איך לעצור פניות ספאם בטופס צור קשר באתרי וורדפרס

האם אתם מקבלים הרבה פניות ספאם דרך טופס יצירת קשר באתר שלכם? בעיה זו נפוצה מאוד באתרי וורדפרס והיא יכולה להיות מאוד מתסכלת עבור בעלי אתרים ולוקח זמן להתמודד איתה ולפתור אותה. יש מספר דרכים אוטומטיות לעצור ספאם שמגיע דרך טופס צור קשר בוורדפרס. במידה ואתם רוצים לחסום תגובות ספאם באתרי וורדפרס – כתבנו גם מדריך לזה. במדריך הזה נעבור על על 5 דרכים מרכזיות המפחיתות משמעותית ספאם בוורדפרס שמגיע מטופס צור קשר. אך לפני כן, מה זה בעצם ספאם דרך טופס צור קשר ולמה חשוב לטפל בנושא?

למה צריך לחסום פניות ספאם שמגיעות דרך טופס יצירת קשר?

דואר זבל מתרחש כאשר בוטים או משתמשים שולחים מידע לא רלוונטי באמצעות טפסי צור קשר כדי לשלוח הודעות לא רצויות. ספאם של טופס צור קשר הוא בדרך כלל אוטומטי ומתבצע על ידי בוטים ששולחים דואר זבל. בנוסף, בוטים אלו שולחים מיילים זדוניים או ספאם למשתמשים אחרים. כך שמעבר למטרד רציני, ספאם דרך טופס צור קשר באתר שלכם יכול להיות מסוכן לכם ויכול לגרום לפריצה למחשב שלכם.

צור קשר

איך עוצרים פניות ספאם בטופס צור קשר?

יש כמה דרכים מוכחות לעצור ספאם בטפסי יצירת קשר. בחלק מהדרכים נצטרך להתקין תוסף אבטחה נוסף כדי למנוע את האפשרות מבוטים להפיץ ספאם דרך טופס צור קשר ובדרכים אחרות נשנה את האפשרויות בטפסים כדי למנוע כמות גדולה של ספאם.

1. שימוש ב-reCAPTCHA

החלק שבו נמצא reCAPTCHA באתר שלכם הוא החלק שבו גולשים לוחצים כדי להוכיח שהם אנושיים כשהם שולחים טופס צור קשר באתר. פעולה זו תחסום הגשות של טפסי ספאם על ידי אימות שאדם אנושי ממלא את הטופס ולא בוט זדוני. גולשים מרגישים טוב יותר כשהם רואים אפשרות זו שמראה להם שהאתר מאובטח ומטופל היטב. בגרסאות קודמות של reCAPTCHA גולשים היו מסתבכים עם האימות מכיוון שגוגל היה מבקש להקליד מחרוזות או מילים מסובכות. כעת, ניתן לאשר reCAPTCHA על ידי לחיצה עם העכבר על התמונות שהמערכת מבקשת כדי לאשר שמדובר באדם אנושי.

כדי להוסיף reCAPTCHA לאתר ניתן להשתמש בתוסף Simple Google reCAPTCHA, תוסף חינמי של גוגל לאתרי וורדפרס. ניתן גם לבנות טפסי ריקאפצ'ה מותאמים אישית לגולשים בהם אתם מבקשים שגולש יענה על שאלה מבוססת מילים או שאלה מתמטית כדי שהוא יוכל להגיש את הטופס צור קשר שהוא מילא.

reCAPTCHA v2

2. להשתמש ב-reCAPTCHA בלתי נראית (No CAPTCHA)

reCAPTCHA בלתי נראית נקראת גם No CAPTCHA מכיוון שרוב בני האדם לא יראו אותה במהלך מילוי טופס צור קשר. מדובר ב-CAPTCHA חכמה שבה מבקרים אנושיים שמזוהים על ידי המערכת כבני אדם לא מקבלים את השאלה לאימות והטופס שלהם נשלח מבלי שהם נעצרים ומבלי לפגוע בחווית המשתמש. אם המערכת תחשוד שאתם בוטים היא תציג לכם שאלה שתצטרכו לפתור או שאלה המבוססת על תמונות כדי שתוכלו להגיש את הטופס.

3. להשתמש בתוסף חוסם - Maspik

תוסף Maspik הוא תוסף וורדפרס המבצע חסימה של פניות ספאם בטפסי צור קשר ובתגובות באמצעות: חסימת מיילים בצורה ספציפית, חסימה לפי IP, חסימה לפי שפה, חסימה לפי מדינה ועוד. התוסף מספיק חוסם הודעות שנשלחות אליכם במסווה של הודעה צור קשר על וניתן להגדיר בו מילים, מיילים, כתובות IP, שפות ומדינות שייכנסו ל-"רשימה שחורה" וייחסמו לצמיתות. למשל: מילים נפוצות שניתן למצוא בהודעות ספאם אלו: Eric Jones, SEO Rank ועוד.

בין אפשרויות החסימה של התוסף ניתן למצוא: חסימה לפי מילים בעייתיות בשדה טקטס, חסימה לפי כתובות מייל בעייתיות, רשימה שחורה של כתובות IP ספציפיות, רשימה שחורה של מדינות, חסימה של טקסט מעל למספר מוגבל של תווים, חסימה של הפנייה אם היא מכילה קישורים, חסימת פניות שלא תואמות לשפת האתר ועוד. תוסף Maspik הוא חינמי והוא מאפשר לכם להגדיר את אפשרויות החסימה של פניות ספאם בטופס צור קשר בצורה הכי נוחה עבורכם.

4. לחסום אפשרות של שדה טקסט בטופס

דרך נוספת לשמור על טפסי צור קשר נקיים מהודעות ספאם היא לבטל שדה של טקסט חופשי בטופס, חלק גדול מהבוטים מנסים לשלוח לכם הצעות עסקיות ולכן ברגע שלא יהיה טקסט חופשי להכניס, הבוטים ידלגו על הטפסים באתר שלכם ולא ישלחו לכם הצעות ספאם.

5. לחסום תנועה מ-IP ספציפי

אם אתם מבחינים בתנועה רבה של בוטים באתר שלכם שמשגרים ספאם דרך טופס יצירת קשר, ניתן לחסום אותם לפי ה-IP שממנו מגיעה ההודעה כדי להגן על הטפסים באתר. למרות שזה מוסיף שכבת אבטחה לאתר שלכם, פעולה זו יכולה לחסום גם הודעות לגיטימיות שיגיעו מכתובות IP אלו ולכן יש סיכון מסוים בחסימת IP ספציפי. כדי לחסום IP בפאנל הניהול של וורדפרס לחצו על דיון ואז רשמו את כתובות ה-IP אותן תרצו לחסום בשדה של טיפול בתגובות. ניתן לחסום כתובות IP גם דרך פאנל הניהול של חברת האחסון או דרך תוסף אבטחה לוורדפרס כמו Sucuri. בתמונה חסימת IP דרך הגנת הבוטים של Cloudways בשרת:

סיכום והמלצות

המטרה העיקרית שלכם היא לחסום את הספאם ולאבטח את האתר מבלי לחסום לגמרי את הטפסים ליצירת קשר. עברנו על 4 דרכים מרכזיות שבעזרתם ניתן לשמור על האתר מבלי לוותר על הטפסים. אתם חייבים לאפשר למבקרים אמיתיים להביע את דעתם וליצור קשר איתכם בנוחות וביעילות ויחד עם זאת, לחסום לגמרי ספאם של בוטים. בחרו את השיטה שהכי מתאימה עבורכם. ההמלצה שלי כדי לחסום ספאם דרך טופס צור קשר בצורה האופטימלית היא להתקין את תוסף האבטחה Maspik, ניתן להתקין אותו בחינם והוא מסייע בפתרונות אבטחה נוספים לאתר שלכם. לצערי הוא לא מושלם, אבל כשמכניסים מספיק מילים הוא חוסם 99% מהפניות ספאם. אני ממליץ גם לא לתת לגולשים להשאיר לכם שדה עם טקסט חופשי באתר.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים