אפשרויות חדשות באתרי וורדפרס בחיבור Cloudways ו-Cloudflare

התוסף Cloudflare Enterprise שמתחבר עם וורדפרס מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים כמו סוכנויות דיגיטל, אתרי איקומרס ועסקים נוספים, למנף את ה-CDN של קלאודפלייר ולהשתמש באפשרויות נוספות שהתוסף מציע במחיר מוזל ובכך לאפשר לעסקים קטנים יותר להתחרות מבחינת משאבי האתר וביצועם עם שחקנים גדולים יותר בשוק. בעידן הטכנולוגי בו הנוף הדיגיטלי מתפתח בקצב מהיר, המירוץ אחר פתרונות אינטרנט יעילים, מהירים ומאובטחים לעולם לא נפסק. Cloudways שמחה להכריז על הרחבת שיתוף הפעולה שלה עם Cloudflare ושדרוג התוסף Cloudflare Enterprise במספר שדרוגים ואפשרויות חדשות.

פיתוחים חדשים בקלאודפלייר אנטרפרייז

1. Edge Page Caching לאתרי וורדפרס

השרתים של Cloudways כבר מצוידים במטמון עמוד במלא באמצעות התוסף Varnish, אשר מאחסן את פלט העמוד של דפי האינטרנט מהאתר בתוך השרת שלכם. Edge Page Caching לוקח את התהליך הזה צעד קדימה על ידי שמירה במטמון של כל דפי האינטרנט שלכם בשרתי הקצה של קלאודפלייר (ב-275 הנקודות שלהם, כולל בנקודה בפתח תקווה). לאחר מכן, הדף נטען במטמון ומועבר מיד לכל משתמש המבקש גישה לדף האינטרנט מנקודת קלאודפלייר הקרובה ביותר למשתמש וכתוצאה מכך זמני הטעינה משתפרים משמעותית.

יתרונות מרכזיים של השימוש ב-Edge Page Caching:

  • משפר זמני טעינה – מכיוון שהתוכן פיזית קרוב יותר למשתמש, ניתן יהיה להעביר אותו יותר מהר מה שיוביל להאצה בטעינה של הדפים באתר.
  • מוריד עומס מהשרת – הגשת התוכן לגולשים משרתי הקצה של קלאודפלייר מפחיתה את העומס על השרת המקורי שלכם. עם Edge Page Caching אפקט זה נהיה משמעותי הרבה יותר כי הגולשים מבקשים הרבה פחות נתונים מהשרת המקורי.
  • מגדיל את זמינות השרת – במידה והשרת המקורי שלכם נופל מכל סיבה שהיא, עדיין יהיה ניתן להציג תוכן ששמור לכם בשרת של קלאודפלייר וכך תוכלו להגדיל זמינות גם ברגעים בהם השרת שלכם לא באוויר.
  • ביצוע סקייל בקלות – עם Edge Page Caching, האתר שלכם יכול להתמודד טוב יותר עם תעבורה גבוהה יותר מבלי לחוות האטה בגלישה מכיוון שעמודים שמורים במטמון לא צורכים כוח עיבוד או זיכרון רב.
  • משפר את ה-SEO – מנוע החיפוש של הגוגל מחשיב את מהירות האתר לאחד מגורמי הדירוג המרכזיים. אתרים שנטענים מהר יותר נוטים לקבל דירוג גבוה יותר.
    חיסכון בעלויות – שמירה במטמון של קלאודפלייר מפחית את כמות הנתונים שצריך לבקש מהשרת המרכזי שלכם, מה שיגרום לשימוש יעיל יותר ברוחב הפס ולהפחתה בעלויות.
full page cache

2. Argo Smart Routing

דמיינו לעצמכם מירוץ ברחבי העיר שבו אדם אחד משתמש במפת נייר של העיר כדי להגיע ליעד ואילו אדם שני משתמש בגוגל Maps שמזהה עומסי תנועה בזמן אמת וכך מתאים את המסלול שלו בהתאם כדי להגיע בזמן הטוב ביותר – במקרה שבו הדרכים והמסלולים ברורים, המירוץ יסתיים בתיקו מכיוון ששניהם ימפו את המסלול הקצר ביותר. אך בתרחישים כמו בחיים האמיתיים, בהם כבישים עשויים להיות עמוסים בתנועה, לאדם שמשתמש ב-Maps יהיה יתרון משמעותי. ככה בדיוק עובד Argo Smart Routing שמזהה עומסים בלייב ומנתב את נתוני האתר שלכם דרך המסלולים היעילים ביותר ישירות למשתמש הקצה, מה שמביא לשיפור של עד 30% בביצועי האתר.

יתרונות מרכזיים של השימוש ב-Argo Smart Routing:

  • מאיץ זמני טעינה – Argo מוצא את המסלולים המהירים והפחות עמוסים להנגשת תוכן למשתמשים ובכך מאיץ את זמני הטעינה.
  • חיסכון בתעבורה – על ידי ניתוב תנועה דרך המסלולים היעילים ביותר, Argo Smart Routing מבטיח ניצול יעיל יותר של התעבורה, במיוחד באתרים עם נפחי תנועה גבוהים.
  • שיפור האמינות – על ידי ניתוב העומסים ברשת, Argo מוודא שהאתר שלכם יישאר באוויר גם בנקודות זמן של ביקוש גבוה או שיבושים.
  • סקייל גלובלי – Argo Smart Routing ו-Cloudflare Enterprise שימושיים מאוד לעסקים שעובדים ברמה הבין לאומית. הנגשת התוכן עם קלאודפלייר מבטיחה שהתוכן יוגש לגולשים מהשרתים הקרובים ביותר ושילוב של Argo מגיש את התוכן גם דרך הנתיבים האופטימליים.

3. Purge API

אינטגרציה של Cloudways ו-Cloudflare כוללת גם את Purge API, פיצ'ר שמאפשר ללקוחות CW לנקות באופן עצמאי את הקאש שנשמר בקלאודפלייר בנכסים שלהם. החיבור של Cloudways לאפליקציית Varnish כבר מנקה קאש מעמודים באתר באמצעות תוסף המטמון Breeze – כאשר באתר מפורסמים עמודים או פוסטים חדשים, Breeze מזהה את זה ומנקה רק את הדפים הספציפיים ולא את האתר כולו. כעת ניתן להשתמש באותו מנגנון ניקוי באמצעות Cloudflare.

purge API

איך להחריג URL מקלאודפלייר?

כדי להחריג דף מסוים מהמטמון Cloudflare Edge, אתם צריכים להשתמש בתוסף Breeze ולבצע החרגה של כתובת URL בתוסף בריז שיוסיף לכם בצורה אוטומטית בכותרת "ללא מטמון".

4. אבטחה טובה יותר עם Global Rate Limit ו-Honey Pot

לפחות מחצית מהתקפות הסייבר העולמיות מכוונות לחברות בסדר גודל קטן עד בינוני. מכיוון שמאוד קשה לאתר מתקיפי סייבר ולהתלונן עליהם או לתבוע אותם, חשוב מאוד שיהיו אמצעי אבטחה חזקים באתר ובשרת שלכם. בדיוק בשביל זה Cloudways הגבירה מאמצים בכל מה שקשור לאבטחה ולכן פתיחה 2 פיצ'רים חשובים:

Global Rate Limit

עם האפשרות של Global Rate Limit ניתן להגדיר שהאתר שלכם יאפשר מספר מקסימלי של כניסות ממשתמש ספציפי לפי שעה. המשמעות היא שכאשר ינסו להתקיף את האתר שלכם עם מתקפות DDoS, התקפות של התחברות בכוח ונסיונות כניסה זדוניים אחרים, הפורצים ייחסמו אוטומטית ברגע שהם יעברו את הסף שהגדרתם. יש 2 סוגים של מסננים שניתן להחיל בהגדרה זו:

  1. תנועה אנושית בלבד – תנועה שהאלגוריתם של קלאודוויז קובע כי היא נוצרה על ידי פעילות אנושית
  2. תנועה אוטומטית בלבד – תנועה שהאלגוריתם של קלאודוויז קובעי כי היא נוצרה על ידי בוט או סקריפט אוטומטי.

Honey Pot Project

פרויקט Honey Pot הוא מערכת שדומה למלכודת שמותקנת בתוך האתר ומאפשרת לכם לזהות מי שולח דואר זבל באמצעות בוטים באתר שלכם. שולחי דואר זבל משתמשים בדרך כלל בבוטים כדי לאסוף כתובות מייל מאתרים וזו הסיבה שאתם עלולים לקבל מיילים לא רצויים ממקור לא ידוע. המערכת בעצם מכניסה בהסתרה כתובות דוא"ל שמושכות את הבוטים כפיתיון לשליחת מייל וכאשר הבוטים שולחים את המייל, מערכת Honey Pot מזהה אותם כדואר זבל וגם נותנת לכם מידע על מי שמספים את האתר. המשמעות של המערכת הזו על התוסף Cloudflare Enterprise היא שכל תעבורה או התקפה שהגיעה מכתובת IP חשודה שסומנה בעבר על ידי אחד מהאתרים שיש בתוכו Honey Pot, תיגרע אוטומטית על ידי קלואפלייר וכך תפחית את כמות ההתקפות על האתר שלכם.

לסיכום

חברות Cloudways ו-Cloudflare הכריזו על כניסת החידושים למערכות שלהם באמצעות התוסף Cloudflare Enterprise. הפיצ'רים החדשים נכנסו למערכות הללו בעקבות בקשות של לקוחות קלאודוויז. האפשרויות החדשות עוזרות לכם לשפר משמעותית את מהירות הטעינה באתר, בדגש על הנגשת התוכן באתר שלכם בצורה יותר טובה ומהירה וגם שיפור של יכולות האבטחה בחיבור האתר לקלאודפלייר אנטרפרייז.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים