למה Cloudways עדיפה על Box? שרתים בענן ללא תקלות ונפילות

חברת אחסון האתרים קלאודוויז עובדת בצורה שונה מחברת האחסון הישראלית Box. ההבדל העיקרי ביניהם הוא שבוקס עובדת עם אחסון אתרים שיתופי ואילו Cloudways מספקת אחסון אתרים בענן דרך ספקיות הענן הגדולות בעולם: Google Cloud, Amazon Web Service, DigitalOcean ועוד. ההבדל הזה הוא משמעותי מכיוון ששרתי אחסון שיתופי חשופים יותר לפריצות ולתקלות ולבוקס יש היסטוריה ארוכה בנושא הזה.

הבדל נוסף בין החברות הוא ש-Box הישראלית היא חברה שמתרכזת במספר שירותים ומוצרים לקהל הישראלי ולכן אחסון אתרים הוא לא אחת מהחוזקות שלה. לעומת זאת, Cloudways מספקת שירותים מעולם אחסון האתרים עם דגש על אחסון אתרים בענן שבאופן משמעותי מהיר יותר, בטוח יותר וטוב יותר מאחסון אתרים שיתופי שמציעה Box.

cloudways vs box

פערי המחירים בין Cloudways ל-Box - בקלאודוויז תשלמו פחות ותקבלו יותר

במבט ראשוני על החבילות והמחירים של 2 החברות אולי תחשבו שאין הבדלים במחירים ביניהם בגלל שהעלות נראית זהה. מלבד העובדה ש-Cloudways זולה בכמה שקלים לחודש מבוקס, בקלאודוויז אתם תקבלו שרת שלם בענן משלכם עם אפשרות לאחסון מספר בלתי מוגבל של אתרים בהתאם למשאבים, כך שמדובר בחיסכון בפן הכלכלי. אם בהשוואה בין החבילה הנמוכה ביותר בבוקס לאחסון אתרים בקלאודוויז העדיפות במחיר היא של Cloudways, קל וחומר שבחביולת מתקדמות של Box או שירותים מתקדמים שהם מציעים (גיבוי מתקדם, הגדלת תעבורה, הגדלת נפח האחסון ועוד) תצטרכו לשלם מחיר נוסף.

נקודה נוספת בקשר לפערי המחירים בין החברות זו העובדה שהחבילות שתמצאו בבוקס אמנם מתומחרות בעלות חודשית אך ניתן לשלם עבור חבילה שנתית בלבד. המחיר המוצג לחבילה הזולה ביותר ב-Box הוא 25 ש"ח לשעה כולל מע"מ ובתהליך הרכישה התשלום לחיוב הוא 300 (עלות חודשית 25 כפול 12 חודשים). ב-Cloudways לעומת זאת, תוכלו לרכוש שרת שלם (בשונה מחלק קטן מאחסון שיתופי בבוקס) בעלות של 10$ לחודש אצל הספקיות DigitalOcean או Vultr. כך שבקלאדוויז תשלמו פחות וגם תקבלו יותר – אחסון ללא הגבלת אתרים, פתרונות אבטחה מתקדמים, שרת שלם משלכם, טעינת דפים מהירה יותר ועוד.

מחיר חבילה בבוקס

Cloudways מציגה ביצועים גבוהים ושרתים ברמה עולמית לעומת Box

חברת Box מספקת אחסון אתרים שיתופי (שרת אחסון שהמשאבים שלו מתחלקים בין מספר אתרים) על גבי שרתים פרטיים של החברה שיושבים בחוות השרת של בזק בינלאומי ונטוויז'ן. שרתי האחסון אמנם טובים ויכולים לספק ביצועים טובים אבל מכיוון שמדובר באחסון אתרים שיתופי יש תקרת זכוכית לרמת הביצועים של שרת האחסון וכתוצאה מכך יש תקרת זכוכית גם לביצועים של האתר בדגש על מהירות טעינת הדפים.

ב-Cloudways תוכלו לבחור בין השרתים של ספקיות האחסון הגדולות בעולם ובנוסף, שרתים אלו הם שרתי אחסון שלמים בענן שאתם מקבלים לאחר רכישה – שרתים שלא מחולקים עם משתמשים אחרים ונמצאים על גבי ענן, מה שהופך אותם למהירים יותר בצורה משמעותית. מהירות טעינת דף זה פקטור משמעותי בקידום אתרים ובהעלאת אחוזי ההמרה באתר ולכן חברת קלאודוויז שמה דגש על ביצועי אתרים ומציעה ללקוחותיה מספר פתרונות נוספים להאצת האתר – שימוש בזיכרון מטמון (Cache, חיבור מהיר ל-CDN של Cloudflare (ה-CDN הטוב בעולם) וכלים נוספים לשיפור מהירות.

אבטחה הרמטית ב-Cloudways לעומת פריצות חוזרות לאתרים ושרתים ב-Box

ההבדלים בכל נושא האבטחה בין קלאודוויז לחברת בוקס מאוד ברורים. Cloudways עושה הכל כדי להעניק ללקוחותיה את שירות האחסון המאובטח ביותר. עצם העובדה שבקלאודוויז סוג האחסון או אחסון אתרים בענן כבר מצביע על כך שרמות האבטחה ב-Cloudways יהיו חזקות פי כמה וכמה מאחסון שיתופי של Box. בנוסף לאחסון אתרים בענן אתם מקבלים מ-Cloudways תעודת SSL בחינם, חומות אש מתקדמות, אימות ב-2 גורמים (2FA), הגנה מפני מתקפות DDoS, הגנה מפני בוטים ועוד.

עם כל הכבוד לשרתים של בזק בינלאומי ונטוויז'ן, רמת האבטחה בבוקס לוקה בחסר. סימנים ראשונים שמעידים על בעיות התגלו בשנת 2020 כאשר אירעה תקלה בטעינת האתרים ובשירות הלקוחות שלא נתן אז מענה ללקוחות ישראלים. השיא הגיע בחודש אפריל 2022 כשאתרים המאוחסנים בשירות האחסון של חברת Box ירדו מהאוויר לזמן ממושך של למעלה מ-3 שבועות מה שפגע בהמון עסקים קטנים המשתמשים בשירות החברה. בדומה לתקלה ב-2020, גם בתקלה הנוכחית הגיעו דיווחים רבים מלקוחות שלא היה מענה זמין אצל חברת בוקס והשחזור לגיבוי לאתרים התעכב. הקהל הישראלי לא נשאר אדיש לפרשה ונפתחה קבוצת פייסבוק בשם "נפגעי חברת box שירות דומיינים ואחסון" שמטרתה לסייע לנפגעים בשחזור האתר ובמעבר לאחסון אתרים מתקדם יותר.

שירות לקוחות שנכשל ברגעי משבר לעומת תמיכה בכל ימות השנה

אחת המסקנות המרכזיות שהסיק קהל הלקוחות של חברת Box, זה שבתרחיש הכי גרוע שלהם, בו האתר של העסק שלהם מושבת ולא באוויר והם מרימים את הנייד ומתקשרים לשירות הלקוחות ולא מקבלים מענה. אז אמנם בוקס מספקת שירות לקוחות טלפוני (שקלאודוויז מספקת שירות זה רק למי שרוכש תמיכת פרימיום), אבל וזה אבל גדול, בשעת משבר הוכיחה בוקס ללקוחות שאין באפשרותה להעניק שירות לקוחות לכולם ורוב השיחות, הפניות והטיקטים שהגיעו לתמיכה הטכנית נשארו ללא מענה עד לסיום התקלה (כ-3 שבועות!).

ב-Cloudways מענה טלפוני שמור לתמיכת פרימיום אך אין לכם באמת את הצורך בהדרכה טלפונים כשיש לכם את האפשרות לדבר עם נציג 24/7 בכל ימות השנה ולפתוח טיקט לתמיכה טכנית שמקבל מענה מהיר. קלאודוויז מציגה נתונים איכותיים בנושא שירות הלקוחות ובממוצע סוגרת טיקט תמיכה טכנית של לקוח בפחות מ-30 דקות (שזה בעצם אומר שלקוחות בממוצע מקבלים מענה ופותרים בעיה טכנית בתוך פחות מחצי שעה).

לסיכום - למה כדאי לבחור ב-Cloudways?

קלאודוויז ובוקס אמנם חברות מתחרות אך ההבדלים ביניהם מאוד משמעותיים ואין פה באמת תחרות. Cloudways מספקת ללקוחותיה אחסון מתקדם בשרת ענן פרטי מהיר ומאובטח לעומת אחסון שיתופי שהמשאבים שלו מתחלקים עם אתרים נוספים שחווה בעברו כמה תקלות משמעותיות. בנוסף, חברת Box איבדה את אמון הלקוחות שלה לאור התקלות החוזרות והרבה משתמשים בחרו לחצות את הכביש לחברות אחסון מתקדמות יותר.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים