מג'נטו מול וורדפרס: מה הכי טוב לבניית החנות המקוונת שלכם?

אם התחלתם לעסוק, אפילו בקטנה, בהקמת חנות מקוונת, ודאי כבר הבנתם שמדובר על חתיכת משימה, עם שלל אפשרויות ודברים שצריך לקחת בחשבון ולהחליט. היום נתמקד בהתלבטות נפוצה ומוכרת לגבי פלטפורמות להקמת אתר אינטרנט, בדגש על אתר עם יכולות איקומרס, מג'נטו מול וורדפרס, וניתן לכם תשובה מעשית מה הכי טוב לבניית החנות המקוונת שלכם.

וורדפרס היא פלטפורמת ניהול התוכן והקמת האתרים הפופולארית ביותר בעולם, כאשר היא עומדת מאחורי חנויות אונליין ענקיות וגלובליות. מג'נטו היא פלטפורמה נפוצה לאתרי איקומרס, גם מהפופולאריות הפעילות בשוק. אך לפני שניכנס להשוואה של מג'נטו מול וורדפרס לאיקומרס, נסביר לגבי המהות של כל אחת מהן. 

magento vs woocommerce

מה זה מג'נטו?

מג'נטו היא פלטפורמת eCommerce בקוד פתוח, אשר משמשת חנויות רבות במרחב האינטרנטי, כולל של מותגים עולמיים גדולים. מג'נטו יותר מתאימה לאתרי מסחר גדולים ומורכבים מאוד. המערכת של מג'נטו נחשבת גמישה ומקיפה מאוד ביכולותיה, כאשר היא מכוונת למשתמשים עם לפחות ידע בסיסי בפיתוח אינטרנט. מג'נטו היא מערכת ניהול התוכן שעל בסיסה מוקמת החנות המקוונת, עם שלל כלים ייעודיים לאיקומרס ודי הרבה אפשרויות להתאמה אישית של החנות, משיווק וקידום במנועי חיפוש ועד קניות במובייל והפקת דוחות מעקב מפורטים. אחד הדברים הבולטים לגבי מג'נטו הוא שמדובר על פלטפורמה די מסובכת להבנה, התמצאות ותפעול, בוודאי אם אין לכם ידע טכני די מעמיק וספציפי. 

מה זה וורדפרס? מה זה ווקומרס?

וורדפרס היא גם פלטפורמת ניהול תוכן בקוד פתוח, הגדולה והפופולארית ביותר בעולם, בפער ניכר לעומת חלופות. וורדפרס משמשת להקמת מגוון אינסופי של אתרים, לא רק אתרי איקומרס, אך היא מציעה כלים רבי עוצמה, ייעודיים ומאוד איכותיים וידידותיים להקמה, ניהול ותפעול חנויות מקוונות (בעיקר תוסף WooCommerce, פתרון האיקומרס הנפוץ ביותר בעולם). וורדפרס היא פלטפורמה מאוד ידידותית למשתמש ומהווה אפשרות מעולה גם לחנויות גדולות וגם לחנויות קטנות וחדשות, עם פיצ'רים מצוינים לעיצוב, הפקת תכנים שיווקיים איכותיים, SEO וכן הלאה.

השוואה בין מג'נטו לוורדפרס – מה הכי טוב לבניית חנות מקוונת?

אפשר לדון הרבה על ההבדלים בין מג'נטו לוורדפרס, על היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה, אבל חשוב גם לזכור שמדובר על שני פתרונות איקומרס שונים מאוד זה מזה, שניהם חזקים ורבי יכולות, אך אחד (WP) עדיף בשלל פרמטרים. כדי לפשט את הדברים, נסקור כאן השוואה בין מרכיבים חשובים בשאלה של מג'נטו נגד וורדפרס.

1.נוחות שימוש וגמישות: מג'נטו היא פלטפורמת אונליין שבנויה ספציפית להקמת אתרי מסחר אלקטרוני. ככזו היא בהחלט מצריכה יותר יישומי תכנות, מה שהופך אותה מיידית לפלטפורמה מורכבת יותר לעבודה לעומת וורדפרס.

למתחלים וחסרי ניסיון טכני בפיתוח אינטרנטי, סביר שיהיה מאתגר מאוד לעבוד עם רוב כלי העיצוב והבנייה של מג'נטו, כאשר הפתרון הוא לרוב לשכור מפתח מקצועי שיעשה את כל העבודה (מייקר מאוד!). וורדפרס לעומת זאת, למרות שבמקרים מסוימים היא כן מצריכה ידע מסוים בתכנות (לא תמיד!) היא הרבה יותר פשוטה ונוחה לשימוש, כולל לחסרי ידע בפיתוח אינטרנט.

לגבי גמישות המערכת והתאמה אישית, למג'נטו יש מגבלות מסוימות כי היא מיועדת רק ליישומי איקומרס, לעומת וורדפרס המשמשת להקמת כל סוגי האתרים. אך תוספות ויכולות האיקומרס של מג'נטו בהחלט חזקות ומאפשרות לבנות חנות מצוינת, אבל מורכבת יותר לשימוש ועם פחות פיצ'רים לעומת חנות וורדפרס. ממשק המשתמש והניהול של וורדפרס נחשב לפשוט ומאוד ידידותי למשתמש, מאוד גמיש ולמעשה עם אינסוף יכולות התאמה אישית.

2.תבניות עיצוב: גם לוורדפרס וגם למג'נטו יש יכולות עיצוב חזקות והרבה תבניות לבחור מהן. בתור הפלטפורמה הגדולה והפופולארית ביותר, כמובן שוורדפרס מציעה הרבה יותר תבניות עיצוב, מפשוטות, מצוינות וחינמיות (WooCommerce למשל) ועד מורכבות ומושקעות במיוחד. התבניות בתשלום של מג'נטו מצוינות ומקצועיות מאוד, אך הן יחסית יקרות ומצריכות עבודה של מתכנת מפתח אינטרנט.

design by themes

3.פלאגינים: אין אף פלטפורמת ניהול תוכן והקמת אתרים שיכולה להתחרות בהיקף ומגוון הפלאגאינים שוורדפרס מציעה, ההפרשים אסטרונומיים ולכן יש לכם הרבה יותר אפשרויות להתאמה אישית וקבלת בדיוק התוסף והיכולות שאתם מחפשים לחנות הדיגיטלית שלכם. גם פלאגאינים כלליים וגם פלאגאינים ייעודיים לאיקומרס ולעבודה על בסיס WooCommerce, וורדפרס מציעה הלכה למעשה אינסוף אפשרויות.

Plugins

מג'נטו מציעה יישומי איקומרס חזקים וטובים המובנים מראש במערכת, אך לרוב אלו אינם מספיקים ויש לרכוש עוד כמה תוספים הרלוונטיים לחנות שלכם כדי לקבל מענה מלא. לוורדפרס עצמה אין כלי איקומרס מובנים, אבל לתוסף WooCommerce בהחלט יש ואפשר בקלות להוסיף ממגוון אדיר של פלאגאינים, בדר"כ בעלויות נמוכות יותר לעומת מג'נטו.

4.אבטחה: אפשר לחשוב שפלטפורמה ייעודית לאתרי איקומרס כמו מג'נטו תהיה הדוקה ובטוחה יותר מבחינת אבטחת סייבר – ואכן היא מציעה אבטחה טובה. אך למעשה וורדפרס מציעה הגנה מעולה וחזקה מאוד ישר Out of the box, ובנוסף מאפשרת חיבור תוספי אבטחה רבי עוצמה לשדרוג נוסף של בטיחות האתר והקונים שלכם. כמובן שבנוסף לפלטפורמת בניית האתר עצמה, האבטחה גם תלויה רבות באיכות חברת האחסון שלכם. ברמת האבטחה, יש שוויון בין הפלטפורמות.

5.מחיר: בבסיס, גם מג'נטו וגם וורדפרס הן פלטפורמות קוד פתוח ולכן הן חינמיות להורדה ולשימוש בסיסי, אבל ממש להקים חנות זה מורכב יותר וכבר נכנסות לתמונה עלויות, כאשר בגדול, מג'נטו תהיה לרוב משמעותית יקרה יותר לעומת פיתוח בסביבה וורדפרס. הבעיה הגדולה זה להשיג מתכנתים מוכשרים במנג'נטו וכל דבר הוא דורש פיתוח מה שמיקר משמעותית את הפיתוח.

במג'נטו, העלות של תבניות פרימיום, תוספים, אפליקציות ותשלום למפתח אינטרנט מקצועי בהחלט נוטה להיות גבוהה משמעותית גם בהשוואה לעבודה בתשלום עם מפתח וורדפרס חיצוני.

לסיכום, מג'נטו מול וורדפרס לחנות המקוונת שלכם:

בהתלבטות בין מג'נטו לבין וורדפרס כפלטפורמה להקמת החנות המקוונת שלכם, וורדפרס כאמור מנצחת בנוקאאוט. מג'נטו חזקה, מקצועית ומרשימה מאוד, אך היא יקרה יותר, מחייבת עבודה עם מפתחים ומתכנתים. וורדפרס מציעה שפע אדיר של כלים, תוספים, תבניות עיצוב מעולות, אבטחה, טכנולוגיה ונוחות שימוש, במחיר מנצח ועם ביצועים פשוט טובים יותר, גם בחנות עצמה וגם בשיווק ובקידום שלה במרחב האינטרנטי. אם אתם קצרים בזמן ולהוטים להתחיל להקים את החנות הדיגיטלית שלכם, וורפרס עם ווקומרס היא האפשרות המובילה כיום בתחום החנויות הדיגיטליות, היא עדיפה בכל כך הרבה מובנים והיא לגמרי עדיפה על פני מג'נטו.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב

מדריכים נוספים