איך להתמודד עם עדכון ה-Page Experience של גוגל

בדיקה חינמית ומקיפה של מהירות האתר שלכם - בהתאם להנחיות של גוגל

כחלק מהמאמץ של גוגל לשפר את פונקציונליות החיפוש עבור המשתמשים שלה, גוגל פרסמה את עדכון ה-Page Experience החדש שלה במאי 2021, תוך התמקדות בחוויה הכוללת של המשתמשים עם דפי אינטרנט, בדגש על המהירות. כדי לעזור לך להתמודד עם העדכון הזה, השקנו בדיקת חוויית משתמש לפי המדדים של גוגל כדי שתוכלו למדוד אם האתר שלכם תואם למאפיינים, ומה המהירות שלו ומלא טיפים לשפר את המהירות.

מהו עדכון ה-Page Experience של גוגל?

הליבה של גוגל (Core Web Vitals) מורכבת מהאלמנטים הבאים:

  • Backlinks 

  • Web Vitals

  • Schema

  • RankBrain

  • Relevance

  • HTTPS

  • PageRank

העדכון מכיל את מאפייני ה-Core Web Vitals ומדדים קיימים אחרים, כמו גלישה בטוחה, התאמה למובייל, HTTPS ועמידה בהנחיות כפי שמספקת החברה. לפני שנתעמק בעדכון, חשוב להתמקד ב-Core Web Vitals. גוגל הציגה אותם כחלק מיוזמת Web Vitals שלהם, והם ממלאים תפקיד קריטי בחוויית המשתמש הכוללת. 

core-web-vitals-explained

חשוב להבין את ה-Vitals Web Core וכיצד הם משפיעים על הביצועים. אלו הם המאפיינים המרכזיים שעליכם להתמקד בהם:

core-web-vitals-performances
  1. Largest Contentful Paint (LCP) – מודד את ביצועי הטעינה של האתר שלכם. כמה זמן לוקח לטעון את התמונה או הטקסט הגדול ביותר? באופן אידיאלי, ה-LCP צריך להיות מתחת ל-2.5 שניות.

     

  2. First Input Delay (FID) – מתמקד במהירות של עליית האוביקט הראשון של האתר שלכם. הוא אמור להיות מתחת ל-100 אלפיות השנייה.

     

  3. Cumulative Layout Shift – מודד את התזוזה של האלמנטים באתר שלכם. לקבלת חוויה טובה, ה-CLS צריך להיות נמוך מ- 0.1 שניות

     

  4. תאימות מובייל – אתם צריכים לוודא שהאתר מגיב ונטען כראוי בטלפונים ניידים כדי לקבל דירוג טוב.

  5. גלישה בטוחה – היא גורם נוסף שישפיע על חוויית המשתמש וציון האתר. אתרים המכילים תוכנות זדוניות או תכנים מטעים, עשויים לקבל מכה משמעותית במסגרת העדכון במאי 2021.

  6. חיבור ה-HTTPS של האתר – ודאו שלאתר יש תעודת אבטחה כדי למנוע בעיות.  

  7. פופאפים – בעיקרון מדובר במודעות או חלונות קופצים שתופסים יותר ממחצית המסך. התוכן חייב להיות נגיש למשתמש ולא להיות מוסתר על ידי הנחיות.

 

למה העדכון של גוגל רלוונטי אליכם?

  1. זה יכול לעשות את ההבדל בין דפים דומיםחוויית עמוד מעולה יכולה להוות את הגורם המכריע בין דפים דומים חזותית. לדוגמא, אם דף האינטרנט שלכם דומה בתוכן ובוויזואליות לזה של מתחרה, לאתר שלכם יהיה סיכוי גבוה יותר לדירוג גבוה יותר אם הדפים באתר תואמים את 7 הגורמים שמשתמשים בהם כדי למדוד את חוויית המשתמש בדף.

  2. אם לא תעמדו בקריטריונים אלו, הדירוג שלכם יכול לצנוח – עדכון זה מבטיח שמשתמשים יקבלו את החוויה הטובה ביותר בכל אתר נתון. אם האתר שלכם לא עומד בפרמטרים הנתונים, הדירוג יפגע, וכתוצאה מכך האתר שלכם יופיע במקומות נמוכים יותר בחיפוש בגוגל.

בדיקת חווית משתמש על פי הקריטריונים של גוגל

performance

במקום לבדוק כל גורם באמצעות כלי נפרד, אנו משיקים בדיקת חווית משתמש חינמית שבודקת את המהירות של האתר שלכם ומראה לכם את ביצועי האתר שלכם כדי לבדוק אם הוא תואם לעדכון הקרוב של גוגל. למעבר לבדיקה, לחצו כאן.

בדיקה זו נותנת לכם מדדים שתוכלו לעקוב אחריהם ואז להתאים אותם כדי לשפר את ביצועי האתר שלכם.

מעבר לכך, הבדיקה תציע לכם גם הצעות רלוונטיות לשיפור ביצועי האתר שלכם:

הצעות לאתר

הבדיקה מציעה מגוון הצעות: מתמונות אינטרנט, לדחיסת טקסט, הכלי נותן לכם סדרת המלצות כיצד תוכלו לשפר את הביצועים הכוללים של האתר.

הצעות לשיפור מהירות האתר שלכם

הזדמנויות

לאחר הערכת האתר, הכלי ימליץ על סדרת הזדמנויות לשפר את ביצועי האתר ולהפוך אותו למתאים יותר עבור העדכון

אופטימיזציה

הצעות לשיפור מהירות האתר שלכם

כל מנהל אתרים יודע את החשיבות של אופטימיזציה מתמדת של אתרים לשיפור זמני טעינת העמודים. לא בטוחים מה לעשות? הכלי שלנו נותן לכם מגוון הצעות אופטימיזציה שישפרו עוד יותר את מהירויות העמודים.

בשביל לעשות זאת, אתם צריכים שרת בענן טוב, באמצעותו תוכלו להפוך את האתר שלכם למהיר יותר ולקבל דירוגים גבוהים יותר. לחצו כאן כדי לעבור לאחסון אתרים בענן דרך Cloudways.

מה עליכם לעשות בהמשך?

אם האתר שלכם עומד בכל 7 הגורמים, עדכון חוויית המשתמש של גוגל ישחק לטובתכם. אך אם לא, עליכם להשתמש בכלי כדי לזהות את האזורים הבעייתיים ולהתחיל לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם . לדוגמא, אם באתר שלכם יש בעיות מהירות, עברו לשרת בענן מהיר יותר, כמו Cloudways שיעשה את העבודה. 

מדריכים נוספים