אחסון אתרים - כל המידע הרלוונטי שאתם צריכים כדי לעשות בחירה נכונה

בעולם של היום, הגנה על הנתונים של העסק שלכם היא קריטית לשם פעילות ממושכת ללא תקלות. כדי להבין מה הדרך הנכונה ביותר עבורכם להגן על נתוני העסק שלכם, אתם חייבים להבין מהו אחסון אתרים ומה הפתרון שהכי רלוונטי לכם ולעסק שלכם. במאמר זה נסקור בצורה נרחבת את עולם האחסון בענן, כולל הסבר על סוגי האחסון הקיימים בשוק, פירוט היתרונות הרבים שיש לפלטפורמת Cloudways בתחום האחסון בענן וכן השוואה בין ספקי האחסון בענן המובילים בתחום.

מה זה אחסון אתרים ולמה זה חשוב?

אחסון אתרים הוא בעצם אחסון המידע של האתר שלכם בשרת מרוחק (פיזי או וירטואלי). כלומר, אתם מאחסנים בשרת את המערכת של האתר שלכם ויכולים לעדכן אותה בכל זמן שתרצו. בין אם אתם בעלים של עסק מסוים או שיש לכם לקוחות שאתם מנהלים עבורם את האתר של החברה, אתם חייבים לאחסן את האתרים שלכם במקום בטוח. השמירה על המידע שטמון באתר שלכם הכרחית לפעילות תקינה. אפשר לדמות זאת למצב בו אתם נוסעים לחו"ל ומבטחים את הכבודה. אתם לא רוצים להסתכן בכך שיכול לקרות לציוד שלכם דבר מה,וגם כאן- מדובר בנתונים רגישים שאתם לא מעוניינים שיהיו נגישים לכל אחד. מעבר לזה, אתם מעוניינים לשמור עליהם כפי שהם ללא פגע. 

מעבר לאבטחה של הנתונים שלכם, אחסון אתרים משפיע גם על מהירות טעינת האתר שלכם. המהירות היא מרכיב חשוב בפעילות האתר, זאת מאחר ואתר איטי ידורג נמוך יותר במנוע החיפוש של גוגל, מה שישפיע על כמות התנועה לאתר וגם המשתמשים שכבר נכנסים אליכם לאתר- יסבלו ממהירות נמוכה וככל הנראה ינטשו מהר יותר את האתר. לכן עליכם לדאוג שהאתר יעלה בפחות מ-3 שניות, אפילו בפחות מ1.5 שניות. אחסון איכותי בענן יקצר את זמן הבייט הראשון (TTFB), כלומר הזמן שעובר בין הבקשה של הדפדפן לטעון את העמוד ועד לקבלת הבייט הראשון מהשרת. ברגע שיש לכם אחסון בענן שהוא פרטי שלכם, הזמן הזה קצר יותר מאשר בפתרונות אחסון אחרים (כמו שרת שיתופי).

סוגי האחסון הקיימים בשוק

עולם אחסון האתרים הוא רחב ומגוון, ויש ארבעה פתרונות עיקריים המוכרים בתחום – שרת שיתופי, שרת ייעודי, שרת VPS ושרת בענן. ההבדלים ביניהם משמעותיים בפרמטרים מסוימים וכל אחד מהם עונה לצרכים אחרים של חברות / יחידים בהיבטים שונים. 

1. שרת שיתופי – שרת שיתופי הוא שרת פיזי שרכישה שלו נותנת לכם להינות ממשאבי השרת לצד משתמשים נוספים. כלומר, אתם חולקים את המשאבים של השרת עם אתרים נוספים של משתמשים אחרים, דבר שיכול לפגוע בכם במידה ותהיה תקלה באחד מהאתרים של המשתמשים האחרים. כפועל יוצא, המחיר של שרת שיתופי הוא הנמוך מבין ארבעת הפתרונות אבל חשוב להדגיש שאתם ככל הנראה "תשלמו" הרבה יותר בהיבטים אחרים, כמו זמנים בהם האתר שלכם לא יהיה זמין, דבר שיכול להשפיע על כמות הרכישות בהנחה ומדובר באתר איקומרס

2. שרת ייעודי – שרת ייעודי הוא שרת פיזי ששייך אך ורק לכם. כל המשאבים של השרת משרתים אך ורק את האתרים שלכם, וזה כמובן יתרון משמעותי על פני השרת השיתופי. החיסרון העיקרי של הפתרון הנ"ל הוא שהמחיר שלו גבוה מאוד ביחס לשאר הפתרונות, זאת בעיקר בשל הסיבה שאתם צריכים איש מקצוע שיתפעל את השרת בצורה מקצועית ונכונה, דבר שעולה לא מעט כסף. 

**שימו לב שבשני הפתרונות שסקרנו עתה, אין אפשרות להקטין / להגדיל את היקף השירותים שאתם צורכים בשרת, דבר שלא פעם יכול להגביל אתכם ולהקשות על הפעילות של האתר שלכם.

3. שרת VPS – שרת VPS הוא שרת וירטואלי פרטי. אמנם מדובר בשרת שאתם חולקים עם משתמשים נוספים בדומה לשרת שיתופי, אולם השוני העיקרי הוא שלכל משתמש מוקצה כמות משאבים מסוימת לפי בקשתו. 

4. שרת בענן – כשאנו מדברים על שרת בענן, אנו מתכוונים למערכת של שרתים שמתקשרת האחד עם השני, והאתרים שלכם מגובים על פני כולם. כלומר, ישנם מספר שרתי גיבוי, למקרה ששרת מסוים יתקל בבעיה מסוימת. זהו היתרון המהותי והבולט ביותר של פתרון זה, משום שהוא מקנה לכם רמת אמינות ובטיחות גבוהה יותר. האתר שלכם כמעט ולא ייתקל בזמנים בהם הוא לא יהיה באוויר בעקבות בעיה מסוימת בשרת, משום שיש תמיד שרת גיבוי שיפעיל את האתרים שלכם עד שהבעיה תיפתר. מעבר לכך, מחירי השרת בענן אינם גבוהים והתמורה שלהם למחיר מצוינת.

**בשונה משני הפתרונות הפיזיים, שרת VPS ושרת בענן מאפשרים לכם גמישות רבה יותר בתפעול השרתים שלכם, שכן אתם יכולים להגדיל או להקטין בהתאם לצרכים שלכם את משאבי השרת. כלומר, במצב בו אתם יודעים שבתאריכים מסוימים תצטרכו אפשרות לתעבורה גדולה יותר באתר, תוכלו להגדיל את משאבי השרת ולהחזיר למצב הראשוני לאחר תקופת הזמן שתגדירו.

יש כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שאתם מחליטים על הפתרון הנכון בשבילכם, בין היתר עליכם לבדוק מהו שטח האחסון שאתם מקבלים ומהן מדרגות השדרוג, האם אתם מקבלים תעודת SSL בחינם, האם יש אפשרות לניהול משתמשים, מה המדיניות לגבי גיבויים אוטומטיים וידניים, האם מציעים לכם שירות CDN, שירותי אימייל מקצועיים והחשוב מכל – האם אתם מקבלים תמיכה 24/7/365 (תקלות יכולות להתרחש בכל שעות היום).

אחרי שהבנו מה המשמעות של המונח "אחסון בענן", חשוב שתכירו את פלטפורמת Cloudways. החברה מתמקדת בפתרון האחסון בענן ליחידים וחברות גדולות כאחד. הפלטפורמה שפיתחה Cloudways מאפשרת לכל אחד, ללא צורך בניסיון מקצועי או ידע מקדים, לנהל את השרתים שלו ולתפעל את האתרים המאוחסנים בהם בצורה פשוטה וידידותית. הפלטפורמה החדישה מאפשרת לכם לקחת חלק בתחום שעד כה היה נחלתם של אנשי מקצוע בלבד, ולהפוך את ניהול השרת לפעולה בסיסית שאתם יכולים לעשות בעצמכם. מעבר לכך, Cloudways נותנת לכם אפשרות לאחסן את האתרים שלכם על גבי שרתי הענן של החברות הגדולות במשק – Google Cloud, Amazon, DigitalOcean ו-Vultr, דבר שמעיד על רמת אמינות גבוהה במיוחד וכן ביצועים מצוינים. אותן חברות שציינו כרגע, הבינו כי Cloudways מייצרת פתרון ללקוחות שעד כה לא יכלו לקבל אצלם מענה ולכן משתפים איתם פעולה. הפלטפורמה עצמה אינטואיטיבית במיוחד והמחירים שלה מצויינים ביחס למתחרים. לדוגמא, אחסון ישראלי של VPS (לא שרת בענן!) מתחיל ב-350 ש"ח לא כולל מע"מ, בעוד שב-Cloudways החבילה הכי זולה של שרת בענן עולה 10 דולר לחודש באחסון של Digital Ocean. ללא קשר למחיר הנמוך שהם מציעים ביחס למתחרים, התשלום עבור השירות הוא שירות Pay-as-you-go, כלומר אתם משלמים רק עבור השירותים שצרכתם באותו החודש ואינכם מחויבים לחוזה לתקופת זמן מסוימת. 

היתרונות של Cloudways

לפלטפורמה יש יתרונות ברורים בכמה נושאים עיקריים:

ניהול השרת

Cloudways נותנת למשתמשים שלה שירות ותמיכה בלתי מתפשרים על מנת להפוך את החוויה שלהם ליוצאת דופן. היא עושה זאת באמצעות אפשרויות רחבות של ניהול שרת ושרתים חזקים:

  • תמיכה טכנית 24/7/365
  • הקטנת/הגדלת השרת לפי הצורך
  • תשלום רק עבור השירותים שצורכים במהלך החודש
  • אחסון מספר בלתי מוגבל של אתרים
  • תמיכה בכל גרסאות PHP
  • אינטגרציה מושלמת לאתרי וורדפרס
  • אחסון מבוסס SSD
  • תוספי קאש של וורדפרס בחינם
  • שרתים תומכי HTTP/2
  • 60+ דאטה סנטרים
  • ניהול פשוט של המשתמשים בשרת

אבטחה

Cloudways מתמחה במתן פתרונות אבטחה שיעזרו לכם להגן על האתרים שלכם מפני תקיפות פוטנציאליות, באמצעות:

  • ניטור השרת בזמן אמת 24/7
  • תעודת SSL בחינם
  •  חומות אש ייעודיות
  • הטמעת ה-CDN של Cloudflare
  • הגנת בוטים
  • רשימות כתובות IP מאושרות
  • גיבויים אוטומטיים
  • TFA

השוואה בין ספקי אחסון בענן

כפי שכתבנו בפסקה הקודמת, Cloudways עובדת עם ספקי הענן הגדולים בעולם, שהם GoogleCloud, Amazon, DigitalOcean ו-Vultr. כמובן שכל החברות מצוינות ואתם יכולים לסמוך על כך שהאתרים שלכם בידיים טובות, אולם ההבדל המשמעותי ביותר בין ארבעת הפתרונות הוא המחיר. 

אם תסתכלו על המחירים של AWS למשל, תראו שהמחיר הנמוך ביותר של אחסון אתרים ב-AWS דרך Cloudways מתחיל ב-36.51$ לחודש. תכנית זו כוללת 20 ג'יגה בייט, זכרון RAM של 2 ג'יגה בייט, 2 vCPU ורוחב פס של 2 ג'יגה בייט. אם תצטרכו להגדיל את זיכרון ה-RAM ל-2, תשלמו כבר כמעט פי 2.5 – 86.77$ לחודש!

ניתן לראות זאת גם במחירים של Google Cloud, שם המחיר הנמוך ביותר של אחסון אתרים דרך Cloudways מתחיל ב-33.18$ לחודש. תכנית זו כוללת 20 ג'יגה בייט, זכרון RAM של 1.70 ג'יגה בייט, רוחב פס של 2 ג'יגה בייט ו-1 vCPU. אם תרצו להגדיל את זכרון ה-RAM ל3.75 ג'יגה בייט, תשלמו כבר 73.5$ לחודש.

לעומתן, ספקית האחסון DigitalOcean (שמציעה גם שרתי פרימיום) רלוונטית יותר לחברות קטנות ובינוניות שלא יכולות להרשות לעצמן לאחסן את האתרים שלהם אצל החברות הגדולות כמו AWS או Google Cloud. לכן, רוב האנשים שמאחסנים אתרים ב-Cloudways יבחרו ב-DigitalOcean כספק האחסון שלהם, מאחר והיא הזולה ביותר מבין האפשרויות המוצעות ונותנת תמורה מצוינת למחיר. למשל, המחיר לחודש עבור המסלול הפופולרי ביותר ב-Cloudways הוא 42$, זאת בהשוואה ל86.77$ דרך AWS או 75.29$ ב-Google Cloud.

הייחודיות של כל ספק אחסון

AWS – נחשבת לספק האחסון הגדולה והמובילה ביותר בעולם, בדרך כלל חברות גדולות עושות בה שימוש מאחר ויש להם אפשרות לשלם את הסכומים הנדרשים שהיא גובה. היא מציעה מעל 175 שירותים שונים מ-24 דאטה סנטרים ברחבי העולם. סוכנויות ממשלתיות וארגונים גדולים מוכרים רבים משתמשים באפשרות אחסון האתרים של אמאזון (Amazon S3) כמו פייסבוק, פלטפורמת המדיה החברתית שבה נמצאים פרופילים של יותר מ-2 מיליארד אנשים. שירות אחסון האתרים של אמאזון נקרא Amazon S3. שירות זה מיועד לאחסון קבצים, ומנהל אותם בתצורה של אחסון מבוסס אובייקטים (Object storage). השירות מתאים לאחסון של כל סוגי הקבצים וכן מתאים לשימושים נוספים כמו גיבוי, התאוששות מתקלה ואחסון ענן. 

Google Cloud – הושקה בשנת 2011 והיא בעצם חבילה של שירותי מחשוב ענן הפועלת על אותה תשתית בה גוגל משתמשת באופן פנימי עבור שאר המוצרים שלה, כגון חיפוש בגוגל, Gmail, אחסון קבצים ו-YouTube. לשירותי האחסון בענן של גוגל יש 24 חוות שרתים ובדומה לאמאזון, גם היא בולטת במספר הרב של חברות מוכרות שמאחסנות את האתרים שלהם אצלה, כמו PayPal, Forbes, FedEx, LG, TOYOTA, Nintendo ועוד.

DigitalOcean – נכון לדצמבר 2020, DigitalOcean היא חברת האחסון השלישית בגודלה בעולם לאחסון אתרים. כמות החברות המשתמשות בשירותיה נמצאת בגדילה משמעותית, כאשר חלק מהן מוכרות מאוד – WeWork, Slack, HP, Samsung, Linkedin, Salesforce ועוד. Digital Ocean מציעה שרתי אחסון בענן בגדלים שונים, ב-13 דאטה סנטרים ברחבי העולם. היא בדרך כלל משמשת גם עסקים קטנים הודות למחיר המצוין לצד האיכות הגבוהה שהיא נותנת.

גם אם החלטתם ללכת על חברת אחסון אתרים אחרת, הנה כמה כללים שצריכים ללוות אתכם בעת ההחלטה:

  1. אל תתנו למחיר טוב לסנוור אתכם. לא פעם מחיר נמוך מהממוצע יגרום לכם להתפתות, אבל אם תקראו את האותיות הקטנות תוכלו לראות שאתם רוכשים חבילה שאינה מספקת את הצרכים שלכם, כמו הגבלה נמוכה במיוחד של כמות האתרים לאחסון, תמיכה מועטת וכו'. כמובן שאתם צריכים לשאוף לקבל את המחיר הטוב ביותר עבור השירות שאתם רוכשים, אבל תמיד תשאלו שאלות ותבינו בדיוק על מה אתם מוותרים / משלמים.
  2. אל תקלו ראש בתחום אבטחת המידע. גם אתרי תדמית זקוקים לאמצעי אבטחת מידע וסייבר, כבר מרמת פתרון אחסון האתר. לכן, שימו לב שפתרונות האבטחה שמבטיחים לכם בחברת האחסון שאתם בוחרים באמת נותנת מענה מקיף לבעיה זו (כמו תעודת SSL, פתרונות , גיבויים אוטומטיים, CDN והגנת בוטים).
  3. אל תתפשרו על שירות לקוחות שאינו זמין בכל שעות היממה! אם האתר שלכם יחווה איזושהי תקלה, אתם צריכים שיהיה נציג שיעזור לכם לפתור אותה ולהבין במה מדובר!

סיכום

אין ספק שפתרון האחסון בענן הוא הפתרון הנכון ביותר עבור כל סוגי העסקים, וניתן לראות מגמה ברורה של מעבר לענן גם אצל החברות הגדולות ביותר במשק. הפתרון הרבה יותר נוח ומספק רמה גבוהה יותר של אמינות ובטיחות. בנוסף, הפתרון של Cloudways הופך את כל הסיפור להרבה יותר פשוט ומספק חווית משתמש מצוינת ותמורה מעולה למחיר. אם אתם מתלבטים או חוששים ממעבר לענן, Cloudways ללא ספק תספק לכם חווית מעבר נוחה וקלה, כזאת שלא הכרתם בחברות אחרות.

מדריכים נוספים