למה Cloudways עדיפה על uPress? שרתים בענן לעומת משאבים משותפים

גולשים ישראלים רבים מעדיפים אחסון אתרים כחול-לבן על פני אחסון אתרים רחוק גיאוגרפית ולא בגלל ניצול טוב יותר של משאבי השרת או נוחות במיקום של חברת האחסון אלא בגלל השפה. ישראלים רבים חוששים לעבור לחברות אחסון מתקדמות ברחבי העולם כי הם מעדיפים לקבל תמיכה בעברית ושירות לקוחות זמין בשפה שלהם. כמה באמת משלמים על אחסון אתר בחברה מישראל? האם באמת מקבלים שירות 24/7 בעברית? כדי לענות על כל השאלות הללו יצאנו לבדוק איזה חברת אחסון עדיפה יותר – uPress, חברה ישראלית המאחסנת אתרים ישראלים וסובלת מבעיות אבטחה או Cloudways, חברה מחול שמספקת פי כמה יותר משאבים?

cloudways vs upress

פערי המחירים לעומת איכות השרתים

אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין Cloudways ל-uPress וזו גם הסיבה שהוא מופיע בראש הרשימה זה הפער בין שרת בענן של Cloudways לעומת אחסון שיתופי של UPress. שרת אחסון שיתופי הוא חלק מסוים משרת אחסון ייעודי בו מאוחסנים מאות עד אלפי אתרים שחולקים את המשאבים ביניהם. אחסון מסוג זה אינו גמיש, מסוכן ברמת האבטחה, לא מוכן ל-Scale וגם מהירות הטעינה מאוד איטית וכשמשווים אחסון שיתופי לשרתים של חברות הענן שניתן לרכוש בקלאודוויז אין באמת מקום להשוואה מכיוון שאחסון ענן הוא שרת שלם בעלות נמוכה, שלא מחובר לאתרים אחרים ולא חולק איתם משאבים, לא מסוכן מבחינת אבטחה ומציג ביצועי מהירות גבוהים. 

כשנכנסים לעומק של חבילות המחירים בין 2 החברות, לכאורה ניתן לראות מחירים די צמודים – 10$ לחודש עבור שרת בענן של DigitalOcean ב-Cloudways לעומת 15$ לחודש עבור חבילת אחסון שיתופי הנמוכה ביותר ב-UPress. כבר בתמחור החבילות ניתן לראות את ההבדלים ואת מה שמוצע לנו ביופרס לעומת קלאודוויז – ביופרס עבור 15$ לחודש בחבילת אחסון שיתופי תקבלו אפשרות לאחסן אתר 1 בלבד עם 1GB שטח אחסון ו-50GB של תעבורה חודשית, ללא סביבת פיתוח וללא חיבור ל-CDN וב-Cloudways עבור החבילה הנמוכה ביותר (10$ לחודש לשרת הענן של DigitalOcean) תהנו מאחסון של כמות אתרים בלתי מוגבלת בשרת שלכם עם 25GB זיכרון (פי 25 מיופרס) ו-1TB תעבורה חודשית (פי 20 מיופרס) כולל סביבת פיתוח ואפשרות לחיבור CDN. גם יופרס יותר יקרים משמעותית מ-Cloudways וגם המוצר נחות משמעותית.

מחירים יופרס

Cloudways מאפשרת גישה לשירותים נוספים גם בחבילה הזולה ביותר

הבדל משמעותי נוסף בין קלאודוויז ל-uPress זה הערך המוסף שמקבלים יחד עם חבילת האחסון שרכשתם. בנוסף לעובדה שביופרס תשלמו עבור אחסון שיתופי ולא אחסון בענן, בחבילה ההתחלתית לא תקבלו אפשרות לניטור השרת, סביבת פיתוח תתאפשר רק בתשלום נוסף, חומות אש והגנות לא כלולות במחיר, לא כולל חיבור ל-CDN ולא תוכלו לבצע סקייל במהירות עקב חוסר זמינות של משאבים. לעומת זאת, ב-Cloudways תוכלו לבצע סקייל לשרת בלחיצת כפתור ולהגדיל את זיכרון ה-RAM את ה-CPU ואת נפח האחסון, תקבלו ניטור לשרתים 24/7 בכל ימות השנה, כולל חומת אש ו-CDN ובנוסף תקבלו גיבויים אוטומטיים יומיים שאמנם גם ביופרס תקבלו אך ב-Cloudways תקבלו גיבויים Off site ו-On site שמבטיחים לכם אפשרות שחזור בכל סיטואציה.

Cloudways שמה דגש על אבטחת השרתים והאתרים המאוחסנים אצל חברות הענן

אמנם Cloudways לא מחזיקה שרתי ענן בעצמה אלא מנגישה לנו את שרתי הענן של חברות הענן גוגל, Amazon, לינוד, Digital Ocean ו-Vultr. אך עדיין בוחרת Cloudways להשקיע הרבה מאמצים באספקת אבטחה מקסימלית ללקוחות שלה על ידי התקנה של תעודת SSL בקליק, חומות אש והגנות DDoS, הגנה מפני בוטים, אימות ב-2 גורמים, אפשרות לוויטליסט של כתובות IP. ככה מונעת קלאודוויז טראפיק מסוכן, תוכנות ובוטים זדוניים ומתקפות על השרתים והאתרים.

העובדה ש-uPress מאחסנת אתרים בשרתי אחסון שיתופי מציבה את האתרים המאוחסנים עם סכנת אבטחה תמידית – ברגע שאתר אחד מתוך האחסון מותקף או ניזוק, הוא יכול לגרום נזק לשאר האתרים שנמצאים על אותו השרת, מה שמראש הופך את שיטת האחסון של יופרס ללא מאובטחת. בנוסף לא נעשים מאמצי הגנה נרחבים כדי למנוע תקיפות וטראפיק מבוטים ותוכנות זדוניות. הפריצה שהתבצעה בשרתים של יופרס על ידי האקרים פרו פלסטינים (או איראנים – תלויה לאיזה גרסה של יופרס אתם מאמינים) שפרצו למאות אתרים ישראליים ושינו את תוכן האתרים לתוכן פרו פלסטיני בכמה שפות שונות. 

Cloudways מגבה את השרת במיקום מרוחק לעומת גיבוי פנימי ב-uPress

לאחר הפריצה לשרתים של יופרס לקח לחברה כמה ימים לשחזר את השרתים ואת האתרים מגיבוי – מה שלא מצופה מחברות רציניות וגם האתרים ששוחזרו – שוחזרו עם מלא בעיות ובאגים. כל זה בזמן שיופרס עדכנו את הלקוחות על התקלה באיחור ניכר (כמה שעות) ולא נתנו שירות לקוחות במשך כמה ימים. הסיבה לעיכוב בשחזור זו העובדה שיופרס מבצעת גיבוי On Site במסגרת החבילות שלה – אז אמנם אתם מקבלים גיבוי יומי אבל במקרה שהשרת מתרסק כמו שקרה בפריצה, האתרים שלכם בסכנה. ב-Cloudways אתם נהנים מגיבוי פנימי של האתר והשרתים ובנוסף לו גם גיבוי חיצוני על שרת מרוחק – מה שאומר שאם השרת שלכם ניזוק (לא קורה בדרך כלל), השרת שלכם בטוח כי יש עותק שלו במיקום שאינו קשור כלל לשרת שניזוק.

ל-Cloudways יש פי 10 יותר דאטה סנטרים ברחבי העולם

מרכזי הנתונים של חברות הענן מהם ניתן לרכוש שרת דרך Cloudways מתפרס על עשרות מדינות עם מעל ל-65 דאטה סנטרים ברחבי העולם. זה מאפשר לכם לבחור את מרכז הנתונים הקרוב ביותר לקהל היעד של האתרים שלכם מה שיהפוך את חווית הגלישה למהירה הרבה יותר. ב-uPress יש 5 מרכזי נתונים ב-3 מדינות (הולנד, ישראל וניו יורק) ובמיוחד שמדובר בשרתים פיזיים המתחלקים לאחסון שיתופי עבור מאות ואלפי אתרים, אז מיקום האחסון עוד יותר רלוונטי אחסון מסוג זה. בנוסף, עבור החבילה הזולה ביותר בקלאודוויז תקבלו אפשרות לחיבור CDN של Cloudflare Enteprise בעלות מצחיקה של 5 דולר בלבד, בשונה מיופרס שבחבילה ההתחלתית שלהם (חבילה אישית ב-15$ לחודש) ה-CDN לא כלול במחיר והוא בתוספת תשלום, וזה CDN שלהם שהוא לא ברמה של Cloudflare Enteprise.

דאטה סנטרים בקלאודוויז

תמיכה בכל שעות היום ב-Cloudways לעומת זמינות משרדית ב-UPress

הבדל משמעותי מרכזי בין 2 חברות האחסון זה כל הנושא של שירות הלקוחות. יופרס אמנם מספקת שירות לקוחות ותמיכה טכנית בעברית עבור הלקוחות שלה אך הזמינות מאוד מצומצמת. שירות הלקוחות בימים ראשון עד חמישי בשעות 08:30-17:00 והתמיכה הטכנית ב-UPress זמינה בימים ראשון עד חמישי בשעות 09:00-18:00 כולל מענה טלפוני. לעומת זאת, ב-Cloudways יש שירות לקוחות ותמיכה טכנית 24 שעות ביממה כל ימות השנה. ניתן לפנות לנציג בצ'אט כדי לקבל מענה או לפתוח טיקט תמיכה לצוות הטכני כדי לקבל מענה מקצועי ואינפורמטיבי. קלאודוויז מציגה נתונים מרשימים של 2.1 דקות עד שפנייה מקבלת מענה, 30 דקות עד שכרטיס תמיכה שנפתח נסגר בהצלחה ומעל ל-90% הצלחה בכל הפניות לצוות הטכני ולנותני השירות.

המנצחת מביניהן - Cloudways

עברנו על מספר הבדלים בולטים בין חברות האחסון והשוואה זו הופכת ליותר רלוונטית שמדברים על חברת אחסון ישראלית כמו UPress המאחסנת מאול ואפילו אלפי לקוחות ישראלים. לדעתי ההבדל הכי משמעותי זה העובדה ש-Cloudways מנגישה שרתים שלמים בענן לעומת אחסון משותף ביופרס. אחסון בענן הפוך את האחסון ליותר מהיר, יותר מאובטח ועם אפשרויות מורחבות לשיפור האחסון והשירות על ידי תוספים שביופרס עולים לכם כסף. בנוסף, פרצת האבטחה הגדולה שהתרחשה ב-uPress עזרה לבעלי אתרים להבין את המשמעות האמיתית והביטחון שמקבלים כשבוחרים באחסון ענן על פני אחסון אתרים שיתופי.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים