5 תוספי מטמון אתרים (Cache) המומלצים ביותר

מטמון אתרים מסייע לכם להאיץ את האתר שלכם בעזרת שמירת גרסה סטטית של עמודים באתר, מה שמסייע לגולשים לפתוח את הדף באתר שלנו בצורה מהירה יותר. מטמון אתרים משפיע ישירות על מהירות טעינת העמוד, וכך הוא משפיע על הקידום האורגני (SEO) ועל חווית המשתמש באתר, לכן חשוב שנכיר לעומק את המושג מטמון אתרים ובנוסף, נכיר גם את תוספי מטמון אתרים המומלצים ביותר בוורדפרס.

מה זה בעצם מטמון אתרים?

זכרון מטמון (Cache) נועד כדי לזרז טעינה של רכיבים שונים באתרי אינטרנט או מחשבים. זירוז הטעינה מתבצע על ידי שמירה של גרסא סטטית של התוכן הרלוונטי על מנת לבצע טעינה יותר מהירה של הדף. קאש באתרי וורדפרס בעצם שומר גרסה סטטית של האתר ומנגישה את הגרסה השמורה לגולשים כשהם נכנסים לאתר. קאש שומר בזכרון קבצי JavaScript, קבצי CSS ו-HTML.

יש זכרון מטמון שנמצא בשרת עצמו. זכרון מטמון שנמצא בשרת תמיד בהיכון לשליחה של הקבצים שאוחסנו. ניתן לסדר את ההגדרות בזכרון מטמון לשרת כך שאם יתבצע שינוי בקבצי המקור, השינוי יתווסף לקבצים המוכנים. במערכת של Cloudways יש פתרון מטמון אתרים לשרת שנקרא Varnish.

בנוסף לזכרון מטמון בשרת עצמו יש גם זכרון מטמון למסד הנתונים (Database) שומר את השאילתות במסד הנתנוים של האתר שלנו. שמירת השאילתות במסד הנתונים בעצם מאחסנת את הדפים והקבצים הסטאטיים על מסד הנתונים כדי למנוע עומס על מסד הנתונים וגם על השרת. שמירה זו בעצם "שולפת" מהזכרון את כל הקבצים הסטטיים מהעמוד וגורמת לעמוד לעלות הרבה יותר מהר בפני המשתמש שגלש אל הדף. Cloudways משתמשת ב-Redis או Memcached, ולאחרונה הוסיפה לאתרים עם מעל 2GB זכרון תמיכה בחינם עם תוסף Object Cache Pro.

תוספי מטמון אתרים שומרים את זכרון המטמון ברמת הדפדפן. כיום, האתרים שאתם ואני גולשים בהם הם מכלול של דברים הרבה מעבר ממה שאתם רואים בעין, לא מדובר בדפי Html פשוטים אלא מאחורי כל עמוד יש קבצי מדיה, JS, CSS, קישורים, פונטים ועוד והכל מאוחסן במסד נתונים ונשלף בשאילתה למסד נתונים. בפעם הראשונה שאני ננכס לאתר מסוים, הדפדפן מבצע פעולות מאחורי הקלעים שנשמרות אצלו כדי שבפעם הבאה שאגלוש לאותו הדף, חלק מהנתונים כבר יהיו שמורים וזמן הטעינה של הדף יהיה יותר מהיר.

שיפור מהירות אתר הוא פקטור משמעותי בקידום אתרים. גוגל מעניקה יתרון משמעותי בקידום אתרים לאתרים מהירים יותר מה שיעזור לכם לקבל דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש ולקבל יותר תנועה. על מנת לעזור לכם לשפר את מהירות האתר שלכם בצורה האופטימלית, הכנו לכם רשימה של חמשת תוספי מטמון אתרים המומלצים ביותר בוורדפרס:

5 תוספי מטמון אתרים מומלצים לוורדפרס

1. WP Rocket

WP Rocket הוא תוסף מטמון אתרים הטוב ביותר שיש בשוק. הוא ידידותי למתחילים וזה עוזר מאוד בזמן השימוש בו כשנתקלים במושגים טכניים. התוסף מסייע לכם לשמור את האתר שלכם במטמון בלחיצה אחת. הסורק של WP Rocket מאגד בצורה אוטומטית את הדפים באתר הוורדפרס שלכם ולאחר מכן התוסף מפעיל באופן אוטומטי הגדרות מומלצות לשמירה במטמון של וורדפרס. בנוסף התוסף נותן לנו גם אפשרויות יעילות נוספות כמו: טעינת זיכרון המטמון מראש, ניקיון של זיכרון המטמון, תמיכה ב-CDN ועוד.

2. W3 Total Cache

W3 Total Cache הוא תוסף מטמון אתרים פופולארי נוסף לאתרי וורדפרס. בשונה מ-Wp Rocket התוסף W3 Total Cache מורחב מאוד ומציג המון אפשרויות שעשויות לגרום לו להיראות מעט מאיים עבור מתחילים ואנשים ללא ידע טכני. בתוך התוסף תצטרכו לסדר את ההגדרות המתאימות עבורכם כדי שהתוסף יעבוד בצורה טובה באתר הוורדפרס שלכם. בין ההגדרות בתוסף W3 Total Cache תמצאו: מטמון עמודים, דחיסת נתונים Gzip (דחיסה של קבצים מדיה, תווים כפולים, רווחים בדף וכו'). תמיכה ב-CDN ועוד. התוסף W3 Total Cache הוא תוסף ותיק ובגלל שהוא חינמי הוא הפך לכל כך פופולרי אך השימוש בו הוא מאוד מורכב ולכן אני ממליץ להשתמש בתוסף יותר ידידותי.

3. WP Super Cache

WP Super Cache הוא תוסף מטמון פופולרי נוסף לוורדפרס. התוסף הוא חינמי המאפשר לכם להנות מחלק מהאפשרויות של שמירה בזיכרון מטמון ללא תשלום מה שהפך את התוסף לפופלרי מאוד בקרב בעלי אתרים. התוסף WP Super Cache כולל את התכונות המומלצות של תוספי מטמון אתרים, כמו: דחיסת נתונים Gzip, טעינה מראש של זיכרון מטמון, תמיכה ב-CDN ועוד. התוסף אמנם מציג הגדרות מתקדמות לצד הגדרות לייט למתחילים אבל הוא מבחינת חדשנות בתחום האצת אתרים הוא עדיין ממוקם הרחק מהתוספים WP Rocket ו-W3 Total Cache.

4. Breeze

Breeze הוא תוסף ממטמון אתרים מבית Cloudways. התוסף הוא בעצם ארגז כלים המאגד בתוכו כלי מטמון אתרים וכלים נוספים לשיפור מהירות אתרים לאתרי וורדפרס. התוסף מתוחזק ומתעדכן באופן שוטף על ידי הצוות של Cloudways. ל-Breeze כמה יתרונות משמעותיים: עובד במתכונת Plug & Play – פשוט להתקין ולהפעיל כדי להנות מיכולות שמירת המטמון שלו, הוא חינמי, הוא תומך בדחיסת Gzip, מצמצם קבצי CSS ו-Js, ותומך ב-CDN, הוא ייעודי למי שמשתמש ב-Cloudways והוא חינמי ככה שהוא יכול להיות פתרון טוב למי שמתאחסון ב-Cloudways. 

5. LightSpeed Cache

התוסף LS Cache הוא תוסף חינמי שמתחבר עם שרת שכולל תמיכה בLightspped. התוסף מסייע לשפר את מהירות הטעינה באופן משמעותי ומסייע גם לתקשורת טובה יותר בין האתר לשרת שלנו. התוסף פועל מעולה עם הפלאגין ווקומרס ומאפשר לדאוג שלחלק מהדפים לא יהיה זכרון מטמון כמו  קטגוריות ותגיות באתר. התוסף LightSpeed Cache משמש כפתרון כולל להאצת אתרים ועם שימוש נכון בו ניתן לראות את ציוני המהירות עולים בצורה מיידית.

באיזה תוסף הכי מומלץ לבחור?

אחרי שהעשרתם את הידע על תאוצת אתר ושמירה מראש במטמון של דפים וקבצים ועברתם על התוספים המומלצים ברשימה, הגיע הזמן לבחור את התוסף הנכון עבורכם ועבור אתר הוורדפרס שלכם. ההמלצה הכי טובה שלי היא להשתמש ב-WP Rocket.

על מנת ש-WP Rocket יישם באופן מיידי את ההמלצות לאופטימיזציה של התוסף ברגע שהוא מותקן עליכם להגדיר מספר דברים פשוטים בפאנל הניהול של התוסף. לנוחיותכם ניתן לבצע הכל במספר פעולות בעזרת המדריך המלא להגדרת התוסף WP Rocket.

יתרונות נוספים של WP Rocket:

  • מטמון סטטי לדסקטופ ולמובייל ששומר גרסת סטטית של תוכן האתר.
  • תמיכה בטעינה מהירה של גופנים.
  • תמיכה בטעינה מהירה של תבניות, ערכות נושא ותוספים.
  • דחיסה נתונים Gzip והקטנת זמן התגובה של השרת
  • פאנל ניהול ידידותי למשתמש

WP Rocket דואג להאצת מהירות האתר שלכם כמעט באופן אוטומטי על מנת שלא תצטרכו לגעת בקוד כדי להפוך את האתר למהיר יותר עם שיפור מיידי בזמני הטעינה.

לאנשים שרוצים להיכנס לעומק של התוסף WP Rocket יש את האפשרות להתאים אישית את הגדרות התוסף ולהפיק את המקסימום ממנו. בתוסף יש מגוון אפשרויות לבחירה: טעינה מוקדמת של מפות אתר XML, טעינה עצלה של תמונות, אופטימיזציה של פונטים של גוגל, אופטימיזציה של JS ו-CSS, אופטימזיצייה של מסד נתונים ועוד. כדי לעשות שימוש בכל האפשרויות המורחבות של התוסף תצטרכו לרכוש גרסה בתשלום (אין גרסה חינמית) – רישיון יחיד בשווי של 49$ לאתר אחד, רישיון פלוס בשווי 99$ ל-3 אתרים ורישיון אנלימטד בשווי של 249$ למספר לא מוגבל של אתרים. כל הרישיונות כוללים שנה של תמיכה ועדכונים לתוסף.

מטמון אתרים

לסיכום

כמעט לכל עסק כיום יש אתר באינטרנט. בעוד רוב בעלי האתרים נוטים להשקיע בעיצוב, בנייה או קידום, הם בדרך כלל נוטים להתעלם מכל התחום של מהירות אתרים, או בגלל שהם מאמינים שזה תחום חסר חשיבות או מחוסר ידע טכני. בעזרת תוספי מטמון אתרים שיש כיום, ניתן להאיץ את אתר הוורדפרס שלכם מבלי ללמוד תכנות או כתיבת קוד. הסיבה שבחרתי ב-WP Rocket כתוסף המומלץ ביותר מבין הרשימה היא מכיוון שהתוסף מעניק לנו את כל אפשרויות ההאצת האתרים שרלוונטיות לאתרי וורדפרס. לאחר עבודה עם WP Rocket ויישום כל המלצות האופטימזיציה של התוסף ניתן לראות קפיצה משמעותית של עשרות אחוזים בשיפור מהירות של האתר שלכם ולכן הוא המומלץ ביותר מבחינתי

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים