כל מה שצריך לדעת על קלאביו (Klaviyo) - אוטומציה לחנויות איקומרס

אוטומציה בחנויות איקומרס היא מערכת, תוכנה או קוד שמטרתם העיקרית היא לבצע קמפיינים שיווקים או משימות לפעולה בצורה חכמה בדיוק בזמן שהוגדר לה להתבצע ללא התערבות אנושית. אחת הבעיות המרכזיות בצמיחה של חנויות איקומרס היא תהליך הגדילה עצמו – כשהחנות גודלת כמות המשימות, הדרישות, החזרות וכל פעולות החנות גודלות יחד איתה ונוצרת שחיקה של בעל החנות או העובד שמבצע פעולות אלה, כתוצאה מכך נוצר מצב של עבודה לא יעילה בחנות. 

חנויות ועסקים ברחבי האינטרנט מאמצים מערכות אוטומציה לחנויות. היום נדבר על מערכת קלאביו (Klaviyo), שמאפשרת לבצע אוטמציות דרך מיילים, הודעות SMS, פופאפים ועוד בשביל להגדיל את המכירות, תוך צמצום הפעולות השוטפות שאנחנו מבצעים באתר שלנו. למערכת יש ממשק נוח שמתחבר לחנות בקלות ומאפשר לנו לרכז מידע על הלקוחות במקום אחד ולעבוד בצורה נוחה.

מה זה קלאביו (Klaviyo)?

קלאביו (Klaviyo) היא מערכת אוטומציה בעזרת מיילים, הודעות SMS ועוד, המיועדת בעיקר לעסקי איקומרס. מטרתה המרכזית של המערכת היא לייצר תהליכי אוטומציה בין הלקוחות בחנות ככה שנוכל לגרום להם לקנות יותר בחנות, עם מבצעים מיוחדים ביום הולדת שלהם, דיוורים אטומטיים לחגים, מיילים אוטמטיים לנטישת עגלה ועוד. Klaviyo היא מערכת פשוטה לתפעול, ידידותית מאוד למשתמש וניתן להתחיל לעבוד איתה בחינם עד 250 אנשי קשר ושליחת 500 מיילים בחודש. חשוב לדעת שבגרסה החינמית של המערכת המיילים יישלחו עם הלוגו של Klaviyo וכל הרשמה של לקוח לרשימת התפוצה מחייבת אישור נוסף במייל של הלקוח, ולכן אנחנו ממליצים לרכוש את המערכת.

Klaviyo

שימושים מרכזיים של Klaviyo

בעזרת המערכת של קלאביו ניתן לשווק ללקוחות שלנו וליידע אותם בשינויים מרכזים בעסק, מבצעים חדשים, הודעות חשובות לקהל הלקוחות ועוד.ניתן לבצע A/B טסטינג לכמה אפשרויות שונות (טקסט, תמונות, אימוג'ים, זמן שליחה ועוד), ניתן לעשות התאמות מדויקות לפי צרכי העסק שלנו ולקבל דוחות מלאים לגבי ההשפעה של השימוש בקלאביו על המכירות. ניתן לייצר תבניות מותאמות אישית עם עיצובים או להעלות תבנית שכבר קיימת, וליצור מיילים שיווקיים וניולזטרים תוך דקות ספורות. בנוסף, במערכת המיילים של קלאביו נוכל לייצר אוטומציות בשליחת מיילים לימי הולדת של לקוחות או נטישת עגלה בחנות אונליין, נוכל למדוד כמות גדולה של מידע, פתיחת מיילים והמרות

פיצ'רים מובחרים של המערכת

  • פאנל ניהול נוח לשימוש– קלאביו נותנת לנו פאנל ניהול פשוט וקל שמאפשר לנו לראות כמה כסף הכנסו מהמערכת, כמה מכירות היו באתר, מה הערך ההזמנה הממוצע, היצועים של הדיוורים שלנו, קשימות וסגמנטים של לקוחות ועוד
  • אוטומציות – אחד היתרונות הגדולים ביותר של קלאביו – בצעו אוטומציות שמעלות את אחוזי ההמרה בעזרת המערכת של Klaviyo. יצירת מערכת יחסים איכותית עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליטם שלכם בעזרת מייל תודה על הרשמה או משלוח מייל בנטישת עגלה מגדילים משמעותית את אחוזי ההמרה ואת אחוז הלקוחות החוזרים.
  • אפשרות לסגמנטציה מדויקת – סגמנטציה היא חלוקה לקהלים על בסיס מאפיינים זהים. במערכת של קלאביו נוכל לשלוח דיוור מדויק לקהל הלקוחות לפי הדפים שבהם הם הסתכלו באתר, לפי מה שהם קנו באתר, לפי עלות הרכישה שלהם באתר שלנו, ולפי המיילים שהם פתחו שהגיעו מעסק שלנו. בנוסף, במערכת ניתן לבצע סגמנטציה דינאמית ככה שהנרשמים החדשים יחולקו בצורה אוטומטית לקבוצת מיקוד המתאימה שלהם.
  • אינטגרציה בקליק – בעזרת המערכת של קלאביו ניתן לבצע אינטגרציה בקליק עם מערכות פרסום אחרות וכלים אחרים של העסק על מנת למשוך דאטה מהמערכות השונות שקשורת לאתר (מערכות פרסום, מערכות ניהול מלאי, CRM ועוד). אין הגבלת נתונים למשיכה וניתן גם לייצר אינטגרציות מותאמות אישית בעזרת API.
  • דוחות לפי ROI – בדיקת נתוני האתר שלנו לפי כמות המרות וערך כל המרה שמגיעה בעזרת המערכת של קלאביו. ניתוח כל הנתונים של קמפיין מסוים בקליק אחד וביצוע התאמות עם העסק שלך בהתאם לכמות מכירות וקצב הגדילה.
  • תבניות אימייל רספונסביות – במערכת של Klaviyo יש אלפי תבניות שמתאימון למגוון של אתרים. התבניות עם נראות מעולה שנועדה להמיר למכירות, מוכנות תוך מספר דקות, ייעודיות לאתרי מסחר, מושכות את העיצוב מהאתר שלך כדי להיות מותאמות עבורו. בנוסף במידה וכבר יש באתר שלכם תבנית לאימייל מרקטינג ניתן להעלות אותה לקאלביו
  • ביצוע B/A טסטינג – בדקו איזה תוכן עובד לכם יותר טוב וממיר יותר בעזרת "תחרויות" או "ניסויים" בין מיילים כדי למטב את הביצועים.

העלות של מערכת Klaviyo

שיטת התמחור של Klaviyo מציעה חבילה התחלתית חינמית עם מספר מצומצם של מיילים ו-SMS. בדקנו עבורכם את התמחור של קלאביו כולל גישה מלאה לכל הפיצ'רים שהיא מציעה. ככל שעולים במספר אנשי הקשר המחיר עולה:

עבור 1000 אנשי קשר במייל בקלאביו תשלמו 30$ לחודש עם משלוח מיילים ללא הגבלה.

עבור 5000 אנשי קשר במייל בקלאביו תשלמו 100$ לחודש עם משלוח מיילים ללא הגבלה.

עבור 10000 אנשי קשר במייל בקלאביו תשלמו 150$ לחודש עם משלוח מיילים ללא הגבלה.

כפי שניתן לראות המחירים שקלאביו מציעה ללקוחות פחות או יותר זהים למערכות אימייל מרקטינג נוספות שזמינות עבורכם ברחבי הרשת.

לסיכום

קיימות הרבה מערכות של דיוור אלקטרוני ברחבי האינטרנט, חלקן טובות יותר וחלקן פחות, היתרון המרכזי שהמערכת מספקת לנו הוא התממשקות מהירה לחנות האינטרנטית שלנו (וורדפרס או שופיפיי) ולבצע אוטומציות בדיוור האלקטרוני / SMS של החנות. לדוגמא: שליחת מייל אוטומטי לכל מי שנטש את העגלה להמשך הרכישה, אוטומציות למיילים ללקוחות חדשים שביצעו רכישה או נרשמו לדיוור של החנות וביצוע אפסיילים לאחר רכישה כדי להגדיל את אחוז הלקוחות החוזרים.. בעזרת Klaviyo אפשר לקחת את חנות האיקומרס שברשותכם כמה צעדים קדימה בעזרת פעולות אוטומציות פשוטות לביצוע.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים

dvirn-removebg-preview

מדריכים נוספים