באיזה חברה הכי מומלץ לרכוש דומיין בינלאומי

בחירה ורישום של דומיין הם פעולה בסיסית שכל בעל אתר עושה לפני הקמת האתר שלו. דומיין הוא שם קליט שמקושר לכתובת IP פיזית על גבי האינטרנט, ה"שם" הזה משמש בעצם כתעודת הזהות של האתר כדי שמשתמשים יוכלו להיכנס לאתר בדרך נוחה. כל דומיין הוא ייחודי. רישום דומיין ישראלי מתבצע על ידי רשם הדומיינים הישראלי (ISOC) ורישום דומיין בין לאומי מתבצע על ידי רשם הדומיינים העולמי (ICANN) או על ידי ארגונים, חברות ועסקים שקיבלו את הסמכות לרישום דומיינים על ידי רשום הדומיינים העולמי. דוגמה טובה לכך היא רשם הדומיינים הישראלי שקיבל את הסמכות מ-ICANN לרשום דומיינים פה בארץ.
יש לא מעט חברות בשוק הבינלאומי, החלטנו לכתוב על כמה מהם ולהמליץ לכן ממי לקנות וממי להזהר

רכישת דומיין בינלאומי

מהם ההבדלים בין הסיומות בדומיין?

בתחילת העידן של האינטרנט עבדנו עם מספר מצומצם של סיומות לדומיין, רובנו זוכרים סיומות כמו com, net ו-org, אולם בשנים האחרונות עוד ועוד סיומות צצות וההערכה היא שבשנים הקרובות כמות הסיומות תמשיך להכפיל ולשלש את עצמה. כבר היום ניתן לראות מאות סיומות פוטנציאליות לבחירה שמחולקות ל3 קטגוריות מרכזיות:

  1. סיומת רשמית – הסיומות הקלאסיות של דומיינים: Com שמייצג את המילה Commerce אבל עם השנים הפך לדומיין הנפוץ בעולם עבור אתרי אינטרנט, Org שמייצג את המילה Organization, עבור אתרים שבדרך כלל מייצגים עמותות, אוניברסיטאות וארגונים פורמליים, Net המייצג את המילה Network, סיומת שהייתה נפוצה בעבר ובעקבות האבולוציה של סיומות האינטרנט נדחה קצת החוצה. לצד שלושת הסיומות הללו יש עוד המון סיומות רשמיות נוספות.
  2. סיומת לפי מדינה – סיומת שמייצגת את המדינה שאליה האתר מדבר. סיומת זו מיוצגת על ידי קוד 2 אותיות ששייך למדינה, למשל: il לישראל, DE לגרמניה, NL להולנד, RU לרוסיה ועוד.
  3. סיומת לפי נושא – סיומות שמחולקות לפי נושא או תחום מסוים. למשל: Info עבור אתרים שמעבירים אינפורציה, Jobs עבור אתרים שקשורים לתחום המשרות והתעסוקה, Travel עבור אתרים בתחום התיירות והטיולים, Museum לאתרים רשמיים של מוזיאונים בארץ ובעולם, ועוד רבים נוספים.


חשוב להבין שהבחירה בדומיין מסוים, ישראלי או בין לאומי, אינה מחייבת את הרוכש להתאים את האתר לסוג הדומיין ואין באמת פיקוח שבכל האתרים עם סיומת Museum לדוגמה באמת נמצאים אתרים רשמיים של המוזיאונים בעולם. יחד עם זאת, המטרה של התרחבות ענף הסיומות היא לתת את האפשרות לבעלי האתרים למתג את האתר העסקי שלהם ולייצר רושם ראשוני חזק בעזרת כתובת האתר ובנוסף כמות גדולה של סיומת פותחת עבורנו אפשרויות מיתוג שהיו חסומות בעבר, למשל: bestplacetotravel.com שנמצא בשימוש ו – bestplaceto.travel שפנוי.

סיומת ספאמיות שמומלץ לא לקנות הן ".info" – נמצא בטופ 3 של הסיומת ספאם, עוד סיומת ספאם הן ".click", ".top", ".xyz", ".link",".club",".space" ו-".site’ ומומלץ לא לקנות אותן למרות המחיר הזול. יש סיכוי גבוה שתכנסו ישירות לתיבת הספאם ושאנשים יחשוב שהאתר שלהם הוא אתר זדוני.

איך מתבצעת רכישת דומיין בינלאומי ומה המחיר?

רכישה של דומיינים בין לאומים מחויבת באישור של רשם הדומיינים העולמי או לחילופין בחברה או עסק שקיבלו את הסמכות לרשום דרך המערכת שלהם את הדומיין. חשוב לזכור שכל עסק יכול לגבות מחיר שונה עבור רישום הדומיין וגם נוחות הרישום תהיה שונה בכל עסק. לכן, ריכזנו עבורכם כאן את ארבעת החברות הכי פופולאריות לרכישת דומיין בינלאומי.

לחברות רישום דומיינים יש מאות פרמטרים להשוואתה שאותם ניתן לבדוק, רובם הגדול משתמשות ברישום הדומיין כדי להכניס לקוחות חדשים למערכות הנמכרות באתר או החברה שלהם ולאחר רישום הדומיין מבצעות הגדלת מכירה (Upsell) ללקוח. את החברות הבאות נסקור לפי 4 פרמטרים – מחיר, שירות ותמיכה, ממשק המערכת ומתנות בחינם במעמד הרכישה.

NameCheap

החברה האמינה ביותר ברשימה שלנו, נוסדה בשנת 2000 ומעל ל20 שנה מספקת שירותי רישום דומיין בינלאומי. ב-NameCheap דומיין סטנדרטי של Com יעלה לנו לנו 9.48$ בשנה הראשונה וכל חידוש שנתי שלו יהיה בעלות של 13.48$. לגבי שירות ותמיכה ניימצ'ימפ נמצאים בקדמה – יש צ'אט לייב מהיר באתר ומרכז הידע שלהם מכיל כמות גדולה של מדריכים כולל מדריכי ווידאו מפורטים לכל מטרה. ממשק המשתמש מאוד נוח לשימוש תהליך הצ'אאוט מהיר ופשוט אבל לעיתים נדירות לא ניתן לחדש דומיין באופן אוטומטי בעת ההרשמה. בגזרת המתנות בחינם שמגיעות עם הדומיין אצל NameCheap נקבל אימייל עם הדומיין, חסימה מחיפושים באתר Who Is למשך שנה ורשומות DNS מותאמות אישית. בנוסף NameCheap מנהלת בורסת דומיינים אטרקטיבית עם דומיינים וותיקים במחירים זולים.

namecheap Logo

GoDaddy

GoDaddy היא החברה העשירה ביותר בתחום רישום הדומיינים, עם שווי של למעלה מ5 מיליארד דולר ועוד המון תחומים נוספים שעליהם היא מתפרסת. בתחום של רישום דומיינים היא מתפארת במחיר הזול ביותר עבור רישום של דומיין Com – עלות של 0.01$ לשנה הראשונה אבל אם תצטרכו לחדש בשנים הבאות תחויבו ב18.99$ עבור כל חידוש. לגבי השירות והתמיכה בGoDaddy אני יוכל לומר שאני לא מרוצה, תהליך הצ'קאאט היה ארוך ומסובך עם המון הצעות לאפסיילים ושדרוגים (זה המחיר שמשלמים בקניית דומיין בסנט אחד כנראה) והדף של רכישת הדומיין נפתח בלשונים חדשה כאילו מדובר באתר אחר, לא ברור ולא יעיל. לגבי חווית המשתמש ב-GoDaddy גם פה אני לא מרגיש יותר מדיי בנוח לעבוד על המערכת, היתרון המרכזי פה הוא שגודאדי היא חברת ענק ולכן ברחבי האינטרנט ניתן למצוא מקורות תמיכה ועשרות אלפי מדריכים. בסעיף האחרון של מתנות בחינם לא נקבל אף מתנה יחד עם רכישת דומיין – זו גם הסיבה שדומיין נמכר בסנט אחד, על מנת לבצע אפסיילים של שירותים נוספים במערכת. גם ב-GoDaddy ישנה בורסה של דומיינים וותיקים במחירים קצת יותר יקרים. בנוסף, לקוחות Godaddy דיווחו בעבר שהחברה עצמה רוכשת דומיינים של לקוחות עבר שלא חידשו על מנת לייקר את העלות שלהם.

GoDaddy Logo

Name.com

Name.com היא חברה אמריקאית שמספקת שירותים של רישום דומיין, אחסון אתרים, SSL ועוד. עלות דומיין לשנה יעלה מחיר סטנדרטי של 9.99$.  בתחום התמיכה ב-Name מאמינים בשיטת "עשה זאת בעצמך" ולכן בבעלותם מאות מדריכים מדויקים ועמודי FAQ (שאלות ותשובות) בפלטפורמה שלהם אבל התמיכה היא לא במתכונת של 24/7 אלא רק דרך המייל בשעות הפעילות האמריקאיות (מה שבעייתי עבורנו, הישראלים). לגבי חווית המשתמש ניתן למצוא בפלטפורמה אתר מאוד ידידותי, נוח וקל לשימוש גם ברישום הדומיין וגם לאנשים שהחליטו לאחסן את האתר דרך Name. מתנות בחינם לא תמצאו כאן למעט תעודת SSL בחינם (כבר די סטנדרטי היום) אבל החברה מציעה באנדלים מעניינים על השירותים הנוספים שלה במעמד הרכישה.

Name.com Logo

CloudFlare

את CloudFlare אנחנו מכירים משירות ה-CDN המעולה שלהם, לצד שירות זה החברה מציעה גם שירותים נוספים של אחסון אתרים, אבטחת האתר, רישום דומיין ועוד. לגבי המחיר קלאודפלייר מציעה את המחיר הזול ביותר עבור רישום דומיין – 8.57$ (שזה המחיר של העמלות רישום = 0 רווח לחברה), את המחיר הזה תקבלו גם בחידוש הדומיין השנתי שלכם. לגבי השירות והתמיכה בקלאודפלייר ניתן למצוא Help Center עמוק עם מאות מדריכים מסודרים לפי קטגוריה, שירות תמיכה טלפוני או במייל לבחירתכם וגם קהילה פעילה שנותנת מענה בלייב. האתר של CloudFlare מאוד קליל ונוח לשימוש ובנוסף העברת דומיין שבבעלותכם לקלאודפלייר לוקחת כמה דקות בלבד. במעמד ההרשמה גם קלאודפלייר מפעילה SSL באתר שלכם באופן אוטומטי.

Cloudflare logo

לסיכום

לצד שחקני מפתח וותיקים כמו NameCheap ו- GoDaddy אנחנו רואים שלתחום רישום הדומיינים כל הזמן נוהרות חברות גדולות כדי להמיר לקוחות רישום דומיין לשאר השירותים של החברה ממש כמו שעושה חברת CloudFlare שאפילו לא מרוויחה ברישום דומיין של לקוח. ההמלצה העיקרית שלנו עבורכם היא לבדוק את כל הפרמטרים של החברות לפני ההרשמה ולא לייחס חשיבות לתג מחיר הראשון שאתם רואים, הלקוחות בגודאדי יכולים להעיד שמי שקונה בזול משלם ביוקר. ההמלצה שלנו היא לקנות או ב-NameCheap או ב-Cloudflare.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים