למה Cloudways עדיפה על SPD? אחסון בשרת שיתופי וגביית דמי ניהול בשרתי ענן

חברת האחסון SPD היא חברת אחסון ישראלית, לצד פתרונות אחסון החברה מציעה גם רישום דומיין, ניהול שרתים, ניהול שרתי ענן, אפשרויות מחשוב ופתרונות נוספים. לעומת זאת, Cloudways היא חברה עולמית המספקת פתרונות אחסון מתקדמים בשרתי ענן של החברות הגדולות בעולם (ענן גוגל, ענן אמזון, דיגיטל אושן ועוד).

במאמר הזה אנחנו נשווה בין אחסון האתרים ב-SPD לאחסון האתר בקלאודוויז ונעבור על הנקודות המרכזיות שהופכות את קלאודוויז למשתלם יותר גם מבחינת הביצועים וגם מבחינה כלכלית. בעבר, כשבעלי אתרים היו מאחסנים אתר על גבי שרת הם היו רוכשים אחסון אתר בחברות ישראליות מכיוון ששירות הלקוחות היה מתבצע בעברית, מה שמנע מבעלי האתרים לשכור אדם עם ידע טכני או ללמוד את התחום. כיום, Cloudways מנגישה אחסון אתרים מתקדם בענן לכל אדם, גם ללא ידע טכני. כך ניתן לחסוך מאות שקלים בשנה על שרת האחסון וגם לקבל תמורה טובה יותר לכסף שלכם.

cloudways vs spd

אחסון בענן ב-Cloudways לעומת פתרונות לא מומלצים ב-SPD

החיסרון הכי בולט של חברת האחסון SPD לעומת Cloudways זו העובדה שב-SPD אתם מאחסנים את השרת שלכם על גבי שרת אחסון ייעודי או שיתופי. שרת אחסון ייעודי הוא שרת פיזי שיושב בחוות שרתים בארץ או בעולם. המשאבים של שרת ייעודי הם עצומים ובדרך כלל זה פתרון שמתאים לחברות גדולות עם צורך בכמות גדולה של משאבים. בנוסף, בשרת ייעודי אתם תשלמו סכום כסף נוסף עבור ניהול השרת מכיוון שצריך איש טכני לניהול שרת מהסוג הזה. אחסון שיתופי הוא בעצם חלק קטן משרת ייעודי שמתאים לצרכים של האתר שלכם – המחיר הוא זול יותר בצורה משמעותית משרת ייעודי אבל רמת האבטחה בשרת מהסוג הזה היא נמוכה מכיוון שלצד האתר שלכם יאוחסנו עוד מאות אתרים על גבי אותו השרת.

ב-Cloudways אפשרות אחסון האתר היחידה היא אחסון האתר בשרת ענן מתקדם. לאחר שאתם נרשמים לקלאודוויז אתם בוחרים ספקית ענן ובעצם רוכשים דרך קלאודוויז שרת שלם בענן בו אתם יכולים לאחסן אתר או מספר אתרים והשרת אינו משותף עם משתמשים נוספים. מלבד העובדה שאחסון אתרים בענן זה פתרון האחסון המתקדם ביותר היום, באחסון ענן האבטחה משמעותית חזקה יותר, הביצועים טובים הרבה יותר, המחיר זהה או נמוך יותר מפתרונות אחסון זולים יותר והמערכת של Cloudways מאפשרת לכם לנהל את השרת בממשק פשוט ללא צורך בידע טכני קודם או צורך לשכור איש טכני שינהל את השרת.

רק על מנת להמחיש את ההבדלים בין SPD ל-Cloudways – תוכלו לראות שבקלאוודוויז ניתן לרכוש שרת אחסון בענן במספר חברות מהגדולות בעולם כולל שרת בענן של גוגל – Google Cloud Platform בעלות של 33$ לחודש עבור כל השרת ובשרת הענן של אמזון – Amazon Web Service בעלות של 36$ לחודש עבור כל השרת. ניתן לראות שב-SPD כדי אתם קונים משלמים כפול 5 כדי לקנות את השרת עם הניהול של חברת SPD (לא כולל גיבויים, ממשק ניהול, התקנה ועוד המון החרגות). המסקנה הברורה היא ש-80% מהתשלום שלכם ב-SPD ילך על ניהול על השרת ולא על השרת עצמו – לחודש.

ניהול שרת גוגל SPD
ניהול שרת אמזון SPD

גיבוי מקיף ב-Cloudways לעומת גיבוי מקומי בלבד ב-SPD

שמנסים להשוות בין החבילה ההתחלתית של ספקית הענן DigitalOcean באחסון ענן ב-Cloudways לעומת אחסון שיתופי ש-SPD, אי אפשר באמת להשוות מכיוון מדובר באחסון שיתופי אל מול אחסון בענן. לצד חסרון זה, ב-SPD אתם מקבלים גיבוי שבועי מקומי, מה שאומר שאם האתר שלכם נפגע או חווה נזק מסוים, במידה והשרת בו אתם מאחסנים את האתר נפגע יהיה קשה מאוד לשחזר את האתר שנפגע ולכן חשוב לגבות את האתר במספר אפשרויות – גיבוי חיצוני ומקומי, כמו שמציעה Cloudways שמגבה גם בשרתים מרוחקים שאינם קשורים לשרת שלכם.

מיקום השרת של SPD הוא בישראל לעומת מיקומים גלובליים ב-Cloudways

באחסון האתר שלכם ב-Cloudways אתם תהנו מדאטה סנטרים של ספקיות הענן שמפוזרים ב-65 מוקדים במספר יבשות ומדינות שונות. ב-SPD מלבד אפשרויות הבחירה המנוהלות על ידי החברה בהם אתם משלמים כפול 5 מאחסון הענן של קלאודוויז, באחסון השיתופי שבו אתם מקבלים חלק משרת ייעודי, השרת שתקבלו יהיה מישראל – מה שאולי מטעה בעלי אתרים מישראל שיחשבו שהביצועים של השרת ומהירות הטעינה של האתר קשורים ישירות למיקום השרת.

אחסון אתר על גבי שרת שנמצא בישראל לא מייעל את הביצועים של האתר שלכם, גם אם האתר שלכם בעברית ופונה לקהל ישראל. יש המון משתנים למהירות טעינת הדף, כמו: הגדרות נכונות בשרת האחסון, חיבור CDN (רשת של שרתים ברחבי העולם שמנגישה למשתמשים קבצים מהאתר שלכם מהשרת שהכי קרוב אליהם – מה שהופך שרתים שנמצאים ספציפיית בישראל לחסרי חשיבות מבחינת מיקום, מבנה האתר ועיצובו, שימוש במטון אתרים ועוד).

דאטה סנטרים קלאודוויז

ב-SPD עובדים בימי עסקים לעומת שירות כל השנה ב-Cloudways

מבחינת שירות לקוחות ההבדל הוא מאוד משמעותי. ב-SPD מקבלים מענה בתמיכה הטכנית בימים ראשון עד חמישי ובשעות 09:00 עד 19:00, למעט מקרים דחופים שבהם ניתן להתקשר בשעות הלילה ולקבל מענה למקרים דחופים. ב-Cloudways ניתן לקבל תמיכה במשך 24/7 בכל ימות השנה באמצעות פתיחת טיקס של תמיכה במערכת או באמצעות צ'אט. קלאודוויז מובילה את חברות האחסון במתן שירות לקוחות ומענה מהיר – פניות לתמיכה נסגרות בממוצע אחרי 30 דקות מרגע הפנייה. בנוסף, ניתן לשדרג בעלות מינימלית לתמיכה פרימיום המאפשרת מענה טלפוני 24/7 בכל ימות השנה.

לסיכום - למה כדאי לבחור ב-Cloudways?

חברת האחסון SPD היא חברה ישראלית לאחסון אתרים השנים האלו היה צורך רב בחברה שעוזרת לבעלי אתרים לרשום דומיינים ולאחסן אתרים באינטרנט, במיוחד בישראל כשתחום האינטרנט עוד היה בחיתולים. עם הזמן צצים עוד עוד פתרונות שהופכים חברות מהסוג הזה לפחות רלוונטיות ובטח שפחות משתלמו. Cloudways מספקת לצרכן הישראלי והעולמי אפשרות לרכוש ולנהל לבד אחסון אתרים על גבי שרת ענן ישירות מספקיות הענן הגדולות בעולם – ככה לא מתפשרים על מחיר, אבטחה וביצועים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים