תוספים מומלצים לסכמות באתרי וורדפרס

אחד השדרוגים והשכלולים של קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש הוא היכולת להנגיש את המידע לבוטים שסורקים את האתר בצורה טובה יותר, כך שהזחלנים יבינו טוב יותר את סוג התוכן שמוצג בעמוד והמבנה שלו על מנת לדרג את האתר שלכם במיקומים גבוהים יותר. דרך מעולה להנגיש את המידע באתר שלכם בצורה טובה יותר היא להשתמש בסימון סכמות (Schema Markup). סכמות ונתונים מובנים הם קטעי קוד המפרשים את העמוד שלכם עבור מנועי החיפוש ועשויים לשפר את הנראות שלכם שם. תוסף SEO מתאים יכול לעזור לכם ליצור קטעי קוד שייכנו לתוצאות העשירות בגוגל (Rich Snippets) שהם בעלי ערך רב עבור מנועי החיפוש. במאמר הזה אנחנו נעבור על התוספים המומלצים לסכמות באתרי וורדפרס.

למה כדאי להשתמש בסימון סכמה בוורדפרס?

אם אתם מפרסמים באתר שלכם תוכן מקורי בכמות באופן תמידי זאת כבר התחלה טובה לקידום אורגני. יחד עם זאת, אתם צריכים לעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן הזה כדי שיוכלו לכלול אותו בתוצאות חיפוש רלוונטיות ולהוביל יותר גולשים לאתר. סימון סכמות אלו נתונים שעוזרים לאתר שלכם לתקשר עם מנועי החיפוש "מאחורי הקלעים". בסכמות משתמשים בקוד בלתי נראה לגולש כדי לקטלג בבירור את הדפים והפוסטים באתר שלכם כך שמנועי החיפוש יידעו בדיוק על מה התוכן שלכם ומתי ואיפה להציג אותו למשתמשים שמחפשים בגוגל. מנוע החיפוש של גוגל משתמש בסכמות גם כדי ליצור תוצאות עשירות במנוע החיפוש.

תוסף FAQ

קטעים מלאי ערך כאלו מציגים מידע נוסף על הדפים והפוסטים באתר שלכם. אם תצליחו להשיג מיקום בתוצאות העשירות של גוגל (בדרך כלל זו תוצאה 0, שמופיעה לפני התוצאות האורגניות בגוגל), אז התוכן שלכם יבלוט מיד לקהל הגולשים וכתוצאה מכך תקבלו המון טראפיק אורגני. שימוש נכון בסכמה הוא חשוב, אבל בגלל שמדובר בקטעי קוד זה עלול להיות גם מסובך. למרבה המזל, ישנם תוספים לוורדפרס שיכולים להדריך אתכם בתהליך של הוספת סימוני סכמות לאתר וחלק מהתוספים הללו אפילו ייצרו את הסכמה הנכונה באופן אוטומטי. בואו נעבור על ארבעת התוספים הטובים ביותר לסכמות באתרי וורדפרס:

1. Schema Pro

התוסף Schema Pro הוא אחד התוספים המומלצים ביותר עבור סימוני סכמות בתוך אתרי וורדפרס. לתוסף יש מעל ל-30 סכמות אפשריות שניתן להחיל על האתר כולל: מתכון, מאמר, ספר, פרסום משרה, ארגון ועוד. אתם יכולים להוסיף את הסכמות הללו לפוסטים בבלוג או לדף אחר באתר מבלי לכתוב שורת קוד אחת, פשוט בחרו את הסכמה הרצויה ובאמצעות הפלאגין תחילו אותה על העמוד הרצוי באתר. כדי לעזור לכם בדיוק הנגשת התוכן לגוגל, התוסף סכמה פרו ימפה עבורכם נתונים שקיימים בעמוד כמו כותרת, תמונה מוצגת, מחבר העמוד ונתונים נוספים. אם זו הפעם הראשונה שאתם מוסיפים סכמה באמצעות Schema Pro ואתם לא בטוחים שביצעתם את הפעולה בצורה נכונה, מומלץ לבדוק את הסכמה לאחר שיצרתם אותם בכלי שבודק נתונים מובנים בדפים שמאונדקסים בגוגל – Structured Data Testing Tool.

עלות התוסף: אתם יכולים לרכוש רישיון שנתי לתוסף Schema Pro בעלות של 67$ כולל עדכונים לתוסף, תמיכת פרימיום מהחברה וסוגים מורחבים של סכמות.

2. AIOSEO

התוסף All In One SEO הוא תוסף מורחב העוסק בקידום אתרים אורגני באתרי וורדפרס והוא נמצא בשימוש בלמעלה מ-4 מיליון אתרים. התוסף כולל מספר כלים איכותיים ל-SEO, כולל תמיכה בסכמות ותוצאות עשירות. AISEO מוודא שסימון הסכמה שאתם יוצרים מוגדר כמו שצריך, כך שמנועי חיפוש יכולים להציג את התוכן שלכם. לתוסף יש סכמה מיוחדת לשאלות נפוצות, קורסים, מתכונים, תוכנות, דירוגים ועוד. בנוסף, AIOSEO מאפשר גם סימון סכמה לוקאלית (מקומית) עבור העסק שלכם המציגה לוגו, כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה ועוד, על מנת לתת לאתר שלכם את הסיכוי הטוב ביותר להופיע גם במפות גוגל ובתוצאות חיפוש מקומיות. ל-All In One SEO יש תמיכה בכל סוגי הסכמות המודרניות וגם מכיל אימות סכמה מובנה כדי להבטיח שהאתר שלכם מותאם ל-SEO ברמה הגבוהה ביותר.

עלות התוסף: רישיון שנתי של התוסף AIOSEO עולה 49.60$ לאתר בודד. לתוסף יש גם גרסה חינמית מצומצמת איתה ניתן להתחיל לעבוד.

All in One SEO Pack

3. Structured Content

התוסף Structured Content מאפשר לכם להוסיף סכמות לכל עמוד או פוסט באתר והוא מעבד את המידע הז כ-JSON-LD. בסך הכל, לתוסף יש מספר סוגי סכמות מרכזיות בהם אתם יכולים להשתמש כמו שאלות ותשובות (FAQ), עסקים מקומיים, אנשים חשובים ועוד. כדי להוסיף את הסכמות לאתר שלכם התוסף Structured Content מגיע עם בלוקים משלו אותם ניתן להטמיע ולהגדיר כסכימה על ידי מילוי טופס, מה שמקל על תהליך הוספת הסכימה לאתר. היתרון בתוסף Structured Content הוא שהתוסף יותר מתאים למתחילים ללא ידע בבניית אתרים או קידום אורגני ולא מכיל כמויות של סכמות ואפשרויות מורחבות כמו ב-2 התוספים שסקרנו למעלה.

עלות התוסף: חינם.

Structured Content

4. WP SEO Structured Data Schema

התוסף WP SEO Structured Data Schema הוא תוסף חינמי ליצירת סכמות באתרי וורדפרס. חלק מהסכמות שתמצאו בתוסף יהיו כאלה שמוגדרות על כל האתר וחלק מהסכמות יתאימו לפוסטים או עמודים ספציפיים. התוסף הזה מצריך קצת יותר הגדרה מפורטת שלכם בעת יצירת הסכימה אך יחד עם זאת, זה פתרון איכותי עבור אנשים שמכירים לעומק את העולם של סכמות ותוצאות עשירות. חשוב להדגיש שאם רוצים להחיל סכמות על סוגי פוסטים מותאמים אישית, צריכים לשדרג לגרסת הפרימיום של התוסף. 

עלות התוסף: לתוסף WP SEO Structured Data Schema יש גרסה בסיסית בחינם וגרסה מורחבת בתשלום.

WP SEO Structured Data Schema

סיכום והמלצות

לאחר שעברנו על התוספים המומלצים לסכמות באתרי וורדפרס אני ממליץ בלב שלם על התוסף שבו אני משתמש באופן קבוע – Schema Pro. למרות שהתוסף AIOSEO הוא תוסף ייעודי לקידום אתרים ויש בתוכו הרבה יותר מרק סימוני סכמות, הסיבה שבחרתי בסכמה פרו היא הנוחות והיעילות של התוסף. Schema Pro מאפשר לכם להכניס סכמות ותוצאות עשירות לאינדקס בלחיצת כפתור וגם להחיל בפעם אחת סכמה מסוימת על מספר דפים או פוסטים במקביל. אמנם התוסף הזה הוא בתשלום שנתי של 67$ אבל התועלת שאפשר להפיק באמצעותו גבוהה ושווה הרבה יותר. ניתן להתחיל לעבוד וליצור סכמות עם התוספים החינמיים שהצגנו במאמר אבל האפשרויות בהן מוגבלות ולכן מומלץ לרכוש את סכמה פרו.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO) ומנהל את האתר EasyCloud. בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים