תוספים מומלצים לעיצוב והצגה של תוכן עניינים באתרי וורדפרס

תוכן עניינים יכול לשפר קריאה של מאמר ארוך ולהקל הגולשים שנכנסים למאמר על מנת לקרוא אותו. חלוקת המאמר לנקודות עוזרת לגולשים לעכל את כמות התוכן שמופיעה בעמוד ועוזרת להם לקפוץ קדימה בלחיצת כפתור לכותרת הרצויה במאמר. גוגל משתמשת בתוכן עניינים שאתם מטמיעים בתוך העמוד כשהיא מוסיפה את העמוד לאינדקס שלה, מה שעוזר לדרג את העמודים שבהם מופיע תוכן עניינים בצורה טובה יותר ובמקום גבוה יותר ברשת החיפוש. במאמר הזה, אנחנו נעבור על תוספים מומלצים לעיצוב, הצגה והטמעה של תוכן עניינים באתרי וורדפרס.

למה כדאי להשתמש בתוכן עניינים באתרי וורדפרס?

הוספת תוכן עניינים לאתר וורדפרס זו דרך מצוינת לעזור לגולשים לנווט בפוסטים ובדפים ארוכים יותר באתר. באמצעות תוכן עניינים אתם בונים ומארגנים את התוכן בעמוד בצורה מאוגדת ונוחה לשימוש, כך הגולשים יכולים לקפוץ לכל קטע בתוכן שהם מעוניינים בו בקלות וכך גם מנועי החיפוש יכולים לסרוק את העמוד בצורה קלה יותר. תוכן עניינים משפיע על ה-SEO של האתר מכיוון שלאחר שגוגל סורקת את תוכן העניינים היא יכולה להציג אותו בצורה של לינקים מתחת לתוצאת החיפוש ובעצם להקנות לאתר שלכם עוד שטח נדלני בתוצאות החיפוש האורגניות.

תוכן עניינים מדורג בגוגל

ניתן להוסיף תוכן עניינים בוורדפרס בצורה ידנית על ידי כתיבת קוד פשוט של HTML ו-CSS או על ידי שימוש בהגדרות מתקדמות של עורך הבלוקים בוורדפרס. יחד עם זאת, זה לוקח זמן רב ויכול להיות מסובך עבור מתחילים או אנשי םשבונים את האתר הוורדפרס שלהם עם בילדר ולא עם קוד. דרך קלה יותר ליצור תוכן עניינים לעמודים באתר שלכם היא שימוש בתוסף ייעודי שבעזרתו ניתן ליצור, לעצב ולפרסם תוכן עניינים עבור דפים באתר. בואו נעבור על 5 תוספים מומלצים של תוכן עניינים לאתרי וורדפרס:

1. All In One SEO

התוסף AIOSEO) All In One SEO) הוא אחד התוספים הטובים ביותר לקידום אורגני של אתרי וורדפרס. התוסף עוזר לכם לייעל את הפעילות באתר ואת הדפים באתר בצורה קלילה על מנת להנגיש את האתר בצורה מקסימלית למנועי החיפוש ללא ידע טכני וללא לשכור איש מקצוע. AIOSEO בנוסף עוזר לכם להוסיף תוכן ענינים לאתר הוורדפרס שלכם. ניתן להוסיף תוכן עניינים באמצעות התוסף על ידי הוספה של בלוק תוכן עניינים בעורך התוכן של וורדפרס שנוסף מיד לאחר התקנת התוסף. 

הבלוק של Table Of Content בתוסף יפיק אוטומטית תוכן עניינים לפי הכותרות בעמוד התוכן שלכם מ-H1 ועד H6. בניגוד לתוכן עניינים שנבנה אוטומטית בתוספים אחרים, AIOSEO מאפשר לכם להסתיר כותרת ספציפית או להתאים אישית את הכותרות שאתם רוצים שיוצגו בתוכן עניינים. בנוסף, התוסף All In One SEO עוזר לכם לייצר מפת אתר XML כדי שמנועי החיפוש יוכלו לגלות בקלות ובמהירות תוכן חדש שהוספתם לאתר. תוכנית הפרימיום בתוסף AIOSEO מתחילה מ-49.60$ לשנה ויש גם גרסת AIOSEO Lite חינמית לתחילת הדרך.

2. Easy Table of Contents

התוסף Easy Table of Contents הוא תוסף פופולרי המיועד להוספת תוכן עניינים לפוסטים בבלוג, לעמודים, לדפי נחיתה, לסרגל הצד באתר ולעוד מיקומים נוספים. התוסף ידידותי ונוח לשימוש ומייצר באופן אוטומטי תוכן עניינים בעמוד הזהה לכותרות שבעמוד. התוסף Easy Table of Contents משתלב מעולה עם בונה הדפים הקלאסי של וורדפרס (גוטנברג), אלמנטור, DIVI ועוד בילדרים נוספים. ניתן להגדיר את התוסף בצורה שיתווסף אוטומטית תוכן עניינים לכל עמוד פוסטים באתר. בנוסף, ל-Easy Table of Contents יש אפשרויות התאמה אישית רחבות ואתם יכולים לערוך ולשנות את רוחב הטבלה, גודל הגופן, בחירת התבנית לתוכן עניינים ודברים נוספים.

3. LuckyWP Table of Contents

התוסף LuckyWP Table of Contents הוא תוסף תוכן עניינים לאתרי וורדפרס. לתוסף יש אפשרויות התאמה אישית מרובות כדי לשנות את המראה והנגישות של תוכן העניינים שאתם מטמיעים בעמודים באתר שלכם. למשל, אתם יכולים לעצב בהגדרות ברירת המחדל של תוכן עניינים את הצבעים שמתאימים למותג שלכם וכך להטמיע תוכן עניינים בצבעי המותג בכל העמודים והפוסטים הרלוונטיים. בנוסף, אתם יכולים לערוך ולעצב גם אלמנטים אחרים בתוכן העניינים כמו כותרת, גופן, רוחב טבלה, צבעים ועוד. לתוסף LuckyWP Table of Contents יש 3 אפשרויות של הטמעת תוכן העניינים שיצרתם – קוד קצר, ווידג'ט או בלוק בעורך התוכן של וורדפרס.

LuckyWP Table of Contents

4. Joli Table Of Contents

התוסף Joli Table Of Contents הוא תוסף תוכן עניינים מקצועי לאתרי וורדפרס והוא ממש פשוט וקל לשימוש. התוסף הזה בקושי שוקל והתקנה שלו לא מפריעה לביצועים של האתר. תוכן העניינים שאתם מוסיפים בדף נטען רק כאשר הגולש גולל ועובר על תוכן העניינים שהטמעתם כך שאתם לא צריכים לדאוג לגבי אופטימיזציה של טעינת העמוד או של הצגת תוכן העניינים למכשירים שונים. עם התוסף Joli Table Of Contents אתם יכולים לבצע התאמה אישית מורחבת של תוכן העניינים שיצרתם כולל שימוש בהצללה, שינוי רוחב הטבלה, שינוי קידומת של הכותרות, שינוי צבע וגודל גופן ועוד אפשרויות רבות.

5. ווידג'ט תוכן עניינים של Elementor

דרך נוספת שמאוד פופולרית להוספה של תוכן עניינים לדפים ופוסטים באתר היא שימוש בבונה האתרים, אלמנטור. זו אחת מהדרכים הפופולריות ביותר להוסיף תוכן עניינים מכיוון שאתם לא צריכים להתקין תוסף נוסף אלא להשתמש בווידג'ט שקיים בתוף הבילדר שאיתו בניתם את האתר. גם לווידג'ט תוכן עניינים של אלמנטור ניתן לבצע שינויים קוסמטיים ולשנות צבע, גופן, רוחב טבלה ולהתאים אותו בצורה המיטבית לכל מכשיר. החיסרון המרכזי של האפשרות הזאת הוא שלא ניתן לבצע התאמה אישית מורחבת של תוכן העניינים שאתם יוצרים, מה שהופך את הווידג'ט הזה לפחות נעים לעין. סיבה מעולה להשתמש בווידג'ט תוכן עניינים של אלמנטור זו העובדה שלאחר שהתקנתם את הגרסה המלאה של אלמנטור, תוכן העניינים שיהיה זמין עבורכם בחינם, כך שלא תצטרכו לשלם עבור תוסף ייעודי.

תכון עניינים של אלמנטור

סיכום והמלצות

אם אתם מחפשים את התוסף הטוב ביותר עבור תוכן עניינים לאתרי וורדפרס אתם צריכים לקרוא את המאמר הזה ולהיחשף למספר התוספים שסקרנו במאמר. ההמלצה הטובה ביותר ליצירת תוכן עניינים מעוצב בהתאמה אישית ולהטמיע אותו בקלות זה או להשתמש בתוסף AIOSEO) All In One SEO), שמלבד אפשרות של יצירת תוכן עניינים לעמודים ופוסטים, התוסף הזה מסייע לכם במספר משימות SEO נוספות או להשתמש בווידג'ט תוכן עניינים של אלמנטור (שזה מה שאני עושה באתרים שלי), שאמנם הוא לא אולטימטיבי אבל הוא גם בשימוש חינמי וגם עושה את העבודה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO) ומנהל את האתר EasyCloud. בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים