למה Cloudways עדיפה על SiteGround? גם אתר מהיר יותר וגם בענן

אחד הדברים שמשותפים ל-Cloudways ול-SiteGround הוא ששניהם מציעים פתרון אירוח אמין בענן, אך הבדלי המחירים בעצם ממקמת את Cloudways כמה רמות מעל. Cloudways שמה דגש על נוחות השימוש בממשק הניהול שלה ומתווכת לכם את חברות אחסון ענן הגדולות והמקצועיות ביותר – Google Cloud, DigitalOcean, Amazon Web Service ועוד.

לעומת זאת, SiteGround מציעה אחסון מנוהל בענן לצד אחסון שיתופי בעלות נמוכה ולכן חשוב לשים לב איזה חבילה בוחרים ב-SiteGround כשחבילות האחסון בענן מציעות כמות גדולה של משאבים במחיר של פי 10 מ-Cloudways. בואו נצלול אל ההבדלים בין 2 חברות האחסון.

Cloudways Vs SiteGround

ב-SiteGround תשלמו פי 10 לעומת Cloudways

שעושים השוואת מחירים בין חברות האחסון ניתן לראות במבט ראשוני שהמחירים ב-SiteGround זולים יותר מכיוון שניתן למצוא חבילות אחסון שיתופי החל מ-3.69$ לחודש כשב-Cloudways חבילת האחסון הזולה ביותר היא אצל החברה DigitalOcean בעלות של 10$ חודשי לשרת בענן. ההשוואה בין החברות היא לא ממש הוגנת כי מדברים על שירותים שונים לגמרי – אי אפשר להשוות אחסון שיתופי לשרת שלם בענן. לצורך השוואה ניתן לראות את המחירים של שרתי ענן ב-SiteGround שמתחילים בלא פחות מ-100$ לחודש (פי 10 מ-Cloudways!).

ב-2 חברות האחסון תקבלו מספר דברים בנוסף למשאבים המצוינים בחבילות האחסון, כמו: תעודת אבטחה SSL, גיבויים אוטומטיים, אפשרות Cache מובנית ועוד. ניקח לשם ההשוואה את התמחורים הנמוכים ביותר של החברות לאחסון בענן.

  • Cloudways – שרת בענן דרך חברת DigitalOcean בעלות של 12$ לחודש וכוללת ליבה אחת בשרת, 1GB זיכרון RAM, נפח אחסון של 25GB ותעבורה של 1TB למספר בלתי מוגבל של אתרים.
  • SiteGround – חבילת התחלתית של אירוח בענן מתחיל מ-100$ לחודש וכוללת 4 ליבות בשרת, 8GB RAM, נפח אחסון של 40GB ותעבורה של 5TB למספר בלתי מוגבל של אתרים.
SiteGorund prices

רק על ידי השוואה בין החבילות הזולות ביותר באחסון ענן בין החברות ניתן לראות שאמנם ב-SiteGround מקבלים כמות מעט גדולה יותר של משאבים אך בכמעט כפול 10 מהעלות ב-Cloudways. בנוסף ב-SiteGround יש אפשרות להחזר כספי לאחר 30 ימי שימוש כשב-Cloudways יש ניסיון חינם של 14 ימים עוד לפני שממלאים כרטיס אשראי לתשלום.

נוחות הממשק ואפשרות העברות אתר בחינם ב-Cloudways

גורם רלוונטי נוסף בהחלטה בין חברות האחסון הוא נוחות הממשק וקלות השימוש, במיוחד לאנשים ללא רקע טכני. Cloudways היא ספקית של חברות האחסון בענן ובעצם מתווכת את האחסון בענן של החברות הגדולות ולכן הממשק שלה מונגש מאוד לגולשים ללא ידע טכני. ב-SiteGround אם תבחרו באחסון שיתופי אז ניהול השרת לא מתבצע על ידכן אך אם תבחרו באחסון בענן תצטרכו לנהל את השרת במערכת שלהם שגם מונגשת אך פחות ברורה ופשוטה מ-Cloudways.

פאנל הניהול ב-Cloudways מאוד פשוט וכולל מספר הגדרות מרכזיות. לצד הגדרות כלליות מצאו גם אפשרות להגדיל או להקטין את השרת בהתאם לצרכים שלכם, הגדרות של גיבויים, אפשרויות ניטור, אבטחה ועוד. בעוד שב-SiteGround הממשק קצת פחות פשוט ויותר קשה להתרגל אליו אך הוא מאפשר לכם התאמה אישית של ממשק הניהול ולסדר בקיצורי דרך בחלק העליון ב-Dashboard את ההגדרות המרכזיות שאתם רוצים לראות קודם בכל כניסה לממשק. 

בשורה התחתונה, מה שהופך את Cloudways ליעילה יותר מבחינת נוחות זו העובדה שהיא מאפשרת העברת אתר בחינם ובאופן פשוט ונוח. העברת האתר מאחסון לאחסון יכול להיות פעולה מאוד מסובכת ומסורבלת וב-Cloudways ניתן להעביר בפשטות. בנוסף, לאחר ההרשמה ניתן לבקש מ-Cloudways להעביר את האתר מהאחסון הנוכחי שלכם לאחסון שלהם (לאחר הרשמה ל-Cloudways אתם מקבלים העברת אתר אחת בחינם).

למה להסתבך? הירשמו ל-Cloudways ואנחנו נעביר לכם את האתר 

כמות דאטה סנטרים גדולה וביצועים טובים יותר

מבחינת ביצועים של השרת, גם Cloudways וגם SiteGround הם ספקים מהירים מאוד עם שרתים אמינים וביצועים ברמה גבוהה מאוד. יחד עם זאת, במבחן התוצאה השרתים של Cloudways הציגו מהירות טעינה גבוהה יותר. 

מה שמקנה ל-Cloudways יתרון מרכזי מבחינת ביצועים זה השימוש בחברות הענן החזקות בעולם והמשאבים שלהם. למשל: המעבד של חברת DigitalOcean הוא Xeon Platinum 8168 "Skylake" Processors של חברת Intel והוא מבטיח ביצועים גבוהים ללא תקלות.

SiteGround לעומת זאת, אמנם מציגה ביצועים יחסית מהירים של השרתים שלה לאחר שבחרה ב-Google Cloud להיות ספקית שירותי הענן המרכזית שלה. מה שאומר שניתן לבחור רק את גוגל קלאוד ותצטרכו לשלם סכום חודשי גבוה עבור שרת בענן שם.

חברות ענן

היבט נוסף שממחיש את ההבדל בין החברות הוא מספר הדאטה סנטרים שמבינם אפשר לבחור את היעיל ביותר עבור האתר שלכם. מיקום של הדאטה סנטר קרוב למדינה שבה אתם נמצאים ייתן לכם את המקסימום ביצועים שתוכלו לקבל. לעומת 65 דאטה סנטרים ב-Cloudways תמצאו רק 6 ב-SiteGround.

דאטה סנטרים

מבחן טעינת דף Cloudways VS SiteGround

טעינת דף

יכולות הגנה ואבטחה מתקדמות

מבחינת אפשרויות אבטחה, גם Cloudways וגם SiteGround מספקים רחב של כלים לאבטחת האתר שלכם. הנה מה שתקבלו ב-2 החברות בחינם בתחום האבטחה:

בנוסף, Cloudways מציעה הגדרות אבטחה מתקדמות נוספות כמו: שירות חומת האש של Sucuri המספק הגנה על פריצות והגנה על התקפות DDoS. הכלי של Sucuri סורק את האתר בממוצע כל 3 שעות ומוודא שאין קבצים שעלולים להזיק לו.

מבחינת ההשוואה בין Cloudways ל-SiteGround בנושא האבטחה הם יחסית דומים כי הם מספקים את כלי האבטחה הבסיסיים שכל חברות אחסון צריכה לספק ובנוסף מאפשרים חיבורים לכלים שונים שמספקים שכבות אבטחה נוספות כמו ה-CDN של CloudFlare. ההבדל המרכזי בין 2 החברות הוא שב-Cloudways הגיבויים האוטומטיים שאתם מקבלים יתבצעו פעם בשעה בשונה מ-SiteGround שמגבים את האתר שלכם פעם ביום.

מענה תוך 2 דקות ופתרון לבעיה תוך חצי שעה

ב-2 חברות האחסון תקבלו שירות של 24/7/365 דרך צ'אט לייב או לפתוח כרטיס בתמיכה. ב-Cloudways ברכישה של תמיכת מתקדמת מקבלים גם תמיכה דרך Slack ותמיכה טלפונית. ב-SiteGround המצב יחסית דומה ניתן להעלות נציג בצ'אט או לפתוח כרטיס תמיכה ולקבל מענה בכל ימות השנה ובכל שעות היום. 

בנוסף, ל-2 החברות יש מרכזי ידע עצומים עם מדריכים מפורטים כולל תמונות מהפלטפורמה ומדריכי וידאו המכילים כל מידע בעל ערך הקשור לפלטפורמה ולשירותי האחסון שהן מספקות.

ההבדל המרכזי בתמיכה בין החברות הוא מהירות התגובה. Cloudways מציגה מענה ללקוחות בממוצע של 2 דקות מרגע הפנייה וממוצע של 30 דקות לפפתרון תקלה מרגע פתיחת הטיקט.

באיזה חברת אחסון כדאי לבחור?

אי אפשר לעשות השוואה רצינית בין 2 החברות למרות שגם Cloudways וגם SiteGround מספקות אחסון אתרים איכותי בענן, עלות גבוהה בפי 10 ממקמים את SiteGround שנות אור מאחורי Cloudways. עלות נמוכה לשרת ענן וממשק ניהול פשוט לשימוש הופכים את Cloudways למנצחת בתחרות מביניהם – בעלות של שרת אחד בענן ב-SiteGround תוכלו לרכוש 10 שרתים ב-DigitalOcean עם הניהול של קלאודוויז. כמובן שאם אתם מבצעים בדיקה עבור שירות האחסון השיתופי של SiteGround אז אין פה מקום להשוואה מכיוון שתמיד תעדיפו אחסון בענן.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים