למה כדאי לבנות אתר דווקא בוורדפרס?

כל בעל עסק הרוצה לקדם את העסק שלו באמצעות האינטרנט, לנצל את הפלטפורמה הזו שנקראת אינטרנט ואת הכוח הבלתי מוגבל שלה לייצר פרסום, מיתוג ולהביא לקוחות חדשים לעסק – כדאי שישקיע תחילה בתשתיות טובות. כשאנו מדברים על תשתית טובה לרוב נדבר על בניית אתר אינטרנט מקצועי לחברה. אתר החברה (יהיה לרוב אתר תדמית אך יכול להיות גם אתר חנות למשל) יכלול מידע אודות בית עסק, אודות שירותיו ו/או מוצריו וכן מידע נוסף המשותף עם הגולשים באמצעות הבלוג באתר. אתר האינטרנט של העסק הוא לא סתם עוד כרטיס ביקור של העסק באינטרנט אלא חלק מרכזי במשפך השיווקי שלכם. כל הכסף, הזמן והמשאבים שתשקיעו בפרסום הדיגיטלי יוביל, ככל הנראה, בסופו של דבר לאתר החברה. שם האתר אמור לעבוד עבורכם, לבסס את המוניטין שלכם בעיני הגולשים ולהנגיש מספר אפשרויות ליצירת קשר עם בית העסק להזמנת מוצר/שירות.

איך אתר האינטרנט שלנו אמור להיראות?

החשיבות של עיצוב מקצועי, המתאים בעיצובו גם לרוח התקופה, הינו חיוני להצלחת האתר למשוך גולשים ומתוכם גם לקוחות. לא משנה באיזו דרך תבחרו לבנות את האתר שלכם חשוב לתת את הדעת על עיצוב עדכני, ייחודי, התואם את רוח החברה שלכם הן מבחינת צבעי המותג והן מבחינת ההרגשה שאתם רוצים ליצור לגולשים שלכם. האתר יכול להיבנות בדרכים שונות: לדוגמה באמצעות מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס, ג'ומלה, דרופל, וויקס ואחרות – או באמצעות תכנות מלא. בעבר היו מתכנתים אתרים בהרבה מאוד כסף אולם האלטרנטיבות שיש היום מאפשרות להרים אתר מקצועי לעסק במחירים הרבה יותר משתלמים, בזמן מהיר יותר ועם אפשרות לשליטה בכל אספקט באתר. המערכת הפופולרית ביותר לבניית אתרים כיום היא וורדפרס.

וורדפרס קום

מהי מערכת וורדפרס?

מערכת וורדפרס הינה מערכת לניהול תוכן מסוג קוד פתוח. היא החלה את דרכה כמערכת או כלי לבנייה של בלוגים ויומני רשת. לאורך השנים המערכת התפתחה, עודכנה אינספור פעמים והפכה להיות מה שהיא היום – מערכת התוכן הפופולרית ביותר להקמת אתרים כיום. כ-30% ויותר מהאתרים בעולם כיום מבוססים על מערכת זו ויש לכך סיבה מדוע היא נחשבת למערכת הפופולרית והטובה ביותר לבניית אתרים כיום.

כל הסיבות מדוע כדאי לבנות אתרים בוורדפרס?

  • נוחות – מערכת וורדפרס היא ללא ספק אחת המערכות הנוחות ביותר לבניית אתרים ותפעול שוטף שלהם, אם לא הנוחה שבהם. המערכת בנויה עם חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר, מאוד ידידותית לניהול וקלה ללמידה. הוספת תכנים, תמונות ואפילו התקנה של תוספים שונים או שינוי כלשהו בעיצוב הינו קל ופשוט באופן יחסי למגוון פלטפורמות אחרות.

  • מגוון סוגי אתריםבאמצעות וורדפרס ניתן לבנות כמעט כל סוג של אתר: אתרי תדמית, אתרי חנות, גלריות ופורטפוליו, מגזינים, בלונים ועוד. עם מגוון רחב כל כך של אתרים אפשריים כמעט כל אחד יכול למצוא שימוש במערכת.

  • התממשקות מהירה לכלים נוספים – מערכת וורדפרס מאפשרת אינטגרציה לאינספור כלים אחרים. למעשה כלים רבים מאפשרים התממשקות לוורדפרס בשל הפופולריות של המערכת. לרוב ההתממשקות תיעשה באמצעות תוסף ייעודי אותו ניתן להתקין ולחבר בין האתר למערכת והאפשרויות שלה.

  • תוספים – יתרון משמעותי נוסף של המערכת היא שבמשרד האחורי שלה יש "שוק תוספים" או חנות תוספים (תקראו לזה איך שתרצו) ובאזור זה ניתן להתקין באתר תוספים שונים המסייעים במגוון פעולות שונות באתר: חלקן קשורות לעיצוב ותפעול האתר, חלקן קשורות להתממשקות של כלים חיצוניים, אחרים לצורך התקנת חלקי קוד בקלות וביעילות וחלקן לצורך איסוף נתונים ואנליטיקס. יש עשרות אלפי תוספים שפותחו לוורדפרס. חלקם בתשלום וחלקם בחינם. יש גם תוספים המאפשרים שימוש "דמו" בתוסף עם חלק מיכולותיו כאשר התוסף המלא עולה כסף. בשורה התחתונה מדובר באחד היתרונות הגדולים והחשובים של וורדפרס ומגוון עצום של כלים חיוניים הניתנים להתקנה כתוספים.
  • תבניות – וורדפרס עד לא מזמן הייתה מבוססת בעיקר על תבניות. אלפי תבניות אפשריות לשימוש, חלקן בחינם, חלקן בתשלום (אלה שבתשלום מן הסתם מפותחות יותר). תבניות אלו מאפשרות לכם לבנות את האתר בהתבסס על התבנית, לחסוך זמן רב בבניית האתר וכמובן אפשרות לבצע שינויים והתאמות בהתאם לצורך.
  • קוד פתוח – יתרון משמעותי נוסף הוא שמדובר במערכת קוד פתוח. במילים פשוטות זה אומר שהמערכת מאפשרת שימוש בה ללא מגבלות של כמות דפים, עם אפשרות לערוך את קוד האתר וכל אספקט פנימי בו. מערכות קוד סגור לרוב מגבילות את כמות העמודים לפי דמי המנוי שלכם ואף להגביל אתכם לגבי העיצוב, העימוד והצגת התוכן באתר.
  • ללא פרסומות – מערכת תוכן מסוימות עשויות להציג פרסומות מטעמן על מאשר לאשר לכם שימוש במערכת. בוורדפרס אין צורך לשלם כסף וגם לא תצטרכו לסבול פרסומות שלא קשורות אליכם.
  • מערכת המתעדכנת ומתפתחת כל הזמן – צוות מפתחים מקצועי דואג לשמור על המערכת מעודכנת לרוח התקופה ועם שלל הפיתוחים והטכנולוגיות המתקדמות לאורך הזמן.
  • חינמית לשימוש – אין צורך לשלם דמי מנוי חודשיים עבור השימוש במערכת (שלא כמו מערכות רבות אחרות). אתם משלמים רק על האחסון והדומיין שאינם קשורים לוורדפרס עצמה.
  • אלמנטור – התבניות אפשריות לשימוש גם היום עבור מי שרוצה בכך אולם בוני אתרים רציניים כיום עושים שימוש באלמנטור. מדובר בתוסף וורדפרס המאפשר את בניית האתר באמצעות שיטת drag&drop או במילים פשוטות בחירה, הזזה והעמדה של אלמנטים שונים בעמוד בדיוק כמו להרכיב פאזל. כך תוכלו ממש לשחק בקלות עם האלמנטים: להוסיף, להסיר, לערוך ולמקם אותם כרצונכם. תוכלו לבנות תבניות לשימוש חוזר באתר (לדוגמה לבנות תבנית של פוסט בבלוג באתר ולהגדיר אותו לשימוש בכל הפוסטים באתר). תוכלו לבנות עמוד מוצר ולהשתמש בו כתבנית לכל עמודי המוצר באתר שלכם כאשר מה שמשתנה זה התוכן בפנים. מדובר בתוסף שיש לו גרסא חינמית נחמדה מאוד אך גרסת הפרימיום שלו ממש נהדרת ומקצועית.
אלמנטור פרו
  • ידידותית למנוע החיפוש – מערכת וורדפרס כוללת מגוון רב של פיצ'רים המסייעים בקידום האורגני של האתר בגוגל. גוגל מאוד אוהבת אתרי וורדפרס גם בשל העובדה שהאתרים מאוד מסודרים מבחינת הקוד שלהם, מה שמאפשר לסורק של גוגל לסרוק את האתר ביתר נוחות ולהבין במה האתר והעמודים בו עוסקים. זאת לעומת אתרים אחרים שבהם הקוד מסובך ומסורבל ועשוי להטעות את המנוע של גוגל.

  • תומכת במגוון סוגי מדיה – תכנים, תמונות, אודיות, קבצי PDF ומגוון סוגי תכנים ומדיות נתמכים בוורדפרס.

  • רספונסיביות – מאוד נוח ופשוט להתאים את האתר למובייל באמצעות וורדפרס. להוציא את העובדה שמרבית התבניות המודרניות מותאמות כבר מבחינה רספונסיבית הרי שגם באמצעות תוסף האלמנטור ניתן לבצע התאמות ואפילו ללא צורך בידע רב בקוד.

  • ניהול חנות בקלותלוורדפרס מערכת הנקראת WOOCOMMERCE המאפשרת התקנה וניהול של חנות דיגיטלית על הפלטפורמה של וורדפרס. ניתן לנהל את המוצרים, ההזמנות והלקוחות בקלות ובנוחות דרך המערכת, לחבר את המערכת לחברת סליקה חיצונית ועוד.

  • ניהול משתמשים – באמצעות המערכת ניתן לנהל את המשתמשים הנרשמים למערכת ואף לרשום משתמשים חדשים בעצמנו. נוכל להגדיר את הגישות והתפקידים שלהם: מנוי, עורך, מנהל ועוד.

  • גיבוי ואבטחה – ניתן לגבות ולאבטח את האתר ביתר קלות באמצעות תוספים ייעודיים המסייעים לנו לשמור על האתר שלנו.

סיכום

יש הרבה סיבות מדוע כדאי לבחור בוורדפרס לבניית האתר שלכם וחלק גדול מהסיבות נחשפו לפניכם במאמר כאן. העובדה שלמעלה מ-40% מהאתרים בעולם בנויים על מערכת וורדפרס הופכת אותה לאפשרות ההגיונית הראשונה – באיזה עוד ענף חברה אחת לוקחת נפח של 40% מהשוק? הסיבה שוורדפרס כל כך יעילה זו העובדה שהיא לא מתנהלת כמו חברה לגיטימית עם היררכיה ארגונית ומפתחים אנונימיים ממשיכים לפתח אותה תוך כדי תנועה. אנחנו מאוד ממליצים לבנות אתרים ספציפית בוורדפרס. 

על הכותב

אור, SEO Manager בחברת גנסיס, משרד דיגיטל שמתעסק במיתוג ופרסום בכל מדיות הרשת מא' ועד ת'. לאתר של חברת גנסיס >> https://www.gnss.co.il


מדריכים נוספים