), אתם מקבלים מספר דברים שחיוניות להפיכת השרת שלכם למאובטח בצורה משמעותית משרתים אחרים, למהיר יותר ונוח יותר לשימוש. חלק מהדברים שתקבלו בחינם בכל רכישה שרת ב-Cloudways: חיבור ל-Cloudflare (ה-CDN הטוב בעולם), סביבת פיתוח לשרת, פתרונות Cache מתקדמים, חומות אש לשיפור האבטחה ועוד.

לסיכום - למה כדאי לבחור ב-Cloudways?

בתחילת דרכו של האינטרנט חברות כמו JetServer הבינו את הצורך שיש לבעלי אתרים שאינם מבינים בנושאים טכניים והחברה שלהם נתנה מענה לניהול שרתי אחסון עבור בעלי אתרים. עם התקדמות התחום, עוד ועוד חברות אחסון צצות ומשפרות את אפשרויות האחסון, את ניהול השרתים, את איכות השרתים ועוד. החברה המובילה ביותר כיום בשוק אחסון האתרים היא Cloudways – המאפשרת לכם לנהל לבד שרת בענן במחיר לכל כיס עם פתרונות אבטחה מתקדמים, ביצועים ברמה גבוהה לאתרים המאוחסנים בשרתים, תמיכה של 24/7 בכל ימות השנה וכמובן המחיר המוזל – עשירית מהסכום ששרת ענן יענה לכם בג'ט סרבר.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים