החשיבות של אחסון אתרים מקצועי עבור קידום אורגני בגוגל

בעבר, נהוג היה להמעיט בערכו של אחסון אתרים מקצועי בהקשר של קידום אתרים אורגני (SEO). אולם לאחרונה, מומחי SEO החלו להכיר בעובדה שלהעדר התייחסות מספקת לנושא של אחסון האתרים, עלולות להיות השלכות שליליות ביותר על הנגישות והדירוג של האתר המקודם. לא ניתן גם להתעלם מתרומתו הרבה של אחסון אתרים מקצועי, לשיפור התנועה ואחוזי ההמרה באתרים. מסיבות אלו, כל מי שקידום אורגני בגוגל מעסיק אותו, נדרש להקדיש תשומת לב רבה לבחירת שירותי אחסון אתרים איכותיים. זהו הנושא בו נעסוק בהרחבה במסגרת הסקירה שלפניכם.

מדוע אחסון אתרים הוא מרכיב כה חשוב בקידום אורגני בגוגל?

כשבונים אתר אינטרנט, אחד מההחלטות החשובות שיש לקבל בתהליך, היא בחירת השירות לאחסון אתרים שיארח את האתר שלנו. אחסון האתרים שנבחר ישפיע במידה רבה על ההצלחה שלנו בקידום אורגני בגוגל, לרבות הדירוג של האתר במנועי החיפוש והיקף תנועת הגולשים שהאתר יקבל. אם אתם רוצים שגוגל תעזור לאתר שלכם להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, לעומת המתחרים שלכם, חשוב להקדיש מחשבה לבחירת שירות אחסון אתרים מקצועי ואיכותי, בהתאם לפרמטרים שנסקור בשורות הבאות.

קידום אורגני בגוגל

למה אכפת לגוגל מבחירת שירות אחסון האתרים שלכם?

שירותי האירוח שתבחרו משפיעים מאוד על חוויית המשתמש באתר שלכם. הודעות שגיאה ואיטיות באתר פוגעות מאוד בחוויית המשתמש של הגולשים שמגיעים אליכם דרך מנועי החיפוש (ולא רק), וגורם להרבה מהמבקרים באתר הבלתי יציב לברוח ממנו. לכן זה אינטרס משותף גם שלכם כמומחים לקידום אתרים אורגני, וגם של גוגל, ששירות אחסון האתרים שלכם יהיה איכותי, אמין, מהיר ותגובתי.

איך מוצאים שירות אחסון אתרים שעוזר לקידום אורגני בגוגל?

ישנן מספר תכונות מפתח שחשוב לבחון כשמחפשים שירותי אירוח לאתרים, על מנת לוודא שאנו בוחרים אחסון אתרים שיתמוך במאמצי ה – SEO שלנו ולא יכשיל אותם:

1. מהירות מספקת

מהירות גבוהה היא משהו שכל משתמשי האינטרנט מעריכים מאוד. באופן אידיאלי, אנו שואפים לזמן טעינה לאתר שאינו עולה על 2 שניות. כמובן, מהירות טעינה כזו תלויה בגורמים רבים מעבר לבחירת חברת אחסון האתרים שלכם, אך עליכם לשאוף לפחות להתקרב לביצועים הללו. אף משתמש או מנוע חיפוש לא יתנו עדיפות לאתר איטי על פני אתרים מתחרים, ולכן עם אחסון אתרים גרוע אף פעם לא תגיעו לתוצאות הראשונות בגוגל.

2. רמת אבטחה גבוהה בשרתים

מטבע הדברים, גם רמת האבטחה באתר משפיעה מאוד על האפקטיביות של קידום אורגני בגוגל ודירוג האתר במנועי החיפוש.  לכן בבחירת שירות אחסון אתרים, חשוב לבחור ספקית שירותי אירוח שמשחררת ביוזמתה עדכוני גירסא לתיקון פרצות אבטחה ושמירה על רמת אבטחה אופטימלית באתרים שמאוחסנים על שרתיה.

3. התחייבות לזמינות שרתים (Uptime) גבוהה

המונח Uptime מתייחס לאחוז הזמן בו האתר שלכם מקוון ונגיש. ככל שאחוזי הזמינות של אתר נמוכים יותר, כך גדל הסיכוי לכך שמבקרים שהגיעו לאתר יגלו שהוא לא פעיל ויחזרו מיידית למנוע החיפוש. אם זה קורה לעיתים קרובות, האתר שלך נתפס כלא אמין גם מבחינת האלגוריתם של מנועי החיפוש, מה שמשפיע לרעה על הדירוג שלו בתוצאות החיפוש. לכן כאשר אנו בוחרים בחברת אחסון אתרים, חשוב לכוון לספקית שמתחייבת לזמינות שרתים של 99% ולא למטה מכך. יחד עם זאת, חשוב להיזהר מכל שירות אחסון אתרים שטוען לזמינות שרתים של 100 אחוז. אין דבר כזה שרתים שאינם מצריכים תחזוקה ולכן בכל חברת אירוח יהיה זמן השבתה כלשהו. המפתח הוא לשמור על זמני השבתה קצרים ככל האפשר, כדי להימנע מפגיעה בביצועי ה- SEO שלכם.

4. מיקום השרת המארח

אחד הגורמים הרבים שמנועי החיפוש מבססים את דירוגם עליו, הוא מיקום השרת בו מתארח האתר שלכם. המידע על מיקום השרת המארח נמצא בכתובת ה- IP שלכם. מה שזה אומר בפועל, הוא שמנועי חיפוש יתנו לאתר שלכם עדיפות על פני אתרים דומים, בתוצאות חיפושים שמוצגות לגולשים שנמצאים במיקום גיאוגרפי סמוך לזה של שרתי חברת אחסון האתרים שלכם. באותה המידה, מיקום השרת המארח יכול גם להשפיע לרעה על הציון של האתר שלכם בגוגל. למשל, אתר שפונה לקהל יעד במדינה מסוימת אך מתארח על שרת שממוקם בקצה אחר של העולם, עלול להיראות חשוד למנועי החיפוש, ולקבל ציון נמוך כתוצאה מכך. הדבר נכון אף יותר אם כתוצאה מהמרחק של השרת מהגולשים, נפגעת גם מהירות האתר.

5. גיבויים אוטומטיים

זוהי אחת התכונות החשובות בשירות אחסון אתרים ידידותי לקידום אתרים אורגני. בחירה בספקית שירותי אירוח שמציעה גיבויים אוטומטיים, תעזור לכם לשחזר את תכני האתר ולהחזיר אותו לפעילות בקלות ובמהירות, במקרה והוא חלילה יקרוס מסיבה כלשהי.

6. זמינות גבוהה של צוות התמיכה הטכנית

חברת אחסון אתרים טובה היא כזו שמציעה שירות תמיכה טכנית הזמין 24 שעות ביממה ללא עלות. מדוע חשוב לנו כל כך שהתמיכה של חברת האירוח שלנו תהיה זמינה? משום שבמידה והאתר שלכם יקרוס, חלילה, אתם רוצים להיות מסוגלים לתקן את התקלה שהובילה לכך באופן מיידי. זאת כדי להימנע מפגיעה בזמינות או במהירות של האתר, שעלולות להוביל לירידה בציון שלו במנועי החיפוש. במרבית המקרים, התמודדות עם תקלות באתר כרוכה בפנייה לצוות התמיכה הטכנית של ספקית שירותי האירוח שלכם. לכן חשוב לבדוק מבעוד מועד מהי הזמינות של צוות התמיכה הטכנית של החברה המארחת ובאילו פלטפורמות ניתן ליצור עם אנשי התמיכה קשר: בטלפון, בצ'אט או במייל.

7. בונוס: תמיכה במערכת ניהול תוכן (CMS) קלה לשימוש

אתם בטח מודעים לכך שהיכולת ליצור תוכן איכותי בקלות, היא המפתח להצלחה שלכם בקידום אתרים אורגני (SEO). לכן חשוב לבחור בחברת אחסון אתרים, אשר תומכת במערכת לניהול תוכן שאתם כבר מכירים, או לכל הפחות – כזו שתוכלו ללמוד להשתמש בה במהירות ובקלות. למרבה המזל, רוב שירותי אחסון האתרים של ימינו, תומכים בפלטפורמות ניהול תוכן מוכרות ופופולריות כגון וורדפרס, Wix וכן הלאה.

קידום אורגני בגוגל

כיצד לבחור חברת שירותי אחסון אתרים אמינה?

בשורות הקודמות התייחסנו לפרמטרים השונים שיאפשרו לנו לקבוע אם חברת אחסון אתרים היא ידידותית בהיבטי קידום אורגני בגוגל. אולם מעבר לכך, חשוב גם לוודא שאנו עובדים עם חברת אחסון אתרים אמינה. לשם כך נדרש ניתוח מפורט של מספר פרמטרים מרכזיים, וביניהם:

  • הוותק של שירות האירוח

ככל שחברת אחסון אתרי אינטרנט היא ותיקה ומוכרת יותר בשוק שירותי האירוח, כך גדלים הסיכויים שתקבלו שירות ללא דופי.

  • ביקורות טובות

אחד הצעדים הנחוצים לפני הבחירה בחברת אחסון אתרים, הוא בדיקת ביקורות באינטרנט. חוות דעתם של לקוחות החברה בעבר ובהווה, מעידות במידה לא מבוטלת על מהימנותן של חברות אחסון אתרים, אמינותן, איכותן והמקצועיות שלהן.

  • העלאת קבצים מאובטחת

אם ספקית אחסון אתרים מציעה למשתמשיה העברת קבצים מאובטחת לשרת בפרוטוקול SFTP המשמעות היא שהקבצים שלכם מוגנים לחלוטין מפני שינויים או יירוט.

  • תעודת SSL

תעודת SSL מעידה על כך שהתקשורת בין האתר שלכם לבין השרת מוצפנת ומאובטחת, ומצביעה על כך שהמידע האישי של מבקרי האתר שלכם מוגן. לכן  חשוב לבחור ספקית שירותי אירוח שתומכת בתקן SSL.

סיכום

שירות אחסון אתרים מקצועי ואיכותי הוא הבסיס להצלחתו של קידום אתרים אורגני.
במאמר זה מנינו את הפרמטרים השונים שהופכים חברות אירוח אתרים לידידותיות יותר או פחות בהיבטי SEO, ואם תקפידו לבחון את שירותי האחסון על פי הקווים המנחים שהצגנו, אין כל ספק שמאמצי הקידום שלכם ישאו פרי.

על הכותב

אייל רחמים, מנכ"ל דיגיטאץ', חברה לשיווק באינטרנט וכותב הבלוג הפופלארי בנושא קידום האתרים SEOLINKS. אייל מרצה במכללה למנהל ובעל למעלה מ10 שנות ניסיון בשוק הקידום.

אייל_תמונה_גלובס_1_t7bdi4

מדריכים נוספים