3 תוספים המומלצים ביותר לבניית קורס דיגיטלי בוורדפרס

בניית קורסים דיגיטליים בעזרת וורדפרס זוהי דרך מאוד פופולרית היום וצוברת תאוצה משנה לשנה. את הקורסים ניתן לבנות בעזרת תוספים ייעודיים לבניית קורסים שנקראים באנגלית LMS שזהו קיצור שלLearning Management System.

בעצם, כשתבחרו תוסף איכותי לבניית הקורס הדיגיטלי שלכם תקבלו את הפיתרון האולטימטבי למכירת קורסים אונליין. יחד עם זאת, תקבלו שליטה מלאה על התוכן של הקורס, ניהול מלא בנרשמים, קבלת תשלומים ועוד. וכל זה בלי שום צורך לדעת לתכנת, כל האפשרויות נגישות לכולם עם חווית משתמש מעולה.

במאמר הזה אציג בפניכם את 3 התוספים המומלצים ביותר לבניית הקורס הדיגיטלי שלכם בוורדפרס, כך שתוכלו להפוך את אתר הוורדפרס שלכם לפלטפורמת מכירת קורסים אונליין.

 אז בואו נתחיל!

DIGITAL COURSE

מה היתרונות בבניית קורס דיגיטלי בעזרת וורדפרס?

בזכות היותה פלטפורמת קוד פתוח, וורדפרס מאפשרת לכם להתקין תוספים שמאפשרים לכם גמישות ושליטה מלאה באופן השימוש שלכם. חלק מהיתרונות האלו כוללים את השימוש בתוספים שנותנים לכם את הכלים ליצור כמעט כל דבר שתרצו באתר שלכם.

והודות לכך, תוכלו להשתמש בתוספים שמאפשרים לכם בניית קורס דיגיטלי בבעלותכם ושליטה מלאה על אפשרויות הניהול. בשונה מאתרי קורסים כמו ,Udemy ששם אתם מוגבלים ביכולות הניתנות לכם וכפופים לחוקים ולמדיניות של הפלטפורמה.

ישנם כמה יתרונות מרכזיים שבניית קורס דיגיטלי בוורדפרס מקנה לכם:

  • רווחיות מלאה: באתרים כמו Udemy או Myco הישראלית, על כל מכירה שתתבצע אתם משתתפים ברווחים שלכם עם הפלטפורמה עצמה. לעומת זאת, כאשר תבנו קורס דיגיטלי בעזרת וורדפרס כל הרווחים יהיו שייכים לכם.
  • התאמה אישית ושליטה מלאה: תוספי וורדפרס לבניית קורסים דיגיטליים מאפשרים לכם ליצור כל תוכן שעולה על רוחכם. בנוסף לכך, תקבלו אפשרות להוספת פיצ'רים נחמדים כמו חידונים, סקרים, הרצאות ומדריכים.
  • הכנסה חודשית קבועה: יתרון נוסף שתוסף וורדפרס יאפשר לכם הוא מתן מספר אפשרויות לקבלת תשלומים מהתלמידים. בשונה מפלטפורמות למכירת קורסים שאפשרות התשלום היחידה היא עבור מכירה חד פעמית של הקורס, בוורדפרס תוכלו לבחור לקבל תשלומים שנתיים או חודשיים קבועים.

מה חשוב לבדוק כשבוחרים תוסף לבניית קורס דיגיטלי?

אם אתם רוצים לבנות קורס דיגיטלי בוורדפרס הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת תוסף ייעודי. אבל, כשיש היצע כל כך גדול ואין ספור תוספים שעושים את העבודה, הבחירה בתוסף הנכון ביותר עבורכם נעשית מאתגרת.

על מנת להקל על הבחירה אתם צריכים לדעת מה הדרישות שלכם כדי להשוות בין תוספים ולדעת מי מהם מספקת המענה לדרישות שלכם בצורה הטובה ביותר. בנוסף לדרישות שלכם, ישנם מספר קריטריונים חיוניים שחשוב לחפש בתוסף לבניית קורס דיגיטלי:

  1. חווית משתמש – קלות ביצירה וניהול קורסים
  2. מעקב התקדמות – יכולת בצפייה ומעקב אחרי התקדמות התלמידים
  3. תמריצים לתלמידים – אפשרות לתת תמריצים לתלמידים על ידי מתן תעודות או מדליות.
  4. תיזמון שיעורים עוקבים – תיזמון שיעורים בימים מסויימים (לדוגמא: שיעור 1 ביום שני ושיעור 2 ביום שני שאחריו)
  5. מערכת סליקה לקבלת תשלומים קבועים או חודשיים.

כעת, לאחר שעברנו על כל הקריטריונים החשובים ביותר, נעבור לרשימת התוספים המומלצים ביותר לבניית הקורס הדיגיטלי שלכם בוורדפרס.

LearnDash .1

אני מתחיל עם LearnDash מכיוון שזהו התוסף הפופולרי, המקצועי ואהוב ביותר בוורדפרס. כאשר מחפשים נגישות וקלות שימוש, התוסף הזה עושה את זה בקלות עם ממשק קל ונוח לתפעול. בעזרת פונקציית של גרירה ושחרור (כמו אלמנטור) תוכלו לבנות בצורה קלה את הקורס שלכם.

יחד עם זאת, תוכלו לעודד ולתגמל את התלמידים שלכם בעזרת תעודות, נקודות וכ'ו בעזרת השלמת חידונים או סיום הקורס בהצלחה, הפיצ'ר הזה יאפשר לכם לקבל יותר מעורבות מצד התלמידים. מעבר לכך, LearnDash מספקת תכונות שיווק חכמות שמאפשרות מכירה קלה של הקורס.

עוד נקודה חשובה שגם אותה LearnDash מספקת היא היכולת לתזמן שיעורים ולהפוך אותם לזמינים בתאריכים מסויימים או לאחר תקופת זמן מסויימת, יחד עם שימוש באפשרויות תשלום מתקדמות כמו תכניות תשלום חודשיות למנויים, מכירת באנדלים של קורסים או בעזרת תשלום חד פעמי סטנדרטי שאותם תוכלו לגבות בעזרת חיבור ל-Paypal, stripe  ועוד.

מחיר התוסף: מתחיל מ- 159$ לשנה עבור אתר יחיד.

LEARNDASH

2. MemberPress

MemberPress הוא התוסף הפופלרי ביותר להקמת אתרי מנויים. יחד עם זאת, התוסף מגיע עם תכונות ומאפיינים שמאפשרים בנייה ומכירה של קורס דיגיטלי כך שתקבלו תחת קורת גג אחת גם אפשרות ניהול מנויים וגם בניית קורס דיגיטלי, וזה מעולה במידה והמטרות שלכם מסתדרות עם זה.

התוסף יאפשר לכם לנהל את התוכן, לקבל שליטה מלאה ולקבוע זמינות או חסימת תכנים על סמך סוג המנוי שהמשתמשים רכשו. ממשק המשתמש של MemberPress בנוי צורה דומה לזו של עורך הבלוקים של וורדפרס כך שתוכלו לערוך שיעורים, תמונות, סרטונים ולבנות את הקורס שלכם בעזרת ממשק של גרירה ושחרור ((Drag&Drop.

גם התקנת והגדרת התוסף קלה, כל מה שצריך לעשות לאחר התקנת התוסף הוא להגדיר את אפשרויות התשלום, ליצור דרגות מנויין ולהוסיף את השיעורים המוקלטים שלכם. ולאחר מכן, פשוט לשלוח הזמנות הצטרפות למשתמשים חדשים.

מחיר התוסף: מתחיל מ- 149$ לשנה עבור אתר יחיד.

MEMBERPRESS

WP Courseware

WP Courseware  גם הוא תוסף פופולרי בכל הקשור לבניית קורסים דיגיטליים בוורדפרס, הוא מגיע עם לא מעט תכונות מתקדמות כמו למשל עיצוב ובניית הקורס בעזרת ממשק של גרור ושחרר עוצמתי שיאפשר לבנות ולעצב את הקורס בפשטות.

במידה והמחיר הוא פקטור עבורכם, אז התוסף מגיע עם יתרון ומציע חבילות די זולות ביחס לתוספים שדומים לו, בנוסף, לפני שתרכשו את התוסף תוכלו להתנסות בדמו שלו דרך הקישור הזה.

גם WP Courseware מאפשרים לכם ליצור חידונים ושאלונים לתלמידים, תוכלו לשלוט על חסימת תכנים בהתאם למילוי השאלונים. למשל, במידה והתלמיד לא הצליח לענות על שאלון לא יוכל לעבור לשיעור הבא ולחלופין ניתן גם לבטל את האפשרות הזו, לבחירתכם.

במידה ולא ידעתם, וורדפרס מאפשרת יצירת משתמשים עם 5 סוגי תפקידים מובנים. WP Courseware מאפשרים לכם ליצור תפקיד אחד נוסף שנקרא Instructor (מדריך), מה שיקנה לכם את האפשרות להזמין מדריכים ומרצים נוספים לאתר הקורס שלכם ולהקצות להם אפשרות ניהול של קורסים מסויימים ויחד עם זאת גם לרשום תלמידים חדשים.

דבר נוסף שיכול להוות יתרון הוא אפשרויות האינטגרציה שהתוסף מגיעה איתם. בעזרת WP Courseware תוכלו להתממשק עם תוספי מנויים או תוספי איקומרס כמו ווקומרס, MemberPress ועוד.

מחיר התוסף: מתחיל מ-129$ עבור 2 אתרים.

לסיכום

חשוב לי לציין שמעבר לשלושת התוספים שמוצגים במדריך, ישנם עוד אין ספור תוספים שנותנים את היכולות לבנות קורס דיגיטלי בוורדפרס ואפילו עושים את זה די טוב. אבל, בחרתי את 3 התוספים האלו מכיוון שלדעתי הם הטובים ביותר והמומלצים ביותר, ולא רק אני חושב ככה, במידה תעשו חיפוש בגוגל תבחינו שכמעט כל ההמלצות מסתכמות על 3 התוספים האלו. אז למה לא ללכת על הטוב ביותר?

שלושת התוספים מאפשרים לכם לבנות את הקורס הדיגיטלי שלכם בקלות ללא כל צורך בידע מקצועי או השקעה של כסף עבור מתכנת. בעזרת כל הפונקציות שהתוספים מאפשרים לכם וממשק משתמש נוח במיוחד תוכלו ליצור קורס דיגיטלי מקצועי משלכם בקלות.

על הכותב

סימון אבשלום, יזם, מתמחה בבניית אתרי וורדפרס, קידום אורגני וממומן ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש. מייסד אתר Growmore שנותן מדריכים איכותיים וחינמיים למתחילים ומתקדמים בנושא וורדפרס, שיפור מהירות אתרים, אחסון אתרים וקידום אתרים.

מדריכים נוספים