תוספי טפסים ליצירת קשר מומלצים לוורדפרס

לא משנה אם אתם נמצאים בתוך תהליך הבנייה של האתר שלכם או שכבר יש לכם אתר באוויר, העבודה על האתר לא מסתיימת ברגע שאתם משיקים אותו. למעשה, ברגע שהשקתם את האתר, העבודה רק מתחילה. תצטרכו לבנות אסטרטגיית תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש וקידום ממומן כדי להביא טראפיק לאתר. אחד מאפיקי ההכנסה המרכזיים שאתם יכולים ליצור מהטראפיק באתר הם לידים. לידים הם משתמשים שבחרו להשאיר פרטים באתר שלכם עבור קבלת פרטים נוספים על מוצר או שירות שעליהם האתר מדבר. כדי להפוך את האתר למגנט לידים ובאמת לייצר ממנו אפיק הכנסה לגיטימי, צריך להטמיע באתר טפסים ליצירת לידים שבהם יוכלו המשתמשים להשאיר פרטים.

מה זה תוספי טפסים ליצירת קשר?

תוספים של טופס יצירת קשר מציגים שדות למילוי באתר בהם גולשים יכולים למלאות את הפרטים כדי להעביר הודעה מסוימת לבעל האתר. בתוך טפסים ליצירת קשר ניתן לכלול מספר בלתי מוגבל של שדות למילוי על יד משתמשים, כולל: שם מלא, מספר נייד, כתובת מייל, הערות, שדות מותאמים אישית ועוד. בנוסף, עם תוספים משוכללים ניתן ליצור טופס הצטרפות, טפסים משפטיים וטפסים עם מורכבות גבוהה.

טפסים ליצירת קשר

מה חשוב שיהיה בטופס יצירת קשר באתר?

לא כל התוספים ליצירת קשר הם אותו הדבר ומאפשרים את אותה הפונקציונליות. כשבוחרים תוסף יצירת קשר לוורדפרס הוא חייב להתאים למערכת ולתבנית שנמצאת אצלכם באתר. למרות שעדיף לבחור תוספים לאתר לפי הצרכים של בעל האתר ושל העסק, חשוב להכיר את הדברים החשובים שחייבים להיות בתוסף כזה:

  1. הגנה מפני ספאם – הסיוט של כל בעלי האתרים הוא להתמודד עם כמויות גדולות של ספאם שממלאות את תיבת האימייל ומאטות את התנועה באתרים. תוסף יצירת קשר איכותי אמור למנוע הגשה של טופס ספאם.
  2. שילוב מושלם עם אימייל – דואר אלקטרוני זה נושא שלא ניתן להתעלם ממנו כשבוחרים תוסף ליצירת קשר. התוסף צריך להתממשק בצורה חכמה עם כתובת האימייל כדי לעזור לכם לייצר אוטומציות עבור הגולשים שממלאים את הטפסים – משלוח הודעה אוטומטית לגולש לאחר שהוא מילה את הפרטים, לשלוח לגולשים באתר תרומות מייל אוטומטי לאחר שביצעו תרומה ועוד. 
  3. בניית נוחה של הטופס – אתם לא צריכים ללמוד קוד כדי לבנות טופס יצירת קשר איכותי באתר שלכם. מומלץ להשתמש בתוספים לטפסי יצירת קשר עם בילדרים מובנים. 
  4. אפשרויות מיתוג – מיתוג הטפסים באתר יעזור לכם לשלב אותם בצורה טובה יותר תחת השפה הגרפית של המותג שלכם. הקפדה על עקביות בכל מה שקשור למיתוג יעזור למשתמשים באתר שלכם להרגיש בנוח יותר למלא את הטופס. הקפידו לבחור בתוספים המאפשרים לכם להשתמש בצבעי המותג, הלוגו והפונטים שקשורים למותג שלכם – ככה לא תבלבלו את המבקרים באתר ואחוז ההמרה יהיה גבוה יותר.
  5. רספונסיביות – כל טופס שאתם יוצרים חייב להיות רספונסיבי למכשירים ניידים. אחוז המשתמשים שגולשים ממחשבים ניידים וטאבלטים מצטמצם משמעותית לאורך הזמן.

תוספים מומלצים ליצירת טופס צור קשר

רק במערכת של וורדפרס, יש לכם יותר מ-50 אלף תוספים שונים לבחירה וכשאתם בוחרים תוסף עבור בנייה ועיצוב של טפסים ליצירת קשר, יש מאות תוספים להשוואה. כל התוספים הללו מספקים תכונות, יכולות ואפשרויות שונות ומגיעים בתמחור שונה, מה שמקשה יותר על ההחלטה – באיזה תוסף לבחור? פעם כולם היו משתמשים ב-Contact Form 7 המיושן, אבל הגיע הזמן להתקדם. ריכזנו לכם את חמשת התוספים המומלצים ביותר לבנייה ועיצוב של טפסים ליצירת קשר:

1. יצירת טופס עם אלמנטור

אלמנטור הוא לא תוסף ייעודי ליצירת טפסי קשר, אלא בונה דפים שבעזרתו ניתן לבנות ולעצב אתרי וורדפרס. העובדה שאלמנטור לא נוצר ספציפית עבור טפסים ליצירת קשר היא מעולה מכיוון שכעת ניתן להשתמש באלמנטור במקום להוריד תוסף ייעודי לבניית טופס צור קשר. יצירת טופס צור קשר עם אלמנטור זמין רק באפשרות הפרו באתר, פשוט גוררים למסך את הווידג'ט של הטופס ולאחר מכן ניתן לעצב אותו. מכיוון שאלמנטור היא אחד התוספים הפופולריים ביותר בוורדפרס, יצירת טופס צור קשר עם המערכת הזאת היא אופטימלית ומאפשרת גם שליחת מיילים אוטומטיים, איסוף לידים מתקדם ועוד.

טופס שנבנה עם אלמנטור

2. WPForms

WPForms הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר של טופס ליצירת קשר באתרי וורדפרס בגלל הגמישות שלו והנוחות בשימוש. התוסף מאפשר למשתמשים לערוך את הטפסים באמצעות בילדר מסוג Drag & Drop, מאפשר להתקין בטפסים reCaptcha של גוגל כדי למנוע ספאם, מספק תבניות מעוצבות מוכנות מראש ומאפשר לכם להתחבר לכלי שיווק נוספים. החסרון המרכזי של WPForms הוא שתצטרכו לשדרג לחבילות היקרות יותר כדי לגבות תשלום דרך התוסף.

3. Ninja Forms

Ninja Forms הוא תוסף ותיק ליצירת טפסי צור קשר שהושק בשנת 2011. הוא תופס חלק מרכזי מהשוק בעיקר בגלל העובדה שהוא מתעדכן באופן קבוע כל מספר חודשים ולכן הוא מאפשר ליצור טפסים פשוטים וגם מתקדמים בקלות וביעילות. עם התוסף Ninja Forms ניתן ליצור כמות בלתי מוגבלת של טפסים גם בגרסה החינמית, לעצב ולבנות את הטפסים עם בילדר Drag & Drop ולחבר כלים נוספים באינטגרציות לטפסים שיצרתם. החיסרון המרכזי של נינג'ה פונטס הוא שתצטרכו לשלם עבור האפשרות להתאמה אישית של הטפסים. יתרון נוסף של Ninja Forms הוא שלאחר התקנת התוסף, מספר ווידג'טים מתוופסים לתפריט העיצוב של אלמנטור, כך שהטפסים של התוסף הם גמישים וניתן לעצב אותם בצורה ידידותית.

4. Gravity Forms

Gravity Forms הוא תוסף איכותי המאפשר לכם ליצור טפסים קלילים ליצירת קשר וחידונים או שאלונים שיעזרו לכם לגייס יותר לידים. בתוסף של גראביטי ניתן ליצור טפסים מורכבים שלא מאבדים מרמת היעילות שלהם, כולל אפשרות למשתמשים להעלות קבצים לטופס, ליצור טפסים רספונסיביים לכל סוגי המכשירים ולשלוט בשדות של הטופס עצמו כשבונים אותו. החיסרון המרכזי של Gravity Forms זו העובדה שבגרסא החינמית ניתן ליצור טפסים ממש בסיסיים וכדי באמת להנות מהתוסף תצטרכו לשלם עבור רישיון. חיסרון מרכזי נוסף של טופס צור קשר של גראביטי פורמס הוא שצריך ליצור את הטופס בתוסף עצמו ולהטמיע אותו באלמנטור עם שורטקוד, מה שמצמצם משמעותית את הגמישות של הטופס ואת אפשרויות העריכה שלו.

5. Jetpack Forms

Jetpack Forms הוא תוסף וורדפרס לטפסי צור קשר והוא חלק מחבילת התוספים Jetpack. בזמן שתוספים אחרים אולי יכבידו על טעינת העמודים באתר שלכם, התוסף של ג'טפק הוא מאוד קליל וככל הנראה לא ישפיע על מהירות הטעינה. בנוסף, הוא מתממשק עם התוסף Akismet למניעת ספאם, ניתן ליצור בעזרתו כמות טפסים ללא הגבלה ומאפשר להטמיע בטפסים עיצוב מותאם אישית שעיצבתם או קוד QR לבחירתכם. החיסרון היחיד של Jetpack Forms הוא שתצטרכו לרכוש את החבילה הכוללת של Jetpack כדי להנות מפיצ'ר שקיים בתוך החבילה.

סיכום והמלצות

יש המון תוספים ליצירת קשר לאתרי וורדפרס שזמינים להתקנה באתר בחינם או בתשלום וכל תוסף מגיע עם סט יכולות ייחודיות לו. לכל אתר יש את המטרות שלו ולכן, כבעלי אתרים, אתם צריכים להחליט באיזה תוסף לעשות שימוש כדי לעמוד ביעדים שהצבתם. ההמלצה שלי היא להשתמש בטפסים המובנים של אלמנטור. חברת Elementor ממשיכה בשיפור תמידי של התוסף המרכזי שלה וטפסי צור קשר Build In שלהם נותנים מענה איכותי בנושא מבלי להתקין תוסף נוסף.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים