למה Cloudways היא הפתרון הכי טוב לאחסון אתרים בישראל

אחד הנושאים שחשוב לשים עליהם דגש בבניית אתר אינטרנט הוא אחסון אתרים. בעל עסק מן השורה שהפקיד את כספו בידי חברה לבניית אתרים או פרילנסרים בדרך כלל יבחר באותה חברת אחסון שמופיעה באיפיון לבניית האתר שקיבל מבלי לבדוק עלויות של חברות אחסון נוספות.

בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים ואנשים פרטיים עם אתרי אינטרנט נחשפים לנושא אחסון האתר שלהם ומבינים שבמשך כל הזמן הזה שילמו מחירים גבוהים במאות אחוזים עבור שרתים יותר טובים שיכלו למצוא במחיר מוזל בחו"ל. הבחירה הטבעית של בחברות אחסון כחול לבן מונעת בעיקר ממחסום השפה שמדאיג המון בעלי אתרים בישראל, הפחד מקבלת תמיכה טכנית בשפה שאינה שפת האם שלנו עלולה לעלות לנו ביוקר, להכפיל ואפילו לשלש את העלות החודשית שלנו עבור אחסון.

בדקו איפה ממוקמת Cloudways אל מול המתחרים

ההבדל בין אחסון שיתופי לאחסון בענן

אחסון שיתופי הוא הפתרון הכי פחות מומלץ כיום, אנשים נוטים לרכוש אחסון שיתופי בגלל העלויות הזולות אבל מדובר במקרה קלאסי של "קנה בזול ושלם ביוקר". באחסון שיתופי האתר שלכם מאוחסן יחד עם עם אתרים נוספים מה שגורם לאתר שלך להיות מושפע משינויים או תקלות באתרים אחרים שכלל לא קשורים אליכם. באחסון ענן לעומת זאת אתם לא חולקים את השרת עם לקוחות נוספים של החברה בה קניתם אלא מקבלים שרת משלכם. בנוסף לעובדה שרמת הביצועים עולה בשרת שהוא שלכם בלבד אתם לא נפגעים מקריסות או תקלות באתרים שאינם קשורים אליכם. רוב האחסונים בישראל מוכרים בחבילות הבסיס שלהם אחסון שיתופי

ההבדל בין VPS לאחסון ענן

לפני שנעבור על ההבדלים בין קלאודוויז למתחרים הישראלים חשוב שנבין מה ההבדלים בין ההצעות של החברות ואילו שירותי מחשוב נקבל בכל חברה. בתוך Cloudways נפרשות בפנינו כמה חברות שונות של אחסון ענן. אחסון ענן הוא אחסון שבו אתה כבעל האחסון לא יודע בדיוק איזה שרת מאחסן את האתר או האפליקציה שלך. בשיטת עבודה זו אתה מקבל שרת פרטי משלך על גבי ענן שאינו תלוי באתרים אחרים, מה שגורם לאתר שלך להיות מהיר ואיכותי יותר.

VPS (Virtual Private Server) הוא בעצם שרת וירטואלי פרטי שמתארח בתוך שרת פיזי אחר והוא נמצא בשיתוף עם משתמשים נוספים. באחסון VPS אמנם הקבצים שלך פרטיים ולא נגישים לאף אדם שמתארח יחד איתכם אבל אתם עדיין נמצאים במשותף באותו השרת. הבדל מרכזי נוסף בין אחסון ענן לVPS הוא מבחינת הגמישות של השרת – באחסון ענן נוכל להגדיל או להקטין בזמן אמת את השרת שלנו ולהוסיף שירותים נוספים בקליק.

אחסון אתרים

הבחירה ב-Cloudways לעומת אחסון אתרים ישראלי

יש כמה הבדלים משמעותיים בין העבודה עם קלאודוייז המפורסמת לחברות אחסון ישראליות. בנוסף לעובדה שציינו למעלה – שחברת Cloudways מציעה שירותי ענן בשונה מאחסון שיתופי בחברות הישראליות, נתמקד ב-7 הבדלים נוספים: מחיר, שטח אחסון, אבטחה, גיבויים, מיקום השרת, נוחות הממשק, ותמיכה טכנית.

  1. מחיר – ההבדל הראשון והמרכזי ביותר הוא כמובן המחיר. במבט מעמיק אל עבר עמודי התמחור של החברות השונות ניתן לראות פערים קריטיים בתמחור. בשרתי ענן של קלאודווייז התמחור הוא לפי החברה שממנה בחרת לאחסן בשירות הענן שלה (בקלאודוייז ניתן למצוא את החברות המתקדמות בעולם לשירותי אחסון בענן) ואילו בחברות האחסון הישראליות התשלום הוא עבור אחסון שיתופי. בחברת Upress נשלם עבור החבילה הכי בסיסית 47 ש"ח לא כולל מע"מ עבור אחסון של אתר אחד עם הגבלה של שטח אחסון מאוד מינימלית וגם הגבלת תעבורה, ב-JetServer עבור אחסון שיתופי בסיסי נשלם 44 ש"ח לחודש לא כולל מע"מ עם הגבלה לאתר אחד בלבד,  ואילו ב-SPD נשלם 34.9 ש"ח + מע"מ עבור החבילה המוזלת של אחסון שיתופי. איפה Cloudways בגרף המחירים הזה אתם שואלים? במקום הראשון בעלות של 10$ לחבילה הקטנה באחסון ענן של DigitalOcean.
  2. שטח אחסון – הבדל מרכזי נוסף בין החברות הוא כל הנושא של שטח האחסון. גם אם בחלק מהחבילות בחברות האחסון הישראליות תמצאו "שטח דיסק ללא הגבלה" חשוב שתבינו שרוב האתרים שתרצו לאחסן לא צריכים unlimited storage ו"ההטבה" הזאת כביכול באה על חשבון דברים קריטיים כמו מספר הדומיינים שאפשר להכניס לשרת האחסון או כמות ואיכות הגיבויים בשרת. בחבילה הבסיסית של קלאודוייז תקבלו שטח דיסק של 25 ג'יגה שיכולים להתפרש לכמות של אתרים לבחירתכם.
  3. אבטחה – הזכרנו במאמר פה וגם במאמרים קודמים את הנושא של אבטחת אתרים אבל בכל זאת חשוב לנו להדגיש את ההבדל המשמעותי בין אבטחה באחסון ענן לאחסון שיתופי. באחסון אתרים שיתופי האתר שלך מאוחסן יחד עם אתרים נוספים על גבי אותו שרת מה שמסכן משמעותית את האתר שלך בכל רגע נתון, חדירה או נזק לאתר בתוך השרת יכול לפגוע בשרת עצמו וגם באתר שלך שמאוחסן בתוכו. באחסון מסוג VPS החלק הייעודי בשרת שרכשת מנוהל על ידי המשתמש ולכן אם אין מספיק ידע בנושא האבטחה למנהל השרת זו עלולה להיות בעיה. באחסון ענן אתה מקבל שרת משלך שאינו תלוי בשאר הלקוחות של חברת השרתים. שימו לב שהיו כבר פריצות לשרתים של חברות אחסון ישראליות שהשביתו את האתרים לכמה ימים, בטענות של פריצה איראנית ועוד כמה הגזמות, במציאות אי אפשר להשוות בין אבטחה של חברת ענק כמו גוגל או אמאזון לאיזה שרת במרתף בפתח תקווה.
  4. גיבויים – שוני מרכזי נוסף בין קלאודווייז לחברות אחסון הישראליות הוא נושא הגיבוי לאתר או לשרת. באחסון שיתופי בחברות הישראליות אנחנו רוכשים חלק משרת שבו יש עוד אתרים של לקוחות אחרים בנוסף לאתר שלנו אז גיבוי של השרת לא אפשרי עבורנו כי השרת לא בשליטה מלאה שלנו. ביופרס מתבצע גיבוי של האתר ברמה היומית , בJet Server נקבל גיבוי יומי גם כן שמתבצע על ידי שירות חיצוני שנקרא JetBackup וב-SPD נקבל גיבוי של האתר עד 7 ימים לאחור – כל הגיבויים הללו מתבצעים על גבי שרתים פיזיים. השוני ב-Cloudways בנושא הגיבוי הוא שאנחנו מגבים הכל על גבי ענן ולא על גבי שרת פיזי וכמובן שלא מגבים רק את האתר אלא את השרת עצמו. הגיבוי עצמו נוצר על גבי השרת (On Site) ככה שאנחנו מצמצמים משמעותית את הסיכוי לנזקים או לאובדן נתונים. ב-Cloudways באופן אוטומטי מתבצע גיבוי ברמת השרת לכל מה שנמצא על השרת שלנו ולאנשים שרוצים לגבות בדרך נוספת את האתר יכולים לבצע גיבוי חיצוני בשרת אחר לחלוטין (Off Site) – ככה שגם אם האתר נפרץ, השרת נשרף הכל מגובה בדאטה סנטר אחר בעולם. כבר קרה שלחברת אחסון ישראלית נמחקו כל האתרים של הלקוחות ולא היו גיבויים, או חברה אחרת ש"נפרצה" על ידי האיראנים – לקח להם 3 ימים להחזיר את האתרים מגיבוי. ב-Cloudways כל השחזור לוקח דקות בודדות.
  5. מיקום השרת – העובדה שחברות אחסון ישראליות מאחסנות את הלקוחות שלהם באחסונים שנמצאים בישראל לא משפיעה בכלל על איכות האחסון, על איכות שרת האחסון ובטח לא על מהירות האתר. בעבר כשתחום אחסון הענן לא היה נגיש עבור האדם הפרטי נהגנו לחשוב שאחסון ישראלי יספק לנו מהירות טובה יותר לאתר מאחסון שיושב בניו-יורק, נשמע הגיוני לא?  בזמנים של היום מיקום השרת לא אמור להיות פקטור שלכם בבחירת האחסון מסיבה מאוד פשוטה – יש היום סיבים אופטיים שמחברים את ישראל לעולם (מכירים את הפרסומת של בזק עם הכבל תת ימי? אז זה). באחסון אתרים של Cloudways תוכלו לבחור בין 65 מיקומים שונים בעולם שבהם נמצאים דאטה סנטרים של חברות האחסון הגדולות בעולם שמתפרסים על גבי 17 מדינות. בנוסף מומלץ מאוד לחבר את שירות הCDN של חברת CloudFlare שתפקידו לזהות מאיפה הגיעה כניסה לאתר ולהנגיש למשתמש את קבצי האתר מהשרת הקרוב ביותר של קלאודפלייר (יש מעל ל200 ברחבי העולם, כולל אחד בתל אביב). ככה שהיתרון של אחסון בישראל לא רלוונטי ואפילו מאט את המהירות של האתר שלכם.
  6. נוחות הממשק – מההיכרות האישית שלי עם המערכת של Cloudways אני יכול לומר בלב שלם שמדובר במערכת הנוחה ביותר לניהול אחסון לאדם בלי ידע טכני. חברת קלאודוויז מנגישה את שירותי הענן בצורה נוחה ויעילה במערכת אחת שבה מתבצע כל ניהול השרת בתוספת של אלפי מדריכים בנושאים רבים כמו אבטחה, ניהול שרת, רשומות DNS ועוד. בנוסף לפעולות הרבות שניתן לבצע במערכת הניהול של Cloudways היא מאפשרת גם לייעל חלק מהפעולות בעזרת ביצוע פעולות בצורה אוטומטית. בשרתי אחסון שיתופי או VPS אצל החברות ישראליות בדרך כלל תצטרכו ליווי של איש טכני מקצועי בתחום אחסון האתרים לנהל את הגדרות השרת. החברות הישראליות לרוב משתמשות במערכות ניהול אתרים מלפני 20 שנה וכל דבר דורש פיתוח או שימוש באיש טכני.
  7. תמיכה טכנית – רוב המשתמשים הישראלים בשירותי האחסון השונים יבחרו בחברות ישראליות בשביל לקבל שירות לקוחות ותמיכה טכנית בשפה העברית, לגיטימי ומובן לגמרי, אבל באיזה מחיר? האם באמת אנחנו זקוקים לשירות לקוחות בעברית גם במחיר חודשי כפול? ממש לא. חברת האחסונים Cloudways אמנם לא מעניקה שירות לקוחות בעברית אך זמינה בכל ימות השנה בכל שעות היום (24/7/365) בשונה מחברות האחסון בישראל שמספקות מענה בשעות היום בלבד למעט כוננים בלילה למצבי חירום בלבד

השוואה בין חברות אחסון אתרים

הכנו טבלה שמדברת בעד עצמה – במחיר יותר זול באחסון ישראלי אתם מקבלים שרת משלכם בענן כולל גיבויים ובלי הגבלת אתרים:

Cloudways נגד המתחרים

סיבות שיעודדו אתכם לעבור לאחסן אצל Cloudways בהקדם

אחרי שכבר הבנתם שלעבור לחברת האחסון Cloudways ולחתוך כמעט בחצי את עלויות האחסון זה המהלך הנכון עבורכם ריכזתי כאן מספר סיבות לעבור לקלאודוייז כבר עכשיו:

חברות אחסון האתרים בענן ש-Cloudways עובדת איתן מציגות נתון של 99.99% UPTIME (הגבוה ביותר שאפשר), מדד ה=UPTIME מייצג את הזמן שמחשב או שרת זמינית לשימוש ובעצם המדד הזה עוזר לנו להעריך את יעילות ואמינות השרת וכמה זמן הוא יכול להמשיך לעבוד ללא תחזוקה. בישראל המדדים לא קרובים לכך וחברות שמבטיחותUptime של 99.99% לא אומרות את האמת ועובדות על הלקוחות

יתרה מכך, חברת הענן DigitalOcean משתמשת במעבדים חדשניים שנקראים: Xeon Platinum 8168 "Skylake" Processors, מעבדים מתקדמים של חברת Intel שמבטיחים ביצועים גבוהים ללא הפרעה, בעוד שבחברות האחסון הישראליות מאחסנות אצל שרתים וספקים ופרטיים ולכן לא נוכל לדעת מה איכות ומהירות המעבד שלהם. מלבד הפער המשמעותי בכל תחום בין אחסון ענן לאחסון שיתופי המאפיין הבולט הנוסף שמבדיל ביניהם (ואולי הכי בולט) הוא איזה ספק בפועל מספק לאתר שלך את שירותי האחסון. אם באחסונים שיתופיים בUpress, SPD  ו-JetServer הספק בפועל של האחסון יהיה ספק פרטי של החברה או שרתים של החברה עצמה אז באחסון ענן של Cloudways יש לכם את האפשרות לבחור חברת ענן להתאחסן בה כולל שלושת החברות הכי גדולות בעולם כיום בתחום אחסון ענן (AWS מבית אמאזון, Google Cloud Platform של גוגל ו-DigitalOcean).

בשרתי הענן שמוצעים בCloudways אתם מקבלים שרת ענן בלי קשר ישיר לשרתים האחרים שנרכשים על ידי אנשים נוספים מה שמונע קריסות דרסטיות של שרת אחסון שלם שמאחסן מאות ואלפי אתרים (כמו שחווינו אצל חברה גדולה בישראל בשנה האחרונה). במילים אחרות במידה ואתר מסוים שמאוחסן ב-Cloudways יינזק או יקרוס (מה שקורא לעיתים מאוד נדירות) על ידי גורם חיצוני, שאר האתרים שמאוחסנים ב-Cloudways לא בקשר ישיר עם האתר שננזק ולכן לא ייפגעו, בשונה מאחסון שיתופי או אחסון VPS שבו כל אתר מקבל חלק ייעודי ממקום אחסון בשרת והאתרים נמצאים על אותו השרת. אבטחת האתר צריכה לקבל דגש ומעבר ל-Cloudways יסייע באבטחת האתר שלכם.

גורם נוסף שאמור להיות פקטור משמעותי בהחלטה שלכם הוא שיפור מהירות האתר במעבר ל-Cloudways. אחסון האתר על גבי ענן היא חוויה שונה לגמרי ומלבד העבודה המהירה על שרתי הניהול של קלאודווייז עצמם, אתרים שמאוחסנים בשרתי הענן שלהם מציגים נתוני שיא במהירות הטעינה של האתר וציוני Page Speed גבוהים בכל מערכת שבה אפשר לבדוק. מהירות האתר משפיעה באופן ישיר על הקידום האורגני שלו ולכן יש לייחס חשיבות גבוהה לזמן הטעינה שלו.

לסיכום

כיום ניתן למצוא מאות שירותי אחסון ברחבי האינטרנט, ישראליים ובין לאומיים. למרות שפעם היה כדאי לעבוד עם חברות ישראליות שמציעה שירותים בשפה העברית, אנחנו חייבים להסתכל על התמונה הכוללת כבעלי עסקים ולהבין שמדובר פה בעלויות גבוהות פי כמה מהסכום אותו אנחנו אמורים לשלם, יש בעיות אבטחה רבות ואי אפשר לסמוך על הגיבויים. מה גם שבשונה מהעבר, עבודה עם שרת אחסון אינה מצריכה ידע טכני וכל המידע הרלוונטי נגיש אלינו בזכות Cloudways בקליק

חשבנו המון על הדרך הנכונה לסייע לקהילה הישראלית להכיר את קלאודוויז כמו שאנחנו מכירים ולכן אנחנו ב-Easycloud הכנו עבורכם את כל המדריכים הכי חשובים לעבודה עם המערכת של Cloudways, מדריכים מלאים בעברית, תתחילו מהמדריך הראשון: התקנת אתר חדש בשרת חדש של Cloudways

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים