יצירה כתובות דואר אלקטרוני בחינם עם Cloudflare

חברת Cloudflare הכריזה כי כלי הפניות המיילים שלה הפך להיות פתוח לקהל הרחב, מה שאומר שלכל חשבון Cloudflare יש כעת אפשרות של יצירה וניתוב כתובת מייל בחינם דרך המערכת. הכלי מאפשר לייצר כתובת מיילים שמאפשרים לקבל מיילים בלבד בחינם וכל מייל שיגיע לכתובות האלו יעבור למייל אחר שלכם לפי בקשתכם. הדבר טוב שבמידה ואתם רוצים לייצר מיילים ארגונים (זאת אומרת עם הסיומת של האתר שלכם לדוגמא: [email protected] ולא בא לכם לשלם 6 דולר לכל כתובת כזו לגוגל Workspace או לשירות אחר. 
במידה ויש לכם הרבה אתרים, ככה תוכלו לקבל כתובת מייל על הדומיין שלכם ללא עלות. השירות 
Email Routing בעצם מנתב כל מייל שמגיע לכתובת שיצרתם בCloudflare ומעביר אותו למייל שלכם ו/או לנמענים נוספים.

כיצד הכלי Cloudflare Email החדש עוזר לכם?

ליותר מ-4 מיליארד אנשים (חצי מהאנשים בעולם) יש לפחות כתובת אימייל אחת ורבים מהם משתמשים בה ככלי חיוני להתעדכן בעניינים האישיים והמקצועיים שלהם. יותר מ-300 מיליארד מיילים נשלחים ומתקבלים מדי יום, אבל אף אחד לא תופס את המייל ככלי לתקשורת בלבד. ההשפעה של דואר אלקטרוני על חיינו גדולה בהרבה מסתם כלי להעברת הודעות. דואר אלקטרוני משמש אותנו גם לאימות זהות, כניסה לאפליקציות רגישות כמו בנק ותיקי השקעות, כלי שיווק ועוד. 

רוב הגולשים באינטרנט שבבעלותם כתובת דואר אלקטרוני, יעשו שימוש בכתובת זו למגוון רווח של שירותים – משירותי בנק רגישים ועד להרשמות עבור קופונים באתרי איקומרס. למרות ששני השימושים הללו קיצוניים ביחס לחשיבות ולאבטחה, אנשים לוקחים את הסיכון כדי לנהל הכל בנוחות בחשבון אחד. באותה מידה, עסקים רוצים לקבל כתובות דוא"ל שונות עבור סוגים שונים של פניות. כמו מכירות ותמיכה – [email protected] + [email protected]. לעיתים קרובות, זה הופך להיות מסובך להחזיק מספר כתובות מייל לעסק ולשלוט במי אחראי על כל כתובת. 

בנוסף לבעלי עסקים, גם אנשים פרטיים בדרך כלל יחזיקו מספר כתובות מייל שונות – חלק מהכתובות יהיו שייכות לעבודה או למשרד, חלק כתובות מייל של חברות שונות, כתובות מייל שהצטברו עם השנים ועוד. בעזרת הכלי של Cloudflare תוכלו לייצר מספר כתובת מיילים (בדומיין שלכם או בכמה דומיינים) שיעשו ניתוב לכתובת מייל אחת.

איך לבנות כתובות מיילים בחינם עם Cloudflare

כל בעל חשבון ב-Cloudflare יכול לעשות ליצור כתובת מייל בניתוב כתובות מייל, אך קודם תצטרכו להוסיף את הדומיין שלכם ל-DNS של Cloudflare. לאחר מכן צרו כתובת מייל חדשה על ידי מעקב אחר השלבים הבאים:

1. לחצו על Email בפאנל הניהול של Cloudflare

Email

2. לחצו על Get Started

email routing1

3. הכניסו את כתובת האימייל שאתם רוצים ליצור (היא חייבת להיות בדומיין שלכם כדי שתצליחו לחבר אותה), ואת הכתובת מייל שאליה אתם רוצים לקבל את המיילים. לאחר מכן לחצו על Create and Continue

get started with email routing

4. לאחר מכן תצטרכו לאשר את כתובת האימייל שלכם. לחצו על Verify email address במייל שקיבלתם מ-Cloudflare.

verify email address

5. כעת, הוסיפו רשומת DNS לניתוב האימייל שלכם דרך קלאודפלייר על ידי לחיצה על Enable Email Routing

enable email routing

6. הוסיפו את רשומת ה-DNS ולסיום לחצו על Add records and enable

add email routing dns record

הערות:
*  ישנה אפשרות לסמן Catch All וזה יעביר כל כתובת מייל על הדומיין שלכם ישירות למייל שלכם (גם אם נעשו שגיאות כתיבות ו/או כתובת מיילים שלא קיימות

catch all email addresss

אחרי שהכל עובד תוכלו להכנס לממשק של Cloudflare ולראות תחת Overview כמה כתובת מיילים יש לכם ושהכל תקין:

בנוסף תוכלו לקבל מידע על כמות הדואר שמגיעה והאם היא עוברת תקין:

לסיכום

Cloudflare השיקה את האפשרות לבנות כתובת מיילים חינמיים, י עם תמיכה במספר כללים פשוטים והעברת מיילים לכל תיבת דואר לפי בחירתכם. שדרוג זה מתווסף לרשימת הפעולות שקלאודפלייר עושה עבור לקוחותיה לאחר שהעניקה ללקוחות Cloudways את חבילת ה-Enterprise ב-5$ בחודש בלבד. במדריך הסברתי איך לייצר מיילים חינמיים על הדומיין שלכם בעזרת Cloudflare, כלי מצוין שעוזר לחסוך המון כסף מול שימוש בכתובת דואר בתשלום.

על הכותב

דביר נעמן, בן 26, יזם בנשמה, אוהב אתרי איקומרס ומתמחה בקידום אתרים.

מדריכים נוספים