למה Cloudways עדיפה על GoDaddy? שרתים יותר מהירים ואין חיובים על כל דבר

במאמר הזה נציג השוואה בין Cloudways ו-GoDaddy שתוביל למסקנה שהגענו אליה – Cloudways עדיפה בהרבה על GoDaddy. בחירה של חברה וספק אחסון לאתר שלכם חשובה יותר ממה שאתם חושבים. תרצו לדעת שהאתר שלכם מאובטח, מגובה, קל לניהול ואתם לא חווים נפילות. יש המון חברות אחסון לבחירה והמון חבילות פוטנציאליות בכל חברה ולכן אתם צריכים לדעת מה הצורך שלכם ואילו משאבים תצטרכו לפני ביצוע הרכישה. יש לא מעט הבדלים ביניהם ותצטרכו להבין כיצד ההבדלים האלו ישפיעו על אחסון האתר שלכם כדי לבחור באחת מהחברות הללו לאחסון האתר.

באופן כללי, השירות של Cloudways מאפשר לכם לנהל שרת אחסון בענן משלכם לעומת חבילות אחסון שיתופי שתמצאו ב-GoDaddy, מה שכבר הופך את קלאודוויז לפתרון אחסון איכותי יותר. בנוסף, במערכת של קלאודוויז תוכלו לבחור באחת מספקיות האחסון הגדולות בעולם – Google, Amazon S3, DigitalOcean, Vultr ו-Linode. בעוד שב-GoDaddy תוכלו לאחסן את האתר שלכם רק בשרתים של החברה בהתאם לחבילה שרכשתם מה שמצמצם לכם משמעותית את אפשרויות האחסון.

cloudways vs godaddy

הבדלים משמעותיים בביצועים וזמני טעינה אופטימליים ב-Cloudways

לגולשים באינטרנט יש קשב קצר מאוד והבדל של אפילו כמה שניות במהירות טעינת האתר גורם להבדל משמעותי בכמות הגולשים שנוטשת את האתר. בטעינת איטית של אתרים, הרבה גולשים עלולים לנטוש את האתר עוד לפני שהאתר עלה במלואו והם נהנו מהתוכן שלו, מה שגורם להפסד כספי ישיר של בעל האתר. בחירתם אחסון אתרים שיכול לעזור לכם להשיג ביצועים מהירות בטעינת האתר שלכם יעשה את ההבדל בצורה משמעותית.

Cloudways עושה את המיטב כדי לספק את כל הכלים לבעלי אתרים לטעון את האתר שלהם במהירות. בנוסף לכלי מטמון אתרים (Cache) מתקדמים כמו Varnish, Memcached, Redis ועוד, לאחרונה Cloudways פתחה בשיתוף פעולה עם חברת Cloudflare כדי להעניק ללקוחותיה את חבילת ה-Enterprise של קלאודפלייר במחיר של 5$ לחודש בלבד. החבילה כוללת בתוכה חיבור ל-CDN האיכותי העולם (ה-CDN של Cloudflare), אופטימיזציה לתמונות מבלי לפגוע באיכות (Polish & Mirage) ואפשרויות מתקדמות נוספות.

לעומת זאת, ב-GoDaddy משתמשים בשרתים שעובדים על מעבדי Intel Core I7. אלו שרתים יחסית חזקים, אבל לא משתווים למעבדי Intel Xeon שאפשר לבחור ב-Cloudways. בנוסף, העובדה שהשרתים ב-GoDaddy הם שרתי אחסון שיתופיים, החלק שאתם מקבלים מהשרת הוא מוגבל במשאבים ולכן לא חשוב כמה השרת או המעבד יהיו חזקים, לכם יש רק חלק קטן ממנו ולכן הביצועים יהיו לקויים.

שיפור מהירות לאיזיקלאוד

אבטחה אדוקה יותר ב-Cloudways לעומת GoDaddy

Cloudways לוקחת את האבטחה ברצינות רבה. כל השרתים של החברה מוגנים על ידי חומות אש ברמת מערכת ההפעלה שמרחיקים פולשים, מה שמבטיח שכל פעולה זדונית תופסק לפני שהיא עלולה לגרום נזק לאתר שלכם. בנוסף, תעודת אבטחה SSL כלולה בחינם בכל אתר שאתם מאחסנים בתוך השרת הפרטי שלכם. העובדה שקלאודוויז עובדת עם שרתי אחסון בענן ולא אחסון שיתופי כמו ב-GoDaddy כבר הופכת את Cloudways לחברת אחסון יותר מאובטחת בצורה משמעותית. 

ב-GoDaddy יש תעודת SSL בחינם בכל חבילת שנרכשה, אפשרות לאימות ב-2 גורמים, הגנות ממתקפות DDoS וצוות טכני שנותן מענה 24/7 לבעיות אבטחה. אבל, וזה אבל גדול, מכיוון שהשרתים של GoDaddy הם שרתי אחסון שיתופי יש תקרת זכוכית לרמת האבטחה שהיא יכולה לספק עבור הגולשים. אתרים באחסון משותף קשורים אחד בשני ופרצת אבטחה באתר מסוים (שלא קשורה כלל ל-GoDaddy), יכולה להפיל שרת שלם של החברה ועשרות לקוחות רק בגלל שהם נמצאים על אותו השרת.

מתן אפשרות לגיבויים חיצוניים ב-Cloudways בנוסף לגיבוי הפנימי המקובל

גיבוי האתר שלכם לעיתים קרובות זו פעולה חשובה מאוד, במיוחד כשמדובר באתרי תוכן גדולים או באתרי איקומרס. Cloudways מקלה מאוד על הדרך שבה אתם מבצעים גיבויים – Off Site ו- On Site לשרתים וגם לאתרים. בקלאדוויז תוכלו לבצע בצורה אוטומטית גיבוי חיצוני לאתר שנמצא על שרת מרוחק מהשרת של האתר מה שמאפשר לכם לשחזר במהירות את השרת שלכם מבלי לחשוש מהעובדה שהשרת שלכם ניזוק. בנוסף, ב-Cloudways בספקיות הענן Google Cloud Platform (גוגל) ו-Amazon Web Service (אמזון) יש גם אפשרות לגיבוי Snapshot המאפשר לכם להפחית באופן דרסטי את זמן השחזור עבור קבצים ודאטה בייס גדולים והגיבויים הרגילים לצידו ממשיכים לעבוד במקביל.

ב-GoDaddy, תוכלו להפעיל גיבויים יומיים בצורה אוטומטית וגם ליצור גיבויים לפי דרישה ולהוריד אותם למחשב האישי שלכם (גיבוי Off Site קלאסי). אבל, אין לכם את האפשרות לגבות שרת שלם מכיוון שבגודאדי אין בבעלותכם שרת אחסון משלכם ובנוסף, מלבד יצירת הגיבויים, אין שום פעולה אוטומטית ב-GoDaddy המאפשרת לאבטח את הגיבוי שנוצר בצורה אוטומטית – כלומר, אם לא הורדתם פיזית את הגיבוי שלכם למחשב, הגיבוי נמצא על האתר שלכם או על השרת של GoDaddy שבו מאוחסן האתר – אם משהו יקרה לאתר שלכם או לשרת של GoDaddy, הגיבוי שלכם יימחק עם שאר הנתונים וזו בעיה רצינית.

שלושת סוגי גיבויים בקלאודוויז

צורך קבוע בתמיכה בתשלום ב-GoDaddy לעומת קבלת מענה מהיר ב-Cloudways

המערכת של גודאדי לא נגישה במיוחד וכבר מתהליך ההרשמה לשירות ניתן לראות הרבה מקומות שגולשים (במיוחד כאלו ללא ידע טכני) עלולים להיתקע בדרך. ניתן לפנות לתמיכה של GoDaddy בכל רגע נתון אך למרות שהם מציינים מענה אנושי של 24/7 את תחילת השיחה איתם תפתחו עם צ'אט בוט ותמתינו עד שנציג שירות יתפנה אליכם. במצבים שצריך עזרה טכנית, ייקח זמן לנציג השירות לחבר אתכם עם כזה מה שהופך את זמני ההמנתה לארוכים ומייגעים.

ב-Cloudways, אתם נהנים מצוות שעוטף אתכם ומספק לכם מענה לכל שאלה עם דגש על מתן שירות טכנולוגי למתקשים. קלאודוויז מספקת מענה בזמן ממוצע של 2 דקות לפנייה ולמעלה מ-95% מהפניות הטכניות של קלאודוויז נסגרות על ידי פותח הפנייה תוך חצי שעה מרגע פתיחת הטיקט. שירות מהסוג הזה מאפשר לגולשים ללא ידע טכני להנות משרת ענן במחיר של אחסון שיתופי מבלי לשלם סכומים גבוהים על ניהול השרת. בנוסף, ניתן לרכוש מ-Cloudways גם תמיכה בתשלום (נפוץ אצל ארגונים גדולים), שם תקבלו תמיכה טלפונית 24/7, שרת Slack פרטי ומנהל לקוח צמוד.

תמיכה פרימיום בקלאודוויז

לסיכום - למה כדאי לבחור ב-Cloudways?

אחת מהסיבות המרכזיות בעיניי לבחירה ב-Cloudways על פני GoDaddy זו העובדה שבקלאודוויז לא "יתקילו" אתכם. כשאני משתמש במילה יתקילו אני מתכוון לעובדה שמנצלים חוסר ידע טכני או ידע שקשור לאחסון אתרים אצל בעלי אתרים. לדוגמא, GoDaddy מציעה חבילות אחסון מאוז זולות וגם רישום דומיין מאוד זול כדי להרוויח עליכם באפסיילים. כשתרצו לחדש את הדומיין שלכם תשלמו כפול מהעלות של הרכישה הראשונה – וכך גם באחסון. אמנם אתם משלמים סכום מאוד נמוך עבור האחסון (לא לשכוח כמובן שמדובר באחסון שיתופי), אבל החברה תגבה ממכם תשלום עבור כל תכונה איכותית נוספת שתשפר לכם את האבטחה, מהירות או גיבויים – מה שב-Cloudways תקבלו בחינם יחד עם עלות השרת שעליו שילמתם. בנוסף, ב-GoDaddy שואפים למכור חבילות שנתיות ורב שנתיות מוזלות על מנת לא לאפשר ללקוח לבטל את המינוי לאחר הרכישה. בשונה מ-Cloudways שמאפשרת לבטל את המנוי בכל רגע נתון.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים