כיצד להתמודד בקלות עם תנועה גבוהה באתר וורדפרס?

אחד הדברים הכי משמעותיים שקורים "מאחורי הקלעים" של האתר שלכם הוא היקף התנועה של גולשים המנסים להגיע אליו, כאשר לכמויות גדולות של תנועה יש משמעות אדירה על ביצועי ואפילו על יציבות האתר. אם הגעתם לנקודה המבורכת, בה תנועת הגולשים לאתר הוורדפרס שלכם עולה או שמדי פעם היא קופצת, מעבר להיקפים שבתחילה בניתם את האתר סביבם, אתם צריכים פתרונות Scaling אפקטיביים, זאת אומרת, איך להתמודד בקלות עם תנועה גדולה באתר שלכם.

היום נסביר בדיוק לגבי זה וניתן לכם טיפים מעשיים ומוכחים להתמודדות יעילה ונכונה טכנולוגית עם תנועה גבוהה באתר שלכם. המושג Scaling משמעותו המילולית בעברית היא התאמה של משהו, במקרה זה האתר שלכם, לקנה מידה שונה או להיקפי שימוש גבוהים יותר. כפי שאתרי חדשות גדולים צריכים ליישם כלי Scaling יעילים ומדויקים למצבים בהם הטראפיק שלהם פתאום קופץ, כך גם אתר הוורדפרס שלכם צריך לדעת להתמודד עם מצבים אלו מבלי לקרוס, להאט או לספוג מכה בביצועים או בחוויית המשתמש.

כיצד תנועה גבוהה בלתי צפויה יכולה לפגוע לכם באתר?

פתרונות Scaling הם דרישה הכרחית לאתרי וורדפרס עם טראפיק גבוה, או לכל הפחות אתרים בהם מעת לעת יש קפיצות בהיקפי הטראפיק. חשוב לציין כי פתרונות כאלו צריכים להיות מוכנים ומיושמים מראש, כי אתם לא יכולים לצפות בדיוק מוחלט מתי יגיעו קפיצות בהיקפי התנועה לאתר, גם לא כתוצאה מקמפיין פרסומי או קידום עסקי שעשיתם.

תרחישי קפיצות בתנועה לאתר כוללים למשל תוכן שהפך ויראלי במדיה חברתית, מבצעי "חגי המכירות" כמו בלאק פריידי או סייבר מאנדיי, הצלחה גדולה של קמפיין פרסומי או של מהלך קידום אתר וכיוצא באלו עם תרחישים דומים ורלוונטיים.

מרגע שהעסק הדיגיטלי שלכם מתחיל לגדול ולמשוך יותר גולשים, אתם צריכים שרת גדול יותר שיכול להכיל זאת, כולל דרך אינטואיטיבית ומוכנה להגדלת גודל השרת כדי להתאים לצרכים תפעוליים משתנים. אי ביצוע של מהלכי Scaling אלו יכולה להוביל לפגיעה באתר שלכם וכך גם בהכנסות שלו או בהמרות. למשל:

  • קריסה של שרת אחסון האתר – מה שיוביל כמובן לנפילת האתר לגמרי
  • גולשים המקבלים דפי שגיאות 404 או 502 בגלל העומס הגבוה על השרת
  • האטה מהותית של האתר ושל תכנים או דפי מוצר בו
  • פגיעה בביצועים של חלק מהיישומים באתר

איך להתמודד עם תנועה רבה לאתר שלכם?

באופן כללי, לצד שפע היתרונות של וורדפרס כפלטפורמת ניהול התוכן ובניית האתר שלכם, המערכת מציגה יכולות טובות בניהול עומסי טראפיק גבוהים, כאשר כמובן שבנוסף אתם צריכים להישען על שירות אחסון יעיל, איכותי ואמין. חשוב להקפיד על שרת אחסון איכותי המאפשר יישום צעדים וגם לבצע אופטימיזציות מתאימות. דרכי התמודדות טובות עם מצבים הדורשים Scaling לאתר הוורדפרס שלכם הן:

  • הסרת פלאגאינים שאינם בשימוש: פלאגאינים (תוספים) שלא נמצאים בשימוש, לא איכותיים מספיק או כאלו שממש לא תוכנתו כמו שצריך יכולים לגרום לפגיעה בביצועי האתר וממש לכשל של השרת במקרים של עומסי טראפיק. לכן הצעד הראשון הוא להסיר מהאתר פלאגאינים שאינם נדרשים וגם להשתמש מראש בתבנית וורדפרס מהירה ואמינה.

  • שרת ענן שניתן להגדיל / להקטין במידת הצורך: גורם מהותי זה משפיע ישירות ובאופן משמעותי מאוד על היכולת לבצע Scaling לאתר וורדפרס. אתם צריכים לבחור בפתרון אחסון אתר וורדפרס שיהיה גמיש וסקיילבילי, כזה שניתן להגדיל או להקטין בעת הצורך ולפי העומסים על האתר. את זה משיגים הכי טוב כמובן באמצעות שירותי ענן מומלצים, רצוי שירות מנוהל וחכם שחוסך לכם כסף ו"כאבי ראש" טכנולוגיים.

שרת ענן עם יכולות Scaling מאפשר הגדלה או הקטנה של רוחב הפס, הזיכרון, כוח העיבוד, האחסון וגודל השרת לפי הצורך, אשר אתם צריכים להעדיף שירותי אחסון בענן הכוללים פיצ'רים כמו ניטור ובקרה של השרת, סקיילביליות ורטיקלית פשוטה, הגנה מפני תנועת בוטים, אפשרות לחיבור CDN, יכולות Cache טובות וכלי אופטימיזציה למסדי הנתונים של האתר. זה דבר אפשרי ב-Cloudways! אפשר לעבור לשרת יותר חזק בעניין של שניות.

web-hosting
  • השתמשו בתוסף קאש: תוסף Cache (זיכרון מטמון בעברית) איכותי הוא מרכיב חשוב בשיפור מהירות האתר ושדרוג היכולות של האתר ושרת האחסון לעמוד בעומסי תנועה פתאומיים או גבוהים במיוחד. תוסף Cache מאפשר לתוכן להיטען עבור הגולשים מהר יותר, עם משמעותית פחות עומס על השרת ובצורה שלא פוגעת בחוויית השימוש באתר – דרך צעדים כמו דחיסת קבצי HTML, ג'אווה-סקריפט ו-CSS ושמירת קבצים בזיכרון Cache של התוסף. אנחנו כמובן ממליצים על Wp-Rocket שעושה עבודה מעולה.
  • השתמשו ב-CDN: שרת פרי וירטואלי (VPS) אינו מספיק כדי ליצור אתר סופר מהיר ולהבטיח UPTIME יעיל ואמין יותר גם במצבי קפיצות טראפיק. יישום של CDN באתר משדרג משמעותית את מהירות ויציבות האתר, גם בהקשר של Scaling וגם באופן כללי. המשמעות של CDN היא Content Delivery Network, שירות גאוני לשיפור מהירת האתר וטעינת קבצים כבדים בו. ה-CDN שומר קבצים כבדים כמו תמונות, סרטונים ושאר קבצי אתר גדולים בשרת נפרד, המקורב יותר למשתמש הקצה, כך בעת גלישה לאתר העומס על שרת האחסון המקורי פוחת מהותית והאתר נטען מהר יותר. אני מאוד אוהב את Cloudflare שמאוד נוחים לשימוש.
  • השתמשו בתוספי אבטחה: לא כל תנועת גולשים היא טובה ובהחלט יש טראפיק שיכולה לפגוע באתר שלכם, למשל בוטים ומתקפות מכוונות להפלת אתרים. לכן כחלק מתהליך שלם של Scaling חשוב מאוד להשתמש בתוספי אבטחה מומלצים לוורדפרס, כאלו המגנים עליכם ממתקפות ושאר נושאי אבטחת סייבר ולא פוגעים בביצועי האתר ובחוויית המשתמש.
  • וודאו ושאתם מבצעים אופטימיזציה לגודל התמונות באתר: לתמונות ותוכן דינמי כמו סרטונים או אנימציות יש השפעה ישירה על מהירות האתר ועל היעילות בו התכנים נטענים עבור כל גולש המגיע לאתר. חישבו מה יקרה בזמן קפיצת טראפיק גדולה, האתר יאט מאוד, חוויית המשתמש תיפגע ויותר גולשים יינטשו את האתר. אמנם יישום מערכת CDN ותוסף Cache ישפרו גם היבט זה, אך בנוסף עליכם לבצע אופטימיזציה לגודל התמונות באתר, מבלי לפגוע באיכות ובחוויית המשתמש אך גם מבלי להעמיס עומס מיותר על השרת – מה שתמיד קריטי אך ביתר שאת עבור Scaling בעת קפיצות בתנועת הגולשים. מומלץ להשתמש ב-Imagify או ב-ShortPixel.

התאמות לשינויי טראפיק בוורדפרס - מחשבות אחרונות

אם יודעים מה לתקן, במה להשתמש ואיפה לעשות אופטימיזציה, אז התמודדות עם הרבה טרפיק באתרי וורדפרס הופכת למשימה די קלה ופשוטה, משהו ש"קורה" מעצמו ומאפשר לאתר שלכם לשמור על ביצועים ומהירים וכמובן לא לקרוס גם כאשר הרבה גולשים מנסים להגיע אליו בו זמנית. שימו לב שצריך להתכונן מראש ולהכין את האתר וגם אם אתם יודעים שיש תקופה או כמה ימים שהולך להיות לכם הרבה תנועה לאתר – תעבור לשרת יותר חזק ותחזרו לשרת פחות חזק לאחר הימים האלו, ב-Cloudways משלמים רק על הזמן שהייתם בשרת החזק, ככה שגם אם שרת עולה 80 דולר לחודש במקום 22 דולר, ואתם רוצים להשתמש בו מבלאק פריידי עד סייבר מונדיי, אתם תשלמו רק על 4 ימים, שזה תוסף של 10 דולר בסך הכל.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב

מדריכים נוספים