איך לכבות את האפשרות לתגובות באתר וורדפרס לצמיתות

עבור חלק מאתרי האינטרנט שקיימים, תגובות הן חלק מיותר שלא תורם לאתר ואין לבעל האתר צורך ממשי בתגובות באתר, לפחות לא כאלה שמגיעות ישירות מוורדפרס (תגובות פייסבוק וביקורות GMB דווקא מתקבלות בברכה). בנוסף לעובדה שתגובות אינן רצויות בכמות גדולה של אתרים, לעיתים האפשרות להגיב באתר מאפשרת לגורמים זדוניים לפרוץ לאתר או לסכן את האבטחה שלו באמצעות תגובות שמכילות קישורים זדוניים בתוך התגובה. במאמר הבא נעבור על כל הדרכים היעילות להיפטר מהאפשרות של תגובות באתר הוורדפרס שלכם.

תגובות באתרי וורדפרס

6 דרכים לכיבוי התגובות באתר שלכם

ישנן סיבות שונות מדוע תרצו להוריד את האפשרויות לתגובות באתר שלכם, לא כל סיבה תוביל אתכם לאותה הדרך. בין אם אתם רוצים לכבות את האפשרות לתגובות רק לפוסטים מסוימים, להשבית תגובות מכל הפוסטים והדפים, ליצור בקרה הדוקה יותר על מי שיכול להגיב או פשוט להיפטר מדואר זבל מציק שמגיע דרך התגובות – עברו על אחד מתוך האפשרויות הבאות לכיבוי תגובות באתרי וורדפרס:

1. כיבוי אפשרות התגובה דרך עריכת העמוד

ייתכן שיגיע הזמן שבו תרצו לחסום תגובות בעמוד או פוסט ספציפי באתר שלכם. בעיניי זה יחסית נדיר שתרצו לכבות תגובות דווקא לפוסט ספציפי, אבל עדיין טוב להכיר את האפשרות הזאת ולדעת שאתם יכולים לשלוט בתגובות של כל עמוד או פוסט בנפרד.

  • עברו אל הפוסט או העמוד שאתם רוצים לכבות לו את התגובות
  • לחצו על עריכה (עריכה רגילה ולא עריכה באלמנטור)
  • לחצו בחלק העליון על אפשרויות תצוגה וסמנו ב-V את המילה דיון. לאחר מכן, הגדרות הדיון ייפתחו לכם ושם תראו שהאפשרות פתוח לתגובות מסומנת ב-V. הורידו את הסימון כדי לסגור את הפוסט לתגובות
  • כעת, לחצו על פרסם או עדכן (אם הפוסט כבר בלייב) כדי לשמור את הפעולה.
פתוח לתגובות

2. השבתת כל התגובות לפוסטים עתידיים

אם תחליט שאתם רוצים לבטל תגובות בכל הפוסטים שלכם באתר, אתם יכולים להגדיר ביטול כללי לכל התגובות בפוסטים העתידיים באתר שלכם דרך ההגדרות הכלליות של האתר שלכם בוורדפרס.

  • בתפריט שלכם בוורדפרס, לחצו על הגדרות ואז על דיון
  • בחלק העליון של הדף, תראו כותרת שנקראת הגדרות ברירת מחדל לפוסט ומתחת לכותרת תראו את האפשרות להרשות לקוראים להגיב לפוסטים חדשים.
  • תורידו את הסימון מאפשרות זו כדי לחסום את התגובות באתר שלכם לפוסטים חדשים. לבסוף לחצו על שמור.

הערה: ההגדרה הזאת חלה רק על פוסטים חדשים באתר שלכם ותשאיר את התגובות בפוסטים ישנים שתגובותיהם כבר פורסמו.

להרשות לקוראים להגיב לפוסטים חדשים

3. הגדירו נעילה אוטומטית לתגובות

במידה ובחרתם להסיר לצמיתות את האפשרות לתגובות באתר שלכם בוורדפרס, אבל שימוש בשיטה ה-2 הגבילה את האפשרות לתגובות בפוסטים עתידיים מה שעדיין מאפשר לגולשים להגיב ולתגובות להתפרסם בפוסטים ישנים יותר. בדרך השלישית אנחנו בעצם חסומים את כל התגובות באתר באופן כללי.

  • בתפריט שלכם בוורדפרס, לחצו על הגדרות ואז על דיון
  • בחלק העליון של הדף, תראו כותרת שנקראת הגדרות תגובות נוספות ומתחת לכותרת תראו את האפשרות לסגור אוטומטית תגובות עבור פוסטים בני יותר מ-X ימים (X מסמן את מספר הימים שלאחריהם אתם רוצים שהתגובות לפוסט מסוים ייחסמו).
  • סמנו את האפשרות שעליה דיברנו בנקודה הקודמת ובמספר הימים רשמו 0 – כך וורדפרס תסגור באופן אוטומטי את התגובות לכל הפוסטים באתר שלכם.
  • לבסוף, לחצו על שמור.
לסגור אוטומטית תגובות באתר

4. הגדירו בקרת תגובות בהגדרות של האתר

אם המטרה העיקרית שלכם היא לאו דווקא להגביל את התגובות באתר שלכם, אלא לסנן אותם ולהתמקד בתגובות האיכותיות יותר ובעצם לשלוט בצורה טובה יותר על מערך התגובות שיש בוורדפרס, אתם יכולים להגדיר הגבלות מסוימות כדי לשלוט בתגובות בצורה טובה יותר.

  • בתפריט שלכם בוורדפרס, לחצו על הגדרות ואז על דיון
  • מידת השליטה על התגובות של הגולשים תלוי בכם ובמה שתרצו להגדיר במסך הזה
  • בעמוד הזה תוכלו לאפשר רק למשתמשים רשומים להגיב, לקבל אימייל בכל פעם שמישהו מגיב באתר שלכם, לאשר בצורה ידנית את כל התגובות באתר לפני שהן מתפרסמות, לתת לאנשים מסוימים אפשרות להגיב בחופשיות באתר שלכם, להכניס תגובות שמכילות קישור למצב המתנה, להכניס לרשימה שחורה תגובות או מגיבים מסוימים ועוד.
הגדרות כלליות לתגובות

5. השתמשו בתוסף Akismet

התוסף Akismet הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר של וורדפרס. הוא מסנן את כל התגובות שנכנסות לאתר שלכם ומזהה באופן מיידי אם הן נראות כמו ספאם או לא. היתרון המרכזי של התוסף הזה הוא שאקיסמט עובד בצורה אוטומטית ואתם לא צריכים להיכנס אל התוסף בוורדפרס כדי לנהל את התגובות הלא נחוצות שמגיעות לאתר. Akismet מושך את התגובות החשודות ומניח אותם בצד כדי שתעברו עליהם בזמנכם הפנוי.

6. השתמשו בתוסף Disable Comments

אין צורך בידע בכתיבת קוד או בכישורים מיוחדים כדי להשבית את התגובות באתר שלכם באמצעות התוסף Disable Comments. פשוט התקינו אותו באתר הוורדפרס שלכם והפעילו את התוסף מ-Off ל-On. אתם יכולים לבטל או להפעיל אפשרויות תגובות בדפים ובפוסטים בלחיצת כפתור מבלי להשפיע על הדפים והפוסטים באתר. אפשרויות עיקריות עם התוסף Disable Comments:

  • כל הלינקים שבתגובות בתפריט האדמין מוסתרות 
  • הסתרה של החלק בדאשבורד של הסקשן Recent Posts (תגובות אחרונות)
  • הסתרה של החלק בדאשבורד של הסקשן Discussion (דיון)
  • מבטל את כל הווידג'טים של התגובות באתר
  • מבטל את כל אפשרויות הפינגבאק באתר

אלגוריתם חכם ויעיל הופך את התוסף הזה לפשוט וחזק. למרות שהתוסף מאפשר השבתה גלובלית של התגובות בפוסטים, בדפים ובשאר הקבצים המצורפים, הוא מאפשר גם הפעלה סלקטיבית של תגובות באתר שלכם במקומות שאתם תבחרו. פשוט ערכו את הפונקציונליות הזאת בחלקים הרצויים באתר שלכם בוורדפרס באמצעות התוסף Disable Comments RB.

לסיכום

לאחר שעברנו על כל הדרכים לכיבוי של אפשרות התגובה באתרי וורדפרס, בחלק מהאפשרויות תרצו להשתמש עבור כיבוי תגובות בפוסטים ספציפיים ובחלק אחר של האפשרויות תוכלו לכבות לצמיתות את אפשרות התגובה. עברנו על 6 דרכים יעילות לכיבוי חלקי או תמידי של תגובות בפוסטים ודפים באתרי וורדפרס. עשו שימוש בדרך הרלוונטית ביותר אליכם עם מתן דגש על הפעולה הסופית הרצויה שאתם רוצים להשיג.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים