למה לא שווה לקנות אחסון אתרים זול?

יש הרבה חברות אחסון אתרים ותיקות ומומלצות ולכן קשה להחליט באיזה חברה לבחור כדי לאחסן את האתר שלכם. רוב חברות האחסון הזולות לא יציינו מה בדיוק האחסון שלהם מכיל בתוכו ויסתירו מידע מהלקוחות שלהם על איך המערכת עובדת ומה באמת כלול בחבילה החודשית של 2-3 דולר. אם תקדישו את הזמן לקרוא את המדיניות ואת האותיות הקטנות בחבילות האחסון הזולות אתם תבינו שחלק מהדברים שרשום שתקבלו בחבילה אמנם נכונים אבל הם לא אמורים להיות ה-Deal Breaker ואתם אמורים לקבל אותם בכל חבילת אחסון.

מדוע אחסון אתרים זול קיים בכלל?

אז אם חבילת אחסון זולה בכמה דולרים בודדים לחודש לא משתלמת עבור הלקוח, למה חברות האחסון מוכרות חבילות כאלה? חברות אחסון עושות זאת מ-2 סיבות עיקריות:

  • הסיבה הראשונה והמרכזיות ביותר היא חוסר הבנה של הלקוחות. ישנם מספר פתרונות אחסון שונים ולכל פתרון יש עלות ממוצעת שונה. הרבה מאוד חברות אחסון מציעות אחסון שיתופי במחיר חודשי מוזל מאוד. באחסון שיתופי אתם מקבלים חלק ממשאבי השרת שעליהם שילמתם אך השרת עצמו הוא לא פרטי והוא מתחלק בין כל מי שרכש משאבים – שזה אומר מאות אנשים מאחסנים את האתר שלהם יחד איתכם על אותו שרת מה שמסכן אתכם ואת האתר שלכם. לעומת זאת, אחסון ענן מספק לכם שרת פרטי שלא משותף עם אף אחד וגם אפשרות להגדיל משאבים בקליק במידת הצורך. לקוחות שלא מבינים את ההבדל ירכשו באופן אינסטינקטיבי את החבילה שבה ישלמו פחות מבלי לדעת שבתוספת של כמה דולרים בודדים היו יכולים לרכוש אחסון בענן שיש לו כמה יתרונות בולטים על פני אחסון שיתופי.

  • הסיבה השנייה היא הרצון של החברה להרוויח כסף מאפסיילים ועמלות מוסתרות. יש מספר חברות אחסון שאמנם מציעות מחיר זול לחבילת אחסון אך כל פעולה נוספת או שירות נוסף שתצטרכו באחסון יעלה לכם סכום כסף נוסף. למשל: תעודת אבטחה SSL, העברת האתר לאחסון החדש, רישום דומיין, גיבויים לאתר ועוד. חלק מהדברים שתצטרכו לרכוש בחברה אחת תוכלו לקבל בחינם בחברות אחסון אחרות שמגלמות הכל במחיר של חבילת האחסון. האנשים שרוכשים חבילות אחסון זולות בדרך כלל חושבים על חיסכון בתשלום החודשי ולכן הם עלולים לוותר על פעולות ושירותים חשובים משיקולים כלכליים.

מה קורה לאתר שלכם כתוצאה משימוש באחסון אתרים זול?

אחסון אתרים זול ולא איכותי משפיע ישירות על האתר שלכם. מהירות אתר, אבטחת האתר, גיבויים לאתר ולשרת ואפילו שירות לקוחות משתנים בהתאם לחברת האחסון ולחבילת האחסון שבחרתם לקנות מהחברה. חשוב שתדעו מה קורה לאתר שלכם כשאתם משתמשים באחסון זול:

1. ביצועים נמוכים

יש מספר אופטימיזציות ודרכים לשיפור ביצועים שאפשר לבצע דרך האתר עצמו כדי לשפר את הביצועים, אבל יש כמה דברים שאינם בשליטתכם ותלויים בבחירה שלכם באחסון בלבד. האם האחסון הוא שיתופי או שרת בענן? האם יש מספיק זיכרון? האם יש שימוש ב-CDN? איפה השרת ממוקם? איזה אבטחה מגיעה עם חבילת האחסון? כל אלו שאלות שחייבות להישאל לפני שבוחרים חברת אחסון.

כשמדברים על אחסון בעלות נמוכה בדרך כלל יהיה זה אחסון שיתופי. אחסון שיתופי הוא חלק משרת שלם שעליו נמצאים עוד בעלי אתרים כמוך שמאחסנים את האתר שלכם, המשאבים ככל הנראה יהיו מוגבלים ולכן האתר שלכם יהיה איטי, לא משנה כמה אופטימיזציות תעשו דרך האתר. חווית משתמש לקויה ופגיעה בקידום האורגני הם רק חלק מתופעות הלוואי של אחסון זול ולכן אסור להתפשר בשביל כמה דולרים בודדים. ב-Cloudways תוכלו לרכוש שרת בענן שלם לעצמכם במחיר מוזל הכולל אפשרויות רבות לשיפור ביצועים.

הגדלת משאבים בשרת

2. בעיות אבטחה

עקב עליות במספר בעיות אבטחה ונסיונות פריצה לאתרים, חובה לאבטח את האתר שלכם. רמה האבטחה שאתם צריכים משתנה בהתאם לסוג האתר שלכם כשאתרי איקומרס צריכים רמה גבוהה של אבטחה מכיוון שגולשים משאירים את פרטי התשלום שלהם באתר. שימו לב שרוב הצעות האחסון הזולות לא כוללות אבטחה מינימלית לאתר שלכם. גם אם בחבילה רשום שתקבלו פתרונות אבטחה כאלה ואחרים חשוב שתבינו מה רלוונטי לכם ומתאים לאתר שלכם. ב-Cloudways אתם רוכשים אחסון ענן ככה שבעיות אבטחה הם לא משהו שנפוץ באחסון מהסוג הזה. תוכלו לקרוא כאן על מספר בעיות אבטחה נפוצות באתרי וורדפרס ופתרון שלהם.

3. אפשרויות גיבוי לא נוחות

כיום כמעט כל חברת אחסון תציע אפשרויות גיבוי לאתרים. באחסון אתרים זול כנראה שתמצאו רק גיבוי פנימי – גיבוי ברמת האתר או השרת שעליו נמצא האתר, במקרה של נזק לשרת לא יהיה ניתן לשחזר את הגיבוי או פעולת השחזור תהיה מסובכת לאדם בלי יכולות טכניות. אתרים משתנים באופן יומי ולכן חשוב לעבוד עם גיבויים אוטומטיים וגיבויים חיצוניים שלא נמצאים על השרת ויאפשרו לכם לשחזר את האתר גם במקרה של נזק לשרת. ב-Cloudways מתבצע גיבוי באופן אוטומטי בדאטה סנטר שונה בעולם כדי לתת מענה במקרה שהשרת נפגע ופעולת השחזור מתבצעת תוך כמה דקות.

גיבויים

4. שירות לקוחות גרוע

נניח לרגע שאחסון זול היה מביא לכם ביצועים טובים, אפשרויות אבטחה טובות ואפשרות לגיבוי טוב. מה לגבי שירות לקוחות? יש מספר שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם בודקים שירות לקוחות של חברת אחסון – האם יש להם את היכולת לפתור את הבעיה? האם הם פותרים את הבעיה בשבילך או אומרים לך איך לפתור? כמה זמן לוקח לצוות התמיכה שלהם לענות? האם יש להם מרכז ידע שבו ניתן לפתור בעיות באופו עצמאי? יש מאות שירותי אחסון אתרים שלא מציעים תמיכה איכותית וזה נפוץ בעיקר אצל חברות אחסון זולות שאולי יוכלו לפתור בעיות נפוצות אך בבעיות מתקדמות לא יהיה להם את המענה המתאים. ב-Cloudways תקבלו תמיכה של 24/7/365 עם מענה איכותי ומהיר.

5. עלויות נוספות שמתחבאות באותיות קטנות

כשמסתכלים על חברות אחסון אתרים איכותיות הגובות עלות חודשית גבוהה ניתן לראות מספר דברים שמגולמים במחיר ומגיע לכם חינם במהלך רכישה של חבילת אחסון: למשל: תעודת אבטחה SSL, גיבוי יומי, הגנה מתוכנות זדוניות ועוד, שהופכות את ההצעה של חברת האחסון לאטרקטיבית יותר. שימו לב שמספר חברות ינצלו עלות זולה לחבילת אחסון כדי לבקש תשלום נוסף עבור תכונות בסיסיות שספקיות אחרות יציעו בחינם. SSL, גיבויים ואבטחה איכותית מגיעים בחינם בחבילה הבסיסית ביותר ב-Cloudways.

מפסיקים לחפש לשלם כמה שיותר נמוך

כשאתם חושבים על חבילת אחסון מתאימה לאתר שלכם אתם חייבים להפסיק לחשוב על לחסוך כמה שיותר ותתחילו לחשוב על מה אתם באמת קונים והאם יש מקסימום תמורה לכסף שלכם. מלבד ביצועים נמוכים, שימוש באחסון זול מראה לכם שמי שקונה בזול משלם ביוקר בסופו של דבר – אחסון אתרים זול יחסוך לכם כמה דולרים כל חודש אבל את מה שתרוויחו שם תוציאו על פתרונות אבטחה, עלויות נוספות שלא מפורטות ועל זמן שיישרף לכם בניסיון לפתור תקלות בחברות שלא מספקות שירות איכותי.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים