תוספים מומלצים לשאלות ותשובות באתרי וורדפרס

אם אתם רוצים ליצור אתר שדומה במבנה שלו לאתר כמו Reddit או אתרי חידון או סקרים שהבסיס שלהם בנוי על ידי שאלות ותשובות או טפסים להגשה על ידי משתמשים באתר, לוורדפרס יש מגוון תוספים ליצירת אתר מושלם בסגנון הזה. במאמר הזה נעבור על תוספים מומלצים ליצירת מבנה של שאלות ותשובות באתר שלכם. התוספים הללו והתכונות המועילות שלהם יעזרו לכם ליצור אתר אינטואיטיבי עבור הגולשים באתר שלכם. אך לפני שנתחיל, חשוב להבין למה אנחנו צריכים להשתמש בתוספים אלו.

למה להשתמש בתוספים לשאלות ותשובות באתר שלכם?

לשימוש בתוספים של שאלות ותשובות בוורדפרס יש יתרונות רבים, במיוחד אם התבנית שבחרתם או בתוסף בניית האתר שבחרתם אין את האפשרות ליצור מבנה של שאלות ותשובות (באלמנטור אמנם יש את האפשרות והווידג'ט הזה נקרא "אקורדיון", אבל אפשרויות העיצוב וההתאמה האישית של הווידג'ט הזה מאוד מוגבלות). כמה יתרונות שיש לתוספים לשאלות ותשובות באתרי וורדפרס:

  1. עיצוב מותאם אישית המשתלב עם וורדפרס – ניתן להתאים את כל התוספים שעליהם נעבור במאמר הזה לתבנית העיצוב שמותקנת באתר שלכם. המשמעות היא שהוספת שאלות ותשובות באתר שלכם לא תפריע לעיצוב האתר הנוכחי אלא תשלב איתו בצורה מדויקת עם אפשרויות מורחבות לעיצוב בכל תוסף.
  2. השתלבות בדפי איקומרס להגדלת אמון הצרכנים – אפשרות של הטמעת FAQ באמצעות תוספים ייעודיים תעזור לכם להטמיע בצורה טובה שאלות ותשובות בחנות שלכם שיגבירו את אמון הצרכנים במותג ובחנות. באמצעות התוספים הללו תוכלו להציג לגולשים את המידע הדרוש כדי להשפיע עליהם לבצע מכירה.
  3. מערכת תגמול ופרופילים של משתמשים – באמצעות התוספים המומלצים לשאלות ותשובות תוכלו להוסיף לאתר שלכם אפשרויות של צבירת נקודות לפרופילים של משתמשים באתר עבור גולשים שמשתתפים הרבה בדיונים או פעילים באתר.
  4. פונקציונליות מתקדמת של שאלות ותשובות – לבילדר הראשי של וורדפרס (גוטנברג) וגם באלמנטור יש אפשרויות מאוד מצומצמות של שאלות ותשובות ושימוש בתוסף ייעודי לזה ייתן לכם פתרון אטרקטיבי יותר עם אפשרויות מורחבות. כמו למשל יצירה של פורום באתר שלכם.
שאלות ותשובות

5 תוספים מומלצים ל-FAQ

1. Forminator

Forminator הוא תוסף חינמי לשאלות ותשובות וגם ליצירת חידונים מבוססי שאלות ותשובות. אתם יכולים להשתמש בתוסף הזה גם כדי ליצור טופס לידים בסוף שאלון שיצרתם, מה שהופך אותו ליעיל יותר גם ברמה העסקית על ידי טופס בסוף השאלון שמטרתו לאסוף מידע פרטי של ממלא השאלון כמו שם, אימייל, נייד וכו'. לפורמינייטור יש גם כמה אפשרויות שימושיות לשילוב הטפסים שיצרתם עם מערכות צד שלישי כמו Mailchimp, האבספוט, Trello ועוד. בנוסף, אתם יכולים ליצור עם התוסף הזה מבנה שאלות ותשובות אוטומטי שבלחיצה על שאלה מסוימת לבחירת הגולש הוא יקבל תשובה אוטומטית מיידית (סוג של צ'ט בוט רק בגרסה מצומצמת מאוד). לתוסף יש מעל ל-300 אלף התקנות עם דירוג מעולה של 5 כוכבים והוא נחשב לאחד מתוספי שאלות ותשובות הטובים בעולם בגלל קלות השימוש בו, האינטגרציות, האפשרות של יצירת לידים והעובדה שאת כל זה אתם מקבלים בחינם..

2. CM Answers

CM Answers הוא תוסף לוורדפרס המאפשר לגולשים באתר לפרסם שאלות ותשובות. התוסף מגיעה עם אפשרות של הצבעות, התראות, ניהול משתמשים, בקרת גישה ועוד. למנהלים יש את היכולת להתאים את אישית את האפשרויות של המשתמשים, לסנן תוכן לא רצוי ולעקוב אחר פעולות המשתמשים באתר. יתרונות בולטים של התוסף:

  • ספירת כמות הצפיות לשאלה שפורסמה
  • ספירת כמות התשובות לשאלה שפורסמה
  • אפשרות של מיון של השאלות והתשובות שהגולשים יוצרים באתר לקטגוריות.

     

התוסף הזה מייצר באתר בעצם סוג של "פורום" ויש לו גם גרסת Pro שמאפשרת גם פרסום בצורה אנונימית, תשובות פרטיות לגולשים, הטמעה של פרסומות ועוד. העלויות לגרסת הפרו נעות בין 39$ ל-199$, תלוי במספר האתרים ובחבילה שבחרתם.

3. bbPress

bbPress הוא תוסף שבעזרתו ניתן לשלב באתר לוח דיונים באתר וורדפרס וגם לפתוח מיני פורום של שאלות ותשובות בלחיצת כפתור. המיני פורומים שאתם יוצרים ניתנים לסידור והתאמה אישית בפאנל הניהול שלכם, שם תוכלו לראות את השאלות והתשובות, מי מהמשתמשים יצר אותם ומתי הן נוצרו. bbPress הוא תוסף נוח לשימוש וגם נחשב לתוסף מאוד פופולרי המתעדכן בצורה עקבית עם פורום תמיכה שבו תוכלו לקבל מענה לשאלות.

4. Simple:Press

Simple:Press הוא תוסף ליצירת אפשרות של שאלות ותשובות באתר וגם ליצירת פורומים מותאמים אישית עם מגוון אפשרויות. לתוסף הזה יש מאות אפשרויות שאיתן ניתן ליצור כל סוג של פורום או כל מבנה שאלות-תשובות בהתאם לצרכים שלכם. כולל מבני פורומים מרובה, שרשור פוסטים והדעות פרטיות. אתם גם יכולים לייבא נתונים לפורומים שיצרתם עם סימפל פרס מפורומים אחרים, מה שמקל על המעבר אליהם אם כבר יש לכם פורום במערכת אחרת. יתרונות בולטים של התוסף:

  • כמות פורומים בלתי מוגבלת
  • התאמה אישית של מסך ההתחברות
  • הצמדת פורומים מרכזיים לחלק העליון

לתוסף Simple:Press יש גם חבילות פרימיום שניתן לרכוש שמספקות לכם גם אנליטיקות, אינטגרציה עם ווקומרס ועוד. המחירים לחבילות פרימיום נעים בין 99$ ל-199$, תלוי באיזה חבילה תבחרו.

5. AnsPress

AnsPress הוא תוסף קוד פתוח של שאלות ותשובות ידידותי בעיקר למפתחים. ניתן להשתמש בו כדי ליצור מערכת של שאלות ותשובות כמו Quora וגם כדי ליצור בו שאלות ותשובות פנימיים כמו FAQ באתר. התוסף תומך במספר שפות, ניתן להתאים אותו אישית בקוד, להוסיף באמצעותו reCaptcha לפני פרסומים, הודעות פוש לדואר אלקטרוני ועוד. אנד פרס לא מוגבל רק לשאלות ותשובות וניתן להשתמש בו בדרכים נוספות כמו לבנות פורום של טיקטים של תמיכה, לבנות פורומים פנימיים ועוד. התוסף נבנה מתוך מחשבה על מפתחים שיקחו את הגרסה ההתחלתית שלו (שדי בסיסית) לאיזה כיוון שהם צריכים באמצעות פיתוח.

לסיכום - באיזה תוסף כדאי להשתמש?

בנוסף לאפשרות הסטנדרטית של יצירת FAQ בדפים ופוסטים באתר שלכם, תוספי וורדפרס המורחבים לשאלות ותשובות עוזרים לכם גם ליצור פורומים מורכבים, שזה בעצם השלב הבא בהתפתחות של שאלות ותשובות. כשמדובר בבחירת תוסף שאלות ותשובות הטוב ביותר זה בדרך כלל משתנה בהתאם לצרכים שלכם ואיזה סוג של אתר אתם מתכננים לבנות. התוסף Forminator נחשב לתוסף הכי איכותי שיש כיום בשוק והשימוש בו הוא גם בחינם, מה שיחסוך לכם כסף במידה ואתם לא צריכים אפשרויות מורחבות מדי. במידה ואתם רוצים לבנות אתר בסגנון של פורום (מה שמורכב יחסית מבחינת פונקציונלית), אז התוסף Simple:Press הוא התוסף הנכון בשבילכם.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים