4 אלטרנטיבות לתוסף Yoast SEO

Yoast הוא אחד מתוספי ה-SEO המוכרים ביותר בוורדפרס והוא מספק אפשרויות אופטימיזציה למנועי החיפוש כבר שנים רבות. אמנם מדובר בתוסף הפופולארי ביותר אבל התוסף Yoast Seo הוא לא תוסף ה-SEO היחידי שניתן לעבוד איתו. במאמר הקרוב נדבר על הסיבות לבחור בתוסף SEO שונה מיוסט ואילו אלטרנטיבות איכותיות קיימות.

מה זה Yoast SEO?

התוסף Yoast SEO הוא תוסף המסייע לקידום ודירוג האתר במנועי החיפוש. הוא מגיע בגרסה חינמית ובגרסת פרו ומאז שהושק בשנת 2010 צבר מעל ל-5 מיליון משתמשים. התוסף לא מקדם את האתר שלכם לבד בצורה אוטומטית אלא מספק את הפונקציונליות והכלים למקדמי אתרים לסדר תכונות חשובות באתר כמו טייטל ומטא דסקריפשן, בונה מפת XML לאתר, מאפשר סידור ארכיונים, מספק תובנות על התוכן באתר ועוד.

יואסט הוא תוסף SEO איכותי המגיע בגרסה חינמית מספקת וגם עם גרסת פרימיום בעלות של 99$ לשנה שבעיניי לא מצדיקה את המחיר ואין בה שינויים קריטיים ביחס לגרסה החינמית. כבר באמצעות הגרסה החינמית ניתן להתחיל לבצע אופטימזציות לפוסטים ולדאוג ל-SEO On Site בסיסי.

למה בכלל צריך להחליף את Yoast SEO?

אם לומר את האמת, אין סיבה עיקרית להחלפה של יואסט SEO. חשוב מאוד שתכירו אלטרנטיבות כדי לא להסתמך על Yoast SEO כתוסף בלעדי שמסייע לכם לקדם את האתר. לחלק מהאלטרנטיבות יש ממשק ניהול נוח יותר לשימוש וחלק מהתוספים יהיו פשוטים יותר להבנה ולתפעול. בנוסף, לאחרונה חברת Yoast נמכרה לחברת הענק Newfold Digital שמחזיקה גם את HostGator וגם את Domain.com ובדרך כלל רכישה של חברה כרוכה בשינויים כאלה או אחרים. לכן, חשוב מאוד להכיר תוספים נוספים לקידום אתרים במנועי חיפוש.

אלטרנטיבות ל-Yoast SEO

תוספים לקידום אתרים הם נקודת התחלה מעולה לבעלי עסקים ואתרים חדשים שרוצים לקבל דירוג בגוגל אבל לא רוצים להשקיע עשרות אלפי שקלים בקידום אורגני. בעזרת ביצוע אופטימיזציות עם התוספים אתם עוזרים למנוע החיפוש של גוגל להכיר את האתר שלכם ולסרוק אותו בצורה טובה לגולשים. כדי לקדם את האתר ולקבל דירוג גבוה תצטרכו להשקיע בתוכן ובבניית הקישורים לאתר אבל אין ספק שתוסף SEO זו התחלת תהליך הקידום. לפניכם 4 תוספי SEO המהווים תחלופה ראויה ל-Yoast SEO.

1. Rank Math

Rank Math הוא התוסף החלופי הפופולרי ביותר ליואסט. יש לו גרסה דמו בחינם וגרסאות פרימיום. המראה ושימוש בתוסף מאוד נוחים וסידור הגדרות ה-SEO באתר דרך התוסף מאוד פשוט. Rank Math יכול אפילו לייבא הגדרות מהתוסף Yoast SEO אז אם תחליטו לעבור לא תצטרכו להגדיר מחדש את ההגדרות שהזנתם ביואסט.

התוסף Rank Math כולל בתוכו פאנל ניהול מעוצב ונגיש, מפת אתר XML, התממשקות לתוסף Schema PRO, אינטגרציה לסרץ' קונסול, התממשקות נוחה עם WooCommerce, מעקב מילות מפתח שמתבצע דרך התוסף ואפשרות ליצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית. ראנק מת' הוא תוסף SEO שכדאי לנסות, בדגש על גרסאות הפרימיום שלו שמגיעות עם אפשרויות קידום אתרים שניתן למצוא רק בכלים חיצוניים. התוסף עובד מעולה עם אתרי וורדפרס ומציע מספר רבה של אפשרויות למקדמים בכל הרמות.

מחיר: גרסת דמו מצומצמת בחינם, חבילת Pro בעלות שנתית של 59$, חבילת Business בעלות שנתית של 199$ וחבילת Agency בעלות שנתית של 499$. ההבדל המרכזי בין החבילות הוא כמות האתרים שבהם ניתן לעבוד עם התוסף, כמות מילות המפתח שאחריהן ניתן לעקוב וכמות הקרדיטים ליצירת מאמרים במערכת בינה מלאכותית AI.

2. All in One SEO Pack

All in One SEO Pack זו אלטרנטיבה פופולריות נוספת לתוסף Yoast SEO. התוסף הושק בשנת 2007 והוא נמצא בשימוש של מעל ל-2 מיליון אתרים. התוסף עצמו קצת פחות נגיש משאר תוספי ה-SEO ומתרכז יותר בלתת תכונות מתקדמות למקדמי אתרים ברמה גבוהה מאשר להכיר את הבסיס של SEO למקדמים מתחילים.

התוסף AIO SEO תומך גם באופטיזמיציות ואינדוקס במנועי החיפוש Yandex ו-Bing, מייצר מפות אתר XML חכמות, תומך בסכמת Rich Snippets, מאפשר לעקוב אחר מילות מפתח ללא הגבלה ובגרסאות מתקדמות גם מנטר עמודי 404 ולינקים שבורים שנמצאים באתר. התוסף All in One SEO Pack מאוד איכותי אבל מתאים למתקדמים ולא למתחילים.

מחיר: לתוסף אין גרסת דמו בחינם וחבילת Basic התחלתית עולה 49.50$ לשנה, חבילת Plus עולה 99.50$ לשנה, חבילת Pro עולה 199.50$ לשנה וחבילת Elite עולה 299.50$ כשההבדל המרכזי בחבילות הוא כמות האתרים בהם ניתן להתקין את התוסף.

3. SEOPress

SEOPress הוא אלטרנטיבה נוספת ליואסט SEO ומספקת תכונות SEO מתקדמות לאתרי וורדפרס. התוסף מכסה בדיוק את מה שאתם צריכים כדי להתחיל לדרג דפים ופוסטים ברשת החיפוש של גוגל. התוסף מאפשר גם ניתוח SEO לאתר שלכם כולל ניתוח מילים מתקדם וקבצים נוספים שמשפרים את האופטימזיציה שלכם. למשל: מסנכרן קובץ robots.txt וקובץ .htaccess.

אחת הסיבות המרכזיות לבחור בתוסף SEOPress הוא היכולות ניתוח שלו למילות מפתח והאפשרות להזין מילות מפתח ללא הגבלה בפוסט או עמוד מסוים. התוסף מתממשק עם גוגל אנלטיקס, מתממשק עם התוסף Schema Pro, יוצא מפות אתר XML ו-HTML ומושך הגדרות SEO בצורה אוטומטית. התוסף SEOPress קל לשימוש ומתאים למתחילים ולמקדמי אתרים ששמים דגש על ניתוח של התוכן ומילות המפתח באתר.

מחיר: SEOPress מגיע בחבילה חינמית בסיסית שמספיקה להתחלה, חבילת Pro בעלות של 39$ חד פעמי לאתר אחד וחבילת Bundle בעלות של 118$ לאתר אחד. ההבדלים בחבילות מאוד משמעותיים מבחינת האפשרויות – בחבילות המתקדמות ניתן למדוד מכירות שמגיעות מטראפיק אורגני ולחבר אינטגרציה לקונסול, אנלטיקס ול-PageSpeed insight

4. The SEO Framework

The SEO Framework הוא תוסף קל שמהווה חלופה ראויה ליואסט. התוסף שוקל מעט ומספק חבילה רחבה של כלי SEO וכלים לקידום אתרים. היתרון המרכזי של SEO Framework הוא שהתוסף מגיע עם הגדרות ברירת מחדל שכבר מסודרות כך שאנשים ללא ידע בקידום אתרים יכולים רק להתקין את התוסף ולהנות מ-SEO On Site בסיסי אוטומטי.

בפאנל הניהול של The SEO Framework ניתן להתאים אישית את מה שהוגדר כברירת מחדל וניתן גם לייצר בצורה אוטומטית כותרות ותיאורים לפוסטים במערכת בינה מלאכותית. התוסף מכיל בתוכו את כל התכונות הקיימות ב-Yoast SEO ונותן מספיק ערך גם בגרסה החינמית שלו.

מחיר: חבילה בסיסית בחינם שמספיקה לבסיס ל-SEO, חבילת Pro ב-7$ לחודש, חבילת Business ב-17$ לחודש וחבילת Agency ב-27$ לחודש. ההבדל המרכזי בחבילות הוא האפשרות להתחבר ב-API לכלים חיצוניים ואפשרויות תמיכה מורחבות שיש בחבילות המתקדמות.

לסיכום

כמו שכבר ציינתי בתחילת המאמר, אין שום דבר רע בתוסף Yoast SEO, אין סיבה נראית לעין להחליף אותו וזו ההמלצה שלי לשימוש בתוסף SEO המדויק והיעיל ביותר. אבל, וורדפרס היא מערכת שכל הזמן מתחדשת ומשתנה ותוספים למערכת באים והולכים ולכן חשוב להכיר אלטרנטיבות לתוסף שמבצע פעולות מאוד קריטיות לקידום האתר שלנו. כל אחד מארבעת התוספים שעברנו עליהם מספק את הבסיס ל-SEO On Site ומציג אפשרויות נרחבות בנוסף. אם בכל זאת החלטתם לוותר על Yoast אני ממליץ על התוסף Rank Math שבגרסאות הפרימיום שלו מאפשר מעקבי מילים ויצירת תוכן בצורה חכמה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים