חברת האחסון DigitalOcean רוכשת את Cloudways

אנחנו מאוד שמחים להודיע על הסכם רכישה סופי בין ספקית הענן DigitalOcean לחברת האחסון Cloudways. חברת קלאודווויז הוקמה לפני כ-10 שנים כדי לשתף פעולה עם בעלי אתרים בינוניים-קטנים ולהנגיש להם שירותי אחסון בענן של חברות הענן הגדולות בעולם – אמזון, גוגל, דיגיטל אושן ועוד. שיתוף הפעולה הזה אפשר לחברות ועסקים קטנים לאחסן את האתר שלהם בענן מבלי לשכור איש טכני או להיות בעלי ידע רב בתחום האחסון מה שעזר להם להצמיח את העסק שלהם בראש שקט.

חברת Cloudways כיום משרתת מעל ל-72,000 לקוחות קבועים ומאחסנת למעלה מ-570,000 אתרי אינטרנט. לאורך השנים גדלה החברה תוך כדי תנועה וכיום קלאודוויז מונה מעל ל-280 עובדים במגוון מדינות. רכישת החברה על ידי DigitalOcean תמשיך באופן ישיר את פעילות החברה והנגשת אפשרויות האחסון לכלל האוכלוסיה.

פרטים מלאים על הסכם הרכישה בין החברות

DigitalOcean Holdings Inc, ספקית שירותי הענן, הסכימה לרכוש את חברת אחסון האתרים, Cloudways תמורת סכום של 350 מיליון דולר במזומן. במסגרת ההסכם, דיגיטל אושן תרכוש את Cloudways שממוקמת במדינה מלטה, במטרה לצבור בשירות הענן שלה יותר לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים. העסקה צפויה להיסגר סופית בחודש ספטמבר וחלק משמעותי מתוך 350 מיליון הדולרים ייפרס לתקופה של 30 חודשים לאחר השלמת הרכישה.

שתי החברות עובדות בשיתוף פעולה כמעט עשור ולפחות חצי מהלקוחות של Cloudways בוחרים בספקית הענן DigitalOcean מה שגרם למנכ"ל קלאודוויז להשלים את העסקה בביטחון ורואה בעסקה כהצהרת כוונות של חברת דיגיטל אושן להמשיך לעבוד בצורה שוטפת עם קלאודוויז.

בחודשים האחרונים דיווחה DigitalOcean על צמיחה של 29% במכירות לסכום של 133.9 מיליון דולר והפסד נקי של סנט למניה ברבעון שהסתיים ב-30.6 בשנת 2022. העסקה בין דיגיטל אושן לקאלודוויז צפויה להגדיל את צמיחת ההכנסות ב-DigitalOcean ולהכניס לחברה 13 מיליון דולר על כל 15 מיליון דולר שדיגיטל אושן מכניסה כרגע. ב-Cloudways לעומת זאת, ההכנסות צפויות להגיע ל-52 מיליון דולר בשנת 2022, עם קצב צמיחה שנתי של לא פחות מ-50% בתזרים מזומנים איכותי. DigitalOcean הונפקה במרץ 2021 והמניה שלה ירדה ב-68% עד לכתיבת מילים אלו ועסקה מהסוג הזה עלולה לגרום למניה לטפס שוב.

דיגיטל אושן רוכשת את קלאודוויז

איך העבודה המשותפת של Cloudways ו-DigitalOcean התחילה?

Cloudways התחילה לעבוד בשיתוף פעולה עם DigitalOcean משנת 2014 ומאז שיתוף הפעולה בין הצוותים בחברות הלך וצמח. שתי החברות עובדות בצורה ממוקדת עבור הפיכת כל המערך של אחסון אתרים לפשוט ונוח עבור בעלי אתרים וחברות ומבחינה טכנולוגית, DigitalOcean תהווה המשך ישיר לצמיחה של קלאודוויז. לעת עתה, Cloudways תישאר יחידה עסקית עצמאית מטעם חברת DigitalOcean ותמשיך לפעול כרגיל ולספק שירותים לסוכנויות, מפתחים וחברות כפי שעשו תמיד. לקוחות Cloudways הנוכחיים לא יראו שינויים בשירותים שלהם.

לסיכום

המהלך של חברת DigitalOcean נותן לה את השליטה בחברת Cloudways שעד כה מאפשרת רכישת שרת ממספר ספקיות ענן שונות בנוסף לדיגיטל אושן. לפי מה שהמנכ"לים של החברות אומרים, חברת Cloudways לא צפויה להסיר את האפשרות של רכישת אחסון אתר וורדפרס מספקיות ענן מתחרות (AWS, Google Cloud וכו'), לפחות לא בחודשים הקרובים. שיתוף הפעולה הזה אמור להניב הטבות יוקרתיות ללקוחות המאחסנים אתרים בשרת של דיגיטל אושן דרך חברת קלאודוויז ואנחנו מחכים להתפחויות ולחשיפה של מידע נוסף לגבי מיזוג החברות.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים