מה זה גיבוי בענן - כל המידע שאתם צריכים לדעת

מהו גיבוי אתר?

גיבוי לאתר הוא עותק של כל נתוני האתר שלכם. חשוב להקפיד על גיבויים לאתר באופן שוטף כדי להימנע מאובדן מידע ונתונים חשובים באתר: מסדי נתונים, קבצים, תוכן, מדיה ועוד. גיבוי אתר מאפשר לכם לשחזר את הקבצים בסיטואציה שבה נגרם נזק לאתר. גיבוי אתר מעניק לכם שליטה מלאה על הקבצים ועל האופן קבו הקבצים מאוחסנים ומגובים – אתם יכולים לבחור מתי, איפה ובאיזה תדירות יבוצעו גיבוי לקבצים.

גיבוי אתרים

למה כל כך חשוב לגבות את האתר?

עותק גיבוי של האתר זו הערובה העיקרית לכך שתוכלו לשחזר את האתר שלכם בסיטואציה של נזק או קריסה באתר או בשרת. גם אם מדובר בבעיה כוללת באתר או אפילו שינוי קטן שביצעתם שגרם לתזוזה מסוימת – תוכלו לשחזר את הגרסה הקודמת של האתר בהתאם לעותקי הגיבוי שאתם שומרים. תמיד נשאף לשמור מספר עותקי גיבוי שונים לאתר ולנתונים שלנו ממספר סיבות:

אתם יכולים לעשות טעויות

האקרים באינטרנט הם לא הסכנה היחידה שאתם חשופים אליה. לפעמים אתם יכולים לגרום לאתרים שלכם הרבה יותר בעיות מאשר אנשים מבחוץ. לדוגמא: אתם יכולים להתקין תוסף לא איכותי שמבלגן את האתר או לבצע להכניס קובץ לא מזוהה למערכת ולגרום לאתר לקרוס לגמרי. בעזרת גיבוי ניתן להחזיר הכל למקום.

ייתכן שהאתר שלכם קרס במכוון

אפילו האתר הקטן והמאובטח ביותר עלול לקרוס. כבר יצא לנו לראות פריצות לאתרי מפתח אצלנו בארץ שעשו המון רעש תקשורתי כמו הפרצה לענקית הביטוח שירביט ולחברת האחסון UPRESS, שלקח זמן לשחזר את הגיבויים. אם לאתר שלכם יש גיבוי תוכלו לשחזר את האתר תוך זמן קצר,

וירוסים יכולים להרוס קבצים חשובים

אחסון הגיבוי בתוך האחסון של המחשב שלכם הוא מיקום טוב לשמור גיבוי של האתר אבל בהחלט לא מומלץ להחזיק גיבוי רק בתוך המחשב כי גם מחשבים מתקלקלים. על מנת שתוכלו לישון טוב בלילה אני ממליץ בחום לגבות בשלושה מקומות שונים: במחשב, בשרת עצמו ועל גיבוי בענן.

המחשב שלכם יכול לקרוס

תוכנות זדוניות ווירוסים נמצאים ברחבי האינטרנט עם מטרה אחת ויחידה – להרוס את האתר שלכם ולהפוך אותו לפחות בטוח. ברגע שהם מצליחים להיכנס לאתר שלכם, הם מבצעים בו שינויים ולעיתים קרובות הורסים לכם את האתר. גיבוי של האתר נותן לך את האפשרות לשחזר אותו לאחר שהוא נהרס ולהמשיך לעבוד כרגיל.

עדכון אתר יכול להתבצע בצורה לא נכונה

לפעמים עדכונים חדשים של תוספים או של המערכת יכולים להזיק לאתר שלכם. זה יכול לקרות אם עדכון התוסף לא מתאים לאתר שלכם, האתר נמצא בעומס יתר, אין מספיק זיכרון, האתר שלך לא תואם לשינויים החדשים שהתבצעו ועוד סיבות רבות. יחד עם זאת, גם לא לבצע עדכון זו לו אופציה טובה שכן תוספים בגרסאות ישנות יותר גם מסכנים את אבטחת האתר שלכם. במקרה הזה, החשיבות של גיבוי אתרים היא להבטיח שמה שלא יקרה עם עדכון התוסף, תמיד תוכלו להחזיר את האתר לגרסה הקודמת.

גיבוי לאתר Onsite וגיבוי לאתר Offsite

גיבוי שרת בענן

לא חשוב מה גודל האתר שלכם, כל אתר באינטרנט צריך גיבוי. כבעלי אתרים עליכם לשמור על פעילו תקינה של האתר ולהימנע מאובדן של מידע חיוני במקרים של תקלות. כשמדובר בגיבוי לאתר שלכם יש 2 אפשרויות מרכזיות: גיבוי בשרת (Onsite) וגיבוי מרחוק (Offsite).

  1. גיבוי Onsite – גיבוי אתר ברמה מקומית דרך תוסף גיבוי או דרך חברה לאחסון אתרים. כשמבצעים גיבוי מקומי יש גישה מהירה יותר לנתונים שגובו על מנת לשחזר אותם ובדרך כלל מדובר בגיבוי בעלות נמוכה אך מכיוון שמדובר בגיבוי שנמצא על אותו שרת, במידה וקרה משהו לשרת, גם הגיבוי נפגע, ולכן הגיבוי הזה מוגדר כאיכות נמוכה ביחס לגיבוי Offsite
  2. גיבוי Offsite – גיבוי אתר ברמה חיצונית לא על גבי אותו שרת או התקן. גיבוי Offsite מתבצע על גבי שרת חיצוני כך שאם השרת שלנו הותקף הנתונים בגיבוי לא נפגעים ורמת האבטחה בגיבוי זה היא גבוהה. הגיבוי החיצוני יקר יותר אך בהתחשב באבטחה שהגיבוי מספק מומלץ מאוד לבצע גיבוי שמרוחק מהשרת. פה יש אפשרות לעשות גיבוי בענן.

מה זה גיבוי בענן?

כל החברות בעולם, בין אם הן קטנות או גדולות, זקוקות למאגר שישמור על המידע שלהם במקום מסודר וגם יגבה אותו על מנת שהמידע יישמר. כך הפך הגיבוי בענן לאפשרות אחסון האתרים המובילה בשוק. כיום תוכלו למצוא שירות זה אצל כל החברות המובילות בעולם – Google Cloud, Amazon Web Services, DigitalOcean, Vultr ו-Linode, שמציעות פתרונות גיבוי בשרת בענן שיעזרו לכם לאבטח את המידע שלכם ולוודא שהוא מגובה בכל עת וניתן לגשת אליו מכל מקום.

גיבוי בענן הוא שירות שניתן לרכוש מחברות שיש להן משאבי תשתית ומחשבים, כאשר המטרה היא לגבות תכנים של חברות וארגונים אחרים, כמו גיבוי אתר וורדפרס. הוא מאפשר לכם לגבות טקסטים, מסמכים, סרטוני וידיאו, תמונות, אתרים, תוכנות ועוד. השירות מאפשר לכם לגבות באופן יום יומי את כל החומרים של הארגון, זאת על גבי ענן דיגיטלי מפותח. כך אתם יכולים לגבות את המידע שלכם, ללא צורך ברכישת שרתים פיזיים לצורך הגיבוי. מעבר לכך, מידע המגובה בענן מאובטח הרבה יותר.

שירותי גיבוי בענן

מה הם היתרונות של גיבוי שרת בענן?

גיבוי שרת בענן היא אפשרות מצוינת עבור כלל העסקים, מכמה סיבות עיקריות. ראשית, הוא מוביל לחסכון משמעותי בזמן, עלות ומשאבים. ברגע שאתם עוברים לגיבוי מסוג זה, אתם לא צריכים להשקיע בתשתיות או אנשי סיסטם שיתפעלו את השרתים הפיזיים. יש לכם אפשרות לנהל מרחוק בעצמכם את השרת ולהנות מזה. שנית, הוא מעניק לכם בטחון ושקט נפשי. אתם לא צריכים לחשוש מתקלות חוזרות שצריך לטפל בהן, או לאובדן של הנתונים שלכם. דאגות אלו נפתרות על ידי העתקה (גיבוי) של מאגר הנתונים שלכם אל מספר שרתים בענן, כך שגם אם אחד מהם נתקל בתקלה – המידע שלכם בטוח וניתן להשתמש בו. מעבר לכך, על ידי שירות גיבוי שניתן באופן וירטואלי לחלוטין, הגיבוי הופך לפשוט יותר ונוח יותר. כך למשל, אתם יכולים להוסיף שטחי אחסון לגיבויים בצורה מיידית. אתם לא צריכים להמתין שהשרת החדש שרכשתם יגיע, אלא פשוט לבצע לחיצה מהירה ולהוסיף לעצמכם שטחי אחסון נוספים. 

מה השירותים שאתם מקבלים?

  1. גיבוי ברמת השרת (גיבוי Onsite)- הכוונה היא שמתבצע גיבוי של כל האתרים שנמצאים בשרת שלכם.  מערכת הגיבוי מבוססת על מערכת בה מאחסנים קבצים ברשת האחסון המרוחק (Amazon Bucket Storage) כך שתוכלו להתאושש בקלות במקרה ותמחקו בטעות את השרת או האתרים שלכם.
    אפשרות גיבוי השרת מקיפה יותר מאשר גיבוי ברמת האתר, מאחר ובחירה באפשרות זו תגבה רק את האתר הספציפי שבחרתם. הגיבוי ברמת השרת יעיל וקל לביצוע, מכיוון ש- Cloudways מציעה גיבוי אוטומטי בלי קשר לגיבויים ידניים. כך תוכלו לבחור זמן ספציפי בו תרצו שהשרת שלכם יעבור גיבוי, ותוכלו לסמוך על כך שהאתר שלכם שמור ומגובה, מבלי לבצע את הפעולה בצורה עצמאית בכל פעם מחדש.
  2. גיבוי שרת בענן (גיבוי Offsite) – גיבוי של השרת בצורה מקוונת אך חיצונית מהשרתים על גבי שרת ענן משאירה את הגיבוי מרוחק משאר הנתונים שלך כך שבמידה של נזק לאתר או לשרת שלכם הגיבוי ששמרתם בענן לא מקושר אליו ולא יינזק. גיבוי בענן הוא פתרון הגיבוי המאובטח ביותר.
  3. גיבוי Snapshot (גיבוי Onsite) – מאפשר לכם לתזמן גיבויים שוטפים ומערכת מלאה של כל התוכן בשרת שלכם לגיבוי מחוץ לאתר. בהשוואה לגיבויים רגילים, גיבויי Snapshot יפחיתו באופן משמעותי את זמן השחזור עבור מערכי נתונים גדולים (קבצים ו- DB של יותר מ-10 GB). מעבר לכך, קחו בחשבון שגיבויים רגילים ימשיכו לעבוד במקביל. 
    * שימו לב כי רק שרתי גוגל (GCE) ואמאזון (AWS) תומכים בגיבויי Snapshot ב-Cloudways.

את הגיבויים אתם יכולים להוריד למחשב האישי שלכם.

SNAPSHOT

אחסון בענן וגיבוי בענן - מה ההבדל?

רבים נוטים להתבלבל בין שני המונחים, לכן נסביר בקצרה על כל אחד כדי שזה יהיה ברור יותר.

אחסון בענן זוהי דרך לשיתוף קבצים עם משתמשים אחרים מכל מקום, תוך שאתם יכולים לגשת לקבצים מכל מכשיר המחובר לאינטרנט, באמצעות שם משתמש וסיסמא. אתם בוודאי מכירים את האפשרות הזאת בתור דרופבוקס או גוגל דרייב. אחסון בענן אינו מבטיח לכם גיבוי של הקבצים שלכם וניטור אחריהם. זאת אומרת שאם השרת נתקל בבעיה מסוימת ו"נופל", אתם עלולים לאבד את הנתונים שלכם. בנוסף, ניתן לאחסן בשירות כזה רק קבצים ותיקיות, אי אפשר לאחסן מידע של תוכנות, אתרים או אפליקציות.

לעומת זאת, גיבוי בענן זה יישום מבוסס ענן שמאפשר לכם לגבות באופן אוטומטי את כל המידע שנמצא בשרת ולוודא שבעת תקלה, המידע שלכם מאובטח ושמור כמו שצריך. באמצעותו אתם יכולים לאחסן תוכנות, אתרים, אפליקציות, תמונות ועוד. זה עניין חשוב במיוחד, מאחר ואחסון האתרים שלכם הוא הכרחי בעידן הטכנולוגי. תחשבו מה המבקרים של האתר שלכם יחשבו אם יום אחד הוא יקרוס, או אם המידע שהיה באתר ייגנב וכתוצאה מכך פרטים מסוימים שלהם יתפרסמו. האם זה יציג אתכם באור חיובי? שירות גיבוי זה פותר לכם את הדאגה הזאת ומאפשר לכם לעבוד ללא חשש.

גיבוי אתר וורדפרס

סיכום

אין ספק שבעידן של היום, עסקים קטנים כגדולים צריכים לאמץ את הפתרון החדשני הזה ולעבור לשיטת הגיבוי בענן. אנו ממליצים לכם בחום לעבור לאחת מחברות אחסון האתרים המובילות בעולם – Vultr, AWS,  Google Cloud או DigitalOcean שמציעות שירותי ענן ומאפשרות לכם לעבוד בראש שקט, מבלי לחשוש שהמידע שלכם ייפגע. אם אתם מעוניינים לעשות זאת בצורה יעילה עוד יותר, היכנסו ל-Cloudways, שתאפשר לכם לנהל מרחוק את השרתים שלכם ולעשות זאת בקלות.

מדריכים נוספים