למה Cloudways עדיפה על Hostinger? התחייבות לשנתיים בשביל מחיר זול ותמיכה חלשה בהוסטינגר

Cloudways הוא אחד משירותי אחסון בענן מנוהל הפופולריים ביותר עם גמישות רבה בשרתים ואחוז גבוה של לקוחות מרוצים. לפלטפורמה יש פתרונות אחסון אתרים בענן עבור כל סוגי האתרים והחברות. בנוסף, השירות מגיע עם אפשרויות מתקדמות לגיבוי האתר והשרת, אבטחת אתרים, האצת אתרים, תמיכה מתקדמת ועוד. אינספור אנשים ביצעו את המערכת לשרתי האחסון של Cloudways ופרסמו ברחבי הרשת את ההבדלים המשמעותיים בטעינת האתר בתוצאות המהירות ביחס לפתרונות אחסון אחרים. פתרונות האחסון ב-Cloudways אמנם נראות פחות ידידותיות מהוסטינגר כי אתם מנהלים את השרת בעצמכם, אך פעולה זו לא מסובכת כמו שהיא נשמעת והיא גם תחסוך לכם המון כסף, כפי שתראו בהמשך.

קלאודוויז נגד הוסטינגר

לעומת זאת, הוסטינגר מציגים צוותי תמיכה באיכות ירודה ששבבחינה מהירה של דירוגי גולשים ניתן לראות בבירות את פעלי הרמות בין חברות האחסון. מה שבעיניי מחזיק את הראש של Hostinger מעל המים כחברת אחסון אתרים לגיטימית היא העובדה שהם משתמשים בשרתי LightSpeed באחסון שלהם שנחשבים לשרתים טובים מאוד. באופן כללי למרות הביקורות המפוזרות ברחבי האינטרנט, Hostinger לא נחשב לאחסון אתרים איכותי.

מחיר: ב-Cloudways לא צריך להתחייב, וב-Hostinger צריך להתחייב לשנתיים

Cloudways מציעה ללקוחות שלה מגוון רחב של תכניות לבחירה, מה שמאפשר לכם להתאים שרת מ-Cloudways עבור כל פרויקט, לא משנה מה סדר הגודל שלו. התוכניות שונות מבחינת החברה שמספקת את השרת, מבחינת זיכרון RAM, מבחינת נפח האחסון והתעבורה. התכנית הזולה ביותר של Cloudways היא עם השרתים של DigitalOcean בעלות של 10$ בלבד לחודש. גם התוכנית הזולה ביותר בקלאודוויז כוללת את האפשרויות הבאות: תמיכה 24/7/365, שירות CDN, העברת אתר בחינם, SSL בחינם, ניטור 24/7, ניהול צוותים, פתרון Cache, סביבת פיתוח ועוד.

לעומת זאת, ב-Hostinger יש מספר תוכניות של אחסון אתרים לבחירה, הזולות ביותר הן כמובן אחסון אתרים שיתופי – שימוש בחלק מהמשאבים בשרת פיזי יחד עם חברות ועסקים אחרים. לצורך השוואה ניקח את חבילות אחסון בענן ש-Hostinger מציעים. ניתן לראות אצל Hostinger 3 חבילות מרכזיות של אחסון בענן – ענן למתחילים, ענן מקצועי וענן לעסקים. שלושת החבילות הללו מציעות אחסון ענן למספר אתרים בלתי מוגבל (300 בעיניי זה בלי הגבלה) ומה שמבדיל בין החבילות זה הזיכרון, נפח הדיסק והליבות במעבד.

מחירון ענן הוסטינגר

לכאורה המחירים בחבילות הענן של Hostinger הם מעולים עבור צרכנים והחבילות כוללות גם שירותי CDN של קלאודפלייר, העברת אתר בחינם, תעודת SSL ועוד אפשרויות נוסף. מה שלא מספרים לכם זה שהמחיר שמוצג הוא לא המחיר החודשי אותו ניתן לשלם עבור חבילת ענן בהוסטינגר. אם תרצו לבצע רכישה של אחסון ענן לאתרים שלכם תהיו חייבים לשלם עבור שנתיים מראש כדי לקבל את המחיר שמופיע (39.99 ש"ח) וככל שתרדו במספר החודשים תשלמו יותר, כך שאם תרצו לשלם לחודש אחד בלבד תשלמו 99.99 ש"ח לחודש (פי 3 מאחסון ענן של DigitalOcean עם Cloudways). בנוסף, כל חידוש חבילת אחסון ב-Hostinger תעלה לכם כמעט פי 2.

אחסון ענן שנתי הוסטינגר

אבטחה: המון שכבות אבטחה ב-Cloudways לעומת Hostinger, שלקוחותיה עדיין מתאוששים מהפרצה האחרונה

בכל הנוגע לתחום האבטחה, Cloudways היא אחת מהחלוצות בתחום עם אבטחה אמינה במיוחד המאופיינת בחומת אש ייעודית, תעודת אבטחה SSL לאתרים, אפשרות לחסימות בוטים על ידי Whitelist של IP, אימות דו גורמי, הגנה DDoS ואפשרויות אבטחה נוספות. בנוסף, לאחר שיתוף הפעולה שנבנה בין Cloudways לחברת Cloudflare שהעניק ללקוחות קלאודוויז את החבילה המתקדמת Cloudflare Enterprise במחיר של 5$ לחודש בלבד, יכולות האבטחה של Cloudways השתפרו אפילו יותר.

מצד שני, ל-Hostinger הייתה פירצת אבטחה ענקית ב-2019 שהשפיעה על מילוני לקוחות. ובאופן כללי חברת האחסון לא מציעה פתרונות אבטחה מתקדמים מעבר לפתרונות המקובלים. ברמה האישית אני תמיד ממליץ לא לסמוך על אף אחד ולדאוג בעצמכם לאבטחת אתר מתקדמת, כולל: הגבלה של ניסיונות כניסה, הסתרת דף ההתחברות ל-WP.

Cloudflare Enterprise Best

כמות דאטה סנטרים: ל-Cloudways יש פי 9 יותר דאטה סנטרים מפוזרים ברחבי העולם

אחד הפרמטרים שבהם קשה מאוד לנצח את Cloudways הוא כמות הדאטה סנטרים שיש לחברה. ל-Cloudways יש חבילות אחסון של 5 חברות הענן מהגדולות בעולם, כך שקלאודוויז כבר הפכה לרשת גלובלית ענקית עם יותר מ-65 מרכזי נתונים שבעזרתם משתמשים בקלאודוויז יכולים לספק חווית גלישה איכותית לקהל היעד מהמדינה שלהם.

לעומת זאת, ב-Hostinger אין הרבה אפשרויות של מרכזי נתונים לבחירה ויש לה 7 דאטה סנטרים בלבד בארה"ב, אירופה ואסיה. כך שאם אתם בוחרים בשירות האחסון של Hostinger אתם צריכים לוודא שיש דאטה סנטר במדינה שלכם.

דאטה סנטרים קלאודוויז

שירות: תמיכה איטית ולא יעילה ב-Hostinger, לעומת שירות מהיר ואדיב בקלאודוויז

אם הייתי עורך את הסקירה בין החברות לפני כמה שנים יכול מאוד להיות שאיכות וזמני התמיכה היו פחות או יותר שווים. מאז, Cloudways עבדה רבות כדי לשפר משמעותית את התמיכה ואת המענה שהיא מספקת עבור הלקוחות שלהם, בעוד שהוסטינגר במקום. ב-2 החברות אין תמיכה טלפונית ללקוחות אלא אם כן תשלמו על תמיכה פרימיום, אך ב-Cloudways ניתן לפנות לתמיכה 24/7 בכל ימות השנה, בטיקט לתמיכה מקצועית או בצ'אט לייב שמקבל מענה בזמן ממוצע של 2.1 דקות, מה שמזניק את אחוז הלקוחות ב-Cloudways שסוגרים טיקט של תמיכה עם שביעות רצון לקוחות של מעל ל-90%. שיפור משמעותי לקלאודוויז.

גם ב-Hostinger ניתן למצוא שירות לקוחות שעובד 24/7 כל ימות השנה ומספק מענה גם במקרים שמשתמשים צריכים עזרה וגם במקרים שגולשים זקוקים לתמיכה מקצועית. מה שעושה את ההבדל בין 2 החברות זו העובדה ש-Cloudways שמו דגש על העלאת אחוז הלקוחות המרוצים והיא מספקת שירות מקצועי ברמות הכי גבוהות של תחזוק שרתים בעוד שהמענה בהוסטינגר לפעמים פחות מקצועי מהמקובל. גם בדירוג של האתר TrustPilot, חברת Cloudways מובילה בדירוג הלקוחות עם 4.6/5 לעומת 4.2/5 של Hostinger ובאתר G2, הדירוג של Cloudways הוא 9.4 לעומת 8.7 של Hostinger

המנצחת מביניהן - Cloudways

כמעט ואין אפשרות לבצע השוואה בין 2 חברות האחסון הללו. Cloudways מציגה שירות אחסון אתרים מאוד איכותי עם מענה טוב והרבה יותר גמיש מבחינת התשלום עבור השירות. בעוד שבהוסטינגר כדי לקבל מחיר זהה לשל Cloudways תצטרכו לשלם עבור שנתיים מראש. זו שיטת מכירה עתיקה שכבר לא משתמשים בה מכיוון שגולשים ולקוחות פוטנציאליים כבר מכירים את האלטרנטיבות ולא מתפתים לשלם כל כך מהר. בנוסף, Cloudways עדיפה על הוסטינגר גם בנושא האבטחה, גם בתחום של האצת אתרים (במיוחד אחרי שיתוף הפעולה עם Cloudflare) וגם בתמיכה יותר מקצועית ומהירה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים