תוספים מומלצים להעלאת קבצים על ידי משתמשים באתרי וורדפרס

מתן אפשרות למשתמשים שלכם להעלות קבצים או מסמכים באתר שלכם בהתאם לצורך שלכם באתר יכול להועיל לכם במספר דברים כמו קבלת קורות חיים למשרה מסוימת, בקשה מהלקוח להעלות תמונה שתשלב במוצר ששולחים לו או אפילו מתן אפשרות לגולשים לשתף קבצים ומסמכים שבבעלותם באתר שלכם. הדרך הטובה ביותר לתת אפשרות זו לגולשים היא להשתמש בתוסף העלאת קבצים לאתרי וורדפרס המאפשר למשתמשים להעלות כל קובץ בכל גודל ובכל פורמט בלחיצת כפתור. במאמר הזה אנחנו נעבור על התוספים המומלצים להעלאת קבצים על ידי משתמשים באתרי וורדפרס. אך לפני שנתחיל, חשוב להבין, למה צריך להשתמש בתוסף כזה?

למה להשתמש בתוסף העלאת קבצים באתר?

חשוב מאוד לתקשר בצורה יעילה עם המשתמשים והלקוחות שגולשים באתר שלכם. כדי לבסס את הקשר שלכם עם הגולשים וכאמצעי להרחבת הפעילות והמעורבות שלהם באתר, התקנה של תוסף העלאת קבצים באתר הוורדפרס שלכם יכול לסייע. לפניכם מספר סיבות לשימוש בתוסף להעלאת קבצים על ידי משתמשים:

  • להכיר את הלקוחות טוב יותר – באמצעות הקבצים והמסמכים שהועלו, תוכלו להבין ולנתח את התנהגות הלקוחות. לאחר מכן ניתן להשתמש בידע הזה כדי להגדיל ולהצמיח את העסק בטווח הרחוק.
  • מאפשר פוסטים של אורחים – פרסום תוכן של גולשים מחוץ לאתר (אורחים) משפר את האמינות והאותנטיות של האתר שלכם ובונה אמון בקרב המשתמשים. 
  • איסוף מידע מהמשתמשים – איסוף של פידבקים, קבלת בקשות תמיכה ועוד דברים רלוונטים שלעיתים בעלי אתרים צריכים לאסוף הופך להיות קל עם תוסף העלאת קבצים על ידי משתמשים.
  • קבלת מועמדות – אם יש לכם אתר הקשור לעבודה או שאתם מחפשים להעסיק עובדים חדשים בעצמכם, אתם יכולים ליצור שדה טופס הכולל אפשרות להשארת קורות חיים ומכתבי המלצה עם תוסף מהסוג הזה.
העלאת קבצים על ידי משתמשים

מה מומלץ שיהיה בתוסף העלאת קבצים באתרי וורדפרס?

וורדפרס מאפשר העלאת סוגים מסוימים של קבצים כברירת מחדל. עם זאת, אתם יכולים להרחיב את הפונקציונליות הזאת, את סוג הקבצים והגודל שלהם באמצעות תוספים להעלאת קבצים על ידי משתמשים באתרי וורדפרס. הנה מספר דברים שהתוסף שאתם בוחרים בו חייב לכלול:

  • הגבלה של גודל העלאת קובץקבצים גדולים מאוד מאטים את מהירות האתר שלכם ויכולים לגרום למספר בעיות. לכן, יש צורך להגביל את גדלי הקבצים שעולים על ידי משתמשים באתר.
  • אפשרות קבלת כל סוגי הקבצים – תוסף העלאת הקבצים שבחרתם חייב לאפשר למשתמשי םשלכם להעלות מספר רב של סוגי קבצים. למשל: קבצי אודיו, סרטונים, תמונות, מסמכים, PDF, קבצי אקסל, קבצי וורד ועוד.
  • שמירה של קבצים שעלו ביעדים שונים – כאשר משתמשים שלכם מעלים קבצים או מסמכים כלשהם לאתר, התוסף שבחרתם חייב להיות מסוגל לשמור את הקבצים הללו בפלטפורמות שונות כמו גוגל דרייב, ענן אמזון, דרופבוקס וכו'.
  • הגבלת פורמט הקבצים – עם אפשרות זו, אתם יכולים להגדיר למשתמשים שלכם פורמט קבצים ספציפי שבו אתם רוצים שהמשתמשים יעשו שימוש ויעלו קבצים. כמו למשל – לאפשר רק קבצי PDF כשמבקשים מגולשים קורות חיים בהגשת מועמדות למשרה.

תוספים להעלאת קבצים על ידי משתמשים באתרי וורדפרס

1. Everest Forms

עם שדות טפסים בלתי מוגבלים ואפשרויות התאמה אישית נרחבות, Everest Forms מגיע למקום הראשון ברשימת התוספים המומלצים להעלאת קבצים על ידי משתמשים. עם התוסף, משתמשים באתר יכולים להעלות בקלות קבצים מרובים דרך טופס שנוצר עם התוסף. לאחר שיצרתם טופס עם התוסף, אתם יכולים להטמיע אותו בפוסטים או עמודים באתר באמצעות שורטקוד. בנוסף, כאשר מישהו מהמשתמשים מעלה לאתר שלכם קובץ או מסמך, אתם מקבלים התראה בפאנל הניהול באתר. לתוסף Everest Forms מבוסס על Ajax ומאפשר למשתמשים לשלוח קבצים מבלי לטעון מחדש את הדף באתר. את התוסף אוורסט פורמס ניתן לרכוש בעלות של 49$ לשנה בחבילה הזולה ביותר אך ניתן גם לקנות את התוסף לכל החיים בעלות של 199$.

אפשרויות מתקדמות בתוסף Everest Forms:

  • כולל אינטגרציה לפייפאל וסטרייפ
  • מגיעה עם תנאי לוגיקה בילט אין
  • מגוון אפשרויות בטפסים
  • תמיכה במגוון שפות
  • יצירת טפסים מרובי שלבים

2. User Registration

התוסף User Registration הוא אחד התוספים הטובים בוורדפרס ליצירת שדות והעלאת קבצים באופן אינטואיטיבי על ידי גרירה ושחרור הקובץ הרצוי. לתוסף יש אפשרויות לחלוקה לתגים של הגולשים שנרשמים מה שעוזר לכם לסדר את המשתמשים הרשומים באתר ולחלק אותם לסגמנטים. בנוסף, התוסף User Registration מאפשר למשתמשים שלכם להעלות כל קובץ ישירות לאתר. אתם יכולים ליצור טפסים מותאמים אישית שכוללים רישום משתמשים והעלאת קבצים כולל טפסים מרובי שלבים. את התוסף User Registration ניתן לרכוש בעלות של 79$ לשנה או בעלות של 299$ לכל החיים.

אפשרויות מתקדמות בתוסף User Registration:

  • מאפשר למשתמשים להעלות קבצים בקלות ונוחות
  • ידידותי לקידום אורגני (SEO)
  • רספונסיבי למובייל
  • מאפשר ייצוא דאטה ב-CSV
  • תומך בהטמעת שורטקוד

3. WPForms

התוסף WPForms הוא אחד מתוספי הוורדפרס הבולטים ברשימה שלנו והוא מגיע עם מספר אפשרויות מורחבות. עם WP פורמס, המשתמשים שלכם יכולים להעלות בקלות קבצים כמו תמונות, סרטונים ומסמכים. הוא גם מאפשר לכם לראות את כל האנשים שהעלו או שעשו שימוש בטפסים שיצרתם בפאנל ניהול שמיועד להרשמות אלו. מכיוון שבסיס הטפסים הוא Ajax, הדפים באתר לא יטענו מחדש כאשר המשתמשים שלכם מעלים קובץ כלשהו. התוסף מאפשר לכם לבנות טפסי יצירת קשר, טפסי ניוזלטר, טפסי תשלום, סקרים ועוד – ולהוסיף לכל אחד מהם אפשרות העלאת קבצים או מסמכים במידת הצורך. את התוסף WPForms ניתן לרכוש בעלות של 49.5$ לשנה בחבילה הזולה ובעלות של 299.5$ לשנה לחבילת העילית.

אפשרויות מתקדמות בתוסף WPForms:

4. Forminator

Forminator הוא תוסף להעלאת קבצים בוורדפרס המאפשר למשתמשים להעלות קבצים בכל סוג של פורמט ובכל גודל בלחיצת כפתור. בנוסף, עם התוסף הזה ניתן לגבות תשלום באתר, ליצור סקרים וטפסי תרומות ולמכור סחורה באינטגרציה עם פייפאל ואמצעי תשלום אחרים. התוסף Forminator הוא קל לשימוש ומאפשר לכם גם להגביל את מספר העלאות הקבצים, סוג הקבצים וגודל הקבצים לבחירתכם. בנוסף, התוסף גם מאפשר לכם לבנות טפסים מרובי שלבים, סקרים מורחבים וחידונים להגדלת מעורבות הגולשים עם האתר שלכם. את התוסף Forminator ניתן לרכוש בעלות של 60$ לשנה עבור רישיון בודד.

אפשרויות מתקדמות בתוסף Forminator:

  • יצירת טפסים בקלות עם ממשק נוח
  • אפשרות לחתימה דיגיטלית בתוך הטפסים
  • מאפשר הגבלה של מספר העלאות, סוג וגודל בקבצים
  • ידידותי ל-SEO
  • רספונסיבי לכל סוגי המכשירים

סיכום והמלצה

תוסף להעלאת קבצים על ידי משתמשים באתרי וורדפרס הוא הדרך הטובה ביותר לקבל משוב ממשתמש באתר שכולל קובץ מסוים שרלוונטי בהעלאה שלו. זה יכול להיות תמונה לביקורת על מוצר (חיובית או שלילית), זה יכול להיות מכתב המלצה וקורות חיים בטופס מועמדות למשרה ועוד מספר רב של אפשרויות. במאמר הזה עברנו על התוספים המומלצים להעלאת קבצים באתרי וורדפרס ושמנו דגש על תוספים שאפשר להגביל באמצעותם את הסוג, הפורמט וגודל הקבצים. אני רוצה להמליץ על התוסף Frominator שמכיל בתוכו מספר אפשרויות מתקדמות ורלוונטיות לבעלי אתרים כולל האפשרויות עליהן דיברנו במאמר וגם ניתן לרכוש את התוסף הזה בעלות זולה יחסית. בנוסף, התוסף Everest Form גם יכול להיות בחירה מעולה מכיוון שאפשרויות בניית הטפסים בתוסף הזה הן מאוד איכותיות ומתחברות מעולה עם האפשרות להעלאת קבצים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO) ומנהל את האתר EasyCloud. בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים