איך להוסיף התראות פוש באתר שלכם בוורדפרס?

אחד האתגרים המרכזיים בניהול אתר אינטרנט ובשיווק בדיגיטל הוא לגרום לגולשים לחזור לאתר שלכם לאחר שהם נטשו אותו. בנוסף להעלאת תוכן מרתק לאתר שלכם, אתם צריכים לבצע פעולות אקטיביות על מנת לשמור על קשר הדוק עם הגולשים. פתרון מעניין שתוכלו לשלב באתר שלכם זה האפשרות להוסיף התראות פוש (Push Notification) באתר שלכם בוורדפרס. במאמר הזה נעבור על הוספה של התראות פוש באתרי וורדפרס באמצעות תוספים וגם נדבר על התוספים המובילים להתראות פוש.

מהן התראות פוש באתרי וורדפרס?

התראת פוש (Push Notification) הן הודעות קצרות וניתנות ללחיצה שצצות במכשירים של המשתמשים ובעיקר במכשירים הניידים. ההתראות הללו מתריעות על עדכונים חדשים או הצעות מאתרים שאליהם הגולש נרשם. הודעות אלו מופיעות בדרך כלל בפינה העליונה של המסך בדסקטופ ובאזור ההודעות במכשירים ניידים. התראות פוש יכולות גם להופיע כאשר הדפדפן שלכם אינו פתוח. התראות פוש הן לא פולשניות כמו פופאפים מכיוון שניתן לנהל את תזמון השליחה שלהן ולשלוט בתזמון שבו אתם רוצים שהלקוח יקבל אותן. בעבר התראות אלו היו נפוצות רק באפליקציות ועדכוני מערכות במכשירים, אך כיום יותר ויותר אתרי וורדפרס משתמשים בהן

התראות פוש באתרי וורדפרס

למה ליצור התראות פוש באתרי וורדפרס?

התראות פוש באתרי וורדפרס יכול להיות כלי שיווקי מאוד יעיל לעסק שלכם מכיוון שהוא יכול לעזור לכם להביא יותר תנועה לאתר ולהפוך גולשים ללקוחות משלמים או לקוחות חוזרים. מספר סיבות מדוע התראות פוש באינטרנט הן כלי שיווקי מעולה:

  • גישה מהירה יותר – משתמשים יכולים לבדוק את העדכונים שלכם מבלי להיכנס למייל או להודעת SMS וההתראה תיפתח ישירות על מסך הבית במחשב או בנייד.
  • יחס הקלקה גבוה יותר – האחוז הממוצע של CTR בהתראות פוש עומד על 12%, שזה פי 2 יותר גבוה מהודעות שנשלחות במייל.
  • משתמשים יכולים לשלוט בהתראות – בניגוד לפופאפים שמופיעים לכולם, המשתמשים הם אלו שמחליטים אם לקבל או להמשיך לקבל את התראות הפוש שלכם, מה שהופך אותם לקהל ממוקד יותר.
  • קל יותר להירשם – משתמשים יעדיפו שלא למסור מידע אישי כמו מייל או נייד באתרים והתראות פוש זו אפשרות נוחה יותר לקבל עדכונים מבלי להשאיר פרטים.
  • לא מעמיס על הגולשים – בשונה מהודעות באימייל, ניתן לתזמן את התפוגה של התראת פוש שנשלחה לגולש, מה שלא ייצור עומס על של התראות מהעסק שלכם במכשיר שלו.

2 תוספים מומלצים להתראות פוש בוורדפרס

1. PushEngage

PushEngage הוא תוסף וורדפרס המאפשר לכם לשלוח התראות פוש באינטרנט למנויים באתר שלכם. התוסף תומך בכל הדפדפנים המוכרים ובכל המכשירים הנפוצים. לתוסף יש תוכנית חינמית שבה משתמשים יכולים להשתמש ברוב האפשרויות הרלוונטיות – שידור התראות, התאמה אישית של מסרים וכלי ניתוח. ל-PushEngage יש גם תכניות בתשלום שמתחילות ב-9$ לחודש בחיוב שנתי עם אפשרויות נוספות שנפתחות לכם בנושא של חלוקה קהלים ופחות הגבלות על כמויות השליחה. בנוסף, ל-PushEngage יש גם אפשרויות של A/B טסטינג להודעות שאתם שולחים כדי לבדוק אילו מסרים מחזירים גולשים בצורה טובה יותר.

2. OneSignal

OneSignal הוא תוסף פופולרי נוסף להתראות פוש באתרי וורדפרס. התוסף מאוד נוח לשימוש ונועד להשתמש עם כמות גדולה של גולשים באתר. באמצעות התוסף אתם יכולים לשלוח התראות רלוונטיות לגולשים שלכם עם אפשרויות פילוח ממוקדות והתאמה אישית של ההתראה. עם OneSignal ניתן לשלוח הודעות אוטומטיות לגולשים בכל פעם שעולה תוכן לאתר, לבדוק אלנטיקות בזמן אמת ולבצע A/B טסטינג. התכנית החינמית של OneSignal מאפשרת לכם לשלוח התראה פוש ל-10,000 נמענים בכל פעם שאתם מוציאים התראה כזאת. תכנית הפרימיום של OneSignal מתחילה בעלות של 9$ לחודש.

איך לשלוח התראות פוש באתר וורדפרס עם התוסף PushEngage

אחת הדרכים הפופולריות ביותר להוסיף התראות פוש לאתר שלכם היא להשתמש בתוסף PushEngage, שבעזרתו ניתן להתאים אישית את ההרשמה להתראות ואת ההתראות שאתם שולחים. עקבו אחר השלבים הבאים כדי להפעיל התראות פוש באתר שלכם בוורדפרס עם PushEngage:

1. צרו חשבון ב-PushEngage

לפני השימוש בתוסף PushEngage, עליכם ליצור חשבון באתר האינטרנט שלהם. כדי להתחיל, לחצו על הכפתור Get Started בחלק העליון בצד ימין ובחרו את התכנית המועדפת עליכם. מכיוון שכל תכנית מציעה אפשרויות שונות ומגבלות שונות, הקפידו לעבור על התוכניות כדי לבחור תכנית שמתאימה לצרכים השיווקיים שלכם ושל העסק. לצורך ההדגמה אני אבחר בתכנית החינמית.

פוש אנגייג מחירים

כדי להגדיר את התוסף, אתם תצטרכו להזין את כתובת האתר שלכם בוורדפרס, אזור זמן שבו נמצא האתר ופרטי כרטיס האשראי לצורך תשלום עתידי במידה ותעברו לתכנית בתשלום. לאחר השלמת תהליך ההגדרה, אתם תקבלו גישה לתוסף.

2. חברו את החשבון של PushEngage לאתר וורדפרס

הורידו והתקינו את התוסף באתר הוורדפרס שלכם כדי לחבר את השירות של התראות פוש. אתם יכולים להוריד את התוסף באפשרות תוספים בוורדפרס או מהאתר של PushEngage. לאחר שהתקנתם והפעלתם את התוסף, עברו אל הדאשבורד של PushEngage כדי ליצור מפתח API. עברו אל הגדרות אתר >> פרטי אתר. פה תלחצו על Generate New API Key או לחלופין צרו מפתח API בתהליך ההגדרה באתר של PushEngage.

צור מפתח API חדש

עברו אל פאנל הניהול של וורדפרס ועברו אל PushEngage, שם העתיקו את מפתח ה-API שיצרתם והדביקו את מפתח ה-API בשדה הרלוונטי. לסיום לחצו על Submit.

מפתח API מותקן באתר

3. הגדירו את הגדרות התוסף של התראות הפוש

עם תוסף של התראות דחיפה, אתם יכולים לראות כיצד התראות הפוש הללו פועלות ויוצאות ישירות מפאנל הניהול שלכם בוורדפרס. תחת הלשוניות Auto Push Settings ו-Default Settings, משתמשים יכולים להגדיר התראות פוש עבור פוסטים בוורדפרס, כולל הפעלת שיגור התראות אוטומטי והוספה של תמונה אישית מותאמת להתראה.בנוסף, יש גם תפריט שבו ניתן להוסיף פרמטר UTM כדי לשפר מעקב בגוגל אנליטיקס.

הגדרות ברירת מחדל

4. בדקו אם התראות הפוש שיצרתם עובדות באתר שלכם בוורדפרס

לאחר שהגדרתם את ההעדפה שלכם למתי תופיע התראת הפוש שיצרתם עבור הגולשים, תוודאו שהיא פועלת כמו שצריך על ידי לחיצה על Preview או שליחה של התראה כ-Test. ההתראה שיצרתם צריכה להופיע לגולשים המנויים לאתר בראש האתר שלכם, לא משנה באיזה דף באתר הם נמצאים. ייתכן שהתראת הפוש ששלחתם לא תופיע במהלך הבדיקה עקב הגדרה של השבתת התראות בדפדפן. כדי לשנות הגדרה זו, לחצו על הסמל של המנעול ליד כתובת האתר ואז לחצו על Site Settings. לאחר מכן, שנו את האפשרות ל-Allow מהתפריט הנפתח באפשרות Notifications. הקפידו לבצע בדיקה נוספת לאחר ששיניתם את הגדרות הדפדפן ואפשרתם שליחה של התראות פוש.

התראות דפדפן

5. שלחו התראות פוש למשתמשים באתר

עברו לפאנל הניהול של PushEngage כדי לגשת לאפשרות של יצירת קמפיין (שליחת הודעת פוש). אתם יכולים להתחיל בשליחת התראת פוש לכל מנוי באמצעות האפשרות Create Push Broadcast.

צרו קמפיין פוש

לאחר מכן, המשיכו להגדיר את תוכן ההתראה שאתם רוצים לשדר למנויים באתר, כולל יצירת הכותרת, גוף ההודעה וכתובת ה-URL שאליה אתם רוצים להפנות באתר. אתם יכולים גם לשנות את סמל ההתראה באמצעות תמונה מותאמת אישית. לאחר מכן לחצו על Save & Select Audience.

יצירת התראת פוש בוורדפרס

ניתן לשלוח את ההתראה לכל המנויים או לקהל ממוקד ספציפי מתוך המנויים שלכם. עבור ההדגמה אנחנו נבחר ב-Send to All Subscribers ולאחר מכן לחצו על Send / Schedule. לאחר שתסיימו, תוכלו להתחיל לשלוח התראות פוש בצורה מיידית למנויים באתר שלכם על ידי לחיצה על כפתור Send Notification Now. לאחר שתלחצו על שיגור ההתראה, המנויים שלכם אמורים לראות התראה במכשיר שלהם שתיראה ככה:

התראתה פוש לדוגמא

לסיכום

התראות פוש באתרי וורדפרס הן דרך מצוינת לעדכן את המנויים שלכם בפרסומים אחרונים, להגביר את המודעות למותג ולהגדיל את ההמרות באתר. המסר הקצר והממוקד שמושך את העין הופך התראות פוש לנגישות יותר ומעוררות פעולה בקרב המשתמשים שמקבלים אותם ולכן זה ערוץ שיווק מאוד יעיל לאתר שלכם. התקינו באתר תוסף התראות פוש ייעודי לוורדפרס (ההמלצה שלנו היא כמובן PushEngage) וזכרו שלא מומלץ לשלוח יותר מדיי התראות פוש למנויים שלכם ושמרו את ההתראות קצרים וממוקדים.

על הכותב

דביר נעמן, בן 27, בוגר קורס שיווק דיגיטלי במכללת HackerU. בעל ניסיון בבניית אתרי וורדפרס, קידום ממומן בפלטפורמות גוגל, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק. מתמחה במשרד פיאלקוב דיגיטל בקידום אורגני (SEO). בעל ניסיון עשיר באיקומרס ובדרופשיפינג והבעלים של מרצ'נט סנטר – אתר המרכז מידע על מערכות איקומרס ומערכות שיווק מתקדמות כדי להגדיל המרות בעסק בדגש על מכירות בחנות איקומרס.

מדריכים נוספים