טיפים לשיפור מהירות טעינה באתרי ווקומרס

גולשים באינטרנט שמגיעים לאתר איטי שלוקח לו זמן רב להיפתח ועוברות מספר שניות במעבר בין עמוד לעמוד בתוך האתר, נוטים לנטוש אתרים כאלה במהירות. במיוחד כשמדובר בחנות איקומרס. שיפור של טעינת העמוד באתרי איקומרס עוזר לגולשים לעבור מהר יותר בין דפים וכתוצאה מכך אחוז ההמרה בחנות עולה, מה שמייצר עבורכם יותר מכירות. במאמר הזה נעבור על מהירות טעינה באתרי איקומרס ועל טיפים לשיפור המהירות. אך קודם לכן, חשוב להבין מדוע שיפור מהירות הטעינה זה חיוני באתרי חנות?

למה מהירות טעינה חשובה לאתרי ווקומרס?

מהירות טעינה באתרי ווקומרס חשובה מכיוון שהיא עוזרת לשפר את חווית המשתמש בחנות אונליין שלכם. אתרי מסחר שנטענים בצורה איטית חווים ירידה בכמות ההמרות וגם בשביעות הרצון של הלקוחות. ברגע שגולש מגיע לאתר שלכם דרך תוצאות אורגניות או קמפיינים שאתם מריצים, במידה ויראה שהאתר נטען לאט מידי הוא יעבור לגלוש באתר של המתחרים שלכם. בנוסף, מהירות טעינת הדף היא אחד הפרמטרים שבהם משתמשים מנועי חיפוש כדי לדרג אתרים ולכן טעינת הדף באתר WooCommerce תשפיע גם על SEO. אופטימיזציה של אתרי ווקומרס לשיפור ביצועים ומהירות יכולה לעזור לכם לשפר את כמות ואיכות ההמרות, שביעות רצון הלקוחות ואת הקידום האורגני. עברו על 5 הטיפים הבאים לשיפור הטעינה באתרי ווקומרס:

לייזי לואד

1. להגדיל משאבים / לשדרג את חברת האחסון

לבחור את ספק האחסון הנכון זה הצעד הראשון בשיפור המהירות באתרי ווקומרס. אחסון האתר זה המקום שבו מאוחסנות כל הקבצים של האתר שלכם. אם לספק האחסון שלכם אין מוצר איכותי, זה פוגע בביצועים של האתר שלכם ובחוויה של הגולשים והלקוחות. ללא אחסון איכותי לאתר, כל שאר הטיפים שתקבלו במאמר הזה לא יעזרו לכם. חשוב שיהיה לכם שרת בענן לאתר ווקומרס שלכם ולא אכסון שיתופי, וזכרון גדול, כולל הקצאת זכרון ל-PHP גדול. אנחנו מאוד ממליצים להשתמש באחסון אתרים של חברת Cloudways המספקת אחסון אתרים בענן שיעיל לשיפור הביצועים. קלאודוויז מציעה הנחה של 25% לגולשים שנרשמים עם קוד ההנחה שלנו והאחסון שלהם מגיע עם תכונות נוספות שכדאי שיהיו לכם באתר איקומרס: נפח אחסון גדול בעלות נמוכה, אפשרות לחיבור פתרון קאש להאצת האתר, תעודת SSL ועוד.

CLOUDWAYS11

2. לבחור בתבנית ווקומרס שנטענת מהר

כאשר בוחרים תבנית לחנות WooCommerce, בדרך כלל סוחרים מתחילים יבחרו בתבנית עמוסה עם פונקציונליות רחבה ששוקלת הרבה. אני מבין את הסיבה מאחורי זה – לבנות חנות ייחודית שמעוצבת בצורה מרהיבה ולכן מתחילים בדרך כלל יחשבו שהם צריכים לעבוד עם תבנית שיש בה כבר את כל מה שהם רוצים לראות בחנות. לא ככה עובדים עם תבניות באתרי וורדפרס בכלל ובווקומרס בפרט. תבניות נועדו רק עבור המראה של האתר ולא כדי להוסיף פונקציונליות. בעת בחירת התבנית, עליכם לחפש אחר אפשרויות רלוונטיות כמו אפשרויות פריסה רבות, תמיכה באתרי WooCommerce וכו' ועבור שיפור הפונקציונאליות אתם צריכים להשתמש בתוספים. 

בחירה של תבנית המכילה תכונות שיש בתוך תוספים יכולה להאט את האתר שלכם בצורה משמעותית. התבנית תטען הרבה קבצי קוד נוספים שייתכן מאוד שאפילו לא בשימוש ממשי באתר. אם אתם מחפשים תבנית איכותית ומהירה לאתרי ווקומרס, אני ממליץ על התבנית Astra ואם יש לכם את האפשרות אז Astra Pro או שאתם פשוט יכולים לבנות את האתר שלכם מ-0 עם תבנית חלקה (תבנית Hello).

3. להשתמש בפתרון קאש (Cache) באתר

שימוש במטמון אתרים (Cache) עוזר לכם לבצע אופטימיזציה של קבצים באתר וגם לשמור עותק שמור של האתר על מנת שהוא ייטען בצורה מהירה יותר עבור גולשים. לאחר שהתקנתם פתרון קאש הוא פשוט יציג למשתמשים עותק סטטי מאוחסן של האתר שלכם. פתרון הקאש המומלץ ביותר הוא WP-Rocket ובתוך התוסף יש מספר אופטימיזציות שכדאי לכם לבצע.

איזה אופטימיזציה לעשות עם WP-Rocket?

  • מטמון אתרים (Cache) – ההגדרה הראשונה והחשובה ביותר בשימוש בקאש הוא לוודא שהתוסף מבצע את הפעולה שבשבילה הורדנו אותו והוא שומר עותק סטטי של האתר כדי להציג את העותק למשתמשים בזמן הכניסה לאתר ובעצם לצמצם את זמני הטעינה של העמוד.
מטמון אתרים לווקומרס
  • מסד נתונים (Database) – ווקומרס משתמש באותו מסד נתונים כמו של וורדפרס ושניהם צוברים כמויות של מידע שהופך להיות חסר תועלת עם הזמן. באמצעות הרוקט אפשר לבצע אופטימיזציה ולנקות גרסאות שנשמרו במסד הנתונים.
אוטפימיזציה למסד נתונים בווקומרס
  • קבצים (CSS+JS) – קבצי CSS וקבצי JavaScript שולחים בקשות בודדות לשרת ומגדילים את הזמן שלוקח לדף להיטען. חלק מהקבצים הללו עלולים לחסום את טעינת הדפדפן לגמרי. באמצעות WP-Rocket ניתן לשלב קבצי CSS ו-JS או להקטין אותם.
הקטנתקבצי CSS בווקומרס

4. לעשות אופטימיזציה לתמונות מוצר בווקומרס

באתרים של מסחר אלקטרוני עושים שימוש רב בקבצי מדיה ובעיקר בתמונות. לתמונות לוקח זמן רב יותר להיטען מאשר טקסט וזה משפיע על מהירות הטעינה באתר שלכם. על ידי אופטימיזציה לתמונות המוצר שלכם ולתמונות האתר באופן כללי, אתם יכולים להקטין את גודל הקבצים באופן משמעותי מבלי לאבד מאיכות התמונה. זה יגרום לכל דפי החנות, קטגוריות מוצרים ודפי מוצר להיטען בצורה מהירה יותר. יש המון דרכים לבצע אופטימיזציה לתמונות והמומלצת מביניהם היא הקטנת התמונה עוד לפני שהוא עולה לאתר שלכם. דרך נוספת לבצע אופטימיזציה לתמונות באתרי ווקומרס היא לעשות שימוש בתוסף כיווץ תמונות שעוזר לכם לשנות את הפורמט של התמונה ל-WebP (המהיר מאוד), להקטין את גודל התמונה מבחינת המשקל ולהקטין את גודל התמונה מבחינת האורך והרוחב. (מומלץ להשתמש בתוסף Imagify עבור כיווץ תמונות עם כלי חיצוני)

5. להשתמש בכלים עבור שיפור חווית המשתמש

לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם זו טכניקה בה משתמשים באתר איקומרס כדי לעזור לגולשים לבצע רכישות בצורה מהירה ונוחה יותר. כדי לעשות את זה, משתמשים בכלים חיצוניים שעוזרים לשפר את חווית המשתמש באתר. אחד מהחסרונות של שימוש בכלים הללו הוא שזה עוד תוסף שמותקן באתר שלכם ומכביד עליו מבחינת מהירות הטעינה. לכן, מומלץ להימנע משימוש בתוספים שלא לצורך (למשל – לבנות פופאפ באלמנטור בלי להוריד את התוסף Poptin). עם זאת, יש תוספים שאין להם תחליף כמו Hotjar, שעוזר לנו להבין לעומק את התנהגות הגולשים באתר שלנו ולעשות התאמות בהתאם.

Hotjar

לסיכום

כל אתר חייב להיות מהיר מספיק כדי שמשתמשים יוכלו להנות מחווית גלישה איכותית בו. באתרי ווקומרס העיקרון הזה הופך למשמעותי יותר מכיוון שמלבד ביקור באתר וצפייה בתוכן, באתרי חנות יש שאיפה שהגולש יבצע פעולות אקטיביות (מעבר בין דפים, רכישה, פנייה לשירות וכו') ואי אפשר לצפות ממנו שיעשה פעולות כאלה אם לוקח לו המון זמן לטעון כל דף באתר. עברו על חמשת הטיפים שלנו שיעזרו לכם להאיץ את אתר הווקומרס שלכם, מה שבסופו של דבר יכניס לכם יותר המרות בחנות.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים