איך לפתור שגיאת 404 - Not Found

error 404

השגיאה 404/Not Found (נקראת גם Error 404) מתרחשת כאשר המשתמש יכול לתקשר עם השרת, אך השרת לא מצליח לאתר את הקובץ או המשאב המבוקשים. השגיאה עלולה להתרחש ממגוון רחב של סיבות.
ישנן כמה שאלות כלליות לפתרון השגיאה, שיש לשאול הן:

– האם המשתמש הקליד כתובת URL שגויה?

– האם הקובץ קיים במיקום הנכון בשרת?

– האם המשאב הועבר או נמחק בשרת?

– האם לתצורת השרת יש את הלינק הנכון?

404 not found

שגיאות 404 נפוצות גם עקב קובץ .htaccess שהוגדר בצורה לא נכונה או בעיות הקשורות להרשאות קבצים. אתם יכולים לערוך בקלות את קובץ ה- .htaccess שלכם באמצעות SSH ו-SFTP. לעיתים כאשר אתר מועבר ידנית, יתכן שה- .htaccess הישן לא הועבר, מכיוון שהוא קובץ מוסתר. התוצאה היא שימוש בקובץ .htaccess המוגדר כברירת מחדל. לכן, נדרש לבדוק את הקוד של קובץ ה- .htaccess שלכם. וודאו שה- mod_rewrite מופעל בקובץ .htaccess.

מלבד זאת, שגיאת 404 יכולה להתרחש גם בגלל בעיות הרשאה בקובץ. כדי לפתור את בעיית ההרשאות, תוכל לאפס את ההרשאות על ידי ביצוע מדריך זה. במקרים אחרים, השגיאה שלא נמצאה נגרמת גם משימוש בתוספים. ניתן לבדוק זאת על ידי קריאת יומני השגיאות באמצעות SSH / SFTP וביטול התוסף האחראי לכך. באופן דומה, נושאים עם קבצי CSS או JS חסרים יכולים גם לגרום לשגיאות 404.

לפעמים שגיאה 404 עלולה להיגרם עקב מיצוי מגבלת זיכרון PHP, ובמקרה זה תוכלו להגדיל את מגבלות הזיכרון שנמצא ב-Server Settings and Packages תחת איזור ה-Server Management.

  1. לחצו על Settings & Packages
  2. לחצו על הטאב – Basic
  3. תגדילו את ה-Memory Limit שלכם
  4. לחצו על Save Changes
שגיאה 404

הערות חשובות

מומלץ לנקות את המטמון השרת Varnish ולהפעיל מחדש את שירות Memcached מ-Manage Services לאחר ביצוע כל השינויים שהוזכרו.

אנא בדקו את האתרים בחלון דפדפן חדש (עדיף חלון גלישה בסתר)

מאת – צוות EasyCloud

מדריכים נוספים