למה Cloudways עדיפה על HostGator? עבודה עם שרתי ענן גמישים במספר מיקומים

להיות בעלים של אתר אינטרנט זה אומר שתצטרכו לנהל את שרתי האחסון שלכם או לשלם לאדם או חברה שיעשו זאת בשבילכם. למרבה המזל, הימים בהם היינו חייבים להעביר את הניהול של שרת האחסון לאיש מקצוע עברו וכיום כל אחד יכול לנהל את השרת שלו באחת מחברות אחסון מנוהל שיש לבחירה. Cloudways ו-HostGator הם שמות גדולים בתחום אחסון האתרים אך יש הבדלים משמעותיים בין 2 החברות הללו. 

ההבדל המשמעותי ביותר בין החברות זה אחסון מנוהל בענן דרך קלאודוויז לעומת פתרונות אחסון אחרים שניתן לרכוש ב-HostGator. פתרון האחסון הנפוץ ביותר בהוסטגייטור הוא האחסון השיתופי שמחלק משאבים של שרת ייעודי (פיזי) שלם בין עשרות ומאות משתמשים, שכל אחד מקבל את החלק עליו הוא שילם בדיוק. פתרון אחסון שיתופי לא מאובטח, לא יעיל ובניגוד למה שנהוג לחשוב, הוא גם לא זול מפתרון אחסון בענן.

cloudways vs hostgator

אחסון ללא תוספת עלות ב-Cloudways לעומת תמחור מוסווה וטריקים שיווקיים ב-HostGator

ב-Cloudways תמצאו מחירים נמוכים של שרתי ענן מספקיות הענן הגדולות בעולם – DigitalOcean, Google Cloud, Amazon Web Service ועוד. שרתי אחסון בענן של החברות הללו איכותיות מאוד ביחס לשרתים של HostGator ולכן הייתם מצפים להוזלה משמעותית בתמחור של הוסטגייטור. במבט ראשוני, זה נראה כאילו HostGator אכן מתומחרת נמוך את השימוש שלה אך שמגרדים את פני השטח מגלים עלויות נוספות לשרת, עלויות כפולות לחידוש השירותים ועלויות אחסון שמוצגות בצורה מטעה. ניתן לראות בתמונה את התמחור לחבילות האחסון השיתופי של HostGator (עלויות חודשיות נמוכות מאוד).

חבילה כביכול מוזלת

אבל, לאחר שהמשכנו בתהליך הרכישה גילינו שהמחיר המוצג מתייחס למחיר לאחר הנחה שמקבלים אם רוכשים את האחסון לתקופת זמן מאוד ממושכת (36 חודשים). ואם רוכשים לפי חודש משלמים מחיר גבוה יותר משרת שלם בענן אצל Cloudways. כלומר, מחיר של אחסון שיתופי עם משאבים מאוד מוגבלים ומספר אתרים מוגבל בהוסטגייטור שווה ערך לשרת בענן ללא הגבלת אתרים, עם אבטחה מתקדמת וביצועים מהירים בקלאודוויז

המחיר האמיתי

ב-Cloudways המחיר המוצג זה המחיר אותו תראו בחשבונית בסוף החודש. המחירים של שרתי הענן מוצגים לכם ולא תיתקלו בתוספות מיותר. תוכלו לבחור לשלם אקסטרה עבור שירותים מתקדמים כמו חיבור ל-Cloudflare Enterprise ב-5$ לחודש או שירות לקוחות טלפוני.

הבדל קריטי בביצועים בין Cloudways ל-HostGator - אי אפשר להתחרות בשרת ענן

קלאדוויז מספקת ביצועים ברמה הגבוהה ביותר ולכן זמן טעינת הדפים נמוך באופן משמעותי ביחס ל-HostGator. ההבדל המשמעותי הוא סוג האחסון – אחסון בשרת פרטי בענן מהיר פי כמה מאחסון אתרים משותף שחולק משאבים עם עשרות ומאות אתרים אחרים. בנוסף, Cloudways ממשיכה לשפר את הביצועים בדגש על צמצום זמני הטעינה עם תוספי קאש בילט אין כמו Varnish, Memcached, Object Cache Pro ועוד.

לשרתי האחסון ב-HostGator לעולם לא תהיה אפשרות להתחרות עם קלאודוויז בכל מה שקשור לביצועים של השרתים ולטעינת דפים באתרים. מלבד העובדה ששרת אחסון שיתופי נחות משמעותית משרת בענן, Cloudways משקיעה מאמצים רבים כדי לשפר את טעינת הדפים ואפילו מבצעת שיתופי פעולה עם חברות נוספות כדי להאיץ את השרתים והאתרים של לקוחותיה (כמו שיתוף הפעולה האחרון עם קלאודפלייר ששיפר משמעותית את הביצועים באתרים של לקוחות קלאודוויז). להוסטגייטור אין האפשרות להתקרב לביצועים כאלו גם לא בתכניות המתקדמות יותר שלה (VPS ושרתים ייעודיים).

אבטחה נוקשה ב-Cloudways לעומת שימוש בפתרונות מיושנים ב-HostGator

בתחום האבטחה, Cloudways משקיעה מאמצים רבים כדי לשמור על השרתים והאתרים של לקוחותיה עם רמת האבטחה הגבוהה ביותר. מלבד אחסון האתר בשרת ענן שמגיע עם אבטחה מטעם החברה שמספקת את האחסון ותעודת SSL בחינם שרוב חברות האחסון מציעות, לקלאודוויז יש מספר תכונות אבטחה מתקדמות – אימות ב-2 גורמים (2FA), חומת אש מתקדמת המאפשרת גישה רק לפורטים ספציפיים, הגנה מפני בוטים והוספת IP לכתובות IP מורשות, הגנה מפני מתקפות DDoS ועוד.

ב-HostGator תקבלו תעודת SSL בחינם יחד עם האחסון שלכם (תעודת SSL חינמית שעליה תשלמו כשתרצו לחדש את האחסון בהוסטגייטור). עצם העובדה שהאחסון הנפוץ ביותר בהוסטגייטור הוא שיתופי, מה שהופך את האתר שלכם ללא בטוח מלכתחילה. באחסון שיתופי אתם חשופים לבעיות ונזקים המתרחשים בתוך השרת, גם אם מדובר באתרים אחרים שמאוחסנים על אותו השרת. 

בכל מה שקשור לנושא גיבוי האתר, Cloudways מובילה בפער משמעותי לעומת HostGator. בקלאודוויז ניתן לבצע גיבוי חיצוני וגם גיבוי פנימי במספר אפשרויות גיבוי לאתר ולשרת שלכם. לעומת זאת, בהוסטגייטור תצטרכו לשלם 2$ לחודש עבור גיבוי לאתר בלבד, כשהגיבוי עצמו מתבצע בתוך השרת בו אתם מאוחסנים – מה שאומר שאם השרת שלכם יינזק והאתר שלכם ייפגע גם לשחזר את האתר עם גיבוי יהיה בעייתי כי הגיבוי נמצא על השרת שנפגע.

גיבויים הוסטגייטור

ב-Cloudways תוכלו לבחור בין שרתים מכל העולם לעומת שרתים מארצות הברית בלבד ב-HostGator

השרתים הייעודיים שמוצעים למכירה ב-HostGator הם מארצות הברית בלבד וגם אם תרכשו אחסון שיתופי הוא יהיה חלק משרת שנמצא בארצות הברית. ב-Cloudways לעומת זאת תוכלו לבחור בין ספקיות הענן השונות (Amazon Web Service, Google Cloud Platform, Vultr, Linode ו-DigitalOcean), כשלכל אחת מהספקיות יש מספר דאטה סנטרים ברחבי העולם, כך שתוכלו לבחור במדינה שקרובה למדינת היעד של האתרים והקהל שלכם. בנוסף, שיתוף הפעולה של Cloudways עם חברת Cloudflare מאפשר לכם גישה ל-CDN של קלאודפלייר (ה-CDN המתקדם בעולם), שאיתו תוכלו להנגיש את האתר לגולשים מכל מדינה בעולם (ל-CDN של קלאודפלייר יש נקודה בפתח תקווה).

דאטה סנטרים קלאודוויז

לסיכום - למה כדאי לבחור ב-Cloudways?

Cloudways מציעה אחסון מתקדם בשרת ענן לעומת אחסון שיתופי ב-HostGator, ההבדל הזה לבד אמור להמחיש לכם באיזה חברת אחסון תגיעו לביצועים טובים יותר. מעבר לזה, אי אפשר להתעלם מהעליונות של קלאודוויז לעומת הוסטגייטור בנושאים של אבטחת האתר וגיבויים (בעוד שקלאודוויז מאפשרת גיבויים Off site ו-On site, הוסטגייטור מאפשרת גיבוי פנימי לאתר בלבד). בנוסף, מחירי החבילות בהוסטייגטור מוצגים בצורה קצת מחשידה והעלויות קופצות בכל הזדמנות – גיבויים, פתרונות אבטחה נוספים, אחסון לטווח זמן קצר יותר וכל העלויות ששילמתם מכפילות את עצמם בזמן חידוש השירות.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים