כל מה שצריך לדעת על התוסף JetBooking

במערכת וורדפרס ניתן ליצור עשרות סוגים של אתרים שונים ומגוונים בהתאם לצרכים של בעל האתר. אחד הבילדרים הנפוצים ביותר לאתרי וורדפרס הוא אלמנטור ואת התוסף אלמנטור ניתן להרחיב באמצעות תוספים נוספים כדי לעצב ולבנות אתר בהתאם לצורך. Crocoblock היא אחת החברות שפיתחה מספר תוספים להרחבת אלמנטור (נקראים גם תוספי Jet) וביניהם תוכלו למצוא גם את התוסף JetBooking. ג'ט בוקינג הוא תוסף לאלמנטור שנבנה ברמה הפונקציונאלית כדי להוסיף אפשרות של הזמנה של מלונות, חדרי אירוח, אכסניות ועוד מגוון אפשרויות של אתרים הזמנות שניתן ליצור עם JetBooking בשילוב עם Elementor.

מה זה JetBooking?

אלמנטור הוא אחד מתוספי בניית אתר הפופולריים ביותר שיש לאתרי וורדפרס והוא הגיע כבר למעל 10 מיליון הורדות. הצמיחה של אלמנטור היא לא רק בגלל התוסף עצמו אלא בגלל המערכת שלו שמאפשרת להרחיב את התוסף באמצעות תוספים נוספים. יחד עם זאת, לא היו הרבה תוספים יעילים שמרחיבים את אלמנטור בצורה שתאפשר לגולשים לבצע הזמנה מראש ולבעל האתר לנהל הזמנות מתוך פאנל הניהול של האתר, JetBooking הוא פתרון מעולה ליצירת אתר הזמנות מבוסס וורדפרס ואלמנטור. 

יחד עם זאת, לג'ט בוקינג אין אפשרות מובנית של קבלת תשלום ולכן תצטרכו לשלב את התוסף עם WooCommerce כדי לקבל תשלומים מגולשים עבור סגירת החדר או המלון. כדי להפעיל את JetBooking בצורה המיטבית שלו, אתם צריכים שבאתר שלכם יותקנו גם התוספים JetEngine ו-JetThemeCore,(או אלמנטור פרו)  כדי שתוכלו ליצור תבניות מותאמות אישית עבור סוג הפוסט המותאם אישית להזמנה באתר. בין סוגי האתרים שניתן ליצור עם ג'ט בוקינג אתם תמצאו:  

  • השכרת חדר במלון
  • השכרת דירה
  • השכרת סטודיו
  • השכרת אופניים
  • השכרת רכב
Jetbooking

איך התוסף JetBooking עובד?

כמו שציינתי למעלה, התוסף JetBooking לא יכול לפעול לבד ואתם צריכים להתקין גם את JetEngine כדי ליצור את סוג הפוסט המותאם אישית עבור יצירת הזמנה, סוג פוסט מותאם אישית עבור ביצוע הזמנה וכדי ליצור את טופס ההזמנה עצמו. כאשר ג'ט בוקינג מותקן ומופעל, תוכלו ליצור טופס עם JetEngine המאפשר להזמין דירה או מלון. תוסף נוסף שאתם צריכים להתקין הוא JetThemeCore (או Elementor Pro). אתם צריכים את התוסף הזה על מנת ליצור תבנית מותאמת אישית עבור סוג הפוסט המותאם אישית שמייצג הזמנה.

ג'ט בוקינגס תהליך

שלבים ליצירת אתר הזמנות עם התוסף JetBooking

שלב 1 - צרו סוג פוסט עבור הזמנת בוקינג

בשלב הראשון, עליכם ליצור את סוג הפוסט בהתאמה אישית עבור הזמנה מסוג Booking. אתם תצטרכו להשתמש בסוג הפוסט הזה כדי להוסיף את האפשרויות הזמנה שברצונכם להציע. לדוגמא – אם אתם רוצים ליצור אתר הזמנות למלונות תוכלו להשתמש בסוג הפוסט שיצרתם כדי להוסיף את סוגי החדרים ואת מפרט החדר (כמה מיטות, אינטרנט, מחיר, גלריית תמונות וכו'). ל-JetEngine יש את היכולת ליצור פוסט מותאם אישית עם שדות מותאמים אישית (Custom Fields). כדי ליצור פוסט מותאם אישית עם JetEngine לחצו על הלשונית ג'ט אנגין בפאנל הניהול בוורדפרס ואז לחצו על Post Type ואז על New. לאחר מכן, תצטרכו למלא את הפרטים של סוג הפוסט שאתם יוצרים והסלאג (אני סימנתי כאן Hotel).

לאחר מכן, תפתחו את הבלוק שנקרא Labels, שם תצטרכו ליצור ולהגדיר תווית מתאימה עבור סוג הפוסט החדש שיצרתם. Label (תווית) זה טקטס שתראו בפאנל הניהול של וורדפרס עבור פעולה מסוימת. אני סימנתי כאן את הסימונים הבאים:

יצירת תווית

לאחר מכן, תצטרכו ליצור שדות מטא אם אתם רוצים לחבר את הדף שאתם יוצרים ב-JetEngine יחד עם אלמנטור או בילדרים אחרים שעובדים עם תוכן דינמי. ישנם 16 שדות מטא שאתם יכולים להוסיף, כדי להוסיף את השדות הרצויים לחצו על New Meta Fields והתחילו ליצור את השדות.

שדות מטא

לאחר שסיימתם ליצור את שדות המטא, לחצו על Add Post Type.

שלב 2 - צרו סוג פוסט מותאם אישית לביצוע הזמנה של בוקינג (ווקומרס)

בשלב זה, עליכם ליצור את סוג הפוסט המותאם אישית כדי לטפל בהזמנות של בוקינג שעומדות להתקבל על ידי הגולשים. לחלופים, אתם יכולים להשתמש גם ב-WooCommerce. אם אתם רוצים לקבל תשלום עבור ההזמנה, השימוש בווקומרס הוא מאוד חיוני ויעיל מכיוון שלווקומרס יש אפשרויות מובנות של קבלת תשלום בצורה נוחה. בהגדרת התוסף JetBooking, ניתן להגדיר את סוגי הפוסט שבהם אתם רוצים שיהיה סנכרון בין ווקומרס לסוג הפוסט.

הגדרת סוג הפוסט לתשלום בווקומרס

שלב 3 - הגדירו טבלאות של מסד נתונים

בתהליך הגדרת התוסף JetBooking בשלב 3 תצטרכו ליצור טבלאות מסד נתונים. זה בדרך כלל יכולה להיות פעולה מסובכת אבל כשמגדירים את ג'ט בוקינג הוא יוצר לנו בצורה אוטומטית את העמודות הנדרשות כך שכל מה שאתם צריכים הוא ללחוץ על הלחצן Next. במידה ואתם רוצים ליצור עמודה חדשה למסד הנתונים אתם יכולים ללחוץ על New DB Column.

טבלאות מסד נתונים

שלב 4 - צרו טופס הזמנה

בשלב הזה, עליכם ליצור את טופס ההזמנה. אתם יכולים להוסיף לטופס שדות כמו שם, כתובת, דואר אלקטרוני, תאריך צ'ק אין ותאריך צ'ק אאוט. כשמגיעים לשלב הזה יש לכם 3 אפשרויות לבחירה – יצירת טופס הזמנה עם התוסף JetFormBuilder, יצירת טופס הזמנה עם התוסף JetEngine או להמשיך ללא יצירת טופס הזמנה. אני בחרתי באפשרות של יצירת טופס הזמנה עם התוסף JetEngine ולחצתי על Finish. כעת התוסף ג'ט אנג'ין יצר עבורי טופס הזמנה אוטומטי בהתאם לטבלאות הדאטאבייס שהזנתי בשלב הקודם.

טופס הזמנה

שלב 5 - צרו תבנית מותאמת אישית עבור סוג פוסט מותאם אישית להזמנת Booking

בשלב הראשון בתהליך, יצרתם את סוג הפוסט המותאם אישית עבור אירוע של Booking כדי להוסיף את הפריטים שברצונכם להציע למכירה או לסגירה באתר. כדי להציג את התוכן של הפריטים שלכם, עליכם ליצור תבנית מותאמת אישית. ביצירת תבנית מותאמת אישית, הקפידו להוסיף את טופס ההזמנה שיצרתם בשלב הקודם כדי לאפשר לגולשים באתר לבצע הזמנה. כדי ליצור תבנית מותאמת אישית שתכיל את סוג הפוסטים שיצרתם (במקרה של הדוגמא שלי זה Hotels), אתם צריכים לעבור ללשונית תבניות וללחוץ על Add New. לאחר מכן ביצירת התבנית בחרו באפשרות Section ולמטה רשמו את השם של התבנית (אני בחרתי ב-Hotels). בתוך הגדרת התבנית לחצו על על Insert Properties ואז על Single Property על מנת ליצור תבנית עבור סוג הפוסט של בוקינג.

תבנית לבוקינג

לסיכום

אתם יכולים להשתמש בוורדפרס בשילוב עם אלמנטור כדי לבנות כל אתר שעולה לכם בראש. אם הפונקציונליות הרצויה לאתר שלכם לא קיימת באלמנטור, אתם תמיד יכולים להתקין תוספים שמרחיבים את אלמנטור ומוסיפים את האפשרויות הנחוצות כדי לבנות את האתר שלכם. במאמר הזה עברנו על התוסף JetBooking וכיצד בונים אתר של הזמנות באמצעות שילוב התוסף הזה עם התוסף JetEngine באתר וורדפרס ואלמנטור. התוסף JetBooking נוצר במיוחד כדי להוסיף פונקציה של הזמנה מסוג בוקינג באתרי וורדפרס. חשוב לזכור להפעיל גם את התוסף WooCommerce על מנת לקבל תשלום עבור הזמנות שנסגרות.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים