כל מה שצריך לדעת על התוסף JetReviews

בתוך בונה הדפים המתקדם, אלמנטור (Elementor), כבר קיים ווידג'ט שבאמצעותו אתם יכולים להוסיף ביקורות או תגובות לתבנית מסוימת כדי לאפשרל לגולשים להגיב ולדרג את התוכן שלכם, הווידג'ט הזה נקרא Post Comments Widget. אבל, אם אתם רוצים לקחת את מעורבות המשתמשים באתר שלכם למקום מרהיב יותר, אתם צריכים להוסיף אפשרות השארת ביקורת מתקדמת שכוללת בתוכה מבנה של ביקורת, סימון הביקורת בכוכבים או סמל אחר לבחירתכם, אפשרות דירוג מספרי ועוד. התוסף JetReviews הוא תוסף לאלמנטור המאפשר לגולשים באתר שלכם להשאיר משוב ב-4 צורות אפשריות: ביקורת רגילה, דירוגי כוכבים, תגובה במלל ולייק או דיסלייק. JetReviews הוא חלק מ-JetPlugins של חברת קרוקובלוק.

מה זה JetReviews?

JetReviews הוא תוסף של אלמנטור שבו אתם יכולים להשתמש כדי להגדיל את המעורבות באתר שלכם ולעודד גולשים לתת פידבק למוצר או השירות שלכם. כדי להיות מסוגלים להשאיר ביקורת או דירוג, הגולשים צריכים להתחבר קודם לאתר, מה שיגדיל את בסיס המשתמשים הרשומים לאתר שלכם. ניתן להגדיר מאיזה דרגת משתמש באתר שלכם הגולשים יכולים להשאיר ביקורת או דירוג (מנהל, עורך, מחבר, תורם או מנוי – שההמלצה היא כמובן לבחור בדרגה המינימלית ביותר, דרגת המנוי). ניהול הביקורות נעשה בפאנל הניהול שלכם בוורדפרס תחת הלשונית JetReviews.

jetreviews

איך להשתמש בתוסף JetReviews?

ניתן להשתמש בתוסף JetReviews להוסיף 2 סוגים של ביקורות – ביקורת סטטית וביקורת דינאמית. לאחר התקנת והפעלת התוסף אתם תראו את 2 סוגי הביקורות הללו כ-2 ווידג'טים באלמנטור. הווידג'ט של הביקורות הדינמיות משמש את הגולשים להוספה של ביקורת דינאמית עם כוכבים שמשתנים לפי ההצבעות וביקורת סטטית זה ווידג'ט שנועד עבור ביקורות ללא דירוג שאינן משתנות על ידי גולשים אחרים.

ווידג'טים ביקורות אלמנטור

1. איך להוסיף ביקורות דינמיות (Dynamic Review)?

ביקורות דינמיות אומרות שהביקורות מאושרות ברגע שהן נשלחות על ידי הגולשים שלכם ולא על באמצעות אישור ידני שלכם. כדי להשתמש בווידג'ט של Reviews Listing שיוצר את הביקורות הדינמיות, עליכם ליצור סוג חדש של ביקורת. בפאנל הניהול שלכם בוורדפרס, בלשונית Jet Reviews, לחצו על Review Types ואז על הוסף חדש. בחלון החדש שנפתח, תנו לסוג הביקורות החדש שאתם יוצרים שם ולחצו על Add Type Fields על מנת להוסיף את הערכים שאותם אתם רוצים שהגולשים ידרגו. לאחר שסיימתם, לחצו על Add Type.

הוסף סוג ביקורת חדש

לאחר מכן, בלשונית JetReviews לחצו על הגדרות. בתוך ההגדרות, בחרו את סוג הפוסט שברצונכם להקנות לו את סוג הביקורת שיצרתם והפעילו את הכפתור בהגדרה Use review for user source. אחרי שיצרתם את סוג הביקורת החדש, עברו אל אחד הפוסטים או העמודים באתר שלכם ובחרו בעריכה באמצעות אלמנטור. לאחר מכן, הוסיפו במיקום הרצוי את הסקשן Review Listing. בהגדרות התוכן של הסקשן אתם תמצאו 3 אפשרויות לעריכה ושינוי – Settings (הגדרות), Icons (ספריית אייקונים) ו-Labels (תוויות).

  • בבלוק של ההגדרות ניתן לבחור את ההגדרות הרצויות עבור תצוגת הביקורת בסקשן.
  • בבלוק של האייקונים ניתן לשנות את האייקונים ולבחור אחרים מספריית האייקונים או להעלות משלכם (קבצי SVG בלבד).
  • בבלוק התוויות ניתן להחליף את ברירת המחדל בתוויות שלכם בהתאם למה שיצרתם בתוסף.
עריכה ביקורת דינמית

אפשרויות העיצוב של הסקשן Review Listing

כדי להציג את הביקורות שלכם בצורה הטובה ביותר, אתם יכולים לעצב אותם באלמנטור באמצעות הלשונית Style, שם תוכלו לעצב 8 בלוקים שקשורים לתצוגת הביקורת:

  • Rating – שינוי צבע סמלי הכוכבים, הגדול והרווח בין הכוכבים.
  • Buttons – שינוי הגודל של סמלי הבקרה (סימן הלייק והדיסלייק, הצג תגובה והשאר תגובה), צבעים וטיפוגרפיה.
  • Pagination – לשנות את עיצוב המספור של הביקורות. כולל שינויים של אייקון, טיפוגרפיה וצבע טקסט.
  • Forms – שינוי העיצוב של הטפסים (מבנה הסקירה ומבנה השארת התגובה), ניתן לשנות את צבע הטקסט, הטיפוגרפיה ועוד).
  • Header – לשנות את הטיפוגרפיה של הכותרת של בלוק הביקורת. כאן ניתן גם להגדיר את צבע הטקסט.
  • Reviews – לשנות את גודל הדמות המוצגת של משאירי הביקורת, צבע הטקסט של שם המבקר, צבע הטקסט של כותרת הביקורת, צבע הטקסט של תוכן הביקורת, הטיפוגרפיה והרווח בין הביקורות.
  • Comments – לשנות את הטיפוגרפיה ואת צבעי הטקסט של מרכיבי הערת הטקסט (שם המחבר ותוכן הטקסט). ניתן להגדיל את הרווחים בין הביקורות גם מכאן.
  • Misc – לשנות את צבע הטקסט, הטיפגרפיה וגודל הסמל של תווית האימות.
עריכת עיצוב ביקורת דינמית

2. איך להוסיף ביקורות סטטית (Static Review)?

בשונה מווידג'ט הביקורות השני שבו הגולשים הם אלו שכותבים את הביקורת ושולחים אותה לאתר כדי שתוצג, בווידג'ט של ביקורת סטטית, אתם מוסיפים את הביקורות בעצמכם ואת הביקורת הזאת אתם יכולים להציג בכל דף, פוסט או אזור אחר באתר שלכם שבו אתם רוצים להציג ביקורות סטטיות. כדי להתחיל להוסיף ביקורת סטטית, גררו את הווידג'ט Static Review לאזור הרצוי באלמנטור. לאחר הוספת הווידג'ט, בחלונית השמאלית באלמנטור אתם יכולים לעצב ולשנות את ההגדרות והתצוגה של הביקורות הסטטיות. ראשית עליכם לבחור את מקור הביקורות על ידי בחירה של Content Source, שבו יש 2 אפשרויות לבחירה:

בחירת מקור תוכן ביקורת סטטית

קלט ידני (Manually Input)

אם אתם רוצים להוסיף את הביקורת באופן ידני, אתם פשוט יכולים לבחור באפשרות של קלט ידני. ווידג'ט סקירה סטטית מגיע עם ברירת מחדל של ביקורת. כדי להוסיף ביקורת חדשה, לחצו על הוסף פריט בעריכה באלמנטור. על כל ביקורת שתוסיפו בווידג'ט, תוכלו להוסיף גם תווית (Label), ערכים של הביקורת (כמה דירוג מכמה דירוג אפשרי), כותרת וטקסט.

ביקורת סטטית - ידני

Post Meta

האפשרות Post Meta מאפשרת לתוסף JetReviews למשוך את הביקורת באמצעות מזהה הפוסט (המספר הייחודי שיש לכל פוסט באתר שלנו). יחד עם זאת, אתם צריכים להוסיף את הביקורת על הפוסט כדי שהביקורת תימשך בצורה הנכונה. כדי לעשות זאת, ערכו פוסט מסוים או צרו פוסט חדש. בעורך הוורדפרס, בבלוק הביקורות JetReviews, לחצו על האפשרות Add New Field כדי להוסיף סוג ביקורת ואז הוסיפו את התווית, הערך המקסימלי והערך המינימלי. לאחר שתסיימו, העתיקו את מזהה הפוסט. כדי למצוא את מזהה הפוסט, הביטו אל ה-URL כשאתם בעורך הוורדפרס והמספר המדויק שמזהה את הפוסט יופיע לאחר הטקסט "post=" ב-URL. לאחר מכן, עדכנו את הפוסט ועברו אל עורך האלמנטור על מנת להזין את מזהה הפוסט בשדה Get Data From Post.

מזהה הפוסט

הגדרה של התוכן בסקשן Static Review

  • Structured Data – אתם יכולים להשתמש בבלוק הזה כדי להוסיף נתונים מובנים לביקורת.
  • Header Settings – אתם יכולים להשתמש בבלוק הזה כדי להגדיר את הכותרת ואת הפריסה של הביקורת הממוצעת (כוכבים, אחוזים, או נקודות).
  • Fields Settings – אתם יכולים להשתמש בבלוק הזה כדי להגדיר פריסה של פריטי הביקורת (כוכבים, אחוזים או נקודות), את מיקום הערכים ואת יישור הערכים.
  • Summary Settings – אתם יכולים להשתמש בבלוק הזה כדי להגדיר את המיקום של תוצאת הסיכום של הביקורות, את רוחב בלוק התוצאות ואת הפריסה של ממוצע הסיכום.
הגדרה של התוכן בסקשן Static Review

אפשרויות העיצוב של הסקשן Static Review

בדומה לווידג'ט השני של הביקורות שעליו דיברנו, גם בווידג'ט Static Review ניתן לעבור ללשונית סגנון כדי לעצב את הביקורות הסטטיות שיצרתם עם הווידג'ט. יש 8 בלוקים שוכלו לעצב הקשורים לתצוגת הביקורת:

  • Review – שינוי הרווח בבלוק הביקורת, גבול הבלוק של הביקורת ואם להוסיף צל או לא לבלוק של הביקורת.
  • Header – שינוי רקע כותרת, רדיוס גבול של הכותרת, צבע הטקסט של הכותרת והטיפוגרפיה של הכותרת.
  • Total average – שינוי הממוצע הכולל של בלוק הביקורת ושינוי של הצבע, טיפוגרפיה, גודל וצבע של סמלי הכוכבים.
  • Review Form – שינוי קטע טופס הביקורת של בלוק הביקורת, הרווח בין השדות, צבע הטקסט, הטיפוגרפיה של כותרת הביקורת, של תווית הביקורת וקלט הביקורת.
  • Author – אם תפעילו את האפשרות של מחבר הביקורת, תוכלו לפתוח את הבלוק הזה כדי לשנות את גודל התמונה של המחבר, רקע, רווח, צבע טקסט וטיפוגרפיה של שם המחבר.
  • Fields – שינוי של קטע פריטי הביקורת, סגנון הגבול וגודל הגבול של הביקורות, צבע טקסט וטיפוגרפיה של הביקורות ועוד.
  • Summary – שינוי קטע הסיכום של הביקורת, שינוי צבע הטקסט, טיפוגרפיה של כותרת הסיכום ותוכן הסיכום.
  • Summary Average – שינוי קטע ממוצע סיכום, שינוי צבע טקסט, טיפוגרפיה והערך הממוצע של הסיכום.

לסיכום

חלק גדול מהאתרים באינטרנט זקוקים להצגת ביקורות באתר כדי לבנות אמון מול הגולשים. באלמנטור יש 2 אפשרויות להוסיף ביקורות ודירוגים עם כוכבים. ראשית, אתם יכולים להשתמש בתוסף ACF או תוסף דומה שמאפשר לכם להוסיף רק את הביקורות מהוורדפרס, מה שאומר שלגולשים שלכם לא תהיה אפשרות להשאיר ביקורת שתפורסם ישר לאחר השארת הביקורת שלהם. האפשרות השניה, היא לשתמש בתוסף JetReviews, שבו ניתן לקבל ביקורת או דירוג בצורה ישירה מהגולשים. התוסף JetReviews מומלץ בעיקר באתרים:

  • אתרי איקומרס
  • אתרי שירותים
  • אתרי תדמית
  • אתרי בוקינג והשכרות

ניתן להשתמש ב-JetReviews על מנת להחליף את האפשרויות של ברירת המחדל בתגובות בוורדפרס, המוגבלות להוספת תגובות רגילות בלבד. האפשרויות המורחבות של התוסף בכל מה שקשור להגדרה ועיצוב של ביקורות סטטיות וביקורות דינמיות, התוסף JetReviews הוא מעולה.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים