10 טיפים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות באתר הוורדפרס שלכם

המרחב הדיגיטלי עמוס מאוד באתרי מכירות, לכל תחום ונושא, בישראל ובעולם, כך שבהחלט יש תחרות קשה וקשוחה כמעט לגבי כל קטגוריית מוצרים שאתם רוצים למכור. אבל, כמובן שאותו מרחב דיגיטלי מציע הכי הרבה הזדמנויות חשיפה לקהלי יעד גדולים ולכן למכירות גדולות, כל עוד אתם מתנהלים נכון וחכם. בניתם אתר מכירות מבוסס וורדפרס, בחירה מעולה, השלב הבא הוא לעשות כמה מהלכים מושכלים ומוכחים שיגדילו את המכירות באתר שלכם – לפניכם הטיפים הנבחרים שלנו להגדת מכירות בדיגיטל.

10 טיפים מעולים להגדלת מכירות אתר וורדפרס

1.קופוני הנחה: למרות התפתחות עולם האיקומרס, קופוני הנחה עם בהחלט עדיין "דבר" חי שמביא תוצאות. קופונים עם הנחות אטרקטיביות ומיוחדות הם דרך טובה ויעילה להפיץ את הבשורה לגבי חנות הוורדפרס/Woocommerce שלכם. הכי טוב לעשות פרסונליזציה של קופוני הנחה, לפי נתוני לקוחות ומשתמשים שלכם מקמפיינים קודמים, אנליטיקס ושאר מערכות. אפשרות פשוטה יותר היא להציע הנחות על קטגוריות מסוימות, מוצרים ספציפיים או על כל קו המוצרים באתר.

שימוש בקופוני הנחה מאפשר למשוך לקוחות חדשים ומטורגטים בחוכמה לאתר המכירות שלכם וכמו כן להציע הנחות ללקוחות קיימים שאתם רוצים למשוך חזרה לרכישות נוספות. יש כלים טכנולוגיים מאוד נוחים וידידותיים ליצירת קופונים וניהול שלהם בממשק האיקומרס שלכם.

2.תכנית נאמנות: תכניות נאמנות הן מרכיב חשוב בבניית המיתוג שלכם ויצירת נאמנות צרכנית לאתר שלכם על פני המתחרים. תכניות אלו, כאשר הן מיושמות נכון ובחכמה, הן כלי נהדר לשימור לקוחות ויצירת רכישות חוזרות. במהות, לצד הנחות והטבות בלעדיות, תכנית נאמנות מאפשרת ללקוחות לצבור נקודות או אלמנט אחר השווה כסף ולמעשה לקבל פרסים והצעות אטרקטיביות מאוד על בסיס רכישות עבר באתר והשתייכות למועדון הלקוחות שלכם.

דרך מוכחת ויעילה לניהול תכנית נאמנות היא להציע הנחות הולכות וגדלות ככל שרוכשים יותר. כאשר גם כאן, יש תוספי וורדפרס ייעודיים לניהול תכניות נאמנות ומועדוני לקוחות.

תכנית נאמנות

3.ארגון תחרות ללקוחות: תחרויות תמיד מעודדות השתתפות, אינטראקציה חברתית עם המותג והחנות שלכם והן בהחלט יכולות להגדיל מכירות, כך שארגון תחרות לקוחות היא טקטיקה שיווקית אפקטיבית בהחלט. תחרות טובה תוביל יותר טראפיק לאתר שלכם, תגדיל את חשיפת המותג שלכם ולבסוף גם תגדיל מכירות.

העדיפו תחרויות קטנות וממוקדות, עם קמפיינים העולים מעת לעת לאורך השנה על פני תחרות אחת גדולה שלא תשיג את האפקט המתמשך הרצוי. זיכרו, הפרסים וההטבות לזוכי התחרות צריכים להיות בעלי ערך שווה מספיק כדי למשוך גולשים ולגרום להם לבצע פעולה כלשהי תמורת הסיכוי לזכות. המשתתפים יוסיפו לכם גם כתובות לרשימות התפוצה. באופן כללי, תחרויות צריכות להיות איכשהו מבוססות כישרון או משהו שהמשתתפים עושים, לא "סתם" הגרלות – זאת מבחינת הגדרות החוק בישראל.

4.מכירות בזק (היום בלבד!) : מכירות בזק, הכוללות מבצעים מיוחדים ואטרקטיביים במיוחד אך לזמן קצר ומוגבל בלבד, מייצרות המון הייפ, תחושת דחיפות והגדלה של מכירות – כאשר מתלווה אליהן קמפיין שיווקי ממוקד וחכם כמובן. כאשר אתם מייצרים תחושת דחיפות, מבהירים שיש ביקוש גדול ושההטבה מוגבלת בזמן, ההשפעה הפסיכולוגית-צרכנית על אלו שעוקבים אחריכם תהיה מהותית וחזקה. אך חשוב שהתהליך השיווקי יהיה מדויק ומעודן מספיק, עם תוכן מעולה ומותאם לקהל היעד. הוסיפו טיימר ספירה לאחור לעמוד המכירה המיוחדת וכך תגדילו את האפקט! הנה דוגמא למכירת זק באתר של קפה עלית:

5.מתנות חינם או בהנחה רצינית בקנייה מעל X: לקוחות שקונים יותר או בסכומים גבוהים, צריכים להיות מתוגמלים ולקבל הכרה על כך. זה יוצר נאמנות למותג, תחושה שרואים ומעריכים אותם אפילו בתור לקוחות ומגדיל את הסיכוי לעוד רכישות ולחזרה לאתר הספציפי שלכם ולא למתחרים. כולם אוהבים לקבל מתנות, בטח אם זה עבור פעולה צרכנית כמו רכישה של מוצר או שירות. התוצאה היא הגדלת ממוצע הרכישות בעגלת הקניות ושיפור הנאמנות של הלקוחות אליכם.

6.משלוח חינם: כוחו של ה"חינם" בעולם העסקי-צרכני הוא אדיר. זה בא לידי ביטוי גם בכך שאתרי מכירות המציעים אופציה של משלוח חינם, במקרים רבים יציגו תוצאות טובות יותר מבחינת מכירות כוללות. למשלוח חינם יש כוח אדיר על גולשים וצרכנים, כאשר זה מיד גורם לעסקה להיראות יותר אטרקטיבית. זיכרו שלא כל הגולשים מבצעים השוואות מחיר ותנאים מקיפות מאוד, לכן משלוח חינם יכול בהחלט להיות התוספת שתדחוף את הגולש סופית להזין את פרטי האשראי שלו – אפילו אם למעשה אתם מגלמים את עלויות המשלוח בתוך המחיר הכולל של המוצר. טקטיקה קלאסית אך סופר יעילה! הנה דוגמא של אתר Next:

7.מכירה לפי חבילות: טכניקה המשמשת להגדלת ממוצע סכום עגלת הקניות של לקוחות באתר. כך למשל אתם יכולים להציע מבצע של רכישת 2 מוצרים וקבלת השלישי חינם – כאשר הלקוח בכלל התכוון לרכוש רק מוצר אחד. לחלופין, אתם יכולים לבנות חבילות רלוונטיות של מוצרים ולהציע לגולשים שהתעניינו במוצרים קשורים, את החבילה המשתלמת והמלאה יותר – כך אתם מוכרים יותר.

 בנוסף או לחלופין, כדאי להשתמש בפלאגאינים ייעודיים ולהציע לגולשים באתר שלכם מוצרים נוספים שעשויים לעניין אותם, לפי מוצרים שצפו בהם או מוצרים שכבר הכניסו לעגלת הקניות – כאשר ההצעה צריכה באמת להיות קשורה לפעילותם הקודמת באתר.

8.שליחת מייל "נטישת עגלה": נטישות של עגלות קניות מהוות תופעה נרחבת מאוד בעולם האיקומרס, גם היום כשכל כך מקובל לקנות אונליין. לכן קריטי לנסות להחזיר את אותם גולשים שהיו רגע לפני השלמת הרכישה אך ברגע האחרון לא ביצעו אותה. אחת הדרכים היא שליחת מייל, מותאם אישית ומטורגט היטב כמובן, לאחר נטישת עגלה. המייל יפנה אישית למשתמש, יזכיר לו מה הוא השאיר בעגלה ולא רכש ויציע בצורה מדויקת וחכמה לחזור ולהשלים את הרכישה, ניתן אפילו להציע לו הטבה מיוחדת שתמשוך אותו שוב פנימה.

 9.קמפיין רימרקטינג: : אחד הכלים הכי יעילים להגדלת מכירות ושיפור אחוזי המרה של אתרי מכירות. בעזרת כלים טכנולוגיים מתאימים, אתם יכולים להציג לגולשים שהיו באתר שלכם והתעניינו במוצרים מסוימים, מודעות מותאמות אישית לאותם מוצרים או מוצרים רלוונטיים אחרים – בפייסבוק למשל. כך, במהלך גלישה בפלטפורמה אחרת בכלל, הגולש רואה מודעה למוצר שהוא כרגע התעניין לגביו, זוהי טקטיקה מאוד יעילה בהחזרת גולשים והפיכתם ללקוחות משלמים.

ריטרגטינג

10. נהלו נכון את סידור המוצרים ואת אפשרות החיפוש: אתר מכירתי טוב, המעודד מכירות, הוא אתר שמנוהל נכון מבחינת קטגוריות, הכללת המוצרים הנכונים בקטגוריות הנכונות והצעת אפשרות חיפוש מעולה למוצרים מתאימים – רצוי כולל פילטרים לסינון מוצרים ולא רק חיפוש טקסטואלי כללי. אלמנטים אלו מקלים את השימוש והניווט באתר ומקלים על מציאת מוצרים מתאימים – כך זה תורם להגדלת המכירות.

צילום מסך 2021-09-19 112440

צאו לדרך והגדילו את מכירות האתר שלכם!

בתחום האיקומרס, אין הרבה חלופות חזקות, ורסטיליות ואיכותיות לעומת התבססות על וורדפרס ולרוב על מערכת ווקומרס. ישמו את הטיפים האלו ונהלו את האתר שלכם בחכמה ועם אצבע על הדופק ותגדילו את המכירות שלכם!

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב

מדריכים נוספים