מה עלול לקרות כאשר מחליפים תבנית באתר וורדפרס

כאשר מחליפים תבנית באתרי וורדפרס, חלק מהדברים באתר עלולים להשתנות. מהפונקציונליות של תוספים ועד לאלמנטים בעיצוב – התבנית שבחרתם בבניית האתר משפיעה על איך האתר יראה ואיך הוא יעבוד. עם כל הרבה תבניות עיצוב מעולות זמינות לאתרי וורדפרס, יכול מאוד להיות שבהמשך הדרך תרצו להחליף תבנית באתר שלכם ולעבור לעבוד עם תבנית חדשה. יש כמה דברים חשובים שאתם צריכים לזכור לפני שאתם מחליפים תבנית. במאמר הזה נעבור על הדברים שעלולים להשתבש כאשר מחליפים את התבנית של האתר בוורדפרס.

מה קורה לאחר שמחליפים תבנית?

זה יכול להיות קשה לדעת איזה פונקציונליות ותכונות התבנית שלכם אחראית והסיבה לכך היא שחלק מהתבניות באתרי וורדפרס הן פשוטות, מינימליסטיות ולא כוללות תכונות רבות מעבר לעיצוב בסיסי. אבל, חלק מהתבניות מגיעות בגרסה מורחבת יותר וכוללות בתוכן תכונות מתקדמות ואלמנטים עיצוביים ברמה גבוהה. בהתאם לתכונות שמגיעות בתבנית שלכם, אתם עשוים לפחד לבצע שינוי בתבנית כדי לא לאבד תוכן או למחוק את מה שקיים באתר שלכם. למרבה המזל, אתם לא תאבדו את כל התוכן שלכם אם תחליפו תבנית, אבל חשוב שתדעו מה יכול להשתנות במקרה של פעולה כזאת:

שינוי תבנית בוורדפרס

1. התפריטים המוגדרים באתר משתנים

לוורדפרס יש מערכת תפריטים מובנית ולכל תבנית וורדפרס תהיה דרך שונה להציג ולהשתמש בתפריטים הללו. זו הסיבה שיהיו מיקומים חדשים לתפריטים שלכם כאשר תחליפו את התבנית באתר שלכם בוורדפרס. אם בעבר מיקמת את התפריט למיקום מסוים בתבנית, יהיה צורך למקם אותו שוב לאחר השינוי. כדי לשנות את מיקום התפריט שלכם לחצו על עיצוב ולאחר מכן לחצו על תפריטים. בדף שנפתח לכם, סמנו את התיבה עבור המקום שבו תרצו להציג את התפריט.

תצוגת תפריט בוורדפרס

2. הגדרות התבנית שהגדרתם משתנות

לכל תבנית בוורדפרס יש אפשרות התאמה אישית שונות שהיא מאפשרת לכם לאחר שבחרתם בה לתבנית הראשית של האתר. בתוך האפשרות של התאמה אישית לתבנית, יש מספר דברים שקשורים לאתר שלכם עליהם ניתן לשלוט. בדוגמא הזאת לקחנו אתר שבנוי על התבנית Hello (בנוסף לתבנית בת):

  • פרטי האתר
  • תפריטים
  • הגדרות עמוד ראשי
  • הדר & פוטר
  • CSS מותאים
  • Yoast SEO פירורי לחם
הגדרות תבנית

הגדרות התבנית יכולות לכלול גם קודים של כלי ניתוח, פרסום או מעקב שקשור לאתר שלכם שהוספתם ישירות להגדרות התבנית. לאחר החלפה של תבנית וורדפרס – כל ההגדרות הללו שנעשו דרך אפשרות של התאמה אישית ייעלמו. אם ביצעתם רשימה ארוכה של שינויים בתבנית שלכם בוורדפרס לפני ההחלפה, תצטרכו להגדיר הגדרות אלו לאחר שהחלפתם והתבנית החדשה שלכם עלולה להציג הגדרות בצורה שונה מהתבנית הישנה. ברוב המקרים, הגדרות העיצוב לא אמורות להשפיע על מהירות הטעינה או דירוג האתר בגוגל. עם זאת, אם התבנית שלכם מכילה בתוכה הגדרות SEO בילד אין והחלפתם אותם, תצטרכו להגדיר מחדש או לסדר את האתר מחדש מבחינת הגדרות SEO בתבנית החדשה.

3. קטעי קוד ב-function.php לא יעבדו

בעלי אתרים מתאימים אישית את הפונקציונליות של התבנית באתר שלהם באמצעות הוספת קוד לקובץ התבנית בוורדפרס. אם הוספתם קודם ישירות לקובץ function.php שלכם או לקבצים אחרים בתנים, הקוד הזה ייעלם כאשר אתם מחליפים את התבנית שלכם בוורדפרס. בוני אתרים שמטמיעים קוד ישירות על התבנית, צריכים לשים לב ולשמור את הקודים שהטמיעו על מנת להטמיע אותם לאחר החלפת התבנית. דרך טובה יותר להטמיע קוד באתרי וורדפרס היא באמצעות התוסף לבניית אתרים – אלמנטור, המכיל בתוכו אפשרות להחיל קוד באתר שלכם.

ניהול קודים

4. סוגי הפוסטים באתר משתנים

מעבר לשינוי עיצובי באתר שלכם שנגרם מהחלפת התבנית בוורדפרס, חלק מהתבניות בוורדפרס מגיעים עם סוגי פוסטים וטקסונומיות מותאמות אישית משלהם. זה נמצא בתוך התבנית כדי להציג כמה סוגים שונים של תוכן כמו: תיק עבודות, ספרים, המלצות ועוד. אם התבנית הנוכחים שלכם משתמשת בסוגים שונים כאלו של פוסטים, הסוגים הללו לא יהיו נגישים עבורכם כאשר תחליפו לתבנית חדשה. הם עדיין יאוחסנו במסד הנתונים של וורדפרס, אבל תצטרכו לבצע התאמה אישית נוספת כדי להציג אותם בתבנית החדשה. לכן, מומלץ להשתמש בתוסף ייעודי כדי להציג תוכן שונה מהסוג הזה.

איך להתכונן כמו שצריך להחלפת תבנית כדי ששום דבר לא ישתנה?

לפני שתחליפו תבנית בוורדפרס, יש כמה דברים שעליכם לעשות כדי לוודא שזו תהיה החלפה חלקה ללא שגיאות. ראשית, חשוב מאוד ליצור גיבוי מלא לאתר באמצעות תוסף גיבוי או לבצע גיבוי חיצוני ישירות בחברת האחסון שלכם. גיבוי לאתר ישמור עותק של הפוסטים, הדפים, התוספים, המדיה ומסד הנתונים שלכם. לאחר גיבוי האתר שלכם, עליכם להקדיש זמן לבדיקת התבנית הנוכחית באתר שלכם כדי לבדוק אילו התאמות ביצעתם לאורך זמן כמו CSS מותאם אישית או קודים שהדבקתם ישירות על התבנית. 

לפני הפעלה של תבנית חדשה באתר שלכם בוורדפרס, תוכלו להשתמש באפשרות של תצוגה מקדימה כדי לראות איך התבנית החדשה תשתלב באתר. וורדפרס מאפשרת לכם להתקין ולצפות בתצוגה מקדימה של תבניות בזמן אמת מבלי להפעיל אותם באתר עצמו. כדי לנסות אפשרות זו, בתפריט שלכם בוורדפרס עברו אל עיצוב ואז לחצו על תבניות ושם תרחפו עם העכבר מעל התבנית ולחצו על "תצוגה מקדימה" כדי לראות כיצד זה ייראה באתר שלכם.

לחצן תצוגה מקדימה

לאחר שלחצתם על התצוגה המקדימה של התבנית, שימו לב לשינויים חזותיים שמתבצעים באתר בתצוגה זו כדי לדעת מה יקרה מבחינה ויזואלית אם תשנו תבנית. לאחר מכן, תוכלו לדעת אילו דברים תרצו לקחת איתכם מהתבנית הישנה ואילו דברים לא תרצו להביא איתכם ולהחיל בתבנית החדשה.

לסיכום

עברנו על מספר תקלות שעלולות לקרות כאשר אנחנו מחליפים תבנית באתרי וורדפרס. כאשר מחליפים תבנית כל ההגדרות שקבענו בתבנית הקודמת לא עוברות לתבנית החדשה, התפריטים שהגדרנו באתר ישתנו בהתאם למיקום התפריטים בתבנית החדשה שהעלינו, קטעי קוד (בדגש על קטעי מעקב) שהוספנו לקובץ function.php לא יעברו ופוסטים עם ייחוס מיוחד שהגדרנו ישתנו. על מנת להימנע מכל התקלות הללו מומלץ לגבות את האתר לפני מעבר תבנית ולבדוק תצוגה מקדימה של התבנית החדשה כיצד האתר שלכם ייראה לאחר השינוי. לאחר שהחלפתם תבנית ולפני כל עבודה על תבנית באתר וורדפרס , מומלץ ליצור תבנית בת ולעבוד עליה על מנת שהגדרות התבנית יהיו משויכות לתבנית הבית ולא לתבנית הראשית.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים