גוטנברג VS אלמנטור - איזה בונה אתרים מומלץ עבורכם?

כשמתחילים לבנות אתר וורדפרס, נפתחות בפנינו אפשרויות שונות של בילדרים שבהם ניתן להשתמש כדי לבנות את הדפים באתר – אלמנטור, גוטנברג, Beaver Builder – הם רק חלק קטן מהאפשרויות. במאמר הזה נעשה השוואה בין 2 בילדרים מרכזיים: גוטנברג ואלמנטור ונבדוק את ההבדלים ביניהם – איך הם משתלבים עם תוספים אחרים באתר, כמה נוח להשתמש בהם, האם ניתן לבצע עריכה בלייב, מה ההשפעה ל הבילדר על מהירות הטעינה באתר ומה המחיר לשימוש בכל אחד מהם. אך קודם כל, חשוב שתכירו את המערכות.

מה זה גוטנברג?

אני בטוח שיצא לכם בעבר לקרוא מאמר או כתבה באתר חדשות והתוכן של המאמר התחיל לקפץ כאשר מודעות או תמונות נטענו תוך כדי שאתם כבר התחלתם לקרוא – זה בעצם מה שקורה כשהפריסה בדף משתנה ומדד ה-CLS באתר גבוה מהרגיל. כאשר התוכן שלכם (תוכן, תמונות, סרטונים וכל סוגי התוכן) משתנה תוך כדי שהוא נטען זה מראה על בעיה חמורה ב-CLS. זו הסיבה שגוגל מעודדת בעלי אתרים בכלל ובוורדפרס בפרט לשים לב למדד הזה ולשפר את הציון שלו על מנת לספק חווית משתמש טובה יותר לגולשים וגם דירוג גבוה יותר לאתר.

גוטנברג

תוספים למערכת של גוטנברג

מכיוון שגוטנברג הוא ברירת המחדל של בונה הדפים בוורדפרס, יש הרבה תוספים והרחבות שמוסיפות פונקציונאליות לבילדר הזה. ניתן לעשות בתוספים כדי לאפשר סוגי בלוקים מיוחדים שניתן להוסיף, פריסות שלמות של אלמנטים ועוד המון אפשרויות. למשל, התוסף Ultimate Addons מאפשר לכם להוסיף פונקציונליות רבה לגוטנברג שבבסיסו הוא די פשוט. על ידי שימוש בתוספים, ניתן ליצור אתרים מורכבים בלחיצה של כפתורים והזזה של אלמנטים מבלי לדעת תכנות.

מה זה אלמנטור?

אלמנטור הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר בעולם לבניית דפי וורדפרס עם למעלה מ-5 מיליון התקנות ברחבי העולם. Elementor מאפשר לכם להתאים אישית את בניית האתר שלכם באמצעות Drag & Drop, מה שמקל על יצירת פוסטים ודפים באתר מבלי הצורך לכתוב קוד. למרות שמשתמשים באלמנטור בממשק שונה מהממשק הקיים בוורדפרס, עדיין ניתן לעשות זאת דרך האתר עצמו – כל מה שאתם צריכים זה את התוסף Elementor מותקן ופעיל באתר. התכונה הכי חזקה של אלמנטור זה יכולת העיצוב שלו – אתם יכולים להגדיר מיקומים מותאמים אישית במהלך הבנייה, ליצור כללים גלובליים להגדרות של הצבעים והטיפוגרפיה ובעצם לבנות כל סוג אתר שאתם רוצים מבלי להגביל את עצמכם.

אלמנטור

גוטנברג VS אלמנטור - באיזה בונה אתרים כדאי להשתמש?

אחד ההבדלים המרכזיים בין אלמנטור לגוטנברג זו העובדה שאלמנטור הוא בונה דפים ואילו גוטנברג הוא עורך בלוקים. המשתמש הממוצע לא יבחין בהבדלים בין 2 סוגי הבילדרים אבל הוא קיים – בוני דפים מאפשרים לכם להתאים אישית את עיצוב העמוד וליצור את העמוד כולו מ-0, בעוד שגוטנברג תלוי בתבנית שלכם בוורדפרס והוא רק דרך אחת להוסיף אלמנטים לעמוד שכבר קיים בוורדפרס. מלבד השוני בין סוגי הבילדרים, יש עוד פרמטרים להשוואה:

1. השתלבות עם תוספים אחרים

מכיוון שגוטנברג הוא ברירת מחדל באתרי וורדפרס, המערכת מתאימה לכל תוסף או תבנית בוורדפרס. תוספים או תבניות שלא ניתן לשלב עם גוטנברג כנראה מיושנים ולא כדאי לעשות בהם שימוש מטעמי אבטחה. מכיוון שאלמנטור היא מערכת קצת שונה, יש כמה תוספים שלא מתחברים איתה בצורה טובה אבל אין הרבה כאלה ורוב התוספים יעבדו איתה בסדר גמור. לתוספים שלא עובדים עם אלמנטור בצורה חלקה בדרך כלל יש אלטרנטיבות שכן יתאימו.

אלמנטור משתלב עם תוספים אחרים

2. נוחות בשימוש

קלות השימוש במערכות בדרך כלל מסתכמת בהעדפה אישית של המשתמש. יחד עם זאת, כשזה מגיע לנוחות השימוש ל-2 המערכות יש יתרונות וחסרונות. עם גוטנברג הכל משתלב ישירות עם וורדפרס וממשק המשתמש הוא פשוט הרחבה של פאנל הניהול הקיים בוורדפרס והעיצוב עצמו הוא הרחבה של התבנית שהתקנתם באתר שלכם. היתרון המרכזי היחידי שיש לגוטנברג זו העובדה שכל התוספים והתבניות יעבדו עם המערכת בצורה חלקה כי היא כבר חלק מוורדפרס.

לעומת זאת, לאלמנטור יש ממשק אחר לגמרי. המערכת לא נראית כמו הרחבה של וורדפרס והיא פשוט תוסף עצום שמתלבש על המערכת. החיסרון המרכזי הוא שתצטרכו ללמוד ממשק אחר שלא הכרתם לפני אבל היתרונות עולים על החסרונות. Elementor אמנם קצת שונה אבל חווית המשתמש טובה פי כמה מאשר בשימוש בגוטנברג.

3. ביצוע עריכה בלייב

יש הבדל בין חווית העריכה בין גוטנברג לאלמנטור. שניהם מראים לכם איך הדף ייראה אבל גוטנברג מראה לכם מה קורה לפני החלה של שינויים במהלך העריכה ולכן זה יותר מזכיר תצוגה מקדימה מאשר עריכה בלייב. כדי לראות כיצד בפועל יופיעו הבלוקים בגוטנברג אתם תצטרכו להציג את הדף באתר שלכם. לעומת זאת, אלמנטור מראה לכם בדיוק איך האתר ייראה בתוך ממש העיצוב והבנייה מכיוון שהעיצוב חל על העמוד תוך כדי העבודה. אתם יכולים להתאים אישית פונטים, צבעים וכל אלמנט עיצוב אחר והתוצאה הסופית תוצג בלייב.

עריכה בלייב באלמנטור

4. השפעה על מהירות טעינה באתר

ברמת העיקרון, אתר שעוצב על ידי גוטנברג יהיה יותר מהיר מאתר שעוצב על ידי אלמנטור. גוטנברג הוא בילד אין במערכת של וורדפרס והוא גם פשוט הרבה יותר ולכן המשקל של האתר קל יותר בצורה משמעותית כשאלמנטור לא מותקן. עם זאת, זה לא אומר שאלמנטור יהפוך את האתר שלכם לאיטי. אלמנטור עדיין מהיר הרבה יותר מרוב הבילדרים שקיימים בשוק ומי שיודע כיצד להאיץ את האתר שלו ולשפר מהירות טעינה יכול להגיע באתר שבנוי עם אלמנטור לאותם ביצועים שמגיעים אתרים שמשתמשים בגוטנברג כבילדר העיקרי. והראיה לפניכם – בדיקת מהירות של האתר שלנו שבנוי עם אלמנטור:

שיפור מהירות לאיזיקלאוד

5. מחיר

מכיוון שגוטנברג כבר קיים באתרי וורדפרס, השימוש בו הוא חינמי לחלוטין. אבל, זה לא אומר שיתרון בפאן הכלכלי הופך אותו לאופציה טובה יותר. גורם נ וסף שצריך לקחת בחשבון הוא נושא התמיכה – בעוד שבאלמנטור בגרסת הפרו תקבלו תמיכה פרימיום של החברה, אם תצטרכו תמיכה בגוטנברג, תהיו חייבים לפנות לאפיקי תמיכה בחינם כמו פורומים או קבוצות פייסבוק. בנוסף, ביחס לאפשרויות שהמערכת נותנת, העלות של אלמנטור היא לא גבוהה והשתלום מתבצע ברמה השנתית.

תמחורים אלמנטור

המנצחת ביניהם - אלמנטור

קשה לי להאמין שמשתמשים שאוהבים נוחות ויעילות יעדיפו לבחור בגוטנברג על פני אלמנטור. עברנו במאמר על ההבדלים בין הבילדרים ואין סיבה אחת להירתע או להימנע מהשימוש באלמנטור. המערכת של אלמנטור מאפשרת לכם שליטה מלאה בבנייה ועיצוב של האתר וזה כלי עם המון תכונות שימושיות וחווית משתמש מאוד איכותית. כרגע, גוטנברג הוא ברמה יותר נמוכה מאלמנטור אבל הוא הבילדר שנמצא בברירת המחדל שוורדפרס אז האפשרויות בו ממשיכות לגדול והוא עתיד להתפתח.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים