למה לבחור בוורדפרס לבניית אתר אינטרנט לעסק

אם אתם מחפשים לבנות אתר אינטרנט, תרצו פלטפורמה חזקה, אמינה, גמישה וניתנת להתאמה לצרכי העסק. למרות שיש רשימה ארוכה של פלטפורמות בניית אתרים, אי אפשר להכחיש שהיתרונות של וורדפרס בולטים מעל השאר. עם מספר האתרים הרב ביותר מכל הפלטפורמות, וורדפרס נראית כבחירה בטוחה.

מה זה בכלל וורדפרס (WordPress)?

למי שלא מכיר את וורדפרס, זו מערכת CMS, מערכת ניהול תוכן. מערכת ניהול תוכן מאפשרת לערוך ולשנות את מראה האתר שלכם, ללא צורך בקוד. פרסום תוכן ועדכונים באתר במערכת וורדפרס נעשה בצורה קלה וידידותית. משהו שמזכיר מעט את וורד רק עבור אתרי אינטרנט, חנויות וירטואליות, עם המון יכולות נוספות ויכולת גרירה ושחרור של רכיבי פונקציונליות עבור האתר שלכם.

בניית אתרי וורדפרס זו פשוט חוויה מהנה.

wordpress-site

למה להשתמש בוורדפרס?

אני לא יודע איפה להתחיל, יש כל כך הרבה סיבות טובות ומוצדקות למה להשתמש בוורדפרס לבניית האתר שלכם, הנה כמה:

זה חינם

תוכנת וורדפרס היא חינמית. אתם יכולים להוריד וורדפרס בחינם, וברגע שיש לכם אותו, זה שלכם לשימוש. התוכנה מתפרסמת תחת הרישיון הציבורי הכללי GPL, מה שאומר שהיא בחינם לא רק להורדה אלא גם לעריכה, התאמה אישית ושימוש. זה מודול תוכנה המכונה קוד פתוח. בנוסף, אפשר להשתמש בוורדפרס בכל דרך ללא תלות בגורמים חיצוניים מכיוון שהמערכת פתוחה לציבור וגם אפשר להתאים אישית, להוסיף או להסיר כל דבר בוורדפרס ללא הגבלות. למרות שמדובר בתוכנת קוד פתוח, את האתרים שאתם יוצרים בוורדפרס אפשר למתג מחדש, למכור ולהפיץ אותם ללא הגבלות פרט לכך שהמערכת עדיין משוחררת גם תחת רישיון GPL.

יש תבניות עיצוב ובונה תוכן ויזואלי Drag & Drop

ערכות נושא (תבניות עיצוב) של וורדפרס ובוני דפים ויזואליים הם הדבר הטוב ביותר שקרה אי פעם לעסקים קטנים בכל הקשור לתחום בניית אתרים. התבניות ובונה התוכן הפכו את המלאכה לקלה יותר וכך גם סך כל העבודה קצרה בזמן וזולה יותר מפעם. ניתן להשתמש בתבניות ובונה התוכן כדי לבנות כמעט כל דבר. בוני התוכן הויזואליים קלים לשימוש, רספונסיביים, ניתנים לשילוב עם תוספים מדהימים, מכילים אינסוף אפשרויות עיצוב והתאמה אישית וטונות של הדגמות קלות להתקנה. אחד מבוני התוכן הויזואלי הנפוץ ביותר הוא אלמנטור. אלמנטור מגיע עם המון אפשרויות מתקדמות לבניית אתר דינמי, הוא גם בונה דפים שקל לבנות בעזרתו ולשלוט על כל חלקי האתר. לאחרונה חברת Elementor מכניסה שיפורים רבים לבילדר שלהם ושמה דגש גם על תחומים נוספים כמו SEO, מהירות טעינה ועוד.

תבניות וורדפרס

מערכת קלה לשימוש

לפני ש-WordPress הפכה למעצמת ה-CMS שהיא היום, היא הייתה תוכנת בלוגים פשוטה עבור בלוגרים חובבים שאינם מתמחים בטכנולוגיה. כך שממשק המשתמש בוורדפרס הוא אינטואיטיבי וקל לשימוש. גם כאשר נוספו תכונות ופונקציות חדשות, הפלטפורמה עדיין פשוטה לשימוש ולניהול. ניתן להתאים ולשנות אתרים ללא קידוד. לוורדפרס יש עשרות אלפי תוספים המסייעים לכם להרחיב את הפונקציונליות של האתר וליצור בעצם כל סוג אתר שהם רוצים באמצעות המערכת הזאת, כולל: אתר בלוגים, חנויות איקומרס, פורומים, אתר תרומות ועוד. בנוסף, לוורדפרס יש גם אלפי תבניות של אתרים (בחינם ובתשלום), מהם תוכלו לבחור משהו שמספיק דומה לאתר שאתם רוצים להכין ואת מה שבחרתם תוכלו לערוך ובעצם ליצור אתר במהירות.

תוספי וורדפרס

תחזוקה וניהול

בהיותה CMS בקוד פתוח והפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם, אין מחסור במידע, מדריכים, מדריכי וידאו ומשאבים. אם נתקלתם בבעיה שקשורה למערכת של וורדפרס ואתם לא מוצאים פתרון, תוכלו לקבל עזרה ישירות מעמוד התמיכה של וורדפרס או מכל מקור מידע אחר ברשת. תחזוקת אתר וורדפרס היא די פשוטה וזו הודות לעדכונים שוטפים שיוצאים אחד לכמה חודשים למערכת ולתוספים. ניתן לעדכן אותם בלחיצת כפתור בקלות. נושא מרכזי שצריך לשים עליו דגש בוורדפרס הוא הנושא של אחסון אתרים – כשבונים אתר בוורדפרס אתם צריכים לרכשו את האחסון בעצמכם ושרת האחסון שתבחרו יהיה השפעה רבה על אבטחת האתר, מהירות הטעינה והביצועים. אני ממליץ לכם על אחסון בענן של Cloudways, אחסון בשרת ענן משלכם במחיר מוזל עם ביצועים מדהימים. בנוסף, האתר כאן באיזיקלאוד מסקר לעומק את חברת Cloudways ואת שרתי האחסון שלה כולל מדריכים ומדריכי וידאו שיעזרו לכם להעביר את האתר הראשון שלכם ל-CW.

ניהול אתרים עם קלאודוויז

טובה לקידום אתרים

עם וורדפרס, מאמצי אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) צפויים להשיג תוצאות טובות. הסיבה לכך היא שהצורה בה וורדפרס בנויה מקלה בהרבה על מנועי החיפוש לסרוק את האתר והעמודים שלו. ישנם כלים מובנים ותוספי קידום אתרים שיכולים לעזור לבצע אופטימיזציה. ככל שהאתר ידידותי יותר ל-SEO, כך גדל הסיכוי שהוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש, מה שאומר יותר תנועה אורגנית לאתר ויותר לידים. התוסף המומלץ להתקנה בוורדפרס הוא YOAST SEO, המסייע לכם להבין את המבנה של הדף ואיך לטפל בו. חשוב לזכור שיואסט הוא תוסף שנותן עצוב ותובנות לגבי ה-SEO בלבד והתקנה שלו לא תשפר לכם את דירוגים אם לא תדעו איך לבצע פעולות קידום אורגני באתר שלכם.

יואסט SEO

לסיכום

וורדפרס היא המערכת המובילה לבניית אתרים כיום וכמעט חצי מהאתרים בעולם בנויים עליה. ישנם עוד הרבה סיבות למה כדאי להשתמש בוורדפרס לבניית אתר לעסק שלכם, אלו רק היו טעימה מכל הטוב שהפלטפורמה הזו יכולה להציע. אני עובד עם וורדפרס כבר 15 שנה ופשוט מאוהב במערכת המופלאה הזו, מקווה שתתאהבו גם אתם.

על הכותב

דוד אוריאלי, עוסק בתחום בניית אתרים מעל 20 שנה, נחשף לוורדפרס לפני יותר מ- 15 שנה ומאז התחיל סיפור אהבה ❤. דוד, מייסד העסק clicky, מעצב ומפתח אתרים בדגש על התמקצעות באופטימיזציה/קידום במנועי החיפוש ובחוויית משתמש.

דוד אוריאלי

מדריכים נוספים