הכלים הטובים ביותר לכיווץ תמונות לאתר שלכם

אם אתם מחפשים דרך לכווץ את התמונות באתר שלכם מבלי לפגוע באיכות התמונה אתם בהחלט צריכים להכיר תוספי כיווץ תמונות לאתרי וורדפרס. כיווץ תמונות מקטינה משמעותית את הגודל של תמונות גדולות, משפרת את זמני הטעינה של הדף ואת מהירות האתר הכוללת שלכם. אמנם המחשבה על ביצוע אופטימיזציה עבור כל תמונה במדיה של האתר שלכם נשמע כמו תהליך ארוך ומייגע. למרבה המזל, ישנם תוספים של כיווץ תמונות שיכולים לבצע את הכיווץ ואופטימיזציה עבורנו מבלי שנשתמש בתוכנות לעריכת תמונות או שנבצע עריכה ידנית לכל תמונה ותמונה.

 במאמר זה נבחן את התכונות החשובות של תוסף כיווץ תמונות איכותי ונכיר את ארבעת התוספים המומלצים ביותר לכיווץ תמונות לאתר הוורדפרס שלכם.

אילו תכונות צריכות להיות לתוסף כיווץ תמונות איכותי?

יש עשרות תוספי תמונות שניתן לבחור, לחלקם יש גרסה חינמית וחלקם יהיו בתשלום. כדי שתבחרו את תוסף כיווץ תמונות הנכון ביותר עבור האתר שלכם, חשוב שתכירו את התכונות שמומלץ שיהיה בתוסף כיווץ. שימו לב שלא כל התכונות הכרחיות אבל תוספים שיכילו תכונות אלו יסייעו לכם בשיפור מהירות האתר.

  • ממיר את התמונות לקובץ WEBP – קובץ WEBPהוא פורמט קובץ מתקדם שפותח על ידי גוגל. הפורמט מאפשר להקטין קבצי תמונות JPG ו-PNG בעשרות אחוזים תוך שמירה על איכות תמונה גבוהה. ברוב המקרים תמונות מועלות לאתרי וורדפרב כקבצי JPG או PNG ותוסף כיווץ תמונות איכותי יכול להעביר את המדיה לקבצים מסוג WEBP בצורה אוטומטית.

  • חובה שיהיה תמיכה ב-LazyLoad – האפשרות LazyLoad אומרת שהתוסף טוענת את התמונות מתחת לפולד רק אחרי שהגולש מתחיל לגלול את האתר – מה שחוסך משמעותית בזמן עליית הדף.

  • מאפשר לך לבחור את רמת הכיווץ – תוסף כיווץ איכותי מאפשר לכם לבחור את אחוז כיווץ התמונה או לפחות אחוז משוער. אמנם המטרה היא להקטין את הקובץ כמה שיותר אך לחלק מהקבצים כיווץ של 70-80 אחוז וצפונה תפגע משמעותית באיכות ותהפוך את התמונה למטושטשת. 

  • אופטימיזציה לכמות גדולה של תמונות במקביל – כיווץ תמונות מרובות (Bulk) זו אפשרות שאתם חייבים בתוסף כיווץ התמונות שלכם. לצד אתרי תדמית ודפי נחיתה עם קבצי מדיה מועטים ישנם גם אתרי איקומרס ענקיים עם עשרות אלפי תמונות. וודאו שהתוסף מאפשר לכם לכווץ את כל התמונות בקליק אחד

  • תוסף קל לשימוש – הרבה אפשרויות בתוך התוסף זה נחמד למי שמבין במהירות אתרים ובכיווץ תמונות מעבר להורדת התוסף. חשוב להוריד תוסף ממוקד שלא יבלבל אתכם במהלך השימוש וייתן לכם הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים.

  • אפשרות חזרה לאחור – וודאו שהתוסף שבחרתם מאפשר חזרה לאחור לאחר כיווץ תמונה. אם לדוגמה כיווצתם מספר תמונות באתר והאיכות נפגעה משמעותית והתמונה הפכה למטושטשת, חשוב שתהיה לכם את האופציה להחזיר את הכיווץ לאחר על מנת לא לפגוע במדיה הקיימת באתר.

כיווץ תמונות

4 תוספי כיווץ תמונות שכדאי להכיר

ריכזתי עבורכם 4 תוספים המסייעים בכיווץ תמונות ובאופטימיזציה של מדיה:

1. Imagify

Imagify הוא תוסף וורדפרס פופולרי מאוד עם למעלה מ-500,000 התקנות. הוא מבית המפתחים של תוסף הקאש הפופולרי Wp-Rocket, הוא מאפשר שליטה רבה באופטיזמיציה של תמונות וגמישות במהלך השימוש בו. Imagify תומך במגוון פורמטים של תמונות ומבצע המרה לקבצים מסוג WEBP. אנחנו משתמשים בו לאתרים שלנו.

יתרונות וחסרונות – התוסף Imagify מאפשר גישה ל-3 רמות שונות של כיווץ תמונות ולכן יש גמישות המאפשרת לכם לאזן בין איכות התמונה לגודל התמונה. במהלך תהליך האופטימיזציה ניתן להמיר בלחיצת כפתור את התמונה לקובץ WEBP. 

שימוש במנוי החודשי של Imagify מאפשר לכם לבצע אופטימיזציה של עד 25GB בחודש במסלול החינמי. זה נמוך מאוד אפילו עבור אתרים קטנים. רוב התמונות הלא אופטימליות שתרצו לדחוס בדרך כלל יגיעו במשקל ממוצע של 1MB, לכן מספר התמונות לכיווץ במסלול החינמי די מוגבל.

מחיר – בגרסה החינמית ניתן להשתמש בתוסף ולבצע אופטימיזציה בסך הכולל של 25MB במשקל התמונות מה שבעצם מקנה לנו אפשרות לדחוס מספר מצוצמם מאוד של תמונות. בשביל גישה מלאה לשימוש תצטרכו לשדרג לחבילת פרימיום. 

מחירי המנויים ב-Imagify משתנים בהתאם לנפח הכולל שתרצו לדחוס. בחבילה ההתחלתית בתשלום יעלה לכם 4.99$ לחודש עם אפשרות לדחוס עד 1GB של תמונות, מה שאמור להספיק לרוב בעלי האתרים. למי שצריך שימוש רציני יותר בתוסף יכול לבחור בחבילות המתקדמות כשהחבילה היקרה ביותר היא Infinite שמאפשרת לכווץ תמונות בלי הגבלה בעלות חודשית של 9.99 דולר או 99 דולר לשנה, החבילה מתאימה בעיקר לבעלי סוכנויות עם הרבה אתרים.

2. ShortPixel

ShortPixel הוא תוסף שמכיל את כל הכלים והפיצ'רים שיסייעו לכם לבצע אופטימיזציה נכונה לתמונות שלכם בוורדפרס ולשפר משמעותית את מהירות האתר. בעזרת אלגוריתם שפיתחו ב-ShortPixel ניתן להקטין תמונות עד ל-90% מגודל התמונה ללא פגיעה באיכות או טשטוש. האיכות של התוסף משתווה ל-Imagify והוא מומלץ מאוד.

יתרונות וחסרונותShortPixel מציג כמה יתרונות לשימוש בו. אפשר לתת לו להעלות את התמונות ל-CDN, מה שאומר שאת המדיה מהאתר שלכם הגולש יקבל מהשרת הקרוב ביותר גיאוגרפית. בנוסף, לתוסף יש תוכנת חיתוך חכמה בעזרתה ניתן להתאים התמונות באופן דינמי בהתאם לרזולוציה של כל גולש וגולש באתר ובהתאם למכשיר ממנו גלשו (דרוש לשם כך התקנה של תוסף נוסף בשם ShortPixel Adaptive Images) . לתוסף יש תמיכה מובנת ב-Lazy Load, מה שאין ב-Imaify. בנוסף התוסף נותן תמיכה בפורמט מתקדם לתמונות בשם AVIF (שיחליף בעתיד את ה-WEBP), וגם בפורמטים JPEG 2000, JPEG XR. יש לו גם אופציה להחליף תמונות מסוג PNG לJPG אם זה חוסך במשקל באופן אוטומטי.

החסרון העיקרי של הפלאגאין הוא המחיר, כל תמונה שאתם מעלים לוורדפרס כוללת עוד 6-8 תמונות מוקטנות, וגם יצירת גרסה ב-WEBP ו/או בAVIF לוקחת עוד קרדיט.מה שגורם לכך שגם החבילה הזולה נגמרת מהר.

מחירהתוסף מאפשר לכם לדחוס 100 תמונות בחודש בשימוש חינמי, מה שלא מספיק כמעט לכלום. אך אם תרצו לדחוס כמות גדולה יותר של תמונות באופן חודשי תצטרכו לרכוש אחת מגרסאות הפרימיום: 4.99$ חודשי עבור 7,000 תמונות, 9.99$ חודשי עבור 16,000 תמונות, 29.99$ חודשי עבור 55,000 תמונות. על התאמת תמונות באופן דינאמי וחיבור לCDN תאלצו לשלם סכום נוסף.

ישנה אפשרות לקנות לפי כמות תמונות, אולם לרוב זה לא כלכלי לעומת תשלום חודשי.

3. Smush

Smush הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר בחנות התוספים של וורדפרס. התוסף מאודי ידידותי ומאפשר גם לאנשים ללא רקע טכני להשתמש בו בנוחות. ניתן להשתמש בו בגרסה חינמית או בגרסה בתשלום שנקראת Smush Pro.

יתרונות וחסרונותבשונה משאר התוספים ברשימה, ב-Smush ניתן לבצע אופטימיזציה ללא הגבלה למספר התמונות גם בגרסה החינמית. גם ב-Smush יש אלגוריתם המאפשר כיווץ תמונות ללא אובדן איכות לתמונה. בנוסף, יש ל-Smush אפשרויות נוספות שעוזרות באופטימיזציה: Lazy Load, שינוי גודל תמונה, התראה במצב של תמונה לא מותאמת ועוד. הבעיה של התוסף החינמי שהכיווץ תמונה שלו לא איכותי ואני לא ממליץ להשתמש בו

לאחר שדרוג התוסף לגרסת הפרימיום, Smush Pro ניתן להקטין את גודל התמונות עד ל-80%, להמיר את הפורמט של התמונות לפורמט המתקדם WEBP ובנוסף ניתן גם לשנות את גודל התמונות באופן אוטומטי לגובה ורוחב מוגדרים מראש. אולם גם הגרסת פרימיום לא משתווה באיכות כיווץ שלה ל-ShortPixel או Imagify.

מחירלתוסף יש גרסה חינמית אך מוגבלת בכיווץ שלה, בגרסת הפרו ניתן לבחור בין שלושה מסלולים: Smush Pro Only – מתחיל ב-6 דולר לאתר, 10 אתרים ב-14 דולר, ומספר בלתי מוגבל של אתרים ב-29 דולר

גרסת הפרו לא נותנת ביצועים טובים כמו ShortPixel או Imagify והיא יקרה, ולכן אני לא ממליץ על התוסף

4. TinyPNG

TinyPNG הוא תוסף ידידותי לכיווץ תמונות. הוא דוחס את גודל התמונות באופן אוטומטי, ויש לו גרסה חינמית מוגבלת עד 100 תמונות בחודש.

יתרונות וחסרונות – הכיווץ בתוסף לא מספיק איכותי, והוא פתרון חינמי למי שלא רוצה לשלם. 

מחיר – TinyPNG מאפשר לכווץ עד 100 תמונות בחודש. בגרסת ה-PRO משלמים לפי תמונה וזה יכול להיות ממש יקר כשמתקינים אותו על אתר חדש – בקצרה- לא מומלץ

סיכום

לתוסף כיווץ תמונות יש חשיבות נרחבת למהירות הטעינה של האתר כשהיא כשלעצמה משפיעה על המון גורמים מרכזיים באתר שלנו: קידום אורגני, חווית משתמש, נטישה של האתר ועוד. בגלל שהפקטורים המשמעותיים הללו סופגים פגיעה כאשר האתר איטי, עלינו לעשות כל מה שאפשר על מנת להפוך אותו למהיר. ההמלצה שלי היא להשתמש בתוסף Imagify  בגרסה בתשלום בגלל ששאר התוספים לא מכווצים תמונות באיכות שלו (למעט ShortPixel), והוא משמעותית יותר זול מ-ShortPixel. 

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים