16 סוגי אתרים שניתן לבנות על מערכת וורדפרס

42% מכל האתרים ברחבי האינטרנט כיום הם אתרים מבוססי וורדפרס, מה שהופך אותה למערכת לבניית אתרים הפופולרית ביותר בשוק. וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן מבוססת קוד פתוח, שפעם היו מתייחסים אליה בתור מערכת לבלוג, אבל היום אפשר לעשות במערכת הזו סוגים שונים של אתרים. בפוסט אציג רשימה של 16 סוגים שונים של אתרים שניתן לבנות עם וורדפרס

סוגי אתרים שניתן לבנות על וורדפרס

בלוג או אתר אישי

וורדפרס התחילה את דרכה כמערכת בלוגים פשוטה והתפתחה במהירות למערכת ניהול תוכן רבת עוצמה. במשך השנים האחרונות כל מבנה הבלוג שהיה בעבר לא נעלם, הוא נהיה חזק יותר, חכם יותר ומלוטש יותר. הגמישות של המערכת הופכת את וורדפרס למערכת הבלוגים הטובה ביותר בעולם שמאפשרת לך ליצור אתרים עשירים בתוכן.

אתר תדמית לעסק

וורדפרס היא הדרך הטובה ביותר לבנות אתר עסקי בעל מראה מקצועי. בין מספר הלקוחות העצום של וורדפרס תוכלו למצוא חלק מהחברות הגדולות בעולם. בעלי עסקים אוהבים בעיקר את קלות השימוש במערכת והגמישות שלה. בעזרת השימוש בתוספים ניתן לחבר אינטגרציה של האתר לסושיאל מדיה של העסק, לבצע אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש, לעקוב אחר נתוני שיווק ותנועה באתר ולהוסיף כל פיצ'ר אחר שדרוש לנו. בוורדפרס ניתן לבחור ערכת נושא חינמית או בתשלום מתוך עשרות ומאות אלפי דוגמאות ולבצע התאמות של התבנית לאתר מבלי לשלם למעצב אתרים. תבנית שאני מאוד אוהב היא GeneratePress שמותאמת לאתרי תדמית.

חנות אונליין

וורדפרס עם ווקומרס היא פלטפורמת המסחר הנפוצה ביותר בעולם. היא תומכת באמצע תשלום רבים כמו PayPal, Stripe, כרטיסי אשראי, ביט, Apple Pay, Bitcoin ועוד, על מנת שתוכלו לקבל תשלום בקלות עבור שירותים או מוצרים שמכרתם אונליין. בחנות מבוססת וורדפרס אפשר למכור מוצרים פיזיים או דיגיטליים והמערכת מאפשרת לנו לנהל את העסק שלנו בקלילות עם כלים לניהול מלאי, הזמנות, משלוחים, מיסים ועוד.

אתר עם מנוי חודשי

ישנם אתרים כמו מערכות עזר דיגיטליות או עיתונים יוקרתיים שמוכרים באתר שלהם מנוי חודשי מתחדש בהוראת קבע. באמצעות תשלום חודשי או שנתי הלקוח קונה את הזכות להיחשף לכל התכנים באתר שאליו שילם. כלי מעולה לניהול של קהילה מקוונת. MemberPress הוא התוסף ביותר לבניית אתר מסוג כזה בוורדפרס. הוא מגיע עם בקרת גישה חזקה, ניהול מנויים, ניהול משתמשים ואינטגרציות עם כלים ואמצעי תשלום של צד שלישי.

אתר קורסים דיגיטליים

ניתן להשתמש בוורדפרס כדי למכור בקלות קורסים ולבנות קהילת למידה מקוונת. ישנם המון תוספים איכותיים לבניית קורסים דיגיטליים על גבי וורדפרס, הפופולרים ביותר כיום הם Sensei ו- LearnDash. בעזרת תוספים אלה ניתן ליצור ולנהל קורסים בקלות, לנהל מנויים ולקוחות ולשלוט בגישה של האנשים שנחשפים לתכנים באתר. דוגמא לאתר קורסים דיגיטליים: FD-Academy 

אתר קורסים דיגיטליים

מרקטפלייס (Marketplace)

מרקטפלייס היא פלטפורמה שנותנת במה לספקים שונים למכור את המוצרים שלהם באינטרנט. המרקטפלייסים הכי מוכרים וחזקים כיום הם eBay ו- Amazon. לוורדפרס יש כמה תוספים איכותיים שהופכים את האתר שלכם לשוק מקוון (Marketplace). לאחר שבניתם מרקטפלייס מוכרים שונים יכולים להיכנס לאתר שלכם ולהציע מוצרים למכירה ואתם תרוויחו עמלה עבור כל מכירה שתתבצע במרקטפלייס שלך. חשוב לזכור שמרקטפלייס הוא אחד מהאתרים המסובכים יותר שיש כיום ברחבי הרשת, הוא צורך כמות משאבים גדולה, הבנייה שלו מורכבת והפיקוח באתר עצמו מתבצע על ידי בעל האתר. התוסף הנפוץ ביותר לבנייה וניהול של אתר מרקטפלייס בוורדפרס הוא Dukan Multi-Vendor Marketplace.

מרקטפלייס (Marketplace)

פודקאסט (Podcast)

השילוב של וורדפרס ופודקאסט הוא שילוב מנצח. רוב הוולגרים החזקים ברחבי האינטרנט משתמשים בוורדפרס עבור את הפודקאסט שלהם. יש בוורדפרס מספר תבניות ותוספים שמתאימים לבנייה של אתר הפודקאסט המושלם ומקלים על כל התהליך. התוסף הנפוץ ביותר לבנייה וניהול של אתר פודקאסט בוורדפרס הוא Seriously Simple Podcast.

אתר דרופשיפינג (DropShipping)

דרופשיפיניג הוא אתר למסחר אלקטרוני שלא נמצאים אצלו מוצרים במלאי. האתר בעצם מתווך מוצר מספק ללקוח קצה – כאשר לקוח מבצע רכישה באתר דרופשיפינג, בעל החנות מבצע רכישה של המוצר אצל ספק צד שלישי עם פרטי הלקוח ששולח ישירות לכתובת הלקוח. לוורדפרס יש תוספי Dropshipping איכותיים שעוזרים לך לנהל למשוך מלאי של ספקים ולנהל את האתר בקלות. התוסף הנפוץ ביותר לבנייה וניהול של אתר דרופשיפינג בוורדפרס הוא WooDropship.

אתר דרופשיפינג (DropShipping)

אתר אפיליאציה (Affiliate Program Website)

אפליאציה היא תוכנית שותפים שבה אתה מקבל עמלה על ידי הפנייה של משתמשים למוצר או שירות מסוים. על מערכת וורדפרס נבנו אתרי אפילאיציה הטובים ביותר בעולם. בעזרת המערכת ניתן לבנות אתר שיווק שותפים בצורה מדויקת עם כלים ותוספים שיעזרו לכם למקסם רווחים. אפשר להירשם לתכניות שותפים בודדות או ליצור חנות אפליאציה של אמאזון המשתמשת בתכנית השותפים של החברה. התוסף הנפוץ ביותר לבניית אתר אפיליאציה איכותי בוורדפרס הוא AffiliateWP.

אתר אפיליאציה (Affiliate Program Website)

אתר קופונים

בהמשך ישיר לאתרי אפליאציה נמצאים אתרי הקופונים. אתר קופונים הוא בעצם אתר שמרכז בתוכו כמה סוגי תכניות שותפים. בעזרת שימוש בתוספים הנכונים ניתן לבנות אתר קופונים בקלות עם שליטה בתאריכי התפוגה ובפרטים אחרים. המשתמשים באתר שלך יכולים אפילו להצביע ולדרג את הקופונים המועדפים עליהם. התוסף הנפוץ ביותר לבניית אתר קופונים בוורדפרס הוא Advanced Coupon.

אתר קופונים

אתר לוח דרושים

אתרים מפורסמים בארץ ובעולם משתמשים בתוסף של "לוח דרושים" באתר שלהם על מנת לייצר הכנסה נוספת מהאתר. עם השנים הדרישה ללוחות דרושים ולוחות מודעות אונליין הולכת וגוברת, ענפים ותעשיות נוספות נכנסים עם לוח דרושים משלהם. בעזרת וורדפרס ניתן לייצר בקלות לוח דרושים שבו מעסיקים יכולים לפרסם רשימת משרות ואנשי מקצוע יכולים להגיב להם. התוסף הנפוץ ביותר לבניית אתר דרושים או לוח מודעות בוורדפרס הוא WPJobBoard.

אתר לוח דרושים

אתרים ללא מטרות רווח

השימוש במערכת לניהול התוכן של וורדפרס הוא חינמי, הגיוני מאוד שאתרי תרומות, אתרי דת ואתרים ללא מטרות רווח יעדיפו לבנות בוורדפרס את האתר המרכזי של העמותות שלהם. עם התוספים של וורדפרס אפשר לבנות בקלות טופס תרומות כדי לגייס כסף עבור המטרות של הארגון. בוורדפרס יש גם ערכות נושא שמותאמות לעמותות. התוסף הנפוץ ביותר עבור בנייה של אתר ללא מטרות רווח בוורדפרס הוא Give.

אתרים ללא מטרות רווח

אתרי פורטפוליו

בוורדפרס ניתן לבנות בקלות אתר להצגת תיק עבודות עם גלריות תמונות ומצגת שקופיות איכותית. ניתן להשתמש באתרי פורטפוליו כדי להציג תיק עבודות בתחום הכתיבה, הציור, הצילום, המוזיקה, הדיגיטל ובעצם כל תחום שאפשר להציג בצורה ויזואלית. ניתן לבנות בעזרת וורדפרס אתר שמספק חווית משתמש מלוטשת מה שמקל על המשתמשים לגלוש באתר ולצפות בעבודה שלך. התוסף הנפוץ ביותר לבניית אתרי פורטפוליו בוורדפרס הוא Portfolio Gallery.

אתרי פורטפוליו

אתרי פורום

פורומים מקוונים הם דרך נהדרת לבנות קהילה ולמנף תוכן שנוצר על ידי משתמשים כדי להביא תנועה לאתר שלכם דרך מנועי החיפוש. בעבר שימוש במערכות פורומים היה מאוד נפוץ ואלו היו האתרים החזקים ביותר ברשת מבחינת דירוג. ניתן לבנות בקלות פורום על גבי וורדפרס בעזרת תוספים שהופכים את האתר לפורום קל לניהול. התוסף הנפוץ ביותר לבניית אתרי פורום בוורדפרס הוא bbPress.

אתרי פורום

רשת חברתית

וורדפרס מאפשרת לך לבנות קהילה חברתית, מקוונת, פעילה ומעורבת משלך. משתמשים יוכלו להצטרף לקהילה שלך, לנהל פרופילים, לנהל אינטראקציה עם פרופילים אחרים, להציג פעילות, להצטרף לקבוצות ועוד. התוסף הנפוץ ביותר לבניית רשת חברתית על מערכת וורדפרס הוא BuddyPress.

רשת חברתית

אתר ידע / Wiki

בוורדפרס ניתן לבנות ולנהל בקלות אתרי ידע רחבים כמו וויקיפדיה. אתרים בעלי כומויות עצומות של מידע שהדפים שלהם מקושרים אחד לשני. ניתן לבנות אתר כזה על מערכת וורדפרס באמצעות תוספים שעוזרים לך לנהל את כל התוכן הזה תחת פאנל ניהול אחד. התוסף הנפוץ ביותר לבניית אתר מסוג Wiki על מערכת וורדפרס הוא Heroic Knowledge Base.

לסיכום

במאמר הזה נתתי לכם רעיונות מגוונים לאתרים שונים שאפשר לבנות בוורדפרס, קחו השראה וצאו לדרך לבנות את העסק שאתם חפצים בו. חשוב לזכור, לפני בנייה של אתר מכל סוג שהוא חייב לבצע איפיון מדויק של הדברים שאתם רוצים שיהיה בו, איך הוא ייראה, לאיזה קהל הוא יפנה ועוד מאפיינים חשבים. אפיון האתר הוא חובה לפני בנייה של אתר וורדפרס.  ישנם עוד המון סוגים של אתרים שניתן לבנות על המערכת הנפלאה של וורדפרס. המערכת היא גמישה עם קוד פתוח ככה שגם אם אתם משתמשים בתוסף מסוים אתם יכולים לעבוד רק עם חלק מהפיצ'רים שהוא מאפשר ולשלב אותו עם תוספים נוספים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים